Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Tom122008-05-03 09:35:58 // 20492
Ezért "találgatott" nekem is a szerelő jó darabig.:-)
Lali752008-05-03 09:32:22 // 20491
Azt hiszem megnézem ezeket a reléket.
Honnan lehet ilyen könyvet szerezni 156-hoz?
Átok79146TD2008-05-03 09:30:38 // 20490
nekem mikor nem volt benne gáz sem kapcsolt be...
a klímát vezérlő elektronika min 8 dolgot figyel...
Tom122008-05-03 09:22:38 // 20489
Pedig kettő, hallani is, mikor bekapcsol a második...
Lali752008-05-03 09:21:10 // 20488
Sziasztok!
Nem is tudtam,hogy kétfokozatú a ventillátor!
Nekem csak egy fokozaton ment,lehet,hogy ezért nem intenzív a klíma hűtése??
Tom122008-05-03 09:14:57 // 20487
Állítólag /ebben nem vagyok 100%-os :-)/, ha kevés a hűtőközeg, akkor is hasonlóak a tünetek...
Hardy2008-05-03 09:11:04 // 20486
Az AC relé ha jól emlékszem az aksi előtt van rá is van írva.
Tom122008-05-03 09:07:34 // 20485
Nekem is volt ilyen problémám, azt hiszem a relé volt a hunyó, "filléres dolog". A szerelő cserélte ki...
Karakot2008-05-03 08:46:39 // 20484
Nem megy a klímám. A műszerfalon a kapcsoló működik, de nem fúj hideg levegőt. Úgy hallom, hogy nem indul be a kompresszor, szóval nem hűtőközeg hiány lesz az ok. Kölcsönadtam a torx kulcskészletemet, szóval csak holnap reggel fogom tudni levenni a kartervédőt, és tovább vizsgálódni. Első gondolatom az, hogy meggyőződöm arrol, hogy tényleg nem indul-e a kompresszor, aztán kimérem, hogy kap-e áramot. Ha kap, akkor egyértelmű, hogy kompresszor hiba. (Ekkor mire számíthatok?) Ha nem kap, akkor miket kell ellenőriznem? Relé? Biztosíték? Ezek hol vannak, pontosabban melyek az "illetékesek"? Előre is köszönöm a tanácsokat.
zoo2008-05-01 18:48:14 // 20483
hi!
bocs az off-ert, de szuksegem lenne egy kis segitsegre. ha vki esetleg autodataban, vagy mas egyeb modon meg tudna nekem nezni, es el tudna nekem juttatni egy subaru leone legrugojanak a kapcsolasi rajzat, nagyon halas lennek erte.
elore is koszi, es meg 1x bocs az offolasert
Vili2008-05-01 16:44:12 // 20482
Hali!
Ott valami griz van mert az olajszint nem változik attól,hogy dolgozik a szivattyú.
Gondolom levegős csak,hogy lett az a nagy kérdés.
Tomasman2008-05-01 10:00:56 // 20481
Hali all!

Engem az érdeklene 60 ezres szervíznél miket kell cserélni?

Plusz egy pár kérdés: Selespeed váltóm csinálál olyat (nem mindig) Hogy 1 be vagy R be kis gázzasl rúg egy nagyot! Ha kis gázzal indulok akkor az egész rúngat, de nagyokat ! De egyszer van ez a hiba egyszer nincs! Lehet hogy a szeleptömbött kellene légteleníteni, mert esetleg belevőgősödött? A szelptömbe nincs valamilyen szűrő? Ami esetleg eltömődött és nem jut át rajta megfelelő mennyiségű olaj?

Olaj szintet hogy ellenőrzöd selespeednél?
Mert ügyebár ha a bal első ajtót kinyítod akkor a szívattyú leszívja az olajat a tartájból!
Ha a jobb elsőtt nyítom ki és úgy a motorházat akkor nem szívja le az olajat a tartályból! Ha be van indítva akkor is leszívja az olajat a tartályból! A tartály tele amúgy!

Hát köszönöm az infókat előre is!
RoliQ42008-05-01 04:25:36 // 20480
bowdenes szerintem a gyári árnál jóval olcsóbban megcsinálja!!!! és akkor új minden!
GTPeti2008-05-01 03:28:37 // 20479
Longman,
Sajnos ez egy reális lehetőség. Bár egy vacak műanyagdarab miatt egyenlőre nem hiszem, hogy kiadok annyi pénzt. (Nem azért mert ezen spórolok.)

Csöri,
jó eséllyel ez lesz, bár arra sincs garancia, hogy a bontott nem kopott.

Anno az Uno-mnál is kikoptak az összekotőrúd-perselyek. Ott is 20e lett volna a 2 rúd. De találtam vkit, aki gyártott nekem rudakat, profi (cserélhető) gömbfejekkel. Sajnos ugye az Alfánál a bowdenre vannak rásajtolva az ellendarabok.
Csöri2008-04-30 22:12:24 // 20478
Egyszerűbb ha bontóból veszel.
Longman2008-04-30 20:56:39 // 20477
Szia! Nem biztos hogy fogsz találni.. Igaz, az KOpel,de apukám Merivájának is ez volt a baja, és csak gyáriban lehetett hozzá komplett felújítókészletet venni 30.000 Ft-ért.. :(
GTPeti2008-04-30 19:06:26 // 20476
Sziasztok!

Nem tudja vki, hol lehet a váltóbowdenek gömbfejéhez műanyag perselyt kapni?
Az enyém sajnos elkopott és leugrott a bowden a gömbfejről. (156 1.9 JTD)

Csak ezek koptak el, és emiatt feleslegesnek érzem a komplett bowdenek cseréjét.
Joker 1562008-04-30 13:00:33 // 20475
Jesszus, el sem hiszem....Szerelőnél az autó, és megvan minden alkatrész is hozzá...Ha minden jól megy,akkor estére vissza kapom a drágámat...:)
SzaB2008-04-30 09:51:46 // 20474
Sziasztok!

Elektronikai csapdába kerültem...
Tudja valaki hogyan lehet a kulcsok kódját újra taníttatni a vevővel? Gyújtást ráadom és égve marad a keycode felirat. Csak szakszervíz? Szervíz kulccsal nem lehet csodát tenni?
/Menet közben adta meg magát a kocsi (Alfa 164), 1x csak leállt. A 2 normál kulccsal próbáltam, 1ikkel sem megy./

Köszi!
András bácsi2008-04-29 10:04:51 // 20473
Ez valóban így van. :)
kertecs2008-04-29 09:59:47 // 20472
A női tulajos alfák vezérlését rózsaszínnel, a többit világoskékkel kell cserélni : )
Liquid2008-04-29 09:59:15 // 20471
feltételezve, hogy előtte jól volt összerakva. Az enyémet is legutóbb jelölgetéssel cseréltek, alapvetően jó volt, csak minimális volt az eltérés.
He ha előzőleg elrakták, akkor nem fog helyrekerülni.
Szal jobb a célszerszám és a békesség :)
András bácsi2008-04-29 09:43:07 // 20470
Tényleg? Nem csak a színe különbözik a sablonoknak? :DDD
kertecs2008-04-29 08:36:59 // 20469
Ha feltételezzük, h előtte jól rakták össze... és ez sem teljesül minden esetben. Itt Pécsen egy szerelő minden TS-t (1-4-2.0) egy sablonnal cserélt, és úgy gondolta, h jól.

Érdekes módon nekem van 1.8-2.0 sablonom, ami nem az 1.4-1-6-hoz való
Ferke2008-04-28 23:32:55 // 20468
Azért ez nem teljesen igaz. célszerszám nélkül is összerakható, csak kellő tapasztalat kell hozzá. Persze szerszámmal gyorsabb, de ahhoz is kell tapasztalat:)
Liquid2008-04-28 22:20:30 // 20467
az a gáz, hogy ha nincs megfelelő célszerszáma, akkor lehet bármilyen dörzsölt, csak szerencsével lehet jó
Hardy2008-04-28 21:27:40 // 20466
Biztos nem egyszerű összerakni egy ilyen vezérlést. Én most voltam Csőrinél, és épp egy ilyent csinált. Összerakta, átpörgette a motort, és volt benne valami pár ezredes eltérés, ahogy én láttam, de tényleg valami minimális, amit 100 helyből 99 helyen így fognak és összeraknak, de Ő szétszedte, és addig állítgatta, míg az a pár ezred is eltűnt belőle. Ilyent tényleg olyan emberre kell bízni aki csinált már párat, és megbízható.
Joker 1562008-04-28 09:52:23 // 20465
Elvileg azt mondta,h.volt már nála 156-os alfa,hasonló problémákkal...Meg mult héten egy Rover volt bent neki,totál ugyanezzel a hibával...Bár sztem semmi köze a két autónak egymáshoz,de elviekben nem ma kezdte a szakmát a tag...!
András bácsi2008-04-28 09:43:03 // 20464
A kérdés, hogy csinált-e már ilyet, van-e hozzá mindene, tudja-e a nyomatékokat. :)

Persze ezek nélkül is megoldható.
Joker 1562008-04-28 09:41:37 // 20463
Hát azért nem nyugtattál meg...Azért ha a 2.0 Ts-emet nem rakja össze jól,akkor morci leszek...:S
Jata2008-04-28 09:30:10 // 20462
Pft!!!!!!!! :)))))
András bácsi2008-04-28 09:27:45 // 20461
De az csak véletlen volt. Meg csak 1.8. :)
Jata2008-04-28 09:25:00 // 20460
De te azért igen! :)))

Legalábbis még megy a multkori bordó vas! :))))))
András bácsi2008-04-28 09:09:55 // 20459
Nem kell aggódni, bár TS-t nem sokan raknak össze jól.
Joker 1562008-04-28 09:02:04 // 20458
Végre szerelőnél az autóm!!!!! :)
András bá,akkor most kezdjek aggódni én is,mert épp teljes vezérlés,meg szelepcsere megy nálam is végbe...Esélyes,h.elrakják a vezérlést?:(
alfa kutya2008-04-27 19:33:43 // 20457
Csak az a baj hogyén nem merek neki állni szerelni
András bácsi2008-04-27 19:20:02 // 20456
Pedig ez nem egy bonyolult motor. :(
alfa kutya2008-04-27 19:17:57 // 20455
Én is arra gyanakodok most már igy eggyel több a gyanum
András bácsi2008-04-27 19:16:41 // 20454
Bizonyára elrakták a vezérlést.
alfa kutya2008-04-27 19:12:29 // 20453
Ki tud segiteni az a problémám hogy vezérműszijat cseréltettemm görgőkkel együtt és azota nem indul rendesen az autom alfa 145 boxer
Tom122008-04-27 14:13:02 // 20452
Remélem, nem az lesz, kedden kiderül...
Joker 1562008-04-27 11:21:30 // 20451
Igen a mókás az az,h.nekem is kb.2 hetet kellett volna kihúznia,mert már megbeszéltem a szerelőmmel,h.viszem az autót...:S
Wickey2008-04-27 08:05:42 // 20450
felújítókészlet?!?!?!? Amikor ötezer az új munkahenger????

Ember...

amúgy az alsó munkahenger tényleg a váltó tetején csücsül, akksi ki, bal eleje kipucol, és ott virít. Na, a felsőt viszont sztem ugyanolyan szopás cserélni mint mindegyik hasonló autóban... Az csak ne fossa el magát.
Tom122008-04-27 00:46:51 // 20449
Valami ilyesmit emlegetett a szerelő is /meg azt is, hogy a "másik henger a váltó házban van" /?//, de ma nem ért rá. Tegnap, aztán már váltani sem lehetett néha, örültem, hogy hazaértem. Ma újabb "csoda történt". Nem "pumpáltam", hanem lenyomva tartottam kb fél percig és gond nélkül elindultam, aztán, mikor kezdett "puhulni", menet közben is pár másodpercre lenyomtam és semmi gond nem volt egész nap...:-) Persze, hosszú távon ez nem megoldás, de úgy néz ki, kedden megyünk vele "orvoshoz"..-)
Lali752008-04-27 00:30:49 // 20448
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek!Keresek valakit,aki tudna segíteni alfa diagnosztika ügyében!
Köszi!
RoliQ42008-04-26 19:36:27 // 20447
Nekem is volt ilyen! Én is hittem!!! kb 1000km mentem a géppel... ! ráadásul a következő héten ment volna a kocsi átnézésre!
RoliQ42008-04-26 19:35:10 // 20446
azt nem értem hogy hogy is van benne a váltóházban? a munkahenger a váltó tetején van nem? pedig egyébként az lesz a ludas, késöbb már váltani se tudsz majd! a javítókészletet tudom ajánlani... kb 1800Ft, kicserélni meg kevesebb idő mint az megoldani hogyan férjen hozzá az ember! de ki kell venni az akksit és már kész is!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-26 19:30:32 // 20445
nem szabad semmit sem elhinni..
Joker 1562008-04-26 19:28:12 // 20444
Hát ez az,h.sajna én voltam a hülye,mert amikor megvettem,elhittem,h.cserélve volt...És láss csodát,nem volt cserélve...El volt fáradva a szíj sajna, és megszorult az egyik görgő is...!Hát ez van,de remélem jövő hét végére kész lesz...!
Csöri2008-04-25 20:49:37 // 20443
Na megkérdeztem.
A Fiat Magyarországtól kell beszerezni egy papírt amiben leírják, hogy létezett mindkét fajta motorral szerelt változat az autóból, és hogy környezetvédelmi szempotból nem rosszabb az egyik a másiknál.
Ha ez meg van a 2 motorkódot is be kell adni az NKH-nak, ha itt is stimmel minden jöhet az átalakítási kérelem. Ez kb 12000 forint. Fontos, hogy dokumántációval igazolni lehessen, hogy minden felfogatási pont a motoron gyári helyre kerül, és hogy a futómű fékrendszer is a nagyobb motorra méretezett. Ha ez is meg van jöhet egy műszaki vizsga okmányiroda és kész. Az NKH-s ember szerint kb 50-60 forintból meg van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak