Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

:Szájmon:QV:147:GT:2008-03-30 12:21:01 // 19991
:(((((((
Tegnap este az M3-as autópályán Miskolctól 10km-re, minden előjel nélkül hatalmas fehér füst kiséretében MEGHALT AZ ALFÁM!!!!!

Azóta kiderült, hogy átszakadt a hengerfej tömités és tele ment vízzel a henger és szökőkútként spriccel a gyertyák közül...
:((((((

Az autó jelenleg Miskolcon áll, valahogy felkéne jutattni Pestre!
Van valakinek tréleres ismerőse vagy utánfutója???
Köszönöm
szücs2008-03-29 22:05:20 // 19990
Köszönöm az infókat. Reméltem hogy ezt írjátok. Akkor lesz, egy reméljük hogy gyors műhelylátogatás.
Liquid2008-03-29 20:10:53 // 19989
Üdv a csapatban! :) sajna ez elő szokott fordulni a 156-nál. Ált. annyi a dolog, hogy ki kell ütni a hibát computerrel, éa utána happy sunshine. Esetleg meg lehet vizsgálni a csatlakozásokat.
Johnnyblo2008-03-29 19:21:14 // 19988
Szerintem érintkezési hiba váltotta ki, nekem porszívózást követően jelzett. Műhelyen kiütötték.
pb_2008-03-29 19:03:37 // 19987
Lehet más olajjal kéne mégis, csak próbálkozni.
Vasarelly2008-03-29 18:52:19 // 19986
Szerintem sem... :))
Vasarelly2008-03-29 18:51:22 // 19985
Aha nekem is volt ilyen egyszer a Tesco parkolóban éppen űltek mellettem meg mögöttem, mutogattam a technikát amikor kivillant. Mondhatom átvillant rajtam, hogy jó kis referencia lesz ha itt most pofán vág a zsák, de nem történt semmi. (azóte sem egyszer sem.)
pb_2008-03-29 18:43:14 // 19984
Sztem, az nem kevés.
pb_2008-03-29 18:42:14 // 19983
:Én 2 évet biztos benne tartanám, nem cserélnék évenként, ha nincs + a km.
Poló2008-03-29 17:01:22 // 19982
Használhatod. Valahol kontakthiba van a légzsákérezékelőnél. Aki ért hozzá, annak pár pillanat az egész.
szücs2008-03-29 16:59:56 // 19981
Hello

Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek hasonló jelenségről tapasztalata.
Ma délután egyik pillanatról a másikra kigyulladt a légzsák üzemzavart jelző lámpa a műszerfalon. Káresemény nem volt tehát nem értem a dolgot. Ha valaki látott már ilyet legyenszíves árulja el, hogy valójában mekkora probléma áll hat a háttérben? Azért még lehet használni a gépet?

Előre is köszönöm!
Vasarelly2008-03-29 15:33:21 // 19980
Sajna semmi. :))

Ja megyek dolgozni sziasztok!!
Mickey2008-03-29 14:40:41 // 19979
Sziasztok!

Lehet, hogy pont nem ide vág a kérdésem.
Tud valaki valamit a zsámbéki szervízről vagy inkább vigyem Szamosiékhoz?
Vasarelly2008-03-29 13:54:58 // 19978
Ja ja nekem ez egészen szélsőségesen jelentkezett, mert akkor csak városi forgalom és nagyon pörgetve, 40 lterrel mentem bő 200 km-t.
Most a múlt héten, 25%város, többi országút, szigorúan 2000 2500 között váltva alig nyolc liter alatt. (ezen kívül ez csak egyszer sikerűlt) :))
Nade én sem azért vettem Alfát, hogy ez legyen a megszokott.
Kau2008-03-29 13:36:49 // 19977
Biztos enne kevesebbet is, de ez pont olyan, mint a fogyasztás. Mikor megkérdezik, hogy mennyit eszik.
- 10 litert. De biztos elmennék kevesebből is, ha szépen autóznék. De én ezért nem akarok szépen autózni. :)
Kau2008-03-29 13:33:33 // 19976
2-3000km-enként kb. fél liter olaj. Mindig maximumon tartom, hogy ne menjen tönkre idő előtt a vezérlés módosító.
Vasarelly2008-03-29 13:32:28 // 19975
Amúgy a fordulat nekem is sok mindent befolyásolt. Volt az ősszel egy jobb időszakom akkor láttam először a nívón fogyatkozást, na meg az üzemanyag is nagyon ment ...... nagyon nagyon. :))
Vasarelly2008-03-29 13:30:41 // 19974
Aha lehet benne valami logika. Amúgy meg úgy látom, ez amolyan "hit" kérdése ki kit tesz a kocsijába. Valószínü meg fogom próbálni ugyan azzal mint eddig és akkor 10 év múlva kimerítő választ tudok adni egy hasonló kérdésre. :))
Vasarelly2008-03-29 13:27:58 // 19973
A tied TS ha jól tudom. Mennyit jelent az a gyakorlatban?
Kau2008-03-29 12:48:52 // 19972
Nekem is eszi. "Katasztrófáról" nem tudok nyilatkozni, abban viszont egyet értek, hogy a magas fordulat befolyásolhatja. Néha van amikor befordul 8000-be :)))
Poló2008-03-29 12:05:56 // 19971
Metabondról és hasonlókról olvastam a totalcaron egy cikket. Állítólag a csapágyaknak jót tesz (főtengely illetve hajtókar). Viszont a hengerfalaknak nem, mert vannak rajta nagyon pici "gödrök", ahol normális esetben megül az olaj és így biztosítja a kenést. Ha viszont van benne Metabond vagy hasonló, akkor oda beépül ennek az adaléknak a szemcséje és nem tud megülni ott az olaj.

Írták azt is, hogy ezeket az adalékokat háború idején fejlesztették ki az amerikaiak. Ha az ellenség szétlőtte az autójuk olajteknőjét, akkor még meg tudtak menekülni, mert ment a motor olaj nélkül is. Viszont ez csak annyira volt elég, hogy megmeneküljenek, utánna a motort dobták a kukába.
Vasarelly2008-03-29 07:02:23 // 19970
Az oljfogyasztásról meg annyit tudok mondani, hogy 5500 km-en eddig 7-8 dl belement.
Vasarelly2008-03-29 07:00:37 // 19969
Azt hiszem ennéll maradok. Az olaj tényleg teljesen tiszta, csak azt nem tudom mennyire komoly az az ajánlás, hogy egy év vagy "x" km. És ebben van egy doboz Metabond is ami mondjuk megint biztos megosztja a véleményket, nekem mondjuk rosszabb nem lett tőle. (lehet jobb se) :))
pb_2008-03-28 19:30:02 // 19967
A TSel nincs tapasztalatom 1.kézből, csak amiket itt beírnak, ill hallottam, azt írtam le. De, azért könnyen Ltudom képzelni, hogy a TS is +eszi, míg mondjuk mással próbálva nem, vagy kevesebbet eszik. Az utolsó mondatot L sem olvastam.))) Ott viszont van tapasztalat 1. kézból.))
András bácsi2008-03-28 19:18:42 // 19966
A rossz motor eszi. Az asszony 1.6-osában van kb. 175e km, szinte csak pályán megy. 10e alatt alig kell néhány decit rátölteni. Anno a 146-ban a 2.0 fogyasztása is szinte nulla volt. De a régi nyócszelepes TS-ből is inkább elfolyt, semmint megette. ( a boxer az más: az egy nemszeressük motor. :))) )
pb_2008-03-28 19:14:56 // 19965
Én nem cserélném le a helyedben, simán kivárnám a 10-11k km, ami nálad 2 év, és akkor menne a kukába, sőt, ha ránézésre is tiszta az olaj, biztos, hogy, hozzá nem nyúlnék. Amúgy tuti nincs, mindenki más, és más olajra esküszik.)
Vasarelly2008-03-28 17:55:21 // 19964
Aha értem egyébbként sejtettem azért is kérdeztem meg . Ez már csak így szokott lenni. :))
sztane2008-03-28 17:34:07 // 19963
én tavaly rendeltem, de nem kaptam meg a 10%-ot
Liquid2008-03-28 16:52:35 // 19962
tuti nincsen :))

egyébként nem mindegyik TS eszi az olajat. Ált. akkor szokták csak enni ha sokat megy magas fordulaton. És ha jól emléxem Csöri azt mondta leginkább azok szokták enni, amelyeknek a motorjával már történt valami katasztrófa.

Az enyém pl. nem eszi, pedig sokat autópályázok 160-180 körül, az pedig 4500-5000-es fordulat.
Vasarelly2008-03-28 16:43:34 // 19961
Azért remélem kimondja valaki majd a "tutit".... :))
Vasarelly2008-03-28 16:42:18 // 19960
Aha értem. Nekem a Castrol nem volt rossz, és nem is megyek túl sokat ugyanis van céges kocsi is úgyhogy kb 5-6 e km az Alfával. Most is 5500 van benne meg egy év. Azért kellene cserélni mert 1.-én 1 éves az olaj. De úgy látom amúgy hogy ez egy örök vita itt, hogy melyik a jó olaj. Ja és az is zavar, hogy a Castrolt tavaj majd 11.000 ért vettem, most meg már láttam 6500ért is ótós boltban. Lehet nem is az van a dobozban. A fene tudja nagy a választék azért tud itt az ember variálni. :)))
pb_2008-03-28 16:26:42 // 19959
A Seléniat, de nemcsak a boxer ette, hanem a pl TSre is mondták , hogy az is.
Vasarelly2008-03-28 16:26:27 // 19958
Ja közben megtaláltam a választ. De akkor te melyiket is teszed a 33-ba?
Vasarelly2008-03-28 16:22:41 // 19957
Valahol elvesztettem a fonalat ugyanis kint voltam közben "terepen" dolgozni. Melyiket is ette akkor a boxi? A seleniát?
zerge2008-03-28 12:11:31 // 19956
nah az kellene is mert idáig nem találtam!:)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-28 10:05:36 // 19955
Tudom, a barátom is ebben a cipőben járt:) Castrollal átmosta a kopeljét azóta megszűnt a "hang"...az opel olajtól 2cm vastagon állt a gané az olajbeöntő sapkán...az olajszűrőről készítek egy képet....kifacsarodott, mint egy citrom :)
pb_2008-03-28 10:05:33 // 19954
Ami még nagyon fontos, hogy összerakásnál nem szabad feltölteni olajjal.
András bácsi2008-03-28 10:00:11 // 19953
Azt tudtad, hogy a hidró töke ha nincs extrém mód megkopva (ergo rendes olaj volt az autóban) akkor egy szétszedéses tisztítás után tökéletesen működik ismét? A gondot a ráégett olajsár okozza, amihez elég egy szar olajos átmosás. :)
pb_2008-03-28 09:56:16 // 19952
Nekem is teljesen tök 8.)) Felőlem vihetnek bármilyen alkatrészt, engem nem zavar.))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-28 09:51:52 // 19951
Nekem mind1 ki milyen olajat tölt az autójába...tőlem rakhatsz bele teszkósat... is aztán az olajszűrő mellé visznek még hidrotőkét, szelepfedél, szelepszárszimerin tömítést, karteltömítést, szimeringeket :)))))))
nekem ez a biznisz...
pb_2008-03-28 09:51:52 // 19950
Köszi, azt itt is van, igaz dúsítva vagyon már néhány másfajta gázzal is.) Dehát ez van ezt kell szeretni.)
pb_2008-03-28 09:49:32 // 19949
Occsőér' a teszkóban is kapok, eredeti teszkós matricával Llátott olajat.)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-28 09:48:19 // 19948
ingyen a levegő van...adhatok pár köbméterrel...
pb_2008-03-28 09:47:51 // 19947
Ja, aztán 1 kis racing után Lmegy az olajnyomás. Normális olajat kell beletenni, a gyári előírásnak +felelően, az biztos nem vágja haza a szimmeket, + a tömítéseket.)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-28 09:47:46 // 19946
olcsón van nekeked bulgár castrol :)
pb_2008-03-28 09:44:21 // 19945
Ingyen adod? Az esetben túlteszem magam azon, hogy +zabálja a motor, vagy esetleg ilyen átmosó olajnak is jó lesz.)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-28 09:44:02 // 19944
inkább az olajat zabálja, mint a nem bele való olaj a szimeringeket, tömítéseket...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-28 09:43:20 // 19943
egy adalékos cég jöttek a géppel hoztak olajokat, megén adtam olajat....részemről a selenia a20k-t, a wrd-t és a racingot, castrolból a magnatec 5w40, 10w40, 10w60-at aztán a Meguint, Mannol-t próbáltam.....volt még valvolin is, meg tesco és opel meg ford olaj is a teszten...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak