Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Selmak2010-12-12 21:51:40 // 32894
Vicces. 2000 évi modell. Ezeken már nincs fűtéscsap, állandó áramlás van benne és terelőlapokkal oldják meg a hogy milyen levegő jöjjön.
szasza(SW)2010-12-12 21:45:04 // 32893
Megnyitja a fűtéscsapot?!:)
Selmak2010-12-12 21:40:19 // 32892
Friss alfás cartás kérdi, hogy lehet légteleníteni 146TSnél az utastéri fűtő radiátort?
Gabesz2010-12-11 19:54:49 // 32891
Oksa, kipróbálom. Ha mégis szivárog, kipróbálok egy másik tömitést, ha akkor is, szerzek egy másik szelepfedelet.
[k i z z o]2010-12-11 19:27:52 // 32890
Vegyél egy loctite -ot, máskor is jól jöhet. A sziloplaszt nem oda való :)

1. szénhidrogéneknek nem áll ellen...
2. lásd 1:)

Nem fog ereszteni.
Gabesz2010-12-11 19:03:56 // 32889
A tisztitás megtörtént, úgy ahogy leirtad. Nem a loctite-ot használtunk, hanem valamilyen szilikonos ragasztóanyagot (talán valamilyen sziloplaszt volt).
[k i z z o]2010-12-11 18:52:41 // 32888
Loctite 5920 + megtisztított mindlét oldal (pl. izopropanol), valamint akármilyen tömítésnek jónak kell lennie (nem kell Reinz legyen). (ha a tömités már fent volt, akkor azt is el kell tisztítani. Rakd össze, okosan pasztázd (4 felületed lesz amit vékonyan tömítened kell), nem fog folyni. Fötengelyhez pedig egy Corteco szimmeringet szerezz, nézd meg, hogyan lehet szétszedni, és el tudod dönteni mekkora meló :)

A szimmering legalább corteco legyen, de lehet jobb is pl. egy Simrit Vitonos.

(A repair / rework manualokban advanced kategória with strog technical background.) Ha ilyesmit nem csináltás, vidd el egy hozzáértőhöz, és ha egyszer ott meg van bontva, amit lehet és ott kopó, cserélj le...
Hardy2010-12-11 18:35:27 // 32887
Nem tudom hogy gyárit vettél-e bele, de egészen addig fog is míg azt meg nem kapja. Igaz az 3X annyiba kerül. Ha azzal is szivárog adjál neki egy kis pasztát.
Gabesz2010-12-11 17:35:45 // 32886
Arra mit tudtok mondani, hogy ha a hátsó főtengely szimeringnél folyik az olaj? Nagy munka kicserélni igaz? A váltót le kell szedni? Mennyibe kerül egy ilyen?
Gabesz2010-12-11 17:29:09 // 32885
Ne is mondd... itt szivok ezzel az olajfolyással is már hetek óta. A szelepfedelet már 3X szedtük le, raktuk vissza, és még mindig csöpög...
Martin2010-12-11 07:10:48 // 32884
A belső pofáknál kell kivágni fél-fél centit. Elvileg minden más stimmel. De sajnos most nem ez a legnagyobb gond:((
Bgabor2010-12-11 07:08:56 // 32883
Mert Alfa Romeo :):)
Kristyon2010-12-10 23:38:10 // 32882
Elvileg ha hozzá valók a pofák, akkor nem kellene alakítani rajta semmit, elsőre nekem sem fért be , a rozsdától kellett csak rendesen megszabadítani a féknyerget...
Gabesz2010-12-10 23:02:47 // 32881
Köszi, megnyugtattál :)
De akkor miért olajsáros (vagy milyen) körülötte?
Bgabor2010-12-10 22:51:58 // 32880
Nem valószínű hogy probléma lenne,mivel ez csak a bovden rudazata, szilikon a belső része olaj nincs benne.Nincs probléma :) Sajnos ismerem ezt a részét nemrég cseréltem munkahengert+kinyomócsapágyat :)
Gabesz2010-12-10 22:46:49 // 32879
SZiasztok!
Egy érdekes dolgot vettem észre tegnap, és a segitségeteket kérném.
Alfa 156 1,6 Ts
Mintha egy kis olaj jött volna ki az akkumulátor alatt lévő "valami"ből, ne nevessetek ki, nem vagyok műszaki zseni, a váltóhoz lehet köze
remélem a képekből kivehető valami. Mintha az a gumi porvédő felől jött volna. Mi ez, kuplung-munkahenger?
Egyébként semmi furcsát nem érezni váltáskor
Martin2010-12-10 22:14:23 // 32878
Holnap kiderül mit bír a munkahenger. Még az egyik pofát is át kell alakítanom mert nem fér be a helyére:((
Liquid2010-12-10 22:12:20 // 32877
erre így nekem sincs több 5letem :(
pb_2010-12-10 21:56:06 // 32876
Az baj, lehet cserélni kéne akkor azt is. Ha jó az önbeállítója és a tengely, ill a tömítése sem sérült +, akkor üzemszerűen fog működni.
pb_2010-12-10 21:53:31 // 32875
Aki nem kérdez.))
Kristyon2010-12-10 21:49:24 // 32874
Elvileg a következő fékezésnél csak pozíciót állít a féktárcsához.
Martin2010-12-10 21:41:42 // 32873
Azt már szerintem sikerült is kicsit megnyúznom:((
Na holnap megpróbálok valamit szerkeszteni.
Ha vissza tolom teljesen akkor biztos nem fog a következő fékezésnél újra kint maradni?
Kristyon2010-12-10 21:36:13 // 32872
Na igen arra vigyázni kell az biztos...
Ha tudtam volna, hogy úgy néz ki a szerszám akkor csináltam volna egyet ;)
pb_2010-12-10 21:31:21 // 32871
Az a baj ezzel a +oldással, hogy nagy az Sélye a porvédő hazavágásának.
pb_2010-12-10 21:29:35 // 32870
Így néz ki boltilag:
1
2
De, ha költséh6ékony akarsz lenni 1 vékonyfalú cső is +teszi, csak a 2 végét kell kialakítani +felelően. Én ezt a verziót választottam.
Kristyon2010-12-10 21:29:25 // 32869
Na jó nekem annyiból egyszerű dolgom volt hogy külön volt a komplett híd, és mikor volt rá időm akkor csináltam, mikor nem akkor nem, de tényleg csak annyi a lényege hogy egyszerre kell nyomni és tekerni is. Azért is írtam, hogy én milyen szerszámokat használtam mert, igen lehetne csinálni speckó szerszámot is de, a pillanat szorító, ja és párdon nem csőfogóval, hanem vízpumpafogóval tekertem. Mivel a kézifék bele van kötve ezért is van rá szükség...
Martin2010-12-10 21:19:41 // 32868
Na igen de milyen is legyen?? Mindent kipróbáltam hozzá de 2 óra szenvedés után vissza pakoltam mindent. Megakadtam ennél a résznél.
pb_2010-12-10 21:16:36 // 32867
Kell hozzá csinálni 1 speckó szerszámot.
Martin2010-12-10 21:16:18 // 32866
De azt nem értem, hogy bírt kicsavarodni mikor az csak előre-hátra tud mozogni.
Mind a két pofám eltűnt ez miatt. Most éppen azon az oldalon folyamatosan csiszolja a pofa maradványa a tárcsát.
Kristyon2010-12-10 21:08:56 // 32865
Na olyankor kell rendesen rászorítani, én pillanat szorítóval szorongattam, és közben csőfogóval tekertem.
Kristyon2010-12-10 21:06:16 // 32864
Lehet, hogy hülyeségnek fog hangzani, de nemrég mikor szerelték nekem az autót szóltak hogy be fog szarni a szervóm, mert hogy lóg a tengelye. Utánna is érdeklődtem, ár meg társai, meg lecseréltem én is az olajat is és valószínűleg nem az segített rajta, hanem úgy vettem észre mikor a szervó tárcsáját vettem le igen lazák voltak a csavarjai, akkor ugyan átpucoltam a szervót is meg az egész rendszert, de szerintem a tárcsa csavarjai lehettek a ludasak, azóta nincsen hangja... egyébként furán kattogó hangokat adott ki magából.
Gipsy2010-12-10 21:05:42 // 32863
Ki lett mósva sőt cserélve lett másik olaj is lett ele rakva mert elöször sipolt, szivattyút is cseréltem már a nyáron, az Alfánál szervízelik de nekük elfogytak az ötleteik.
Martin2010-12-10 21:03:21 // 32862
Az volt a gond, hogy becsavartam egy darabig és ott megállt a tudomány. Csak forgott de nem ment befelé. Ezért persze az új pofákat fel se tudtam rakni mert kevés a hely.
Kristyon2010-12-10 20:56:15 // 32861
Annyit tudok róla, hogy egyszerre kell csavarni, és nyomni visszafele, de most, hogy melyiket melyik irányba kell csavarni azt passzolom, de mintha ellenkezőleg kellene őket csavarni...
Martin2010-12-10 20:52:29 // 32860
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma le akartam cserélni a féktárcsáimat hátul de már az elsőnél elakadtam. A belső pofát mozgató munkahenger nem akar vissza menni a helyére. A fékpofák levétele után egy próba féknyomásnál ki jött a helyéről és nem tudom teljesen vissza csavarni. A szétszerelés előtt se volt alap helyzetben már. Mi lehet az ok és mi a megoldás???
Liquid2010-12-10 20:42:25 // 32859
teljesen kimostad a rendszert? ha igen és úgyis szól akkor valszeg döglődik a szivattyú
Gipsy2010-12-10 20:31:33 // 32858
Srácok szól a szervóm már cseréltem olajat kétszer most a legujabb van bene, szervó szivattyút, még a legelején tartályt de minden csak átmeneti placebó.
Nincs valami ötletetek?
159 jtdm 150 Le.
Tyler2010-12-09 21:18:40 // 32857
Tud valaki adni tanácsot szívósor pucoláshoz?mindent le tudok róla bontani szinte...csak magát a műanyagházat nem piszkáltam...tippek-tanácsok?? esetleg egy tutorial..képekkel?:D:D köszi
Imyx2010-12-09 17:13:07 // 32856
Mesterek, mitől van az, hogy alapjáraton a motor nem egyenletesen, hanem "hörögve" jár. Minimális ingadozást lehet csak látni a fordulatszámmérőn. Nagyjából 900-on van a mutató. Hideg motornál nem csinálja. Nem ír ki semmit. Probléma ez egyáltalán, foglalkozzak vele? 2.0 JTS motor. Kösz előre is Urak.
Buddha2010-12-09 16:16:22 // 32855
Belső féltengelycsukló... ;-)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2010-12-09 15:58:25 // 32854
szerintem is féltengelycsukló...
Hunor2010-12-09 15:19:14 // 32853
Bocsi de ez rossz helyre ment!
Hunor2010-12-09 15:10:42 // 32852
Keresek megvételre jó állapotú 164Supert !
Kovi2010-12-09 14:39:25 // 32851
Szerintem egy jó kipuffogos minden megold!!!:-)
Kovi2010-12-09 14:37:18 // 32850
THX mindenkinek a közremüködést.
A probláma megoldodott a termosztát cserével. Nincs alaphjárati rázkodás nincs padlogázon füstölés. A motor sokkal egyenletesebben jár igy 80C on!!:-))
Persze ahogyan az elözö termosztát kb 50C nyitott nem is csodálom hogy jó lett.
És remélem ez majd a fogyasztásban is látszani fóg!:-)
Kareszka19842010-12-09 13:31:58 // 32849
ja, 1.6-os civic-en volt...
Kareszka19842010-12-09 13:31:45 // 32848
sziasztok!
Ráfitottam errea cuccosra:

kérdezném, hogy lehetséges-e átfordítva és a tartókat átheggesztve felépíteni a 147-re? ok, hogy több mint valószínű a másik csövet toldani kellene, vagy levenni belőle, de ott b*ssza meg :)
Dévid2010-12-09 13:21:55 // 32847
Nálam a külső féltengelycsukló miatt csinálta ugyanezt. Mikor megvettem az alkatrészt és indultam a szerelőhöz kicseréltetni, a ház elől való kifordulásnál leszakadt az egész, és megszűnt a hajtás. Öröm volt és boldogság.
Selmak2010-12-09 12:20:52 // 32846
Kerékagycsapágyra tippelnék első körben.
Nova2010-12-09 11:51:33 // 32845
SOS!!!
Tegnap tettem egy nagy túrát a 156-al, hazafelé többször is elég csúnya hangot adott kanyarokban a kormánymű (vagy a futómű?). A házunktól vagy 2km-re egyszer csak elkezdett remegni a kormány és jobbra húzni a kocsi... na mondom defekt... még jó, h közel vagyunk már... Leparkoltam, de semmi baja a gumiknak...
MI LEHET A BAJA??? Segítsetek, hogy hol keressük a hibát!
Köszi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak