Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Rolcho2012-02-25 18:30:35 // 37792
Nálam (1.6 TS) elég volt leszedni a relécsoportot. Lehet annyi neked is elég lesz.
mreni2012-02-25 18:24:39 // 37791
nem kell szétszedni,felülről cserélhető egy kis ügyességgel
Bilux2012-02-25 18:18:15 // 37790
Alfa 156 légszűrő csere....
Hogy a retkesbe kell szakszerüen könnyen kicserélni?
Mert hogy nem forog az ágyában az a marha mérnök aki kitalálta ezt a módszert a légszűrő elhelyezésében.
A hűtővízcső útban van az akksi elötti relécsoport útban van két csatlakozó oldalt a lámpa mögött útban van. szét kellett szednem a fél autót hogy kicseréljem azt a tetves légszűrőt. Most rettentő dühös vagyok.
Ferke2012-02-25 16:00:14 // 37789
Hàt nem:-)
Azzurro2012-02-25 15:12:37 // 37787
Olyan kérdésem volna, ha kicserélem a kilométeróra konzolt, akkor meg marad e az eredeti kilométerállás?:-)))
Ferke2012-02-25 14:10:00 // 37786
A140-re írtam,hogy sok, de nyilván nem 77,azért annál több.
Naja, évente kb 4-5x esik be hozzánk is olyan 156-os,amin egyszerre minden cserés,van ilyen is, de elég ritka.
A nagy átlagban a helyzet általában olyan,mint ami a blogomban olvasható,5-6 évre oszlik el egy ilyen összeg.Az meg teljesen normális.
A másik téma is eléggé összefügg ezzel: össze lehet rakni a 156-os futóművet úgy,hogy elmenjen 100ezret, csak ennek megvan a módja, olyan szerelő kell,aki ezt gariban vállalja (vannak ilyenek!), és máris nem megy el kétévente 100ezer....és ez csak 1 példa.
Wickey2012-02-25 11:07:23 // 37785
ezt magyarázom én is. Ha összejönnek a dolgok nem sok az a fél misi. Erre mondtam azt mindig is, hogy a 156 bizony egy relatíve drága játékszer, közel se tartható fent fillérekből úgy, mint mondjuk egy 145/146. Ámbár azokból a TS-ek azért tudnak ugyanúgy meglepetést okozni.
Wickey2012-02-25 11:04:16 // 37784
örülök. És gratulálok. Akkor a tied múzeumi darab lesz, merthogy ezzel egyedül lehetsz.
Az én autómban közel 350ezer km van, és vallásos tisztelettel cserélgetem őket legalább kétévente, sőt, az is csoda, ha kibírnak 70ezret. A budapesti utakat meg hadd ne mutassam be, a közlekedési stílusomról meg hadd ne nyilatkozzak. Maradjunk annyiban, hogy még úton lennék valahol a világban, ha a nagykönyv szerint mászkálnék mindenfele.
Wickey2012-02-25 11:01:04 // 37783
a 88 meg a 77 valóban nem 140 ezer. Én ugyanis a kéttömegű + kuplung szett árára gondoltam, ha eddig nem lett volna gyanús. :)
Mellesleg EGYBEN nem költöttem rá 600k-t az autóra. De mondjuk egy év alatt kb. igen, ami erősen egybennek számít. Szerintem.
Van, amikor összejönnek a dolgok. Kezdődött azzal, hogy elfosta magát a valeo kuplungszett kiemelőcsapágya. Kuplungszettcsere. Akkor -ha már piszkáljuk az elejét- alsó-felső lengőkarok, stabrúdszilentek, stabrúdpálcák, kormányösszekötő (külső-belső), gumiharangok kormányműre és féltengelyre (ha lúd, kövér alapon). Főtengelyszimmering, ha már kuplungozunk. Esedékes volt a nagyszervíz, vezérléscsere, vízpumpástól mindenestől. Négy fék, elöl-hátul ugye. Hátsórugó, és két hátsógátló. Előre pedig kellett két új kerékagy és kerékcsapágy, ettől szűnt meg végleg a féktárcsafelhullámosodási problémám. Jó, vonjuk ki az egyenletből a négydugós fékeket és a 305ös tárcsákat előre, elvégre az tyúning, a 16os felni felújítást és a négy vadi új goodyear UG8-ast, mert hát azért ezt is lehetett volna "okosabban" intézni pl. leszarni a karcos és padkázott felnit oszt rádobni "99%-os" használt gumit féláron, és akkor máris nem mittudomén 5-600k hanem csak 350-400, de az se kevés.
.......................2012-02-25 10:42:45 // 37782
Biztos tud valaki itt segíteni,milyen vonóhorog szerelhetö most a törvény szerint,
Györ környékén tudtok valakit aki nem vág át?
Piritu - 1.000.0002012-02-25 10:12:08 // 37781
Kösz a tippet. csapágylehúzót tudok szerezni, a forrasztás meg nem probléma :-)
Ferke2012-02-25 09:42:53 // 37780
Tényleg nem nagy ügy, a legnehezebb része maximum az, hogy a csapágyakat le kell húzni (ehhez kell spc szerszám), meg hogy a régi hidat le kell forrasztani, az újat meg rá. (ehhez jó ha van egy minőségibb forrasztód).
Én konkrétan a pár utcával odébb lévő autovill. kisboltban szoktam lerendelni, vagy a budaörsi kelle-nél (kelle.hu) de szerintem bármelyik boltban lerendelhető, akár neten is, mert szépen összegyűjtik a generátor száma alapján a hozzávalókat.
Piritu - 1.000.0002012-02-25 09:19:24 // 37779
Az enyém anno pont fordítva volt. Mínuszban nem mutatott semmit, aztán ahogy felmelegedett beindult.
Piritu - 1.000.0002012-02-25 09:17:30 // 37778
Hol van ez a bárhol? A Spider generátorának felújításán gondolkodom. Ha otthon is meg tudom csinálni elszöszmötölnék vele. Télen van idő ilyesmire.
pb_2012-02-25 00:01:09 // 37777
A hobbi mondjuk az, hogy kipingálod fosződre, + nem szpoatod + magad a horganyzott csavarral. De ez , % mondjuk 25, 30%. Ettől még mondjuk a fesszabot, a csapágyat, szénkefét, csúszógyűrűt, nem úszod +. Már persze, ha tiszességel magad mögöd akarod tudni a dolgot.) Naja ha lehet tegnap Lőttre kéne, és lehetőleg 10 HUFból legyen benne 1 makulátlan motor, ami termeli a benzint. Na persze, + faxom.D
Ferke2012-02-24 23:19:52 // 37776
Na ja,de az a más az nálad is inkább hobbi. A hobbira költést össze se akarom számolni. Lehet,hogy mától a lentebbi árakon kéne vállalni, csak a vicc az,hogy itt ezt mindenki normális árnak gondolja,amikor meg begurul az autó,hirtelen a 25 is sok,meg jó lesz bele az utángyártott is,mert az 3ezerrel kevesebb...meg csúszógyűrűt ne is,mert az még bírja...ki a fene érti ezt,ami itt van!?:-)))
Rizzo2012-02-24 22:57:00 // 37775
Hello
Lehet hogy tévedek de én akárhány ilyen kijelzőt láttam mind ezt produkálta.
Az enyém is pixeles lesz melegben és gondolom a 18 ezres is.



"Tisztelet Alfás társaim!
Nem tudtok segíteni abban hogy hol tudok olcsóbban kijelzőt kapni vagy megcsináltatni a kijelzőm? 2002-es alfa 156 2.0 JTS középen ami mutatja a fogyasztást, dátumot és miegyéb információt. hidegen hibátlan, de mikor bemelegszik már nem látni semmit csak pirosan világít. Eddig bontóban 18.000-ért ajánlottak nekem."
pb_2012-02-24 22:56:42 // 37774
Naja, ez nagyon nézőpötty kérdése.) + ez az egész mennyit költöttem rá dolog, sztem relatív. Én pl a generátorra 12300 HUFot költöttem, amiben új csapágyak, szénkefék(tartóval), feszszab, csúszógyűrű, csavarok, + némi Xtra is van.)



Viszont másra + Lbaxtam már Nnek a többxörösét is.)
Ferke2012-02-24 22:25:51 // 37773
A tuti az lenne,ha egy járó motorú autóból tudnád megvenni.
Ferke2012-02-24 22:22:37 // 37772
Nem az alfa a hibás azért,mert 40-et költesz egy generátorra.Ebből lesznek azok az urbanlegendek,hogy az alfa egy drága autó. Bárhol megkapod a felújító szettet a generátorhoz 15-ért, ami tizesért kicserélhető,beépítve. Messze nem 40....
Ferke2012-02-24 22:17:03 // 37771
Most ezekre az árakra mit mondjon az ember?:-)Múltkor egy kollegára 90-ért sóztak egy lmm-et. Így hamar összejön a 600 valóban!:-)
mreni2012-02-24 21:16:42 // 37770
130ért csak a "csupasz" motor???? az qrva sok de te tudod
én 100ért adtam volna minden cuccával együtt és húzgálta a száját pár ember,végül csupaszon ment el 75ért
Rolee1562012-02-24 20:54:37 // 37769
Szét nem fogjuk szedni, egy-két új tömítés maximum... ha valami nem klappol akkor kiszedjük és megy vissza... jobbat nem tudok. A srác azt mondta ha nem jó visszaadják a pénzt. Persze akkor lefixálom vele azt is, hogy útiköltség, szerelési költség, stb... Remélem ez így is világos számára, hiszen nem egy szarért akarok kiadni 130-at, úgy, hogy semmit nem adnak hozzá, csak a motor maga... 100-130-ért meg mindennel együtt kapni lehet a neten máshol. Szóval gondolom patent a motor.
mizooo2012-02-24 20:49:09 // 37768
Ez nem rossz választás szerintem, de belenéztek a beépítendő motorba? Vagy lesz ami lesz :). üdv
Rolee1562012-02-24 20:29:30 // 37767
Sziasztok!

Szeretném mindenkinek megköszönni a hasznos tanácsokat az 1.6-os hajtókarcsapágyas motorom sorsát illetően!!!
A döntés végül az lett, hogy veszek egy másik 1.6-os TS motort, és a régi simán ki, a másik pedig be, és ennyi... sem papírozás, sem bonyolultabb procedúra a beépítés körül.
A motort a tatai olasz autóbontóban vásárolom majd, mert azt mondták egyedül, hogy teljesen megbízható. Így is félek kicsit, de olyan helyről nem igen szeretnék vásárolni, amiről semmi info-t nem tudok!
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
Üdv.: Roland
Robbye2012-02-24 19:32:08 // 37766
Hello
98-as évjáratú klíma radiátor megegyezik a 2001-es évjáratéval? hol tudok radiátort forrasztatni?
mreni2012-02-24 13:25:29 // 37765
vannak árak
Imyx2012-02-24 12:10:36 // 37764
Lambdaszondát, hátsó kipuffot nem is említettem, amit cserélnem kell, és nem jó kedvemből :)) + 70K. Mindannyian tudjuk milyen az Alfa...
Imyx2012-02-24 11:45:49 // 37763
Összeszedtem az elmúlt 1 év "nagyobb" tételeit, amit az autón kellett megeszközölni. (A kisebb tételek is szerepelnek a blogomban, az extrákkal természetesen ne foglalkozzunk).

- Futómű 125K
- LMM 37K
- Kuplung 70K
- Vezérlés (összes szíj, feszítők) 120K
- Xenon 44K
- Generátor 40K

436K
ebben fék nincs pl....ha van akkor a végösszeg kb 520K
Soknak minősül, nem?
Ezeket a szervizeket hogy tudtam volna elkerülni? Sehogy. Persze ebben benne van a munkadíj is. Legfeljebb a vezérlésen tudtam volna spórolni 50K-t. Tehát, elég közel vagyunk a 600K-hoz egy 56-al...
Ferke2012-02-24 08:55:47 // 37762
Nem fogok árparádézni, de leírad Te is, hogy nem 140 egy szett, ez így elég is.
A másik bibi: végképp nem a múltról beszélünk, a 159-hez most 250 egy szett nagyon nagyon alsó hangon, de nyilván ha a 159 10-12 éves lesz, akkor nem ennyibe fog kerülni, szóval a 156-hoz se a 4 évvel ezelőtti árakat nézzük.
Maradjunk már az eredeti témánál továbbra is: ésszel vásárolva, és egy kis szerencsével kizárt, hogy egy 10 éves 156-ra 600-at kellene rálocsolni.
Ez ésszerűtlen, gazdaságtalan, és szerintem még hülyeségre is vall, hacsak nem veteránig akarja megtartani a tulajdonosa.
Te költöttél már 600at egyben a 156-ra? Nem amióta megvan összesen, és nem gumikkal, meg átírással, wunferbaummal, fejegységgel meg felnikkel, hanem mondjuk 1 év alatt csak a kopó alkatérszekre, motorra.
Erről szólt az eredeti kérdés!
Az árakhoz meg nem kell cselesnek lenni, ha hülye hozzá az ember, akkor egy olyan szerelő kell, aki ésszel vásárol, és tudja, hogy mi a jó bele, nem biztos, hogy a gyári vagy a dárgább lesz a jó, mert pl. a factory refurbished cuccosból nem tudom megszámolni, hogy hanyadikat dobtuk ki a vasakból 50ezer km után, tudok mutatni 159-es kettőstömegűt, ami 40 ezret futott, pluszban lemezelt, egy rakás szar. Lett helyette valeo, ami teljesen hibátlan.
Bilux2012-02-24 07:17:05 // 37761
200178Km van a kocsiban gyári lengőkarokkal, bocs a jobb felső cserélve lett pár tízezerrel előbb. Én nem szeretnék 2 évente lengőkart cserélni. :)
Wickey2012-02-24 00:20:54 // 37760
Mi olyan vicces ezen?
Igen, amikor én vettem, még 88k volt a factory refurbished kéttömegű Ofiéknál elég durva kedvezménnyel. Úgy, hogy a cseredarabot kérték vissza. Most sem hiszem, hogy 80k-nál olcsóbb lenne egy akármilyen DMF. Az akkori listaárára meg ne legyél kíváncsi. 2-essel kezdődött.
A szar csótány Valeo kuplungszettre meg direkt megnéztem neked: az utcai ára Unixnál per pillanat 77ezer forint. Rendben, hogy mondjuk Erhardnál ha jól emlékszem 50ezer körül is volt a múltkor valami, de akkor most te jössz, nevettess meg: mennyi mostanában egy kéttömegű, meg egy kuplung? UTCAI ÁRON! Mert az rendben van, hogy te milyen cseles és okos fiú vagy, aki még a vécépapírt is 35% kedvezménnyel veszi a Bárditól házhoz szállítva, és asszem nem árulok el nagy titkot, amikor megsúgom, hogy én se fizetek többet érte, de ez a többségre gondolom nem teljesen igaz.
80 ezer meg miért is lenne horror összeg négy tárcsára és négy betétre? Csak saccoljunk, legutoljára ÉRTELMES féktárcsát hűtöttben nem nagyon láttam 17-18ezer per darab ár alatt előre, de láttam már 30 fölött is, hátra is 10 fölött kezdődött az, amivel érdemes foglalkozni, akkor - ha jól számolom - az 55 ezer csak a négy tárcsára. Oké, a betét nem kerül vagyonokba, lehet 80 helyett 70 a fék, na akkor most sokat tévedtem? Írj hozzá két kézifékkötelet mittudomén kábé 15-ért a párat, máris ugyanott vagy.
Wickey2012-02-24 00:09:03 // 37759
nem extrém esetben meg nem 30 hanem 100ezer km alatt, de minden előjön. Van, ami többször is. Mert mondjuk első futóműhöz 100k alatt vagy kétszer tuti hozzá kell nyúlni. :)
Liquid2012-02-23 21:58:23 // 37758
nekem Selénia 20K AR van benne, mióta nálam van, nem kajálja
Csöri2012-02-23 21:42:33 // 37757
Akkor szinte bármit beletehetsz. Én aTS-be Racing-et öntök.
Csöri2012-02-23 21:32:11 // 37755
Eszi az olajat?
Robbye2012-02-23 21:15:33 // 37754
Estét!
Milyen olaj kell a 2.0 ts 114kw 160000km alfába mi ajánlott?
mreni2012-02-23 21:14:48 // 37753
azért mondom,hogy több féle van,de ilyen árkategóriában van mondjuk brembo is meg ezer más.
mreni2012-02-23 21:12:05 // 37752
jtd-hez is van hűtött,tudtommal
vm2012-02-23 21:10:54 // 37751
Én a kommerszre gondolok, sárga dobozzal, amit a sarki vegyesbolt is tart ;-)
Meg mi is...
Az kemény, és a saját tárcsája kivételével mindent gyorsan megkajál.
Liquid2012-02-23 21:09:05 // 37750
hol nézted? én is ott akarok vásárolni :)
mondjuk az elfeledtem, hogy a JTD-re sima tárcsa kell, az meg valszeg olcsóbb
Liquid2012-02-23 21:07:10 // 37749
mert első hátsó fék cak-pak valami értelmes nemhiszem hogy sokkal olcsóbban megoldható, nekem az első BremboMax tárcsák+betétek kerültek 66e-be, nagyon akciósan, de ha tudsz olcsóbbat, osszad meg velünk
mreni2012-02-23 21:03:50 // 37748
textarból is van vagy 3 féle...
vm2012-02-23 20:40:30 // 37747
Ja! Igen!
Persze ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-23 20:32:02 // 37746
had kopjon meg görbüljön, fogyjon a cucc :P
Buksi2012-02-23 20:31:01 // 37745
Delphi :)
vm2012-02-23 20:30:29 // 37744
Az jó választás, mert a Textar pont egy kemény betét, A Brembo Max sport meg pont egy puha tárcsa ;-)
mreni2012-02-23 20:27:54 // 37743
jaja,tesómé 900 volt friss műszakival,új téligumival átírással
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak