Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2008-12-01 17:23:21 // 22792
Tudom. Legutoljára (már az akksi teljes KO-ja előtt) az én JTD-m is egy 45Ah-s akkuról lett bebikázva (Lancia Y). Igaz csak 0-fokban, de akkoris.
Wickey2008-12-01 17:16:36 // 22791
pontosan, azért írtam, hogy kezdetben.

De nem kell ezt túlmisztifikálni, a gtv6 röhögve elmászkált a legnagyobb télben is a 45Ah-s akksival, pedig a 8 liter 20W50-es ásványi olajat mínusz tízben átforgatni....

igaz, ha véletlenül nem indult be harmadikra se, mert mondjuk nem kapta fel az AC a tankból azt a kevés benzint ami bennevolt, akkor lehetett felvinni az akksit tölteni az emeletre. :-))))
GTPeti2008-12-01 17:13:56 // 22790
A GTV miatt azért irigyellek. Nem kicsit. Nagyon. :)

Ha odahaza lennék ÉS lenne egy "kertem" (már amit ez egy férfi számára jelent :)), akkor én is vennék egyet. Élvezkedni és bütykölni...
GTPeti2008-12-01 17:12:18 // 22789
Lehet, hogy a töltőáram annyi, de csak rövid ideig. (Ahogy nő az akkufesz ugyebár, úgy csökken a töltőáram.) Sőt, szerintem nincs az annyi sem. Sztem egy lemerült akksival bebikázva, pl. az Uno-mat, simán túlélné a generátor, pedig csak 55A-es.
(55Ah-s akksinál kisebb részemről sohasem volt benne. Inkább azonos méretű 62Ah-s. Nyílvánvalóan, teherautóakksit nem tennék bele. Ez hozzá tartozik, de asszem legtöbbünk számára ez evidens. :)
Wickey2008-12-01 17:08:56 // 22788
OFF:

elvileg megtörtént.
Most a Soudabandozás, a kasztnikábelköteg és a hifi kábelezés van soron belül (direkt + - táp a rádióhoz az akksitól, két RCA hátra, két pár kábel az első ajtóhoz előre, satöbbi) és a futómű kívül. Ennyi az idei terv, de kezdek kifutni az időből.

Ezért is kérdezgettem a kollegákat a megfelelő topicban, hogy ilyenkor mit hogyan merre, nem kéne kifelejteni semmit, most amíg még szét van szedve. :-D
Wickey2008-12-01 17:06:54 // 22787
pontosan. Egy indítás ugyanannyi áramot vesz fel, egy éjszakára rajtahagyott helyzetjelző is ugyanannyi áramot csal ki mindkettőből, csak lehet, hogy a nagy akksi még reggel beröffenti a munkagépet... A nagyobb bendőből több is elfolyhat mielőtt üres lesz. Ennyi.

Egy tök üres akksi pedig még nem gáz.
Gondold csak el pb_, ha bikázni kell a fostartály digó rozsdaboglyát, mert a balfasz tulaj rajtahagyta a lámpát, mi történik?!

Semmi.
Elmész, autózol vele fél órát, és olyan, mint újkorában. Fél órát! Egy csont üres akksival! És másnap röhögve indul, szalad tovább, ahogy kell (ha jó volt az akksi és véletlenül lett lemerítve).

Ugyan most csak tippelek, de szerintem nem állok távol az igazságtól, amikor azt mondom, hogy ilyen koppra merített akksi esetén a generátor legalább 50-60 Amperrel tölti az akksit kezdetben. Ezt még egy gyopár 90A-es generátor is röhögve elbírja. Az, hogy ez kábé 1.5 lóerőt leveszi a motorból, és az leáll alapjáraton... jabocs. Az nem motor. Érdekes, dízelt és V6-ost így leállni még nem láttam. :-D
GTPeti2008-12-01 17:01:06 // 22786
Akkor az autó ideális állapotban van egy finom kis üregvédelemhez. :)
A tologatás sem rossz amúgy. :)
Wickey2008-12-01 16:58:04 // 22785
Lehet. A gtv-m 2006-ban vizsgázott frissen felújítva, két nap múlva összetörték hátulról. Azóta nem ment, csak 1000km-et kábé. :-)

Most per pill úgy néz ki, ahogy az utolsó képeken látod az oldalamon: kéken, és üresen, lejárt műszakival :-PPP

Szóval azt max. tologatom a garázsban és brümmögök hozzá. :-P
GTPeti2008-12-01 16:17:06 // 22784
"De 1 autóban nem tudod ezt Ljátszani, mert a generátor nem arra hivatott, hogy csak, és kizárólag az akksit töltse."

Azon a tényen viszont ismét átsiklottál, hogy egy nagy akksiba ugyanannyit kell visszatölteni, mint egy kisebbe.
Ferke2008-12-01 15:51:32 // 22783
Látod, milyen segítőkészek pedig?!:)))
pb_2008-12-01 15:18:24 // 22782
Igen ez mind akkor igaz, ha kiveszed az akksit, és ráaggatsz 1 töltőt, de ugye több idő alatt töltődik fel, 1 nagyobb kapacitású akksi, mint 1 kisebb, ahogy írtad. De 1 autóban nem tudod ezt Ljátszani, mert a generátor nem arra hivatott, hogy csak, és kizárólag az akksit töltse.
GTPeti2008-12-01 14:51:01 // 22781
pb_!
"Mert soha nem fog feltöltődni normálisan az akksid."

Ez továbbra is khm... szóval nem így van. Mondok 1 egyszerű példát. Fogsz egy 3,6 Amperes akkutöltőt, rákötsz egy nagyobb, mondjuk 70Ah-s akksit. Ugyanúgy feltölti, mint egy 55Ah-st, 20-30%-kal több idő alatt. Tehát feltölti. Teljesen.

A generátornak ráadásul nem kell mindig nulláról kezdeni, hiszen csak annyit kell visszatölteni, amit indításkor az önindító igényelt (+álló helyzetben járatott fogyasztók, +önkisülés).

A generátort max egy nullára kisütött alacsony belsőellenállású (tehát nagyon nagy kapacitású, vagy spirálcellás) akku izzaszthat meg.
GTPeti2008-12-01 14:42:30 // 22780
Na ezért vettem én Optimát hagyományos helyett... :)
pb_2008-12-01 14:33:12 // 22779
Manapság, már úgy csinálnak mindent, hogy a garit kihúzza, és utána fosson be.
pb_2008-12-01 14:32:04 // 22778
Csak nem mind1, hogy mennyi idő alatt. Lvileg igen, de Lőfordult már láttam, ill hallottam olyat, hogy gyenge töltöttségű akksinál alapjáraton +állt a motor.
padocska2008-12-01 13:38:37 // 22777
Oké!
Megmérésen túl vagyok, a többi talán menni fog, majd referálok :)

Lehet egy Alfát ritkán használni??????? :P
Wickey2008-12-01 13:36:50 // 22776
Az alábbiakra figyelj.
- A plusz ugyanott legyen, ahol a régi akksidon (asszem a 147-be jobbpozitívos akksi kell).
- Minimum 45Ah kapacitása és 320A indítóárama legyen
- mérete 242mm x 175mm x 190mm legyen.

Ezeket a netről kukáztam, szóval lehet hogy hülyeség, de a legtanácsosabb megmérni azt, ami benne van, a tescoban meg lenyúlni egy mérőszalagot és végigméregetni a kínálatot :-))

A pozitív saru elhelyezkedésére tényleg ügyelj, kínos, ha beszereléskor derül ki, hogy a negatív kábelhez esik a pozitív saru és fordítva.
Wickey2008-12-01 13:29:53 // 22775
Tacskóban tizenegykétezer forint az 55Ah-s Bosch akksi. Az sztem teljesen jó lesz, ha nem használod az autót túl ritkán, akkor 3-4 évig biztosan. Hacsak nem megy fossá másfél év alatt, de azért van rá két év gar, hogy ne menjen. :-)
padocska2008-12-01 13:12:12 // 22774
Uhhh.... fiúk! Teljesen bizonytalanná váltam :D:D:D
Most akko zselés vagy sem, kicsi vagy nagy? Akksi, agregátor vagy ventillátor???? :P
Pedig csak egy 147-esem van, és nem vagyok szőke sem :P:P:P
Wickey2008-12-01 13:00:24 // 22773
én meg írjam meg, hogy még a 2002 áprilisi gyári akksi van benne? :DDD
Wickey2008-12-01 12:59:15 // 22772
már miért ne töltődne fel teljesen?!

Eloszlatnék egy nagy homályt a dologgal kapcsolatban: Az akkumulátor csak arra való, hogy beindíthasd vele a motort. Ha jár a motor, onnantól a generátor tölti az akksit (szükség szerint) és látja el árammal a fogyasztókat. A generátor meg úgy van méretezve, hogy ha minden tartós elektromos fogyasztót bekapcsolsz (belsőtérvilágítás, lámpa, refi, ködlámpa, klíma maxon, hátsó ablakfűtés, zene, minden de MINDEN ami huzamosabb ideig mehet üzemszerűen) akkor is elegendő áramot szolgáltasson. Ha meg van fölösleg, akkor azt (ha kell) az akksi töltésére használja. Fölösleg márpedig mindig van.
Normál esetben egyetlen egy esetben láthatod a generátort "elfogyni", de az sem az akksi hibája: a nagyerősítőnagyláda esete a vetésivel: ha maxon járatja a zenét a HMCS alapjáraton ketyegő motornál. Na, akkor pislákolhat a töltésjelző. :-)
Szóval igaz, amit a méretezésről írsz, de az leginkább arra vonatkozik, hogyha extra fogyasztót raksz bele: kiegészítő elektromos fűtést, nagyzenét, ülésfűtést, egyebeket, akkor érdemes nagyobbra cserélni a generátort (pl. 110A-s helyett 135A-st betenni).

Amíg az akksi nem szar, addig egy átlagosan rövid indítást 10-15 perc alapjáraton ketyegés vagy 5-10 perc autókázás simán visszatölt bele.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-12-01 12:52:00 // 22771
ez nem igazi zselés..a mobilod Litiumion akkuja az zselés....
pb_2008-12-01 12:35:24 // 22770
Csak nem mind1, hogy mennyi ez a hosszabb idő. + gondolom a gyári ajánlás sem véletlen van.)
Poló2008-12-01 12:07:33 // 22768
Zselés akksit nem használnak személyautókban, az a spirálcellás, amire te gondolsz :-b
RoliQ42008-12-01 12:07:21 // 22767
akkor kell egy aggregát mögéd:D
RoliQ42008-12-01 12:06:37 // 22766
én mondjuk annyira sz....rok a márkájára mert az exide , banner, perion, gt , varta akksikra is 2 év garancia van! és nekem már beváltt a noname is meg a márkás is! ha majd lesz nagy zeném akkor lesz egy Exide zselés akksim:) azt kész:)
padocska2008-12-01 12:04:42 // 22765
Aha :)))
Szoktam benne komolyzenét is hallgatni :D:D:D
pb_2008-12-01 12:01:55 // 22764
Sima 1.6ról van szó, nem hiszem, hogy kamaz önindító lenne benne, vagy 1 vw 1.6dezső motor.) Szóval teljesen felesleges bele 7x Ahás akksi. Amúgy Exide Excel, + Word akksi, teljesen mind1 milyet veszel, ugyanaz csak más rajta a matrica.)) Nyugodtan lehet venni Periont is, legalább a "magyar ipart" támogatjuk.)
Selmak2008-12-01 12:00:57 // 22763
Ne haragudj ez baromság. Nagyobb akksit max hosszabb idő alatt tölti fel a generátor, de eleve túl van méretezve a kiegészítő elektromos kütyük miatt.
RoliQ42008-12-01 11:59:54 // 22762
nekem a munkagépbe van 4 éve egy noname akksi ráadásul nem is gondozásmentes és nem töltöttem utánna soha és működik! és régi szívódízel reggel kell kis power hogy beinduljon!
Poló2008-12-01 11:59:53 // 22761
Olyan 3-4-et bírt az enyém.
Poló2008-12-01 11:59:08 // 22760
Ezért írtam, hogy Exide Excell, az teljesen gondozásmentes. Szerintem abból baj nincsen, ha nagyobb megy bele, árban nem nagy az eltérés.
RoliQ42008-12-01 11:56:47 // 22759
még jó hogy van rá 2 év garancia:P
Buksi2008-12-01 11:56:28 // 22758
Most én meg írjam ide, hogy Bosch-al járok már 4 éve!? :-))))))
RoliQ42008-12-01 11:56:16 // 22757
Tök fölösleges a nagyobb akksi! Kivéve ha komoly zene van benne! dieselekbe és nagyobb köbcentis gépekbe vennék nagyobbat mert nagyobb akksi nagyobb indítóáram! ugye esetünkben egy leányzóról lenne szó, tehát a gondozásmentes akksi-t szavaznám meg! ennyi!
Poló2008-12-01 11:55:41 // 22756
Miért ne töltődne fel? A generátor tudja, hogy mekkora akkumulátort tölt? Nem tudja! A 156 topicban is hasonló dolgokról volt a téma, ott volt egy elég jó hasonlat is :)
Poló2008-12-01 11:53:11 // 22755
Nekem a Banner 1-2 év után megdöglött :(
RoliQ42008-12-01 11:52:26 // 22754
Nem akarom mondani hogy mi megmondtuk!!! 55- ös biztos jó bele! ha van elég hely belemehet nagyobb is a nagyobb aperóra nagyobb akksit is jelent sajnos:( ! méretre kell odafigyleni! én most vette 55 ös banner akksit 15 ért!
Poló2008-12-01 11:52:25 // 22753
Én egy Exide Excell-t vennék. A 62 Ah-s 20110 Ft, de ha befér a nagyobb, akkor a 71 Ah-s (23380 Ft) vagy 74 Ah-s (24130 Ft). Esetleg az Exide Premium, de az pár ezerrel drágább kategória, neked szerintem felesleges.

Ezek a Forex árai, 1033 Bp, Kiscsikós köz 10, tel: 388-8822.
pb_2008-12-01 11:50:06 // 22752
Mert soha nem fog feltöltődni normálisan az akksid. Ha pedig állandóan ilyen köztes állapotban van, akkor sokkal Lőbb L fog köszönni. Az Lektromos rendszert is ugyanúgy méretezik, mint az autó többi részét. Ha nagyobb kapacitású akksit raksz bele, akkor máshol is kell módosítani. Én már évek óta 55össel járok, sőt volt idő, mikor 44es volt benne, soha semmi bajom nem volt velük.
Poló2008-12-01 11:37:53 // 22751
Én 77-est vettem a 63-as helyett. Miért köszönne el előbb? Olvasd el a Forex oldalán a dolgokat, kérdezd meg GTPetit. Én 55-öst nem vennék bele, minimum egy 63-ast, de inkább nagyobbat.
pb_2008-12-01 11:26:58 // 22750
Nem tudom, a 47 lelkivilágába, még nem vetettem bele magam.) Sztem az 55ös jó választás bele.
padocska2008-12-01 11:24:58 // 22749
Mit ajánl a gyár a 147.be?
pb_2008-12-01 11:22:35 // 22748
A gári ajánlást kell szem Lőtt tartani. 1részt a pénztárnál is jobban fáj, másrészt akkor fog igazán fájni, mikor rövid idő alatt Lköszön.
Longman2008-12-01 11:18:59 // 22747
Sziasztok!

Szárazkarteres olajozás működési elvéről egy műszaki rajza nincsen valakinek? A "gugliban" nem igazán találtam semmi konkrétat erről..
padocska2008-12-01 10:56:52 // 22746
Köszi, megfogadtam a tanácsot! :)
Poló2008-12-01 10:49:56 // 22745
Az nem baj, ha nagyobb, csak férjen be a helyére. Általában az Ah növekedésével nő az akkumulátor mérete. Azt mondják, hogy mindig a lehető legnagyobb amperórásat kell venni, ami még befér. Ez a pénztárnál jobban fáj, mint a kisebb Ah-s, de a későbbiekben jobb lesz. Könnyebben indítja a motort és lassabban merül le.
padocska2008-12-01 10:25:58 // 22744
Kérdés:
Milyen aksit tegyek bele, hogy ne járjak így?
Most 50 amperórás van benne, ha 75-öst veszek az jó?
padocska2008-12-01 10:24:26 // 22743
Hát...
Ne tudd meg mit érzek most.....
Vonattal kellett jönnöm....ááááááááááááááááááááááááááááááááááááá :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak