Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

HátvédRomeo2008-01-20 02:01:38 // 19149
Ja az elméleti TS blablát tudom. Főgyertya kis gyertya, eltolt szikra stb.
A Kompi részét, itt jeladó ott jeladó, meg a trafó részét nem tudtam.
HátvédRomeo2008-01-20 01:59:12 // 19148
Erről jut eszembe. 2 éve reggel mentem melózni a vassal, tök sötét volt. Féluton a városban kifordulok, huzom a 2-be, azt megát a technika. Nem indul, semmi hang, kuss csak a fények a gépen. Indítozok, semmi. Kurva anyját, motorház fel, de még közvilágítás se volt arra. Telóval világítok, semmit nem látok persze. Aztán újra indítózok. Azt leesett, nem jön az AC-tól semmi hang. Csomitartó felnyit, kábeleket megtapíztam, sürű IMA ilyen is, Ollllyyyyan is. Visszaülök, indul a gép. Na baszki mondom hazamentem melóból, megnézem. Érintkezési hiba volt.
GEORGE2008-01-20 01:54:30 // 19147
TS az azért TS mert Twin Spark, az az dupla szikra
Eltolt szikráztatást valósit meg a két gyertya segitségével.
A fő gyertya adja a fő szikrát a kicsi pedig "besegit " ez álltal hoszabb ideig égeti el az üzemanyag és levegő keveréket. Így jobban eltudja égetni a keveréket ezért jobban hasznosul a beadagolt keverék több paci jelenik meg a főtengely végén :-)
A trafó ott vannak minden eggyes gyertya felett ( 4db ) az 1-es trafó ad a 4-es kisgyertyának a 4-es trafó ad a 1-es kisgyertyának a 2-es trafó ad a 3-as kisgyertyának és a 3-as trafó ad a 2-es kisgyertyának "delejt" .-)

Azért mert ilyen gyújtása van, még bőven elegendő egy "mezei" AC pumpa.
HátvédRomeo2008-01-20 01:49:09 // 19146
Hát akkor lófasz ez is. Nálam is IE-be így műkszik. 1AC, 3 Bar nyomás, azt csókolom. Csak ne fordítva kössék be, mert akkor NEM indul. Vagy indul azt leáll pár sec után. Meg a nyomás legyen meg amit a fáma ír.
Hagyományos AC van a TS-ben is, semmi űrtechnika.
GEORGE2008-01-20 01:44:52 // 19145
Nics ott semmi komoly AC pumpa, illetve mit értesz komoly AC pumpa alatt?
Egy van aztán kész.
Egy közös ágban tartja a nyomást asszem 3,1 bar ( ez 3,1 most hirtelen nem biztos hogy pontos adat ) és onnan a befecskendezők adagolják a mociba a benzint ahogy kell.
GEORGE2008-01-20 01:41:55 // 19144
A csak cseréljük ki és menyjünk vele nem mindig jó.
Kéne hozzá törölni a compjuter hibakódokat is, vagy sokat menni az autóval.
ilyenkor jasolni tudom, hogy akár egy -két -három napot járni az autóval hogy biztosan "észre vegye" a compjuter, hogy most jó jelek szállingóznak az LMM-től.....
Barátomnak szereztem LMM-et, Paksról ment Mislocra. Pesten megvette betette aztán hív, hgy bizony semmi változás.
Másnap jött hazafele megint hívott hogy király a gép.
kellett neki idő mig beállt a rend.
ha viszont törölik a hibajelet utána mindjárt érezni kéne a javulást...
HátvédRomeo2008-01-20 01:41:23 // 19143
Bonyolult TS. :-)) Láttam még régebben valami műszaki rajz félén, félmetszet félnézetben hogy műkszik a TS. Hát elég bonyolult csoda.

Ezé kell Boxerrel járni :-) De viccet félre téve.

Hadd okosodjak én is. Attól még lehet gyújtási gebasza a Cartársunk gépének??? Nem! Gyújtás még van a TS-nél is :-DD (Na jó nem hülyéskedek. )
Sőt TS-nél valami komoly AC segíti el a benyát a tankból a hengerekbe???
Kurvára érdekel a TS, mert sztem a világ legokosabb megoldása, főleg, hogy Az Alfa már hósszú évtizedekkel ez előtt is alkalmazta.
pb_2008-01-20 01:32:54 // 19142
Tudomásom szerint az ucsó hagyományos gyűjtásLosztóval gyártott AR, a 33 16v volt. Igaz már ott is csak díszként virított.
norbee2008-01-20 01:29:55 // 19141
Hátvéd, ízirájd, George-nak volt ilyen autója, nem beszél butaságot.
GEORGE2008-01-20 01:28:59 // 19140
Na a TS gyújtást se vágod, de nem baj :-)
Ezért kérdeztem vissza, hogy miről írsz hátha én értettem rosszul .-)
HátvédRomeo2008-01-20 01:27:14 // 19139
Na baszki azé írtam, hogy a TS gyertyákhoz lövésem sincs. :-) Nem tudtam, hogy ez már nem elosztó fedeles. Hát akkor talán valamelyik trafója is szar lehet.

De, hogy gyújtási és keverék képzési baja is van a fix!! 3000 fölött megindul, alapon is a hengerek rendesen mennek, csak gázérintésnél hidegen csattog. Tutti a fentiek lesznek. Ez is csak egy 4 ütemű motor Baátom. :))
norbee2008-01-20 01:26:27 // 19138
Légtömegmérő hibát sok esetben bedobja. Ellenpróbázni kéne inkább, a Tiédet bedobni egy másik autóba, és megnézni, megy-e rendesen, illetve feldugni gépre, hogy jelez-e a hibatárolóban. Ha minden oké, akkor lehet gondolkodni azon, hol van törés a kábelben.

A gyertyáim egyébként nekem is csontszárazak voltak. ;)
GEORGE2008-01-20 01:21:19 // 19137
Milyen elosztófejről írsz????
itt minden gyertya tetején van egy -egy trafó........
Ez egy TS motor....
HátvédRomeo2008-01-20 01:18:51 // 19136
Ez is lehet, esetleg, mint gyújtás probléma.
HátvédRomeo2008-01-20 01:17:43 // 19135
Vagyis elbaszta valaki a gyújtást. Nagy az útógyújtás, kics az előgyújtás.

Donchicco! Elosztófej könyv szerinti szögbe van beállítva??? A TS gyertyákhoz lövésem sincs, de azokon is kell hézagot állítani mint a hagyományos gyertyákhoz???
A hagyományos 4 ütemű gyertyáknál, ha szar a hézag, csinálhat fura jelenséget. Többletfogyasztást, gyengeséget, furcsa erőkifejtést, ford.-ok között.
HátvédRomeo2008-01-20 01:09:21 // 19134
Én ehhez a jelenséghez 1-e szeretnék kérdezni?? Talán rávilágítok a problémára.
2 éve amikor kezdődött ez a probléma. A Zöldkártyáztatás nem volt előtte napokban??? Azért kérdem, mert zöldkártyán olyan szinten eltekergetik a keverékképzést és az alapjáratot, hogy "kijöjjön" mondják, hogy hihetetlen. Amióta IE-s autóm van, minden mozdulatot figyelek zöldkártyán 2éve 1X nem tudtam ránézni, me kiküldtek, meg is lett a baj. Én azóta is annak tulajdonítom.

Lehet túltöltése van a gépnek, és nem kap annyi benyát kis fordulaton. 3000 fölött meg hirtelen bezúdul a benya, + van hozzá elegendő szikra is és levegő, és azért lódul meg hirtelen. Tutti állítási probléma lehet!!! Szerelő persze vakarja a fejét.

Nekem 700-750-en közé állítottak alapjáratot 1X , 850-900 helyett. Első gázérintésnél alapjáratról mintha fuldoklott volna a gép. Na meg enyhe puff.
Sztem addig kell állítgatni géppel amíg el nem találják, hogy minden fordulaton OK legyen. A 156-os 1.6-os légtömegmérővel jobb. Ez passz.
GEORGE2008-01-20 01:06:08 // 19133
Nekem egyszer hasonlóan rángatott és fulákolt mikor gázt adtam..sokan nézték persze eredménytelenül....
Találomra kinonban gondoltam kicserélem a trafósort egy másikra amit már korábban megvetem ( bontott) és csak ott figyelt a polcon.
Amikor szétszedtem a 2 hengernél ott maradt a gyertya pipából egy darab az az tőbe kitörött a trafóból.
A trafót kicseréltem és megszünt a jelenség.


Légtömegmérőd melyik?, mert 2 fajtával szerelték a 2,0 TS 16V ket!
Az én LMM is szarakodott az is hasonló tüneteket produkált.
Gondos utánjárás után kideritettem hogy egy csomó 156 2,0 TS16V-ben amiben ugyan az a moci van ugyan avval a vezérlőkompjuterrel mint a 146ti-ben amiben szintén ( AR32301-es moci volt ) hogy 80% ban ez a LMM van benne: 0 280 218 019 ez a gyári bosch. Miután erre kicseréltem jó lett a gép.
moltib ( 156 2,0 TS 16 V ) is ilyenre cserélte a benne lévőt és neki sincs azóta baja vele! A másik szám amit most nem tudokmegmondani az sokat szarakodik hiába bosch.

Aztán a 156 2,0 TS 16V- hez ( AR32301) és bizony a 156 1,6 TS16V-hez ( AR67601) ugyan úgy a 0 280 218 019-es kell az 1,6 hoz 98.07.-től van ez az LMM elötte abba más volt.
Nézd csak meg azt az LMM-et amit az 1,6 ból beletettetek meglepödsz hogy ez lesz a száma 0 280 218 019. és ha ez lesz és tényleg jobban megy vele akkor meg kell venni bele bosch- ban.
De ez miatt hívjál fel okos árban rendezek neked ilyent nehogy adj érta 6x ezret!!
Marek2008-01-20 00:14:08 // 19132
Sziasztok!

Keresnék transaxle váltóba kilóméteróra jeladót, 2 sarusat! (GTV-ben, kései Alfettákban, korai 75-ösökben volt ilyen) , előre is köszönöm!
ystuc2008-01-19 23:08:57 // 19131
Hozzáteszem, nekem rossz volt a lambdaszondám. Ha most újra cserélnék, már nem lenne lejjebb a fogyi. Persze egy próbát megér, ha gondolod...
Wickey2008-01-19 23:04:57 // 19130
Vaze... cserélek én is lambda szondát a dízelen. Ha nekem is 4 literrel fog kevesebbet enni, Perdixet a porba fogom alázni a 2literes fogyasztásommal. :-))))))
ystuc2008-01-19 22:38:49 // 19129
Bár inkább nem akarok hülyeséget mondani. De a fogyid magas, és nekem is ettől volt annyi. Csere után 3-4 literrel eszik kevesebbet...
ystuc2008-01-19 22:35:55 // 19128
Érdekes... Esetleg lambdaszonda...?
xxxxxxxxxxx2008-01-19 21:39:35 // 19127
Köszi!
Ezen már túlvagyok,amúgy csont száraz volt a gyertya...
Időjárástól független ez az esemény!
Már vagy 2 éve ezzel szarakszom...
A computer légtömegmérő hibát ír ki!
A gyárira és az utángyártottra is...(ez nem normális!)
A közepes húzás 3000-ig azért nem normális annyira!
Túl nagy az eltérés 3000-től!
A szerelőim is a fejüket vakargatják,ilyen hiba egyszerűen nincs!
Csak azt nem értem,hogy a nem ehhez tartozó légtömegmérővel miért jobb mint az alvázszám alapján hozzá tartozóval???
Rákötöttük egy computerre (igaz csak álló helyzetben) és az mindent okénak talált!
norbee2008-01-19 19:18:00 // 19126
A fogyasztása 10-12 között mozog,ami még annyira nem is feltünő...
Az alapjárat stabil,még hidegen is,kivéve ha hozzáérek a gázpedálhoz (míg hideg a motor) azonnal fulladni kezd...

Ha a magic nem worx, akkor lehet még folytószelep jeladó is.
norbee2008-01-19 19:12:55 // 19125
Donchicco

The magic:

Vedd ki az összes gyertyát, drótkefézd le őket, mosd át őket alkohollal (ne áztasd be!) vagy valami zsíroldóval tetőtől talpig, a porcelánt és az érintkezőt is, majd dörgöld le papírtörlővel. Ugyanígy mosd le a gyertyakábeleidet (Természetesen kívülről.).

Ebben a nyálkás, párás időben a nedvesség és az olajpára lecsapódik mindenre, arra rászáll a por, és máris arra kúszik a delej.

Ha ezt nem csinálják meg az orrom előtt, én sem hiszem el.
Liquid2008-01-19 18:28:42 // 19124
hát tényleg érdekes, mondjuk a 16V TS 3000-ig csak közepesen húz, onnan pedig érezhetően megindul, ez normális, a hidegen csattogás már nem az.
A comp nem mond semmit?
TIbor2008-01-19 18:25:19 // 19123
Hu basszus !
Diagnosztika mit mutat ? Elsőre valami gyújtás téma lehet, vagy felső holtponti jeladó, ford. szám jeladó!
Vagy valami más! De ha a hiba állandó, akkor ezt egy diagnosztika megmondja 5 perc alatt !
xxxxxxxxxxx2008-01-19 16:26:52 // 19122
Szevasztok!
Az én rejtélyes problémámra várok megoldást vagy javaslatot ill. ötletet tőletek!
Alfa146ti, hidegindítás után rángat durrog csattog és leáll....
Melegen nem annyira vészes...
Ha meleg a motor 3000-ig semmit sem húz,utána mint a rakéta megindul...
A fogyasztása 10-12 között mozog,ami még annyira nem is feltünő...
Az alapjárat stabil,még hidegen is,kivéve ha hozzáérek a gázpedálhoz (míg hideg a motor) azonnal fulladni kezd...
Alapjárati motor gyári új!
Lamdaszonda gyári új!
Légtömegmérő: UNIX (utángyártott) új bemérve ok,de mégsem megy vele a tünet u.a.!
BOSH (gyári, alv.szám alapján) új bemérve ok, de u.a.,sőt talán rosszab mint az utángyártott!!!
A gyertyák megnézve és ok.(BOSH)
Na és most a java!
1.6-os 156-os gépből kivett légtömegmérő(ami nem egyzik alv.szám alapján az enyémmel) szuperul muzsikál a kocsiban!
hidegen is elindul,de 1000 alatt azért itt is durrog és rángat!
A baj ,hogy még így is csak olyan közepesen húz 3000-ig és onnan rakéta efektus!
Direktszűrő van a gépemen,amit kitisztítottam,és anélkül is kipróbáltuk a kocsit de semmi változás!

ÖTLET,JAVASLAT?????????????????????????????????????????????????
Longman2008-01-19 09:12:35 // 19121
Köszi, írtam is neki egy mailt..
Marek2008-01-18 23:33:28 // 19120
Szerintem kérdezd mag Arno 166 cartársunkat, ő nem rég esett át valami hasonlón!
Longman2008-01-18 18:44:58 // 19119
Sziasztok! Lenne egy nagyon fontos kérdéem, hátha tudna valaki tanácsot adni.
Adott egy 3.0 V6 24V komplett motor egy 166-osból. Az autó korábban automata váltós volt, de most manuálisra kellene átépíteni. Az tiszta sor hogy lendkerék + 6-os váltó, ami miatt kétségeim vannak hogy a motorvezérlő várna-e bármilyen jelet a váltó felől, amit ugye nem kapna meg mert már manuális van rajta?
Ergo össze lehet-e hozni motorvezérlő csere vagy mósosítás nélkül egy ilyen átalakítást? Vagy mik lehetnek ennek a buktatói?

Üdv.:
Longman
Liquid2008-01-18 17:38:16 // 19118
meg lehet próbálni egy folytószelep tisztítást is
norbee2008-01-18 17:25:18 // 19117
Alapjárati motor, fals levegő? :)
147Smz2008-01-18 17:19:02 // 19116
Szívesen, gyorsan megvoltam vele :-)
coke1662008-01-18 08:38:08 // 19115
Köszi szépen a segítséget. Kiderült, hogy egy főbiztosítékot kellett kicserélni hátul az aksi mellett (persze aksi csere is volt) és így nem kellett a kód.
Köszi mégegyszer, nagyon rendes vagy, hogy ennyit fáradoztál.
Ferke2008-01-17 22:11:11 // 19114
Légtömegmérő, esetleg lambdaszonda?
Szotyi2008-01-17 21:56:30 // 19113
Hy

145 1.6 TS alapjáratingadozás (500-1000) mitől lehet?

Köszi
147Smz2008-01-17 18:14:27 // 19112
Szóval a 145-ön így megy:
1. Fordítsd MAR állásba a kulcsot.
2. Gázpedált nyomd le teljesen, és tartsd lenyomva. A befecskendező lámpája kb 8 másodpercre felgyullad majd elalszik, ekkor leveheted a lábad a gázról.
3.A befecskendező lámpája most elkezd villogni és ahányat villog olyan számjegyet írsz be a kódkártyádon lévő kódról. Tehát elkezd villogni és amikor a villamánsok száma megegyezik a kódkártyán lévő kód első számával, akkor teljesen nyomd le a gázt és tartsd lenn, addig, amíg a befecskendező lámpája 4 másodpercre kigyullad, majd utána elalszik. Ekkor engedd fel a gázpedált.
4. A lámpa ismét elkezd villogni, és kezdődik elölről minden, csak most már a második számot add meg neki.
5. Az utolsó számjegy bevitelét követően tartsd lenyomva a gázpedált, a lámpa 4 másodpercig világít, majd amikor elalszik, akkor felengedheted a gázt.
6. Ha a lámpa 4 másodpercig gyorsan villog, akkor elrontottad a kódot. Ilyenkor MAR állásból AVV állásba kell fordítani a kulcsot. Viszont ha a lámpa nem villog, hanem égve marad, akkor STOP állásba fordítsd a kulcsot és kezdd elölről a műveletet.

Na ezt írja a könyve...
147Smz2008-01-17 18:07:22 // 19111
Én 145 kézikönyvéből kinézhetem neked, feltéve ha a 166-nál is így kell.
coke1662008-01-17 14:22:34 // 19110
A rossz aksira rábikáztam háromszor, a kocsi nem indult. Hoztam új aksit, most a műszerfalon világít a sárga kulcs code felirattal és a kocsi még mindig nem indul. A kódot tudom, de nem tudom, hogy kell beállítani gázpedálon keresztül.
BeczA2008-01-17 13:55:58 // 19109
Mit nem tudsz?
BeczA2008-01-17 13:55:21 // 19108
Kaphatsz mailben.... pps-ben
coke1662008-01-17 13:48:08 // 19107
Hello! Nem tudja valaki véletlenül, hogy hol lehet 166-oshoz használati útmutatót szerezni?
Bálesz2008-01-17 11:42:01 // 19106
Köszönöm a tippeket, tanácsokat. Amint lesz tapasztalat beírom a blogomba ott lehet nézeleődni utánna.
Kipufogó végre: jelenleg gyári dob van rajt és tettek rá bárhol vásárolható szebb véget. Lassan két éve lesz nálam az autó, de semmi baja annak a végnek. Csak a dob fog lassan darabjaira hullani... De orvosoljuk!
Csöri2008-01-16 20:53:02 // 19105
Ez a cég az egyik volt kollégámé. Itt nálunk kezdték az "ipart". Szerintem jól dolgoznak.
Csöri2008-01-16 20:50:59 // 19104
Nem gáz, csak előtte állítsd vissza alapra a kéziféket. Úgy egyszerűbb.:)
Dévid2008-01-16 20:35:32 // 19103
Váltóköteleket 156-ban milyen nehéz cserélni? Nekiessek magam, vagy vigyem el egy ótószerelőnek nevezett emberhez?
GT Ɨ|ѯ2008-01-16 20:31:02 // 19102
Janó dob ,1értelmű!:-)
RoliQ42008-01-16 19:53:49 // 19101
a magnum tuningot és is elfelejteném:)
Liquid2008-01-16 19:50:50 // 19100
jaa várjcsak, én a gyári dobra vettem véget, csak a vég volt 6-7e.

tavaj nézelődtem htsó dob ügyben, 30-40 körül mondták, aztán végülis megvettem Ronnie-tól a mostanit 10-ért
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak