Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Tom145ts2012-02-27 20:42:50 // 37855
És ha már tulméretes dolgok vannak a motorban attol még fel lehet ujitani azt is?Kétszer lehet felfúrni?Van 2. tulméretes dugattyú?Vagy csak egyszer lehet felfurni a Ts-eket?
lacus332012-02-27 18:46:20 // 37854
Ok. Köszönöm a segítséget akkor nem maradt más hátra :( Szervíz
Tomice2012-02-27 18:43:19 // 37853
Üdv!Hátsó motortartó bak cserénél illik még valamit cserélni,illetve el lehet-e rontani valamit?Most lett cserélve,viszont nekem valahogy nem tetszik az eredmény.Gázadáskor érzek vibrálást és egy kis búgó hangot is hallat.
Hari2012-02-27 18:40:46 // 37852
Bocs eddig nem néztem milyen autóról van szó. A Ti-nek van egy alapjárat szabályzó szelepe és annak levegő járatai. A pillangószelep oldalán van egy potméter.
Mindenképpen fordulj szerelőhöz! Diagnosztika mindenképpen aktuális!
(Ami ezeknél a típusoknál azért nem egy egyszerű dolog!)
Mindenképpen fordulj szerelőhöz! Diagnosztika mindenképpen aktuális!
(Ami ezeknél a típusoknál azért nem egy egyszerű dolog!)
Hari2012-02-27 18:29:08 // 37851
:) ... ha megkérded - elmondom! :) ... de erről igencsak lehetne irkálni. ... ha teljes részletességgel akarod tudni, akkor kb. 2 oldal. Vázlatosan meg :
- motor ki, szét - apró darabokra
- alkatrészek tisztítása
- alkatrészek vizsgálata, mérések, szemrevételezés, - szelektálás
Alapból kell:
- egy teljes tömítés garnitúra
- vezérlésszett + vízszivatyú
- olaj csere szett
Gépi munkák:
- hengerfúrás (12e Ft) - dugattyú + gyűrű + csapszeg, persely
- főtengely köszörülés (12e Ft) - hk. + nyugvó csapágyak + tám
- hengerfej felújítás (10-15e Ft) - szelepvezetők cs.; fészkek jav.
lehetséges + hidró tőkék; + vez.tengelyek
Még ami TS motorok gyenge pontja: - olajszívattyú!
Aztán már csak össze kell szerelni és berakni. :)
(Az alkatrész árakat pedig hadd ne soroljam most itt. ... de nagyon sok webshopban meg is nézheted!)
- motor ki, szét - apró darabokra
- alkatrészek tisztítása
- alkatrészek vizsgálata, mérések, szemrevételezés, - szelektálás
Alapból kell:
- egy teljes tömítés garnitúra
- vezérlésszett + vízszivatyú
- olaj csere szett
Gépi munkák:
- hengerfúrás (12e Ft) - dugattyú + gyűrű + csapszeg, persely
- főtengely köszörülés (12e Ft) - hk. + nyugvó csapágyak + tám
- hengerfej felújítás (10-15e Ft) - szelepvezetők cs.; fészkek jav.
lehetséges + hidró tőkék; + vez.tengelyek
Még ami TS motorok gyenge pontja: - olajszívattyú!
Aztán már csak össze kell szerelni és berakni. :)
(Az alkatrész árakat pedig hadd ne soroljam most itt. ... de nagyon sok webshopban meg is nézheted!)
Morzsi1452012-02-27 18:28:03 // 37850
Sziasztok fényszóró magasságállítót lehet valahogy javítani? Ez a műanyag a legnagyobb hülyeség a világon
lacus332012-02-27 18:12:34 // 37849
A gond az hogy lassan jön vissza a fordulat még mindig és néha fönnragad 2000-ren majd lassan vissza 1300-ra néha 1000-re. A pilangószelep tengelyén is van valami elektronika az mi azt kéne cserélni?
Hari2012-02-27 18:05:04 // 37848
Aha! Valószínű el volt dugulva az a kis csatorna. Kipucoltad ezért nem ingadozik, viszont az alapjáratot vissza kell állítani. ( diagnosztika - alapjárat visszaállítás) ... ha még igy sem lessz jó akkor csak az alapjárat állító cseréje segít! :(
lacus332012-02-27 17:13:16 // 37847
Sziasztok
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Néha csinál olyat az autó hogy megáll 2000 fordulaton aztán nagyon lassan jön vissza illetve magától felmegy 1500-2000-re plusz még az alapjárat is ingadozik néha. Pillangószelep ház nem igazán koszos de a tetején van egy kis motor vagy nem tudom mi, van rajta 2 lyuk az egyiket elzárja egy kis fül ami mozog azt megpucoltam mert szorult most nem ingadozik az alapjárat de 1300-on pörög a motor és nem igazán akar lejjebb menni van esetleg ötleted mi lehet a gond? Van a pillangószelep házán oldalt is egy kis elektronika a pillangószelep tengelyén de azt nem tudom mi. Előre is köszi a segítséget.
Azóta mentem vele de többnyire 2000 fordulaton áll a műszer. :(
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Néha csinál olyat az autó hogy megáll 2000 fordulaton aztán nagyon lassan jön vissza illetve magától felmegy 1500-2000-re plusz még az alapjárat is ingadozik néha. Pillangószelep ház nem igazán koszos de a tetején van egy kis motor vagy nem tudom mi, van rajta 2 lyuk az egyiket elzárja egy kis fül ami mozog azt megpucoltam mert szorult most nem ingadozik az alapjárat de 1300-on pörög a motor és nem igazán akar lejjebb menni van esetleg ötleted mi lehet a gond? Van a pillangószelep házán oldalt is egy kis elektronika a pillangószelep tengelyén de azt nem tudom mi. Előre is köszi a segítséget.
Azóta mentem vele de többnyire 2000 fordulaton áll a műszer. :(
Tom145ts2012-02-27 15:20:57 // 37846
Sziasztok!
Valaki leirná részletesen hogy miből áll egy teljes motorgenerál? És ezeknek a dolgoknak mik az árai kb...?Csak h tudjak számolni.A legroszabb esetet irjátok amikor mindent kell cserélni, fúrni, faragni stb..
Köszi!
Valaki leirná részletesen hogy miből áll egy teljes motorgenerál? És ezeknek a dolgoknak mik az árai kb...?Csak h tudjak számolni.A legroszabb esetet irjátok amikor mindent kell cserélni, fúrni, faragni stb..
Köszi!
Goodboy2012-02-27 14:05:26 // 37845
egr szelep nyitva maradt és nekem sem indult nézd meg azt!
mreni2012-02-27 13:53:56 // 37844
egy diagnosztikával kellene kezdeni a hibafeltárást
tomy65072012-02-27 13:52:22 // 37843
hali.
tud valaki tippet adni?
tegnap menet közben leállt a vas. 147jtd.
előtte tankoltam, kb 10 km mentem.
most ég a szervíz lámpa de nem indul.
az olaj nyomást jelző lámpa viszont nem ég.
találkoztatok ilyenel már?
tud valaki tippet adni?
tegnap menet közben leállt a vas. 147jtd.
előtte tankoltam, kb 10 km mentem.
most ég a szervíz lámpa de nem indul.
az olaj nyomást jelző lámpa viszont nem ég.
találkoztatok ilyenel már?
mreni2012-02-27 13:28:20 // 37842
elöl 20.2mm hátul 9mm a betét pedig 1.5 mm
valószínű,hogy nem érdemes szabályozni
valószínű,hogy nem érdemes szabályozni
Hermész 882012-02-27 12:50:17 // 37841
Tudja valaki, hogy az első féktárcsának mennyi a minimum vastagsága? Felszabályoztatnám.
Tozo2012-02-27 11:42:43 // 37840
Szia!
Második problémával kapcsolatban írnék. Milyen a szervó olaj színe? Nekem a pirosat azzonal cserélték tartállyal együtt, hasonló probléma miatt. Állítólag rossz olajat raktak bele a gyárban, hamarabb elveszíti a viszkozitását. Csere óta csandben van a kormányszervóm.
Üdv Zoli
Második problémával kapcsolatban írnék. Milyen a szervó olaj színe? Nekem a pirosat azzonal cserélték tartállyal együtt, hasonló probléma miatt. Állítólag rossz olajat raktak bele a gyárban, hamarabb elveszíti a viszkozitását. Csere óta csandben van a kormányszervóm.
Üdv Zoli
.......................2012-02-27 08:53:31 // 37839
szokott még csúszni a kis ékszíj is,az olyan fémes csiszoló hangot ad,könnyü összetéveszteni a szervoszivattyúval
.......................2012-02-27 08:51:26 // 37838
Igen töltsél rá szervoolajat,egy kicsit a felsö nivo felé,gyárilag is kevés van benne
Izzítógyertya érdekes,nekem is csinálta,valszeg vagy egy kiégett
vagy csak kontakthiba,nekem is az volt
Izzítógyertya érdekes,nekem is csinálta,valszeg vagy egy kiégett
vagy csak kontakthiba,nekem is az volt
Sotime2012-02-27 08:45:13 // 37837
Szervóolajat ellenőrizted? A legvalószínűbb, hogy csak rá kellene tölteni egy kicsit...
Alfa 159 Zico2012-02-27 08:32:30 // 37836
Sziasztok!
Két problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni -159esemmel kapcsolatosan:
1.) Pár napja minden kulcsbehelyezéskor villog az izzitógyertya hibájára utaló ikon, illetve a "pre heating glow plugs not available" szöveget írja ki a műszer, de pár másodperc múlva eltűnik és rendesen indul, működik a verda.
2.) Kis idejű használatot követően parkoláskor észleltem, hogy viszonylag hangos zaj hallatszik a motorház felől, ami a kormány mozgatásával függ öszze, a kormány forgatásakor erősen lehet hallani egy "búgó" hangot - gondolom a szervóval lehet valami.
Valakinek esetleg van bármi ötlete?
Két problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni -159esemmel kapcsolatosan:
1.) Pár napja minden kulcsbehelyezéskor villog az izzitógyertya hibájára utaló ikon, illetve a "pre heating glow plugs not available" szöveget írja ki a műszer, de pár másodperc múlva eltűnik és rendesen indul, működik a verda.
2.) Kis idejű használatot követően parkoláskor észleltem, hogy viszonylag hangos zaj hallatszik a motorház felől, ami a kormány mozgatásával függ öszze, a kormány forgatásakor erősen lehet hallani egy "búgó" hangot - gondolom a szervóval lehet valami.
Valakinek esetleg van bármi ötlete?
Sotime2012-02-26 22:19:34 // 37835
Esetleg számla nélkül nettó áron elérhető? Vagy már nem divat az ilyesmi?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-26 22:18:39 // 37834
pedig van, hozható csak nem éri meg
Csöri2012-02-26 22:09:41 // 37833
Szerintem az csak max katalógban létezik. Én még eddig sehol nem láttam készleten.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-26 21:45:14 // 37832
van utángyártott is csak drágább mint a gyári :)
Csöri2012-02-26 21:36:10 // 37831
A 2 szilent kb 8 ezer. Ha nem szar a rúd, akkor meg lehet csinálni, de ez csak szétszedéskor derül ki.
Rúdból csak gyári van és az nagyjából 30 körül mozog.
Rúdból csak gyári van és az nagyjából 30 körül mozog.
Sotime2012-02-26 21:28:13 // 37830
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Nem variálok akkor megveszem a komplett rudat.. Albaalkatrészen 30ért árulják, amit kicsit sokallok. Van esetleg tippetek, hol/hogy tudnám olcsóbban beszerezni?
Nem variálok akkor megveszem a komplett rudat.. Albaalkatrészen 30ért árulják, amit kicsit sokallok. Van esetleg tippetek, hol/hogy tudnám olcsóbban beszerezni?
András bácsi2012-02-26 21:16:30 // 37829
Ha nagyon kopog, és hosszú távra tervezel, akkor komplett gyári cucc a megoldás. Ráadásul a mostani rendeléseknél már rájöttek a tervezési hibára, és az élettartam is javult.
mreni2012-02-26 21:07:43 // 37828
szerintem nem kell cserélni,van több méretben szilent csak foglalkozni kell vele egy kicsit,de valóban látni kellene
Liquid2012-02-26 20:50:17 // 37827
el tudja koptatni, megrágja simán. Attól függ mennyire ette meg, ha nem nagyon akkor elég lehet a szilent csere, de ez csak szétszedéskor fog kiderülni, én asszem kicserélném egyben oszt jóvan
Sotime2012-02-26 20:48:18 // 37826
Sziasztok!
Az a helyzet, hogy a stabilizátor rúd belső szilentje cserére szorulna, mert már nagyon kopog, de a szerelőm szerint nem 100%-os megoldás csak a szilenteket cserélni, magát a komplett rudat kéne. Nektek mi a véleményetek erről?? Megbízom amúgy az öregben, de nekem furcsának hangzik, hogy a gumi el tudja koptatni az alatta lévő fémet... (ugyanis ezzel indokolja, hogy miért cserés az egész)
Az a helyzet, hogy a stabilizátor rúd belső szilentje cserére szorulna, mert már nagyon kopog, de a szerelőm szerint nem 100%-os megoldás csak a szilenteket cserélni, magát a komplett rudat kéne. Nektek mi a véleményetek erről?? Megbízom amúgy az öregben, de nekem furcsának hangzik, hogy a gumi el tudja koptatni az alatta lévő fémet... (ugyanis ezzel indokolja, hogy miért cserés az egész)
GTPeti2012-02-26 18:14:35 // 37825
Itt még nem. :(
Piritu - 1.000.0002012-02-26 18:05:31 // 37824
Peti!
itt jártál már?
itt jártál már?
zee2012-02-26 16:32:11 // 37823
Sziasztok
Szükségem lenne 156 2.4 JTD kipufogó flexi cső méreteire.
Szükségem lenne 156 2.4 JTD kipufogó flexi cső méreteire.
Piritu - 1.000.0002012-02-26 14:27:04 // 37822
A Spider-ből így jött ki.
Robbye2012-02-26 13:41:51 // 37821
GTPeti2012-02-26 13:06:15 // 37820
Nekem is az van. Ma már berakás előtt tuti lefújnám (vékonyan) matt fekete spray-vel. Ez persze nem olyan jó bevonat, mint a gyárilag ráégetett festék, vagy az eloxálás, de több, mint a semmi. Félek, hogy a téli sózás hamar megeszi a natúr alumíniumot. (Lehet, hogy tavasszal egy alapos külső mosás után meg is lépem ezt.)
GTPeti2012-02-26 11:50:38 // 37819
A lökhárítót nem kell leszedni, csak a lenti vízszintes rácsot. A klímahűtő elölről van pár 8-as hatlapfejű csavarral a sima hűtőhöz fogatva.
(Feltételezem, hogy az eLearn-ba már belepillantottál. ;)
(Feltételezem, hogy az eLearn-ba már belepillantottál. ;)
Bilux2012-02-26 11:47:54 // 37818
A hűtő valószínű erhardtól lesz Nissens.
Bilux2012-02-26 11:46:37 // 37817
Egy részletesebb leírást tudnál eszközölni?
Mert elég elnyagyolt lett :) Alul azt a kereszttartót lecsavarozom az addig tiszta sor.
De a klímahűtőt hogy szedem le a vízhűtőről az nem. Lököst nem kell leszedni?
Mert elég elnyagyolt lett :) Alul azt a kereszttartót lecsavarozom az addig tiszta sor.
De a klímahűtőt hogy szedem le a vízhűtőről az nem. Lököst nem kell leszedni?
GTPeti2012-02-26 11:20:51 // 37816
Ha gondolod, olvasd el a blogom témábavágó posztját. ;)
Elöljáróban annyit, hogy:
- lefelé lehet a legegyszerűbben kivenni, a képen látható vízszintes elem le csavarozása után
- nem kell szétbontani hozzá a klímát
- legjobb lenne egy feketére eloxált hűtőt venni, ezek tartósabbak (ha még találsz)
Elöljáróban annyit, hogy:
- lefelé lehet a legegyszerűbben kivenni, a képen látható vízszintes elem le csavarozása után
- nem kell szétbontani hozzá a klímát
- legjobb lenne egy feketére eloxált hűtőt venni, ezek tartósabbak (ha még találsz)
Bilux2012-02-26 10:29:12 // 37815
Új fejlemény, a hűtő jobb alsó sarka "átizzad" még nem folyik, de elég ramaty...
Tehát hűtő cserét kell majd végeznem rajta. Ha jól sejtem csak lefelé lehet ezt véghez vinni. Mit kell szétbontani az autón, hogy le tudjam venni. Remélem a klímát nem kell szétbontani hozzá, mert előtte van a klímahűtő.
Bárdin néztem árakat valeo kb 64.000Ft.
Bárdis hűtő meg 34.000Ft.
Na már most mint tudjuk a bárdi nem gyárt hűtőt ki dolgozhat be nekik? Mert nem mindegy mennyit dobok ki az ablakon. Ami most bent van annál még egy szar kínai darabb is jobb lenne. Tehát hűtőben mindegy milyet veszek?
Tehát hűtő cserét kell majd végeznem rajta. Ha jól sejtem csak lefelé lehet ezt véghez vinni. Mit kell szétbontani az autón, hogy le tudjam venni. Remélem a klímát nem kell szétbontani hozzá, mert előtte van a klímahűtő.
Bárdin néztem árakat valeo kb 64.000Ft.
Bárdis hűtő meg 34.000Ft.
Na már most mint tudjuk a bárdi nem gyárt hűtőt ki dolgozhat be nekik? Mert nem mindegy mennyit dobok ki az ablakon. Ami most bent van annál még egy szar kínai darabb is jobb lenne. Tehát hűtőben mindegy milyet veszek?
Átok79146TD2012-02-26 09:57:13 // 37814
beirja...
Átok79146TD2012-02-26 09:55:15 // 37813
keresel 1 chippest-diagnosztikást aki birja neked azt amit akarsz
Azzurro2012-02-26 08:27:50 // 37812
És mit lehet vele csinálni, hogy ne változón?
Liquid2012-02-25 23:49:32 // 37811
nemtudom, én benzinesre gondoltam alapból...
Piritu - 1.000.0002012-02-25 22:16:30 // 37810
Hát igen, a budapesti létnek is megvannak az előnyei.
Bár érdekes, hogy a kímélő autópályázás a hátsót elintézte :-((
Bár érdekes, hogy a kímélő autópályázás a hátsót elintézte :-((
Ferke2012-02-25 22:14:14 // 37809
8v és 16v között sincs különbség, tökugyanúgy cserélendő mindegyikben...
GTPeti2012-02-25 22:13:14 // 37808
Részvétem. Mikor Pesten autózom, mindig megállapítom, hogy oda az Uno való a faék egyszerűségű futóművével. ;)
(A futómű két talpas kivételével full gyári. Persze a talpasok már megint eseményszámba mennek. S ezúttal lengőkarostól fognak kikerülni.)
(A futómű két talpas kivételével full gyári. Persze a talpasok már megint eseményszámba mennek. S ezúttal lengőkarostól fognak kikerülni.)
Ferke2012-02-25 22:12:34 // 37807
Enyémben most van 120ezer.Síri csend:-)Szintén 17-esekkel.
Az árakat nem kommentálom, még mindig sokkallom:-)
Az árakat nem kommentálom, még mindig sokkallom:-)
Ferke2012-02-25 22:06:53 // 37806
Csináld meg egymás után 3x, utána már könnyen megy:-)
Reléket pattintsd csak le a konzolról, húzd félre teljesen a sárvédőig, így kijön a vízcső mellett.:-)
Reléket pattintsd csak le a konzolról, húzd félre teljesen a sárvédőig, így kijön a vízcső mellett.:-)