Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-14 20:36:33 // 32923
melyik a vezérlés oldali vagy váltó oldali?
ALFI1562010-12-14 20:34:30 // 32922
Vágd ki magad egy vékony lemezből.Pl.Kólás vagy sörösdobozból.
satya2010-12-14 20:28:25 // 32920
vízsugárral ki tudják vágni. :) régebben a Bp XI. kerületben volt a Woldem Kft. nem tudom vannak-e még, de srác telefonszáma: 06 30 2223249 volt. Gyurós István, ha nem a neten biztosan találsz máshol is. nem olcsó!! :( nagyon szépen dolgoztak, sok mindent vágtak nekünk. :)
GTPeti2010-12-14 20:18:14 // 32919
A JTD-nél elvileg 7,5 óra a normaideje. (SZVSZ megy az gyorsabban is, de csak megérzés.)
Azzurro2010-12-14 20:17:40 // 32918
Attól függ ki csinálja, és mennyi munka kedvel.:-))A viccet félre téve, nekem 2 délelőtt alatt megcsinálták.Nem Alfán, hanem a Fiat-nál.
Gabesz2010-12-14 20:13:34 // 32917
Sziaszok!
Kb hány munkaóra egy főtengely szimering csere? Ugye váltó, kuplung le, szimering csere, váltó, kuplung fel.
Kb hány munkaóra egy főtengely szimering csere? Ugye váltó, kuplung le, szimering csere, váltó, kuplung fel.
GTPeti2010-12-14 20:09:12 // 32916
Srácok, ha vki tud 1 helyet, ahol legyártanának rozsdamentesből egy EGR vaktömítést, szóljon légyszi:

Persze a két közrefogó tömítés is érdekelne, hol lehet kapni. (Gyári rendelésén kívül.)

Persze a két közrefogó tömítés is érdekelne, hol lehet kapni. (Gyári rendelésén kívül.)
Azzurro2010-12-14 19:55:39 // 32915
Sziasztok!!
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Olyan kérdésem volna hozzátok, hogy a 145 2.0TS ( 1996-os ) váltója megegyezik a GTV 2.0TS ( 1996-os ) váltójával???Vagyis betudom e építeni, a 145-be a GTV váltóját???
Várom a hozzáértő hozzászólásokat!!! S.O.S.
Alien42010-12-14 19:09:05 // 32914
bocsánat, javítok... gépi forgácsoló vagyok nem "épi" :D
valamint haver azt a tippet adta hogy a klíma radiátorom van leülepedve
állítólag csere szükséges
várom az építő ötleteket
valamint haver azt a tippet adta hogy a klíma radiátorom van leülepedve
állítólag csere szükséges
várom az építő ötleteket
Alien42010-12-14 19:07:03 // 32913
Sziasztok!
Új vagyok minden téren :D
viszont kérdésem is van...
légkondi -hideg révén bele fagyok a kocsiba- :D
jelzem, a kocsit nem rég vettem át és nem is vagyok túl tapasztalt, bár épi forgácsoló szakterületem miatt megszerelem amit meg kell, eddig is csak SK a kocsi :D
a helyzet az, hogy nem megy az utastér fűtése
megfigyeléseim/tetteim:
-a rendszer jól fel van töltve fagyállóval, azzal nincs gond
-a motor hőmérséklete állandóan megfelelő, 90°C-ot mutat a kijelző
-ugye a rendszer gáz szintje nem vonatkozik most ide, mivel fűteni akarunk, nem hűteni /bár nincs tudomásom a rendszer töltöttségi szintjéről/
-a 2 cső, ami a tűzfalon megy át a műszerfalba, ugye, hogy a radiátort fűtse... az mindkettő meleg, ha be van melegedve a motor
/észrevétel/ miután kiugrottunk asszonnyal az egyetemre, majd állt egy keveset a motor, ezek után vissza szálltunk, fűtés be, minimális ideig melegebbet fújt mint szokott, de így sem nevezném melegnek
-tippelt haverom arra hogy fel van levegősödve, azt hallottam hogy önlégtelenítő a rendszer... minden esetre meg lett maxon járatva a klíma és ablak fűtésre volt téve...de így sem adja
úgy egy hónap alatt bele vágtam ca 2000 KM-t mióta meg van a kicsike, de erre nincs tippem, a biztosítékok a kormány alatt rendben vannak ahogy elnéztem, de a részletes manualból nem sikerült pontosan kinézni, hogy ki lehet az aki a bűnös lehet -de kétlem hogy közülük valaki a bajkeverő-
több infó, megfigyelés nem jut eszembe, de hiányérzetem van, mintha kihagytam volna valamit... de minden esetre várom a segítő válaszokat és előre is köszönöm mint új tulaj
P.S.:kellemesen és meglepődötten tapasztaltam, hogy szokás egymásra villantani na meg inteni egyet... :D elsőre körbe is néztem az összes lámpámat, de azóta már intek ha tudok :D bocs ha valaki kimarad, inkább az utat figyelem, de néha asszony szokott szólni... :D
ja, sértegetők és tudálékosok legyenek szívesek kerülni! köszönöm!
a kocsimat meg imádom! :)
Új vagyok minden téren :D
viszont kérdésem is van...
légkondi -hideg révén bele fagyok a kocsiba- :D
jelzem, a kocsit nem rég vettem át és nem is vagyok túl tapasztalt, bár épi forgácsoló szakterületem miatt megszerelem amit meg kell, eddig is csak SK a kocsi :D
a helyzet az, hogy nem megy az utastér fűtése
megfigyeléseim/tetteim:
-a rendszer jól fel van töltve fagyállóval, azzal nincs gond
-a motor hőmérséklete állandóan megfelelő, 90°C-ot mutat a kijelző
-ugye a rendszer gáz szintje nem vonatkozik most ide, mivel fűteni akarunk, nem hűteni /bár nincs tudomásom a rendszer töltöttségi szintjéről/
-a 2 cső, ami a tűzfalon megy át a műszerfalba, ugye, hogy a radiátort fűtse... az mindkettő meleg, ha be van melegedve a motor
/észrevétel/ miután kiugrottunk asszonnyal az egyetemre, majd állt egy keveset a motor, ezek után vissza szálltunk, fűtés be, minimális ideig melegebbet fújt mint szokott, de így sem nevezném melegnek
-tippelt haverom arra hogy fel van levegősödve, azt hallottam hogy önlégtelenítő a rendszer... minden esetre meg lett maxon járatva a klíma és ablak fűtésre volt téve...de így sem adja
úgy egy hónap alatt bele vágtam ca 2000 KM-t mióta meg van a kicsike, de erre nincs tippem, a biztosítékok a kormány alatt rendben vannak ahogy elnéztem, de a részletes manualból nem sikerült pontosan kinézni, hogy ki lehet az aki a bűnös lehet -de kétlem hogy közülük valaki a bajkeverő-
több infó, megfigyelés nem jut eszembe, de hiányérzetem van, mintha kihagytam volna valamit... de minden esetre várom a segítő válaszokat és előre is köszönöm mint új tulaj
P.S.:kellemesen és meglepődötten tapasztaltam, hogy szokás egymásra villantani na meg inteni egyet... :D elsőre körbe is néztem az összes lámpámat, de azóta már intek ha tudok :D bocs ha valaki kimarad, inkább az utat figyelem, de néha asszony szokott szólni... :D
ja, sértegetők és tudálékosok legyenek szívesek kerülni! köszönöm!
a kocsimat meg imádom! :)
Imyx2010-12-13 20:34:36 // 32912
Köszönöm a véleményt. Nekem is vonzóbb a gyári bontott, de az a kérdés, hogy az is meddig megy el, nem szeretném havonta cserélni :). Na, még megrágom ezt magamban.
GTPeti2010-12-13 19:28:29 // 32911
Ez működik, de ugye ugyanaz mint, ami az utólagos szettekben van, csak egy D2S adapterrel. Jól megkérik az árát. Én a bontottra szavaznék, mert a gyári elektronika sokkal kifinomultabb. De "vészmegoldásnak" ez is megteszi. (Legalább könnyen helyettesíthető.)
Tomasman2010-12-13 19:13:10 // 32910
jah és a hiba egyik percről a másikra jött elő! Rögtön durva hangja lett nem fokozatosan:S
Tomasman2010-12-13 18:28:18 // 32909
Hali!
Megvan a zörgése a 147esemnek! :S Hiba jelensége: felengedem a gázt zörög nagyon hangosan a jobb elejénél az utas oldali láb résznél! Ha elkormányozok balra megszönik a zörgés! elámentünk a kormánymű lóg de csak jobb oldalon, ha megmozgatjuk ott hallunk zörgő hangot! A kocsi szervós! Kérdésem az lenne hogy ezt csak egybe lehet cserélni? Lekell hozzá venni a bölcsőt mindent? Nem lehet hogy csak a jobb oldali felfogatásánál van valami bibi ami a kasznihoz fogja? (csak tipp)
Nagyon húzós munka és költséges is?
Köszi a választ
Megvan a zörgése a 147esemnek! :S Hiba jelensége: felengedem a gázt zörög nagyon hangosan a jobb elejénél az utas oldali láb résznél! Ha elkormányozok balra megszönik a zörgés! elámentünk a kormánymű lóg de csak jobb oldalon, ha megmozgatjuk ott hallunk zörgő hangot! A kocsi szervós! Kérdésem az lenne hogy ezt csak egybe lehet cserélni? Lekell hozzá venni a bölcsőt mindent? Nem lehet hogy csak a jobb oldali felfogatásánál van valami bibi ami a kasznihoz fogja? (csak tipp)
Nagyon húzós munka és költséges is?
Köszi a választ
Imyx2010-12-13 17:19:50 // 32908
Esetleg valaki használt ilyet, vagy van infója róla, hogy használható-e egyáltalán? Vagy ez, vagy bontott, Ti mit mondotok?
Gyári xenon trafót helyettesítő kit (D2S/D2R) 50W RTX trafóval
http://www.powertuning.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=958&option=com_virtuemart&Itemid=26
Olcsó lenne :).
Gyári xenon trafót helyettesítő kit (D2S/D2R) 50W RTX trafóval
http://www.powertuning.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=958&option=com_virtuemart&Itemid=26
Olcsó lenne :).
Dzsozy2010-12-13 12:54:15 // 32907
Szép napot Mkinek! Olyan kérdésem lenne, mielőtt neki állok kókányolni, hogy mitől lehet az, hogy néha fent marad a fordulat? Olyan mintha tempomatom lenne, gáz nélkül megyek! Gáz nem akad fent, bowden vadi új, olyajozva. Gondoltam lekapom a pillangószelep állásszög jeladót, vagy alapjárati mocit, kinek mi, és megpucolom, vagy kikaparom belőle azt a gyári fehér zsírt. Ez a kütyü is "új" egyébként. Szerintetek?
Imyx2010-12-13 11:23:08 // 32906
Ok, megkérdezem :). Kösz szépen az infót!!!!!
Kareszka19842010-12-13 10:51:57 // 32905
kérdezd meg Phon-tol :)
Imyx2010-12-13 10:45:48 // 32904
Urak!
Gyári xenonos vashoz hol tudnék jobb oldali trafót venni? Márkaszervizben 55000..
Utángyártott érdekelne. Köszönöm.
Gyári xenonos vashoz hol tudnék jobb oldali trafót venni? Márkaszervizben 55000..
Utángyártott érdekelne. Köszönöm.
Kareszka19842010-12-13 08:13:32 // 32903
ha zárva van, akkor jóhogy van fütés :P de ha nem nyit, ott olvadnak egy idő után a cuccosok :P
Hari2010-12-12 23:12:29 // 32902
Ha a termosztát teljesen zárva marad akkor is van fűtés!!! ... sőt akkor van igazán jó fűtés! mert más felé nem tud menni a fagyálló! A termosztát CSAK a hűtés rendszerébe szól bele, a fűtés rendszere "független" a termosztáttól!
- az első lehetséges oka a NO fűtésnek: - nincs elég folyadék a rendszerben! (mint már ez említve is volt!)
- a másik oka ha a fűtőradiátor - vagy a csöve - eldugult, leüledékesedett!
...más nem jut eszembe.
:-)
- az első lehetséges oka a NO fűtésnek: - nincs elég folyadék a rendszerben! (mint már ez említve is volt!)
- a másik oka ha a fűtőradiátor - vagy a csöve - eldugult, leüledékesedett!
...más nem jut eszembe.
:-)
Svéd2010-12-12 22:32:11 // 32901
A múltkor nekem is el ment a fütésem,kicsivel a minimum felett volt a fagyálló,felöntöttem maxra,azóta tökéletes a fütés.
szasza(SW)2010-12-12 22:15:04 // 32900
Ha a termosztát nem engedi át a lét ,akkor mi melegít?A hazaszeretet:)
Liquid2010-12-12 22:10:59 // 32899
gondolom az hülyekérdés, hogy van-e elég folyadék benne
Liquid2010-12-12 22:10:29 // 32898
attól még az utastérbe is jutnia kéne némi melegnek
szasza(SW)2010-12-12 22:04:01 // 32897
Meleg motornál fűtés maxon meg kell nézni meleg-e a termosztától menő cső a fűtőradiátor felé.Ha nem akkor a termosztáttal is lehet gond.
Selmak2010-12-12 21:58:52 // 32896
Először én is erre tippeltem volna, de maxon sem csinál semmit.
szasza(SW)2010-12-12 21:55:13 // 32895
Konkrétan feltekeri a fűtést maxira és járatás közben légteleníti magát.Szerintem:)
Selmak2010-12-12 21:51:40 // 32894
Vicces. 2000 évi modell. Ezeken már nincs fűtéscsap, állandó áramlás van benne és terelőlapokkal oldják meg a hogy milyen levegő jöjjön.
szasza(SW)2010-12-12 21:45:04 // 32893
Megnyitja a fűtéscsapot?!:)
Selmak2010-12-12 21:40:19 // 32892
Friss alfás cartás kérdi, hogy lehet légteleníteni 146TSnél az utastéri fűtő radiátort?
Gabesz2010-12-11 19:54:49 // 32891
Oksa, kipróbálom. Ha mégis szivárog, kipróbálok egy másik tömitést, ha akkor is, szerzek egy másik szelepfedelet.
[k i z z o]2010-12-11 19:27:52 // 32890
Vegyél egy loctite -ot, máskor is jól jöhet. A sziloplaszt nem oda való :)
1. szénhidrogéneknek nem áll ellen...
2. lásd 1:)
Nem fog ereszteni.
1. szénhidrogéneknek nem áll ellen...
2. lásd 1:)
Nem fog ereszteni.
Gabesz2010-12-11 19:03:56 // 32889
A tisztitás megtörtént, úgy ahogy leirtad. Nem a loctite-ot használtunk, hanem valamilyen szilikonos ragasztóanyagot (talán valamilyen sziloplaszt volt).
[k i z z o]2010-12-11 18:52:41 // 32888
Loctite 5920 + megtisztított mindlét oldal (pl. izopropanol), valamint akármilyen tömítésnek jónak kell lennie (nem kell Reinz legyen). (ha a tömités már fent volt, akkor azt is el kell tisztítani. Rakd össze, okosan pasztázd (4 felületed lesz amit vékonyan tömítened kell), nem fog folyni. Fötengelyhez pedig egy Corteco szimmeringet szerezz, nézd meg, hogyan lehet szétszedni, és el tudod dönteni mekkora meló :)
A szimmering legalább corteco legyen, de lehet jobb is pl. egy Simrit Vitonos.
(A repair / rework manualokban advanced kategória with strog technical background.) Ha ilyesmit nem csináltás, vidd el egy hozzáértőhöz, és ha egyszer ott meg van bontva, amit lehet és ott kopó, cserélj le...
A szimmering legalább corteco legyen, de lehet jobb is pl. egy Simrit Vitonos.
(A repair / rework manualokban advanced kategória with strog technical background.) Ha ilyesmit nem csináltás, vidd el egy hozzáértőhöz, és ha egyszer ott meg van bontva, amit lehet és ott kopó, cserélj le...
Hardy2010-12-11 18:35:27 // 32887
Nem tudom hogy gyárit vettél-e bele, de egészen addig fog is míg azt meg nem kapja. Igaz az 3X annyiba kerül. Ha azzal is szivárog adjál neki egy kis pasztát.
Gabesz2010-12-11 17:35:45 // 32886
Arra mit tudtok mondani, hogy ha a hátsó főtengely szimeringnél folyik az olaj? Nagy munka kicserélni igaz? A váltót le kell szedni? Mennyibe kerül egy ilyen?
Gabesz2010-12-11 17:29:09 // 32885
Ne is mondd... itt szivok ezzel az olajfolyással is már hetek óta. A szelepfedelet már 3X szedtük le, raktuk vissza, és még mindig csöpög...
Martin2010-12-11 07:10:48 // 32884
A belső pofáknál kell kivágni fél-fél centit. Elvileg minden más stimmel. De sajnos most nem ez a legnagyobb gond:((
Bgabor2010-12-11 07:08:56 // 32883
Mert Alfa Romeo :):)
Kristyon2010-12-10 23:38:10 // 32882
Elvileg ha hozzá valók a pofák, akkor nem kellene alakítani rajta semmit, elsőre nekem sem fért be , a rozsdától kellett csak rendesen megszabadítani a féknyerget...
Gabesz2010-12-10 23:02:47 // 32881
Köszi, megnyugtattál :)
De akkor miért olajsáros (vagy milyen) körülötte?
De akkor miért olajsáros (vagy milyen) körülötte?
Bgabor2010-12-10 22:51:58 // 32880
Nem valószínű hogy probléma lenne,mivel ez csak a bovden rudazata, szilikon a belső része olaj nincs benne.Nincs probléma :) Sajnos ismerem ezt a részét nemrég cseréltem munkahengert+kinyomócsapágyat :)
Gabesz2010-12-10 22:46:49 // 32879
SZiasztok!
Egy érdekes dolgot vettem észre tegnap, és a segitségeteket kérném.
Alfa 156 1,6 Ts
Mintha egy kis olaj jött volna ki az akkumulátor alatt lévő "valami"ből, ne nevessetek ki, nem vagyok műszaki zseni, a váltóhoz lehet köze

remélem a képekből kivehető valami. Mintha az a gumi porvédő felől jött volna. Mi ez, kuplung-munkahenger?
Egyébként semmi furcsát nem érezni váltáskor
Egy érdekes dolgot vettem észre tegnap, és a segitségeteket kérném.
Alfa 156 1,6 Ts
Mintha egy kis olaj jött volna ki az akkumulátor alatt lévő "valami"ből, ne nevessetek ki, nem vagyok műszaki zseni, a váltóhoz lehet köze


remélem a képekből kivehető valami. Mintha az a gumi porvédő felől jött volna. Mi ez, kuplung-munkahenger?
Egyébként semmi furcsát nem érezni váltáskor
Martin2010-12-10 22:14:23 // 32878
Holnap kiderül mit bír a munkahenger. Még az egyik pofát is át kell alakítanom mert nem fér be a helyére:((
Liquid2010-12-10 22:12:20 // 32877
erre így nekem sincs több 5letem :(
pb_2010-12-10 21:56:06 // 32876
Az baj, lehet cserélni kéne akkor azt is. Ha jó az önbeállítója és a tengely, ill a tömítése sem sérült +, akkor üzemszerűen fog működni.
Kristyon2010-12-10 21:49:24 // 32874
Elvileg a következő fékezésnél csak pozíciót állít a féktárcsához.