Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
mc2012-01-02 19:57:39 // 36956
Üdv. Tudna valaki tanácsot adni hogy mitől van fehéres szürke massza az olajbetöltő sapkának a belsején? 145 -ős 1.4 -es t.s. -ról van szó. Biztos hogy nem hengerfejes mert megnéztük és a víz sem fogy a hűtőből és olaj folt sincs a hűtő vízben. olajcsere nem olyan régen volt benne. Elötte valami gagyi olaj volt benne de akkor nem volt ilyen az olaj sapka. csere után vettem észre, pedig selenia 20 k alfa olajat tettem bele. Pára kerülhet valahogy a motortérbe vagy....???? nem vagyok egy autó guru az igaz,de nem értem.
mreni2012-01-02 18:41:44 // 36955
szerintem nem,ha dobsz egy alvázszámot megnézem
Imyx2012-01-02 18:39:28 // 36954
Cs.Alfa2012-01-02 18:10:39 // 36953
Köszi!
'''''2012-01-02 18:09:58 // 36952
Köszönöm a segítséget!
Pat2012-01-02 18:07:41 // 36951
POLÓ blogjában megtalálod...
zalan2012-01-02 18:07:33 // 36950
http://alfaamore.hu/tagok/neoex48/autok/7491/blog/13483
Cs.Alfa2012-01-02 17:51:14 // 36949
156-ban kéne a vízhőfokmérő óra led.jét kicserélni....hogy kell a középkonzolt leszedni,hogy hozzáférjek?
'''''2012-01-02 13:41:41 // 36947
Sziasztok!Tud valaki kormánybőrözésben segíteni vagy címet küldeni?
Gtaati2012-01-01 22:49:09 // 36946
Helló Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki fiat ecu scannel jtd motort nézett-e már? A kérdésem pontosan az lenne h meg lehet nézni a program segítségével élő adatokat és ha egyszerre nézem a négy injektort, porlasztot van köztük eltérés és van ami minuszban van ami pluszban megy ez pontosan mit jelent? Mekkora eltérés lehetséges illetve normális ezeknél a CR injektoroknál? Ha valaki tud erre választ vagy segíteni azt megköszönném! Válaszotokat várom! És köszönöm!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki fiat ecu scannel jtd motort nézett-e már? A kérdésem pontosan az lenne h meg lehet nézni a program segítségével élő adatokat és ha egyszerre nézem a négy injektort, porlasztot van köztük eltérés és van ami minuszban van ami pluszban megy ez pontosan mit jelent? Mekkora eltérés lehetséges illetve normális ezeknél a CR injektoroknál? Ha valaki tud erre választ vagy segíteni azt megköszönném! Válaszotokat várom! És köszönöm!
zalan2012-01-01 22:05:13 // 36945
Sziasztok! Ma kiírt a központ valami olyasmit, mert persze nem tom elolvasni, mert mire észreveszem már nincs ott ! na, de a lényeg: Motor engine control faild ... de egyszer kiírta ennyi nincs semmi változás a kocsi életeben. ez mit jelenthet?

A bal alsó lámpa villant ki egy pillanatra (amíg kiírta a központi)
Gyorsítás közben történt. Az lehetséges lenne, hogy a termosztát rossz nem melegszik fel csak 50 körülire, és azt okolja??

A bal alsó lámpa villant ki egy pillanatra (amíg kiírta a központi)
Gyorsítás közben történt. Az lehetséges lenne, hogy a termosztát rossz nem melegszik fel csak 50 körülire, és azt okolja??
Piritu - 1.000.0002012-01-01 21:36:17 // 36944
Néztem már mindenhonnan.
Nem lesz más, szét kell szednem a műszerfalat :-(
Nem lesz más, szét kell szednem a műszerfalat :-(
Ferke2012-01-01 21:34:29 // 36943
Ha az érintettek félnének a műanyag lakattól, akkor az autók jó nagy része le sem vizsgázna, a fél ország éhenhalna, a politikusok meg már elköltöztek volna...:-)
Hari2012-01-01 21:17:24 // 36942
Az baj! ... akkor lehet, hogy a hőcserélőd ereszt?! (UV lámpa - emeld fel az autót és alulról is nézd meg! .... hátha.)
Piritu - 1.000.0002012-01-01 19:55:26 // 36941
Kösz az infó, tehát látható szemüveg nélkül is. (Van benne indikátor, de sehol sem látom a motortérben, pedig elmegy a gáz.)
Hari2012-01-01 19:52:30 // 36940
Nem az olaj világit, hanem kell a rendszerbe tölteni "indikátor" színező anyagot és ahol szivárog ott uv fénynél jól látható! (Nem kell hozzá szemüveg.)
Piritu - 1.000.0002012-01-01 19:40:26 // 36939
A klímába tett olaj szabad szemmel is láthatóan világít UV fényben vagy csak a narancssárga szemüveggel látható?
Wickey2011-12-29 09:22:01 // 36938
Mindjárt gondoltam, hogy nem a te ötleted volt. :-)
Ja, és ha megvan, ki találta ki ezt az okosságot, azt segítek pofán vágni. :-)
Ja, és ha megvan, ki találta ki ezt az okosságot, azt segítek pofán vágni. :-)
W.2011-12-28 19:58:01 // 36937
Még semmi(remélem), de valszleg lesz egy offos járgány, amiben ilyen van és érdekelne hogy pl. kell-e ennél vezérlést cserélni, mennyire kényes szerkezet stb., stb., :)
Hari2011-12-28 18:35:09 // 36936
Mondja, ... mi a gondja! :-)
W.2011-12-28 15:01:30 // 36935
Van valakinek tapasztalata a GM 2.2-es TD motorjával?
mrknavi2011-12-28 08:58:33 // 36934
nagyábból összeraktam fejben a dolgokat szóval motor ki:) köszönöm a helpeket m.h.t találtál?
Hari2011-12-28 08:48:48 // 36933
Én értem mit mondasz! ... sőt max. egyet értek veled! De! Ez sajnos jogszabályba van foglalva, és nem én találtam ki! :-) Az aki nem a jogszabályban leírtak alapján csinálja - mármint vizsgabiztos - a m.sz.v. -t az bizony az állásával játszik! ( + ha még ezért pénzt is fogad el! az bizony bűncselekmény! - 2-10 évig ... rárohad a műanyag lakat is!!!)
Azt kéne jól pofán vágni, aki ilyen jogszabályokat kitalál!
Azt kéne jól pofán vágni, aki ilyen jogszabályokat kitalál!
Kareszka19842011-12-28 08:06:23 // 36932
147-nél az első ködlámpáknál okozhassa a relé hibája a biztosíték folytonos kicsapódását?
atesssz2011-12-27 23:08:30 // 36931
ja, a 3km alatt a gyorsításoknál erősebb volt a hangja, motorfékes lassításoknál szintén hangosabb volt. Ha kb épp h nyomtam neki, hogy ne lassuljak, viszonylag halkabb volt.
atesssz2011-12-27 23:06:28 // 36930
'estét!
fémes kotyogás-kopogás a jobb első kerék környékéről. kb 80-nál kezdte egy lassítás után. sebességbe kopog, üresben nem.
3km után elhallgatott, azóta nem jött elő agresszív gyorsulások-lassítások-fékezések hatására sem.
Féltengely? A gumiharang nincs szétszakadva
fémes kotyogás-kopogás a jobb első kerék környékéről. kb 80-nál kezdte egy lassítás után. sebességbe kopog, üresben nem.
3km után elhallgatott, azóta nem jött elő agresszív gyorsulások-lassítások-fékezések hatására sem.
Féltengely? A gumiharang nincs szétszakadva
Wickey2011-12-27 22:55:29 // 36929
ki kell az anyjuk picsáját, azt kell kiforgatni, hogy a barna fele legyen kívül.
Minek forgat terhelés nélkül dízelmotort? Hogy füstölést nézzen? Úgyis csak terhelés alatt fog füstölni, üresben még a legkoszlottabb csótány szemét trágyadombok is alig füstölnek akármeddig forgatja is a parasztja. Tegye mérőpadra és tolja el negyedikben alapjárattól végfordulatig, mellékesként meg legalább lesz mért teljesítmény és nyomatékadata is (de ezt csak halkan súgom meg, a dízelt a legegyszerűbb csipszelni, most meg hogy már minden kW alapú, a franc se fogja megvenni a 170 lovast, megveszik ugye a 110-120 lovast és abból csipszelnek 170est, az kurvaélet) oszt csinál vele amit akar.
Amúgy csatlakozom WBR-hez, már csak azért is hajlandó vagyok többet fizetni, hogy ilyen kretén baromságot az én motorommal ne csináljanak.
Minek forgat terhelés nélkül dízelmotort? Hogy füstölést nézzen? Úgyis csak terhelés alatt fog füstölni, üresben még a legkoszlottabb csótány szemét trágyadombok is alig füstölnek akármeddig forgatja is a parasztja. Tegye mérőpadra és tolja el negyedikben alapjárattól végfordulatig, mellékesként meg legalább lesz mért teljesítmény és nyomatékadata is (de ezt csak halkan súgom meg, a dízelt a legegyszerűbb csipszelni, most meg hogy már minden kW alapú, a franc se fogja megvenni a 170 lovast, megveszik ugye a 110-120 lovast és abból csipszelnek 170est, az kurvaélet) oszt csinál vele amit akar.
Amúgy csatlakozom WBR-hez, már csak azért is hajlandó vagyok többet fizetni, hogy ilyen kretén baromságot az én motorommal ne csináljanak.
Hari2011-12-27 20:26:02 // 36928
A kuplung kinyomóvillának van egy illesztő stiftje, - amin a villa billeg amikor nyomkodod a pedált - aminek a használat folyamán igen rendesen ki szokott kopni a furata. + a stift is el szokott kopni! Na a villának ez a részét kell feltölteni, felhegeszteni.
A stiftet (Renzon stift) pedig a váltó leszerelése után ki tudod ütni, .... és új bele.
A kinyomó villának oldal irányban nem szabad mozdulnia max. 1-2 mm-t. ... nem pedig 1-2 cm-t!!! Ha oldalra el tud billenni a villa, akkor nem fog jól működni.
Ha még segíteni tudok, csak keress! (Meg nézem holnap a mh.-t.)
A stiftet (Renzon stift) pedig a váltó leszerelése után ki tudod ütni, .... és új bele.
A kinyomó villának oldal irányban nem szabad mozdulnia max. 1-2 mm-t. ... nem pedig 1-2 cm-t!!! Ha oldalra el tud billenni a villa, akkor nem fog jól működni.
Ha még segíteni tudok, csak keress! (Meg nézem holnap a mh.-t.)
mrknavi2011-12-27 17:36:52 // 36927
Igen a villára ami mozgatja a kinyomót.( ha jól sejtem) 1-2 cm között mozog de nem törés gyanús mert gondolom az lógna nagyobbat. Előbb írtál valami heggesztést azt pontosan mire értetted? Csak azt nem értem h. miért is fordul el?
Csaba2011-12-27 17:01:46 // 36926
A villára gondolsz? Annak van valamennyi játéka, de túl nagy nem lehet.
mrknavi2011-12-27 15:22:20 // 36925
sajnos nem ilyen 500ft-os dolgokrol van szó. törött a munkahenger kell 1 másik. de az a csap rész ami mozgatja a nyomólapot rudat nemtudom a pontos nevét annak egyenesen kell állnia ugye? mert nekem elfordul. kb 1-2 cm-es mozgása van oldalirányban ha szemben állok vele ennek mennyire kell fixen állnia? valami eltörhetett alul?? köszöntem:)
Csaba2011-12-27 14:24:06 // 36924
ki van kopva a stiftnél, Ha szétszeded hegeszd fel.
Csaba2011-12-27 14:21:33 // 36923
Hali 500Ft-ért gyártattam bele fékolajálló anyagból karmantyút 2 éve. Bevált, de neked ahogy Hari írta nem csak ez a problémád, hanem vagy a tárcsád kopott, és/vagy a szerkezet törött. A motorba pedig jó minőségű10w-40-es olaj kell. (a képekről puskáztam:))
boli1112011-12-27 14:08:01 // 36922
ok :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-27 14:06:59 // 36921
akkor térjünk erre vissza ha lesz konkrét dolog :)
boli1112011-12-27 13:59:19 // 36920
Konkrétumot nem tudok. Hála Istennek, most nem kell ezen gondolkodnom.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-27 13:57:54 // 36919
mondj konkrét példát így nehéz okosnak lenni...nagyon nagy a szórás a piacon akár egy adott termékről is legyen szó
boli1112011-12-27 13:52:36 // 36918
Mindig az ár legyen a döntő? Hogyan találhatjuk meg a megoldást? (ár/érték)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-27 13:48:15 // 36917
miből s mihez?
boli1112011-12-27 13:46:27 // 36916
Te mit javasolsz?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-12-27 13:44:52 // 36915
az emberek 99%-a az ár alapján dönt a nevesebb alkatrészek közül
boli1112011-12-27 13:15:01 // 36914
Amikor különböző márkájú és árú alkatrészek közül választotok, mi alapján döntötök?
mreni2011-12-27 12:10:23 // 36913
bírom ezt az örökolaj szöveget :D :D
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
mrknavi2011-12-27 11:47:30 // 36912
Köszi a választ! Hát alfába mentem:) Kifogatam a legjobb szériát(első verda). Nah mind1 ha lenne elfekvőben azt megköszönném! De viszont a tárcsára visszatérve ah. mostanában szerelgettem valamit jól sikerült összeraknom 200m-ig tökéletes volt minden váltó nem reccsent a kuplung nem csúszott utána u.azok a tünetek csúszás reccsenés. De használható finoman. A másik dolog h. annak a rúdnak ugye egyenesen kellene állnia de nekem mindig elugrik slégba?! Olvastam itt olyat h. a nyomórúd alján valami eltud törni v.mi stift. Ez váltó lehúzás v. motor ki stift cseréhez.(lehet butaságot írtam)
Kareszka19842011-12-27 10:30:13 // 36911
ez a körömlakkos tanács számomra új, de praktikus megoldás :) alkalmazni fogom, ha oda jutok!
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
Dzsozy2011-12-27 10:22:24 // 36910
A Tutela olajat írja a könyved a váltóba. A váltó olaj teljesen, 100% szintetikus, ezért nem kell cserélni, de vannak akik ajánlják 100-150 ezer km után a cserét. Én is cseréltem a motorfelújítás után. Szerintem puhább lett a váltó. A csere nem nagy macera,kb 20 perc. Annyit esetleg tanácsként, hogy a csajod körömlakkjával jelöld meg a válókulisszát,meg a leeresztő ill. az utántöltő csavarokat, hogy mikor visszarakod, ne húzd sokkal tovább,ne szakítsd meg a menetet.
Hari2011-12-27 10:00:35 // 36909
(Újra végig olvastam amit írtál.) Hacsak a mh. nagyon nincs berozsdásodva?! A kuplung mh. gumicsövét is cseréld ki!!! Az is szokott ilyen tüneteket produkálni!
boli1112011-12-27 09:16:47 // 36908
Ciao!
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)