Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni adott egy GT 2.0 JTS.
Beindításnál pár másodpercig mintha nem állna be az alapjárat utána tökéletesen jár majd menet közben 3-4 ezer között elkezd rángatni és dob egy MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE hibát ami nemsokára el is tűnik és megy tovább szépen az autó. Szerelő kiolvasta géppel a 3. hengerhez ír trafó hibát és több henger gyújtására is hiba. Ki lett próbálva 2 zsír új trafóval is azokkal pedig állandóan világított a check engine és kiolvasásnál gyújtótekercs hibát írt. Végül fel lett cserélve a 3. és 4. henger trafója de úgy is a 3. hengerhez írta a trafó hibát. (1. és 2. henger gyári trafó, 3. és 4. Beru trafó)
Valaki találkozott már ilyennel vagy van valami tippje mitől lehet?
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
aron90902019-03-23 13:06:51 // 54392
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-17 09:42:16 // 54391
kösz a szakértést, megnéztem, de nekem sima "cigánykuplung" :-) van benne nem ilyen utánállítós. A lamellák harmadának vége le van törve, a kinyomócsapágynak az eleje eltűnt és pár golyó is :-p - elvileg a tárcsa lehet úgy-ahogy ép de nyilván fel sem merül hogy pont azt hagynám meg :-)
szóval megy a kukába
a központosítón túl a gyári 2700 oldalas manual sem ír semmit, csak a csavarok fokozatos és átlómenti kiengedését...
szóval megy a kukába
a központosítón túl a gyári 2700 oldalas manual sem ír semmit, csak a csavarok fokozatos és átlómenti kiengedését...
pettinke2019-03-16 20:57:32 // 54390
mondom, nem egyenlő
Kazes☻2019-03-16 20:45:08 // 54387
Na, jó... de úgy kezdted, hogy kuka! :)
pettinke2019-03-16 20:44:55 // 54386
spéci szerszám =/= központosító tüske...
Jani72122019-03-16 20:37:09 // 54385
kiszedéshez az SAC kuplungokat feszültségmentesíteni kell, amihez spéci szerszám kell! Persze csak, ha az eredeti nyomólapot akarod visszarakni, ha kuka akkor nem
pettinke2019-03-16 20:34:06 // 54384
életemben nem láttam még olyat, hogy kifelé szedéshez központosítót használjon bárki ... ha már ennyire félted a tárcsát, ezerszer egyszerűbb alátenni egy rongyot. amúgy a befelé rakáshoz sem kell feltétlenül, csak úgy kevésbé kell ügyeskedni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-16 18:58:58 // 54383
na, én is így gondoltam...a gyári manual szerint kifelé is kell - persze, ha a frissen beszerelt kuplungot újra ki kell venni - mondjuk egy hátsó főtengelyszimmering csere miatt - akkor hasznos lehet, ha a tárcsa nem esik neki élével semminek - de szemétbe szánt cuccnál simán elkerülhető a használata...
Attis2019-03-16 14:40:55 // 54382
Sziasztok!
Tudna valaki hibakódot kiolvasni egy 1.6-os 147esből? Lehetòleg a 18. kerületben vagy a környékén? Természetesen nem ingyen. Köszönöm!
Tudna valaki hibakódot kiolvasni egy 1.6-os 147esből? Lehetòleg a 18. kerületben vagy a környékén? Természetesen nem ingyen. Köszönöm!
Kazes☻2019-03-16 13:03:51 // 54381
Kifele... minek?! Majd összefelé! :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-16 11:46:53 // 54380
Sziasztok!
Kukába szánt kuplungszerkezet + tárcsa kiszerelésekor nem kell ilyen központosító tüskével bohóckodni, csak kihajtom a csavarokat és kiveszem a cuccokat?
Kősz
Kukába szánt kuplungszerkezet + tárcsa kiszerelésekor nem kell ilyen központosító tüskével bohóckodni, csak kihajtom a csavarokat és kiveszem a cuccokat?
Kősz
Cady2019-03-11 14:06:02 // 54377
Levee156SW2019-03-07 09:39:55 // 54376
En is csak 156 alapjan tippelnem,hogy FL utan mar folfele kiszedos...a reledoboz fedelet nem art leszedni.
bat772019-03-05 11:13:15 // 54375
Ilyen. :-)
https://youtu.be/g_ZvpiapM4o
Kicsit nehézkes...
https://youtu.be/g_ZvpiapM4o
Kicsit nehézkes...
Jorjie2019-03-05 10:45:46 // 54374
Ha olyan mint a 156-nál, akkor a légtömegmérőt kell kiszedni. Legalább is én úgy csináltam.
bat772019-03-05 09:18:01 // 54373
Hello!
2003-as 1,9 jtd motoros 147-esnél, hogy lehet légszűrőt cserélni?
Le kell bontani az elejét vagy van egyszerűbb módja?
Kösz a választ!
2003-as 1,9 jtd motoros 147-esnél, hogy lehet légszűrőt cserélni?
Le kell bontani az elejét vagy van egyszerűbb módja?
Kösz a választ!
FRC2019-03-05 07:14:01 // 54372
Többnyire a 12v V6 motorokra volt jellemző a vez. tengely kopása.
Ezek a motorok még nem hidrotőkések, és az ajánlott 10.000km-ként ajánlott szelepállítás rendre elmaradt.
Viszont ha nem "csattognak" akkor szebb - ércesebb hangjuk van mint a 24v Bussoknak.
Ezek a motorok még nem hidrotőkések, és az ajánlott 10.000km-ként ajánlott szelepállítás rendre elmaradt.
Viszont ha nem "csattognak" akkor szebb - ércesebb hangjuk van mint a 24v Bussoknak.
Rolee462019-03-04 19:21:25 // 54371
Sziasztok!
Kérdezni szeretném,hogy mennyire típushiba a v6-nál a vezérműtengely kopás, vagy a nem meg felelő karbantartás eredménye ha elkopik?
Kérdezni szeretném,hogy mennyire típushiba a v6-nál a vezérműtengely kopás, vagy a nem meg felelő karbantartás eredménye ha elkopik?
Jani72122019-03-03 21:00:50 // 54370
srácok az M32 váltókban van valami különbség az 1.9 vagy a 2.2 motoros autóknál? Mert nekem fura, hogy ugyanazt írják több különböző motorhoz
Turismoo2019-03-02 19:25:22 // 54369
Le volt véve az akku beszerelés alatt.
Jorjie2019-03-02 19:06:25 // 54368
Zolibácsi2019-03-02 18:56:32 // 54367
Aksi sarut piszkaltatok?
Turismoo2019-03-02 18:23:46 // 54366
Sziasztok!
Hi-fi beszerelés után nem lehet indítani az Alfa 159-em. Be lehet csukni az ajtókat, a műszerfalon világít az óra, ha kinyitom az ajtót, le lehet húzni az ablakokat kulccsal. De ha berakom a gyújtáskapcsolóba a kulcsot, nem érzékeli egyáltalán, nem gyúl ki semmi lámpa a műszerfalon, nem írja ki azt se hogy "Key not recognized", semmit nem csinál.
Az akku nincs lemerülve, biztosítékok nincsenek kiégve.
Tudnátok segíteni hogy mi lehet a baj?
Hi-fi beszerelés után nem lehet indítani az Alfa 159-em. Be lehet csukni az ajtókat, a műszerfalon világít az óra, ha kinyitom az ajtót, le lehet húzni az ablakokat kulccsal. De ha berakom a gyújtáskapcsolóba a kulcsot, nem érzékeli egyáltalán, nem gyúl ki semmi lámpa a műszerfalon, nem írja ki azt se hogy "Key not recognized", semmit nem csinál.
Az akku nincs lemerülve, biztosítékok nincsenek kiégve.
Tudnátok segíteni hogy mi lehet a baj?
Levee156SW2019-03-01 16:06:52 // 54365
Tegnap Godon inkognitoban autozva orommel konstataltam, hogy a JTD-156 rendszam megfelelo auton van...udv a cartarsnak! :)
marci912019-02-28 10:03:03 // 54364
Sziasztok!
2.0 TS balansz szíjáról mit kell tudni? Hol vannak rajtuk a jelölések és mire kell figyelni felrakásnál? Az orr felöli balansz tengelynél van némi olajszivárgás, ide milyen méretű szimering kell? Köszönöm!
2.0 TS balansz szíjáról mit kell tudni? Hol vannak rajtuk a jelölések és mire kell figyelni felrakásnál? Az orr felöli balansz tengelynél van némi olajszivárgás, ide milyen méretű szimering kell? Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002019-02-27 19:58:17 // 54363
Talán Kau csinált ilyet, de nem biztos.
Sityu2019-02-27 15:42:23 // 54362
Megkerestem már és segített :) Ma kaptam meg a csomagot és közben sikerült beszereznem egy felújított hengerfejet is, 2.0 tengelyekkel. Érdemes feltenni az 1.6-ra a 2.0 tengelyeit? (van szerszámom mind a kettőhöz..) Azt olvastam, hogy remap is dukál hozzá.
Valaki csinált már itthon ilyet?
Valaki csinált már itthon ilyet?
Piritu - 1.000.0002019-02-24 18:13:50 // 54361
Amúgy pont emiatt kellene végre megkeresned akit mondtam. Ő mindezt a keresést is elvégzi helyetted és akkor nem tudsz hibázni.
Piritu - 1.000.0002019-02-24 18:01:06 // 54360
ott a 32104 is
Piritu - 1.000.0002019-02-24 18:00:44 // 54359
Sityu2019-02-24 12:27:37 // 54358
Az EPER is ugyanazt csinálja, mint az unix keresője. VIN alapján kidobja az autót, egyértelműen, még a kárpit szinét is, aztán mire az alkatrészig eljutok ugyanúgy elémszórja az összes létezőt. Nem szűri, hiába AR32104 a motor.. hagy hibázni
Piritu - 1.000.0002019-02-24 12:18:27 // 54357
Kell egy ePER es abban minden cikkszamot megtalalsz,....
Sityu2019-02-24 12:01:11 // 54356
Sajnos it-ben jobb vagyok, mint autószerelésben és minden alkalommal spriccel az agyvelő a fülemből, hogy nem lehet egyértelműen azonosítani egy alkatrészt, vagy nem lehet kitölteni az adatbázist, hogy mi van a szettben :( 2019 van és a kiszerelt alkatrésszel kell besétálni a bótba, vagy tolómérővel telefonálni.....
szv782019-02-24 11:18:33 // 54355
Sziasztok!
Examiner-el a porlasztó korrekciós értékét meg lehet nézni? 159 2,4 nél gyanítom, hogy valami nem kerek. Finom gázadásnál kopok valami, de erősebb gyorsításkor abba marad.
Viktor
Examiner-el a porlasztó korrekciós értékét meg lehet nézni? 159 2,4 nél gyanítom, hogy valami nem kerek. Finom gázadásnál kopok valami, de erősebb gyorsításkor abba marad.
Viktor
Levee156SW2019-02-23 22:09:33 // 54354
A Luk-Valeo viszonyt pont forditva gondolnam...atlagban az lehet mar tenyleg,hogy ami utangyartott,az kb. mindegy -arra valo,hogy eladasra osszeganyoljon az ember valamit,ami 2 evig jo.
(Legfrisebb hosszutnezesem: Nissens huto...pedig lattam mar olyat is,mikor pont az utangyartok kuszoboltek ki hibas/gyenge gyari konstrukcios megoldasokat.)
(Legfrisebb hosszutnezesem: Nissens huto...pedig lattam mar olyat is,mikor pont az utangyartok kuszoboltek ki hibas/gyenge gyari konstrukcios megoldasokat.)
Piritu - 1.000.0002019-02-23 09:54:30 // 54353
Miért nem fordulsz Erhard242-hez? Övé az adok-veszek első hirdetése. Tuti tud ajánlani valamit.
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-02-23 09:28:18 // 54352
En tomitesben az elringet mondanam, nem tudom unixnal van-e, mert osszel amikor az enyemet csinaltuk akkor mi a bardibol meg intercarstol rendeltunk mindent. Igazabol az osszes tomites elring amit hasznaltunk. Aposom autoszerelo, azt mondta, azt nyugodtan tehetjuk bele.
Sityu2019-02-22 22:30:31 // 54351
Sziasztok!
A kocsim elégetett egy kipuff szelepet. Mielőtt kitolom a hóra, még kapott egy esélyt, lehúztam a hengerfejet róla.. Most vagy megtanulok visszarakni egy hengerfejet, vagy nem :D kárt már nem tudok benne tenni.. Ha jól megy lesz egy felújított.. Szerszámaim vannak hozzá, vezérlést már cseréltem régebben pl..
Valaki el tud igazítani, hogy 1.6 TS CF+-hoz melyik HF tömítés való? A 0.38, vagy 0,4mm fémlemez ugye? Illetve melyik márka jobb? Az unix webshopja nekem továbbra is egy fertő :\
A kocsim elégetett egy kipuff szelepet. Mielőtt kitolom a hóra, még kapott egy esélyt, lehúztam a hengerfejet róla.. Most vagy megtanulok visszarakni egy hengerfejet, vagy nem :D kárt már nem tudok benne tenni.. Ha jól megy lesz egy felújított.. Szerszámaim vannak hozzá, vezérlést már cseréltem régebben pl..
Valaki el tud igazítani, hogy 1.6 TS CF+-hoz melyik HF tömítés való? A 0.38, vagy 0,4mm fémlemez ugye? Illetve melyik márka jobb? Az unix webshopja nekem továbbra is egy fertő :\
kispusi892019-02-22 10:11:16 // 54350
Köszi szépen, én is őket találtam, csak jobban örültem volna ha van olyan hely, ahol nem nekem kell nekiesni a szétszedésnek :D
mario1562019-02-21 21:48:34 // 54349
Köszi a választ Jorjie! Maga a termosztát valószinű megsérült vagy pont akkor ment tönkre szétfagyhatott míg kint volt hűtőfolyadék nélkül egy éjszakát! Hogy téli idöszakban milyen hőmérsékleten van vagy kell lennie a hőfoknak ilyen dízel hideg motorknál az kérdés!? A fűtésem nem vészes sztem!
Hát hallottam egy s mást Luk inkább ne, inkabb Valeo!
Igen hát költöttem már rá, alsó ,felsö lengökar, stab rudak elöl hátul, kerékcsapágy, jobb oldali komplett feltengely, ugye komplett vezérlés! Az első bölcsőt lekellen szedetnem és komplett rozsdamentesítés és újra kéne fújni mert elég rozsdás!
Igen közel?
Hát hallottam egy s mást Luk inkább ne, inkabb Valeo!
Igen hát költöttem már rá, alsó ,felsö lengökar, stab rudak elöl hátul, kerékcsapágy, jobb oldali komplett feltengely, ugye komplett vezérlés! Az első bölcsőt lekellen szedetnem és komplett rozsdamentesítés és újra kéne fújni mert elég rozsdás!
Igen közel?
Jorjie2019-02-21 18:27:34 // 54348
Felmerül a kérdés: hűtő cserének mi köze a termosztáthoz? Az két külön alkatrész.
Problémát jelent, mert egyrészt folyamatos hidegüzem (motorkopás, többletfogyasztás, gyenge fűtés) másrészt a Jtd olyat szokott, hogy ha nincs üzemi hőmérséklet, visszaveszi a teljesítményt. Ezt én is tapasztaltam.
Szerelő haverom szerint mindegy milyen utángyártott kettőstömegűt teszel be, sajnos mind egysz@r. Válaszd az olcsóbbat, ugyanannyit fog elmenni, mint a drágább.
Az átvizsgálós kérdésre nincs konkrét válasz, ha valami rendellenességet hallasz, nézesd meg, nehogy nagyobb bajt csináljon egy-egy alkatrész. Egyébként a Jtd elég megbízható, normális olaj legyen benne, időben cserélve, hidegen nem hajtjuk, stb. 156-nál futómű, rozsda lehet az érzékeny pont.
Ui: most nézem, hogy nem is vagy olyan messze :-)
Problémát jelent, mert egyrészt folyamatos hidegüzem (motorkopás, többletfogyasztás, gyenge fűtés) másrészt a Jtd olyat szokott, hogy ha nincs üzemi hőmérséklet, visszaveszi a teljesítményt. Ezt én is tapasztaltam.
Szerelő haverom szerint mindegy milyen utángyártott kettőstömegűt teszel be, sajnos mind egysz@r. Válaszd az olcsóbbat, ugyanannyit fog elmenni, mint a drágább.
Az átvizsgálós kérdésre nincs konkrét válasz, ha valami rendellenességet hallasz, nézesd meg, nehogy nagyobb bajt csináljon egy-egy alkatrész. Egyébként a Jtd elég megbízható, normális olaj legyen benne, időben cserélve, hidegen nem hajtjuk, stb. 156-nál futómű, rozsda lehet az érzékeny pont.
Ui: most nézem, hogy nem is vagy olyan messze :-)
mario1562019-02-21 17:52:09 // 54347
Sziasztok! A kérdésem 156os 1.9jtd 8v Alfámban, egy enyhe téli fagyott hókupac koccanása után hűtő csere volt, és azóta elméletileg nincs benne termosztát , az Osztrák szerelő ennyit mondott hogy ugye folyamatosan kering a vízrendszer! Ez kelenthet hosszabb távon problémát? Jelenleg téli időben 50C foktól nem megy feljebb max ha autópályán jobban nyomom akkor 75fok körül!
És egy másik kérdés! Úgy érzem lassan kettőstegű szett csere kell ki mit ajánl!
Utcsó kérdés miket érdemes idővel bevizsgálni átnézetni hogy megelőzhessek bármi féle problémát! Köszi a válaszokat!
És egy másik kérdés! Úgy érzem lassan kettőstegű szett csere kell ki mit ajánl!
Utcsó kérdés miket érdemes idővel bevizsgálni átnézetni hogy megelőzhessek bármi féle problémát! Köszi a válaszokat!
Gyapi Ɨ|ѯ2019-02-20 22:57:29 // 54346
Üdv Cartársak!
159 külső hőmérő csatlakozóját szeretném megtisztítani, de az általam használt eLearn-ben pont az a link nem elérhető.
Kitudna segíteni valaki, egy képpel róla, ha nálatok megjelenik?
ez kellene:
"Op. 5010D12 OUTSIDE AIR TEMPERATURE SENSOR ON DOOR MIRROR"
kiindulás a "K008 display does not show outside temperature" oldal
159 külső hőmérő csatlakozóját szeretném megtisztítani, de az általam használt eLearn-ben pont az a link nem elérhető.
Kitudna segíteni valaki, egy képpel róla, ha nálatok megjelenik?
ez kellene:
"Op. 5010D12 OUTSIDE AIR TEMPERATURE SENSOR ON DOOR MIRROR"
kiindulás a "K008 display does not show outside temperature" oldal
Rolee462019-02-20 22:31:14 // 54345
Köszi!Az nem jó hír☹.Tömítésbe nagyobb a választék,de a v6 vezérműtengelyből már nem sok van😏
Gyapi Ɨ|ѯ2019-02-20 22:29:10 // 54344
Milyen gyári riasztót? Mindegyikben benne van a comp-ban, csak aktíválni kell. (2007-es High felszereltségnél biztos)
Fél éve csináltam az enyémen. Azt hittem rossz a motortérzár érzékelő, azért kapcsolta ki az előző tulaj, és onnan már csak egy ugrás volt a komplett riasztó aktiválás :)
Ezek kellettek hozzá:
1. mikrókapcsolós motortér zár
2. sziréna
3. belső tér érzékelők a tetőlámpánál
4. MES-el bekapcsol, proxy rendezés
ennyi
Fél éve csináltam az enyémen. Azt hittem rossz a motortérzár érzékelő, azért kapcsolta ki az előző tulaj, és onnan már csak egy ugrás volt a komplett riasztó aktiválás :)
Ezek kellettek hozzá:
1. mikrókapcsolós motortér zár
2. sziréna
3. belső tér érzékelők a tetőlámpánál
4. MES-el bekapcsol, proxy rendezés
ennyi
Rolee462019-02-20 22:24:46 // 54343
Az Ajusa egy spanyol cég, amit több mint negyven éve, 1972-ben alapítottak. A vállalat tömítések, hengerfej-csavarok és motoralkatrészek gyártásával foglalkozik, napjainkban pedig már az európai és a japán autók egyik legnagyobb beszállítójának számít.
Kiemelt partnere többek között a Seat és a Nissan, de velük együtt is a cég összesen száz fajta autótípushoz gyárt alkatrészeket.
Ahhoz, hogy a 250 négyzetméteres üzemből globális játékos legyen, sok ezernyi alapos és tökéletességre törekvő munkaóra kellett, és a mai konszern elmondhatja magáról, hogy nemcsak Japánban, hanem Észak-Amerikában, Brazíliában, Afrikában, Kínában, Oroszországban és Ausztráliában is van területi képviselője.
A gyártás és a forgalmazói tevékenység ma már 350 ezer négyzetméteren és számos országban folyik, az Ajusa pedig több tízezer terméket értékesít. Tömítésben egyértelműen ők az elsők.
Jellemző rá a kedvező ár, a megalkuvást nem tűrő minőség (többek között a csúcstechnológiás gyártósornak köszönhetően), valamint a környezettudatosság és a megfelelő garanciális háttér.
Kiemelt partnere többek között a Seat és a Nissan, de velük együtt is a cég összesen száz fajta autótípushoz gyárt alkatrészeket.
Ahhoz, hogy a 250 négyzetméteres üzemből globális játékos legyen, sok ezernyi alapos és tökéletességre törekvő munkaóra kellett, és a mai konszern elmondhatja magáról, hogy nemcsak Japánban, hanem Észak-Amerikában, Brazíliában, Afrikában, Kínában, Oroszországban és Ausztráliában is van területi képviselője.
A gyártás és a forgalmazói tevékenység ma már 350 ezer négyzetméteren és számos országban folyik, az Ajusa pedig több tízezer terméket értékesít. Tömítésben egyértelműen ők az elsők.
Jellemző rá a kedvező ár, a megalkuvást nem tűrő minőség (többek között a csúcstechnológiás gyártósornak köszönhetően), valamint a környezettudatosság és a megfelelő garanciális háttér.