Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2010-11-23 20:33:08 // 32594
:))

The Ultimative DMF Solution. :))
Wickey2010-11-23 20:29:43 // 32593
akkor elmehetnek szépen a picsába, begurulok, veszek egy szívódízel golfot egy kilóér', hozzá öt tábla lemezt meg három liter festéket, a motort meg újbavarázsolom kéccázból oszt világbéke. :-P
Ferke2010-11-23 12:02:55 // 32592
Ez de jó videó:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-23 08:30:45 // 32591
hogyan működik a kettős tömegű klikk.... itt lehet látni hogyan nyeli el a rezgést...
"A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Egy ilyen motorra fix lendkerekes szettet építeni komoly kockázat, megmagyarázhatatlannak tűnő károk kíséretében."
Wickey2010-11-23 01:03:31 // 32589
az viszont érdekes, hogy miért ragaszkodnak akkor a cseredarabhoz...
legalábbis anno asszem amikor Elaforgtól elhoztam az első gyári felújított lendkerekem (220 ezer km környékén, 80-al ezelőtt) akkor vittem a sitteset, kaptam egy gyári újnak kinézőt, és felugrott az új valeo szettel, új váltóolajjal, új főtengelyszimmeringgel és új féltengely gumiharangokkal.
Wickey2010-11-23 01:00:35 // 32588
na, akkor ezekszerint nagyon nem faragtam rá a hülye ötletemre, hogy feltosszuk a tipo lendkereket a jtd-re? :-))
Wickey2010-11-23 00:58:44 // 32587
mármint mi 120 ezer? A kéttömegű, kuplungszerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy EGYÜTT?! :-))
Wickey2010-11-23 00:57:15 // 32586
nem a nyomatékot kell elnyelnie, hanem a falábú sofőr bénázásai miatt berázó dízelmotor zörgéseit. A bakokat se nyírja ki hamarabb, mert a motor attól még pattog faltól falig a motortérben, de a kuplungon keresztül a hajtásra (útra, futóműre, kasztnira, utastérre) már nem jut át. Ez olyan, mint amikor valaki kitalálta, hogy a vezérműszíjnak ilyen 2-300 lóerőt kell bírnia, mert a 3.0 24V-n is csak milyen csumpi kis szíj van. (Persze... az erő viszont a főtengelyen keresztül távozik kuplungiránt, a vezműszíj max. ilyen 2-3kW teljesítménnyel forgatja a veztengelyeket, vízpumpát, oszt szevasz...)
Wickey2010-11-23 00:53:16 // 32585
kisebb recsegésekkel. Amúgy kinyomó csapágy lesz ez, még mindig erre tippelek. A vissza nem jövő pedál miatt gondoltam a kuplung munkahengerre, meg persze azért mert az ocsó és könnyű cserélni. :-)
Valszeg a pedál is azért nem jön vissza, mert a kinyomó szarakodik (vagy a szerkezet ment apróra, de az kevéssé valószínű).
GTPeti2010-11-22 23:26:26 // 32584
Próbáltam úgy írni, hogy ne így értsd.
Mint ahogy van generátorfelújító cég, jó lenne ha vki(k) kettőstömegű felújításra specializálódnának.
LacUS2010-11-22 23:11:18 // 32583
Ha nem, hát nem.:-)
Hari2010-11-22 23:08:22 // 32582
:-) Na igen úgy mint a Fiatnál a felújított! Nem tooom, hogy csinálják, de mintha teljesen új lenne! (Azt hiszem ez csak valami üzleti fogás!)
Hari2010-11-22 23:05:40 // 32581
Mármint?! .... :-O szerinted?! :-) ... a szomszédban lakik egy kertész srác,.... JA! :-))))

( Saját kivitelezésben. ...de pszt! )
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-22 22:13:39 // 32580
elméletileg van felújított valeo csak alig olcsóbb mint az új ...bár lehet nem is felújított mert nem úgy néz ki :)
LacUS2010-11-22 22:08:32 // 32579
Ki csinálta, ha lehet tudni? Csak mert elvileg ez is external balanced, és mint ilyet az itthon gépműhelyek egyből vissza is adják...
GTPeti2010-11-22 21:46:53 // 32578
Na nem is arra gondoltam, hogy a Valeo fogja jó áron felújítani. Hanem inkább egy (vagy több) magáncég, ugyanúgy, mint pl. generátoroknál v. önindítóknál. (Persze tudom, hogy a Valeo is árul felújított cuccokat.) Csak itt nem bronzkefét + csapágyakat, hanem rugókat és csapágyat kell cserélni....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-22 21:39:31 // 32577
mert akkor ki veszi meg az újat? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-22 21:38:19 // 32576
kivi lennék mennyire lenne komfortos egy 400nm turó dejzel egytömegű lendkerékkel...meg meddig bírná a folyamatos rázkódást a többi dolog
GTPeti2010-11-22 21:34:56 // 32575
Kérdés: miért nem lehet kultúrált áron (jó minősében) felújítattni egy kettőstömegűt?
Piaci rés?
[k i z z o]2010-11-22 21:22:54 // 32574
Vannak olyan üzemállapotok, de inkább frekvenciák ahol az egytömegűvel szerelt motor és váltó mocskosul mocorog, a kettőstömegű ide nagyon jó, és okos találmány.

Egy 2.4mJET vagy hasonló kaliber nagyon is kéri a kettős tömegűt, ami el is fog roppanni egy idő után, de ne felejtsük el, ezzel kalkulálni kell a komfort érdekében, majdhogy fékbetét kategória.

De szerintem egy ilyen motor tulajdonosának nem kellene ezen agyalnia, ez megint valahol a nagy autó nagy buksza kategória nekem...

A kevlár, szinter, egyéb harci kuplungok meg kizárólag egy szűk rétegnek felenek meg, sokan nem értékelnék a velük előcsalt "érzést".
Hari2010-11-22 20:07:20 // 32573
Tudod ez engem nem is motivált, hogy ki az aki másfélszer annyit akar fizetni mint egy alap kuplungszett! ... csak tele vólt a hócipőm már a kettős tömegűvel!
- 1 a régebbi autókon jó volt a jó öreg rugós tárcsa?
- 2 ha a versenysportban az extrém igénybevételt kibírja a kevlár ill. szinter betét akkor utcai körülmények közé miért ne lenne jó?!
... de nem is itt lett tele a .... hanem amikor a saját autómban 1 éven belül 2 Sachs tárcsa ment szét! Egyszerűen szétéget a dörzsbetét, na akkor csináltattam bele kevlár tárcsát. Nekem bevált! :-)
Nem akarok senkit rábeszélni a fix lendítőkerékre! (... de még 1 versenyautóba se építettünk kéttömegűt! ... nem tooom miért?!) :-)
Persze azt is tudom, hogy ezt az egészet azért találták ki mert sokkal nagyobb az energia elnyelő képessége.... és még azt is, hogy ez bizony el kell hogy romoljon!

(Mondjuk a szintert nem ajánlom hétköznapi használatra! Nem szabad, nem lehet csúsztatni!!! ... de a kevlár az teljesen jó!)
GTPeti2010-11-22 19:42:34 // 32572
Az akkor klasszul meg lett csinálva!
Hari, a kettőstömegűtlenítő :)
Hari2010-11-22 19:39:22 // 32571
Ezt ugye nem is kérdezted?! ( NANÁÁÁ !!! ki grammozva!) Az elsőnél volt egy kis agyalás törpölés!
Zsolti1552010-11-22 19:33:12 // 32570
Sziasztok van valakinek tapasztalata fiatt coupe 20 vt motorral kapcsolatban?
Krisz1562010-11-22 18:56:36 // 32569
Szia hasonlo gondal küzdök én is de nem nagyon figyeltem meg még hogy mikor jön elő a jelenség.
[k i z z o]2010-11-22 18:45:52 // 32568
Ki is egyensúlyoztatta? Amúgy mi is agyaltunk már ilyenen, mert a piacon lévő 2 tömegűek kukák.
Hari2010-11-22 18:36:15 // 32567
Nagyon egyszerűen! Az eredeti jeladótárcsát lecsavaroztam, (a 2 tömegűről ) és fix lendkerékbe "beadaptáltam" ! :-) Hibátlan!
Gabesz2010-11-22 17:22:03 // 32566
SZiasztok!
A 156-ban most volt olaj, és vezérlés csere.
A helyzet az, hogy a nívópálca alatti egyik csavar körül szivárog az olaj, valamint ha szemben állok a motorral, kicsit balra a motortól is látok valami friss olajfolyást... mi lehet az?
A hab a tortán, hogy a hűtő levegőtlenítőjénél is szivárgott a viz, ezt meghúztam jobban, hátha csak annyi a baja.
Exbléx GT2010-11-22 15:52:01 // 32565
Szóval ti is a 2-ős tömegű lendkerékre tippeltek?!
holnap elugrok egy futóműveshez,mert csak holnapra van ideje és megnézi hátha ott van vlmi gebasz...
[k i z z o]2010-11-22 15:12:07 // 32564
A 60/2 jeladót hogyan oldottad meg?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-22 14:09:34 // 32563
szerinted 10 userből hányan vesznek sport tárcsát? a Valeo 4-es szettet a forintbszóknak találták ki ami látszólag nagyon olcsó mint pl a ford TDCI-hez a 4 kit olyan 100e ft aztán kiderült hogy valójában a kinyomócsapágy nincs benne (nem is értem mitől 4pic lehet hogy tárcsa, szerkezet, egyestömegű és a doboz???) a gyári szett meg 120e...a kinyomó meg külön olyan 40-es ....de Occsó a 4es kit és nem megy tönkre :DDDD első látszatra :P
zee2010-11-22 14:07:03 // 32562
Igen már emléxem,Nálad olvastam.
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-22 14:04:27 // 32561
Nekem nemrég volt ugyanez, hogy 130 foknak érezte a kinti hőmérsékletet, amúgy a légtömegmérő egyéb részei valószínűleg jól működtek.
Az autó működött, de nekem eléggé füstölt, és nem húzott igazán. Volt olyan érzésem, hogy ha valami nem stimmel az LMM körül, akkor egyszerűen figyelmen kívül hagyja. Ugyanis lehúzott LMM-el is mentem valamennyit, pont ugyanúgy morgott és nem szeretett menni. Egyéb bizonyítékom nincs erre :-))
Hari2010-11-22 13:44:17 // 32560
:-) OK! ... Ok! ...de ha ezt a jó kis verseny tárcsa nem tudja ?! ... akkor mi?!!!

(600LE 500Nm - ig!)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-22 13:35:34 // 32559
azért egy benyásnak sokkal kisebb a nyomatéka és kettőstömegűnek ezt kell elnyelnie ha nem teszi meg akkor más fogja....
Hari2010-11-22 13:26:12 // 32558
Sajnos !!!! .... nincs ! Már alakítottam vissza fix lendkerekesre 3000 V6 24V GTV-t, és semmi baja! A bakokat meg így is - úgy is szét veri! :-(
.... vagy 1,9JTD-t fix könnyített lendkerék + verseny kuplung, és csááá! :-)
GTPeti2010-11-22 12:59:20 // 32557
Lehet, hogy Fiat-fórumon olvastam. :)

Értem, szóval akkor csak bakot lehet lőni a SMF-fel. :(
gyml2010-11-22 12:56:11 // 32556
Megjavult a távirányítóm! A biztosíték csere után még egy gyújtásváltás is kellett volna.:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-22 07:25:31 // 32555
Alfához nincs átalakító szett....VW meg Fordhoz van de nem sokat ér sokszor drágább mint a gyári szett no meg a bakokat elintézi elég hamar...
András bácsi2010-11-22 07:19:49 // 32554
Itt szerintem csak az a gond, hogy azt is szettben kell venned, és árban majdnem azonos.
ALFA75td2010-11-22 06:33:45 // 32553
Sziasztok fanok!
Találkoztatok már olyan parajelenséggel ,hogy egyik pillanatról a másikra a km óra ha bekapcsolom az irányjelzőt vagy a fékre lépek leáll.
Testzárlat?
zee2010-11-22 06:17:31 // 32552
Ecuscan-van. Egy mosással még megpróbálkozom féktisztítóval,de nem nagyon hiszek benne hogy segítene. A kettőstömeű már szerintem nálam sem jó,alapjáraton remeg,viszont lehet sebességbe rakni szépen tudom. Elindulás alacsony fordulaton darabos... magasabban ok.
GTPeti2010-11-22 00:29:46 // 32551
Közben eszembe jutott... olvastam egy német fórumon is, hogy valaki feltett egy sima lendkereket a kettőst. helyett. (Megnemmondom milyen autóra.) Úgy dereng, hogy egy adott fordulatszámnál (talán 2500-nál) jobban ráz, de hamar "ráérzett az ízére" és nem ott használja a motort. Így dereng.
Én azért még hiszek a kettőstömegűben. Már hogy kibír 150ekm-et. Ennyivel elégedett lennék.
GTPeti2010-11-22 00:21:48 // 32550
Asszem létezik 1.9 JTD-hez hagyományos lendkerék is. Véletlenül bukkantam én is-rája ;)

A Superb-kre is egytömegűt tesznek a taxisok. (Állítólag. Nem kéredszkedtem be egy VW-suckszervízbe, hogy ellenőrizzem. :)

"Álló helyzetben járó motornál nem veszi".
Na. Pont így van az enyémnél is most. És ha már gurulsz? Remélem akkor igen. Tudod, kedden vinném a vasat saját lábán a szerelőhöz. (€€€....)
Wickey2010-11-22 00:11:17 // 32549
nekem az valszeg még hibátlan, de nem sokáig, ha így marad a kuplungom. :-) Mivel nem jött vissza rendesen a pedál úgy voltam vele, lehet hogy mégse kéne leszedni a váltót, felteszek egy másik munkahengert, négyezer, nempénz érte, ráadásul még sose volt cserélve 300k km után meg időszerű is, no kicseréltük úgy este 8 körül az udvaron ahogy kell, de persze ugyanaz... nem emel ki, fokozatokat álló helyzetben járó motornál nem veszi, szóval sallalaa, váltó le.

amúgy azon töröm az okos kis buksimat, hogy énleszek a nemtörődöm hal, a "szarok rája", és ha megdöglik a kéttömegű mégegyszer, akkor felbarkácsolok egy Tipo vagy 155 1.9TD lendkereket, az ugyanis ritkán megy tönkre tekintve hogy tömör fém, és 50 ezer hozzá a drágábbik kuplungszett... Ha meg kevés, belevarrok egy kevlár tárcsát oszt heló. :-)

Lehet kevésbé fog jó ötletnek tűnni holnap reggel másnaposan, de most még tetszik. :-)
GTPeti2010-11-21 23:58:20 // 32548
A jó öreg kettőstömegű. Mindannyiunk igaz barátja...
Látod, nekem már gázt sem kell nyomnom, alapjáraton is reng a kasztni mint a rázópadon. Elég jó esély van rá, hogy az szállt el nálad is.
GTPeti2010-11-21 23:56:07 // 32547
De, lehet sajnos. Az igazsághoz tartozik, hogy az én autóm tökéletesen ment hőm.szenzor nélkül is. Én szer(v)eznék valakitől egy menetre egy kölcsön-LMM-et. (No meg ECU-scant a hibatörléshez). Az megmutatná, hogy van-e még valami ami közrejátszik.
Exbléx GT2010-11-21 23:05:54 // 32546
Sziasztok.
van egy problémám,még pedig az hogy menetközben mikor gázt adok berázza valami a kocsit vibrál az egész és mikor elveszem a gázt akkor megszünik.
Párhónappal volt egy ilyen jelenség autópályán de hamar el is múlt azt hittük az út volt olyan minőségű,de tegnap megint csinálta és olyan 60km/h-nál kezdte majd már 40-nél és végül 30-al gurultam....említették nekem a 2ős tömegű lendkereket...
ha valaki járt így vagy esetleg tud segíteni vlmi infóval azt meg köszönném.
zee2010-11-21 20:48:39 // 32545
Ezen kívül nem lehet baja? 4.5-ben nem nagyon akar 3e fölé forogni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak