Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Pat2011-04-16 12:32:53 // 34452
Nem biztos, hogy üzemanyag ellátás, mert sztem, akkor terhelés alatt is kellene jelentkeznie, hogy nincs megfelelő üza. ellátás. gyertyákat én csak ngk platinumokat használtam a ts-emhez...
bega19862011-04-16 12:09:48 // 34451
Szia!
Én nemrégiben szereltem be pont ezt az átalakítót. 1500km-t mentem eddig tehát sok tapasztalatom nincs, fogyasztás +20% egyenlőre, alacsony fordulaton kicsivel jobban húz, de nem számottevő a változás. Sajnos a 2.0-ban csak 5000-ig jó, mert az injektor gyárilag 95%-ig kinyit. Az 1.8-ban talán nem lenne ilyen probléma, de ezt nem tudom biztosan, padlógáznál kellene diagnosztizálni mennyire nyitnak ki az injektorok. Egyébként az átalakítót csak akkor érdemes beépíteni ha nincsenek keverékképzési hibáid(jó LMM, lambdaszonda)
Maestro2011-04-16 09:53:49 // 34450
Sziasztok!

Egy nagy segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Ahogy olvastam sok hasonló eset már történt néhányotokkal, remélem lesz megoldás.
A probléma kb egy évvel ezelőtt kezdődött: Balaton, indulás haza "motor control system faliure" megjelenik és semmi fizikális tünet. A Bestia száguld mint mindig.
Utána szerviz, hibakód kiolvasás és a harmadik hengernél nem kap elegendő üzemanyagot. Ez a dolog két-három havonta megismétlődik és semmi motorikus probléma nincs. Viszont most egy hete piros lámpánál állok, jön a sipolás és az autó ráz mint egy traktor, rángat és nem megy. A fogyasztás az egekbe. Másnap indulok minden a régi. 4 nap múlva viszem a 100000-es kötelező szervizre,közben újra rángat. Hibakód olvasás és porlasztócsúcs cserét ír a harmadik hengernél. Viszont a porlasztócsúcs teljesen ép a kábelben nincs szakadás, tanácstalan vagyok. Szerviz után hazafelé minden ok és egyszercsak ujra sipolás. Kérlek Titeket akinek volt hasonló tünete jelezzen vissza, hogy mi lehet a valós probléma. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Maestro
RooDee2011-04-16 05:50:05 // 34449
:D a lényeget meg elfelejtettem :D 156 2.4jtd 98" kiadás 100kw
RooDee2011-04-16 05:49:02 // 34448
SEGITSEGET KERNEK SZEPEN!

1 orája már a netet bujom, de semmi..:S

VEZERERLESnél az ALSO jelet keresem! ha van ilyen persze..vagy esetleg a váltonál kell menéznem? kint van a motor mert váltot cseréltem, és meg akarom nézni, h nincs e átugorva a vezérlésem. koszonom szépen a segitséget! :)
Dzsozy2011-04-15 21:53:09 // 34447
Szép estét mkinek. Csak olvasgatok, és gondoltam szólok: "ismerős" szólt, aki 15-20 éve oktatja az autóvillamosságot,annak minden csínját-bínját, és természetesen műveli is a saját műhelyében, és kifejezetten felhívta a figyelmem, az LMM-re, hogy tisztítható a forrófilmes LMM kell is, csak NEM MINDEGY, HOGY MIVEL. FÉKTISZTÍTÓ ÉS EGYÉB SZ@ROKAT TILOS HASZNÁLNI!!!! Denaturált szesz! Csak ezzel szabad, mert az előbb említett vackokban olyan anyagok vannak, amik a platina rétegnek nem tesz jót, megrepedezik!
Gabesz2011-04-15 18:45:55 // 34446
Ok, nemsokára megérkezik postán a kábelem, aztán utánanézek a dolognak, hátha okosabb leszek.
Szatyi2011-04-15 17:14:31 // 34445
A Te autódban nincs EGR szelep. Mindenkép ki kéne olvasni a hibatárolot,az hogy a "motor hibajelzö" nem jelezz nem jelenti hogy nincs benne "megfogott" hiba.
Gabesz2011-04-15 15:22:49 // 34444
Sziasztok! Az autóm (2002 évjáratú 1,6 ts) mostanában csinál olyat, hogy hidegeh inditáskor csak teker-teker, de nem akar indulni, kb harmadjára beindul, de csinált ilyenkor már olyat is, mintha nem ment volna először az összes henger, durrogott is pár másodpercig, a fordulat is alacsony volt, de miután helyreáll minden semmi probléma nincs vele, se ingadozó alapjárat, se túl magas, se túl alacsony, megy is rendesen. Mi lehet a probléma? EGR szelep? Ha számitógépre csatlakoztatom, az kiirná, hogy mi a baj (hiba lámpa nem ég )? A gyertyák októberben lettek lecserélve Champion-ra. Nem minden nap használom az autót, de ez a fajta inditás sem minden hideginditáskor jelentkezik. Nem lehet, hogy a benzinszivattyú kezd eldugulni?
SakraF2011-04-15 14:15:57 // 34443
Sziasztok!
Lehet, hogy volt már téma, de én most jutottam el a bioetanol kérdéshez. Igaz, hogy a TS motoroknak az átalakítóval sem tesz jót a bioetanol? Az e85power honlapján olvastam utána és ott azt írják "bármilyen benzin üzemű motorhoz jó" esetleg még jobban is menne tőle a vas. Ha valaki már próbálta, megoszthatná a tapasztalatait. Az átalakítóval használt bioetanolozás érdekel, a vegyes tankolás szerintem csak félmegoldás.
Köszönöm segítségetek.
maninblack2011-04-15 12:06:01 // 34442
komolyan mondom vicc az egész... én is próbálok most már odafigyelni, meg esküszöm már ilyen összeesküvés elméleteket szövegetek és kezdek paranoiás lenni, hogy a szerelők hogy akarnak velem kib..ni :-/
lehet hogy az új lmm hibás, egyébként épp most szerelik vissza a régit, mert sztem meg semmi baja nem is volt a gyárinak... most hívot a szervíz (immár a harmadik), hogy a régivel tökéletesen működik... pfff hallottam már ezt egy párszor az elmúlt hetekben :)
Tom122011-04-15 11:43:42 // 34441
Ismerős a helyzet, én is "küldtem már nyaralni" autószerelőt, de az volt az utolsó eset, hogy hagytam magam átverni, mikor megúszhattam volna 30 - 40e Ft-ból. :-/
Szerintem egy jó szakemberre van szükséged. Az sem biztos, hogy az "új" LMM nem hibás darab...
Egyszer nekem úgy rakták össze a szívócsöveket, hogy egyetlen szorítógyűrűt sem raktak fel, szerencsére még ott észrevettem.
maninblack2011-04-15 10:49:05 // 34440
már az se biztos, hogy a pesti nem érdekel mert tényleg meg vagyok lőve itt a sok okossal... totál lehúzás szaga van a dolognak + fogalmatlanság (ez az ami még jobban idegesít, mert ha megvágnak még az is rendben egy bizonyos határig, de akkor legalább működjön a dolog). tuti ránéznek a kocsira és már látják maguk előtt a nyári horvát utat a családdal aminek a szállásdíját egy az egyben én finanszírozok meg nekik... :/
Ferke2011-04-15 10:38:24 // 34439
Én első körben visszakérném a régi LMM-et és az újak az árát. 2. körben kéne egy normális, hozzáértő emberke, de ilyet én csak pest környékén tudok...az gondolom nem jó...:P
maninblack2011-04-15 10:08:18 // 34438
Sziasztok! Vajon ki tud nekem vmi okosat mondani? A probléma forrása: MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE hibaüzenet a display-en. Az áldozat egy 1.9 JTD-vel szerelt GT. A gyakorlatban semmi jele nem volt a hibának (nem volt teljesítmény vissza- vagy kiesés stb) Két szervízben voltam már, mindkét helyen a következő hibákat diagnosztizálták: P1238 - Levegőmennyiség és P0101 - Levegőmennyiségmérő. Amint túl vagyok már: fojtószelepház tisztítás, légtömegmérő csere, EGR szelep csere. A jelenlegi állás: a hibajelet 1 órával az új EGR beszerelése után visszakaptam, plussz az alapjárat sza..akszik. Egy pár ezrembe már fájt a dolog és kezd az az érzésem lenni, hogy FOGALMATLAN az összes szervízes Szegeden az Alfához. Szóval akinek volt már hasonló problémája, vagy hallott ilyenről, netán van bárminemű javaslata, mindent szívesen fogadok, mert kezdek kétségbe esni.... :( Előre is köszönöm!
Piritu - 1.000.0002011-04-14 20:53:00 // 34437
Nem, hosszú és bizonytalan időjárásra a Párduc kell.
GTPeti2011-04-14 20:50:31 // 34435
Amúgy a 8 lábúval jösz szombaton?
GTPeti2011-04-14 20:49:37 // 34434
Próbáltad már egy másik - ugyanolyan motorú autót kiválasztva is?
mreni2011-04-14 20:48:11 // 34433
Ezzelva verzióval csak ABS és Airbag olvasható.
Piritu - 1.000.0002011-04-14 20:43:45 // 34432
Ezek szerint hozzá sem férek a a motorvezérléshez, csak a légzsákhoz és az ABS-hez?
Avion2011-04-14 18:58:23 // 34431
Sziasztok,

kb mennyi időt szoktak számolni 4 lengőkar illetve stabilizátor cserére (első)?
Köszi a választ!
szasza(SW)2011-04-13 21:37:39 // 34430
Én is így jártam most,de mire arrébb raktam volna lekopott és abbahagyta:)Azért,ha lesz időm rakok másikat.
Szabi62011-04-13 21:10:28 // 34429
De most egy hete. Akkor lehet az lesz SŐT .
mreni2011-04-13 20:58:39 // 34428
igen ez előfordul néha
Piritu - 1.000.0002011-04-13 20:57:02 // 34427
Nem centíroztattál kereket mostanában? Hasonlószitum volt egyszer, amikor a felni belső oldalára frissen felrakott súly a kereket alászedve elérte a csonkaállványt.
Szabi62011-04-13 20:53:56 // 34426
Igen ezt az alátekerős kolompoló hangot ismerem a féltengelytől. De ez miután egy egész picit fordítok a kormányon barlra már kattog is és olyan hangja van mintha egy kavics lenne a gumiba szorulva, kisértetiesen olyan.
Alfa GT-Csaba2011-04-13 18:58:29 // 34425
Általában a féltengely akkor szokott kolompolni ha alácsavarod a kormányt és elindulsz.Ha egyenesen mész olyankor nincs jelenség,de ha már kopottabb akkor lehet morgó hangja .
Szabi62011-04-13 18:54:22 // 34424
Állóhelyzetbe hiába cibálom semmi hang. egy picit már érezni hogy mozdul de már nem mai a futómű ez már benne van de még egyáltalán nem kopog. Ha féltengely lenne akkor ha egyenesen megyek is kopognia kéne nem ?! ha az egyenestől 10 fokkal kimozdítom balra akkor jelentkezik.
Alfa GT-Csaba2011-04-13 18:08:39 // 34423
Féltengely csuklónak szokott ilyen hangja lenni ha kopott,és ha az akkor idővel jobban fog kolompolni.
Dzsozy2011-04-13 17:09:35 // 34422
Na jó, akkor megnyugodtam. Én is kételkedtem benne, hogy van gyári jelölés, de ez csak egy megérzés volt. Akkor a lényeg az ami kb 6 hónapja történt, sablonnal beállították a helyi szervízbe, oszt jónapot. Ez akkor a lényeg!! Ma megtörtént az elöregedett vízpunyesz csere, meg a hátsó stabrudak cseréje. Köszöntem a megnyugtatást!!!
admirális2011-04-13 16:42:23 // 34421
Álló helyzetben elő tudod hozni a hangot belőle?
admirális2011-04-13 16:41:40 // 34420
Lehet féltengely vagy valamelyik gömbfej.
Szabi62011-04-13 16:38:56 // 34419
Üdvözeletem.

A következő rejtély megfejtésére szeretnék kis segítséget kérni. Olyan probléma lépett fel az első kerekek ill. futómű körül, hogy bizonyos kopogó hangot hallok forduláskor (csak lehúzott ablaknál). A hang kisértetiesen olyan mintamikor egy nagy kő vagy szög állna ki a gumiből és periódikusan sebességtől függően kattog. És itt jön a csavar csak BALRA forduláskor hallani és csak a bal első kerék felől. A gumit természetesen végigsimogattam 3szor de semmit nem találtam benne. azóta mentem vele 150 km-ert és nem szünik. Valami ötlet?! Futóműben produkálhat valami ilyen tünetet. A kettős lengőkar véget nem tudom lehet-e ez valami hibajelenség.
Liquid2011-04-13 14:02:07 // 34418
tudtommal nem kell semmilyen jelölésnek megfelelni, sőt abban sem vagyok biztos, hogy eredetileg van bármilyen jelölés ott. A sablon rögzíti a tengelyeket, a főtengelyt pedig úgy kell beállítani, hogy 1-es henger felső holtpontján legyen

a lényeg, hogy a jelölés nem mérvadó, hogy egy előző cserék alkalmával nem rakták vissza helyesen , azért tér most el

(remélem jól emléxem és nem írtam baromságot)
Piritu - 1.000.0002011-04-13 13:23:19 // 34417
Nem a féktartálynál.
Tentacle2011-04-13 12:24:29 // 34416
Két fog az rettentő sok, azt biztosan észrevennéd a motor járásán ...
Dzsozy2011-04-13 12:19:51 // 34415
Szép napot mkinek!
következő kérdésem lenne. A vez.tengelyen lévő "fogaskeréknek" ill. a rajta lévő jelölésnek muszáj a gyári jelölésnél lennie? Van rajta egy fehér potty,meg burkolat hátoldalán is van egy fehér pötty. Csak mert ma cserélik a vízpumpát, és a szaki mutatta, hogy rohadt laza a vezérmű ékszíj, alig volt meghúzva az automata feszítő. (a helyi alfa rieglernél állították be korábban a vezérlést) A szaki attól fél, hogy esetleg átugrott a "tárcsa"? Két fogat? Vagy az lehet,hogy az nem is a gyári jelölés? A riglernél sablonnal,mérőórával állították be a vezérlést,ezredre pontosan. Amúgy a fogyasztás jó, nem ugrál az alapjárat, minden király, csak a szaki csőrét bassza az, hogy a szívó oldalon két fog el van térve a jelöléstől. Lenne azért valami feltűnő jelensége a motornak, ha mondjuk tényleg átugrott volna?
(max megyek és úja beállíttatom a vezérlést)
vm2011-04-11 20:59:07 // 34414
Egy a jelszónk... ;-)
pepe.052011-04-11 20:55:24 // 34413
azokat megnéztem egyik olvadt volt kicseréltem de nem segített. az önindító gombjánál volt gond de azt megcsinálta após utána már majdnem jó volt de még hiányzik vmi.csak nem jövünk rá h mi.most jött szerelő, megnézzük hátha..
mreni2011-04-11 20:36:12 // 34412
utas oldali torony környékén találtad?:)
Piritu - 1.000.0002011-04-11 20:35:04 // 34411
Egyidősek, egy gyárból, egy technika :-)
vm2011-04-11 20:30:46 // 34410
Némááá!
Ilyen csatik vannak az én vajlingomban is, szanaszéjjel...
Ittegy...ottegy...
Sümi Z2011-04-11 20:28:21 // 34409
hello!
ilyen nálam is volt. 145 1.6TS. az akksi előt vannak biztosítékok a műanyag alatt. van 4db nagy meg 2db fésűs 15A-es. na először cserléd ki azokat, mondjuk csak egyik biztosíték van a kulcshoz, de nem tudom h melyik.holnapra meg tudom nézni ha gondolod.
Bluestrain2011-04-11 19:05:54 // 34408
Hello!
Most találtam ezt a segédletet, innen ki lehet lesni:katt
KK-L és átalakítókábel 3-pin-re, úgy látom.
Piritu - 1.000.0002011-04-11 18:03:56 // 34407
No, ilyen csatim van a Pókban:
pepe.052011-04-11 14:14:00 // 34406
szatyi!
kéne a segítség, le tudod írni a kódot meg h h kell újrakódolni? nagyon örülnék. köszike
Szatyi2011-04-10 22:47:52 // 34405
keresd- VALOCZKI LÁSZLÓT-06-30-2032270
spero842011-04-10 22:44:13 // 34404
valaki tudna abban segíteni, hogy beszerelhető e a digitklíma a manuális helyett úgy, hogy minden működik is???????????

köszíííííí
Piritu - 1.000.0002011-04-10 22:39:15 // 34403
Milyen az az olyan? :-)
Működik nálad? Milyen progival olvasod ki az adatokat?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak