Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

RoliQ42012-03-05 11:49:15 // 37942
kérnék egy kis segítséget....
Az a probléma... jobbra eltekert kormánynál az autó egyszerűen nem akar elindulni. Most elgurultam egy haverhoz hogy nézzünk rá....! Azt csináltuk hogy kitekertem a kormányt jobbra az autó meg se mozdul... felemeltük a jobb oldalát... ott elforog a kerék felemeltük a bal oldalát... ott a kerék meg se mozdul... majd visszatekertem egyenesbe... akkor megmozdult. Az a baj hogy egyenesbe is érzem pl elindulásnál hogy valami fogja az autót. Ötletek?
Imyx2012-03-05 11:31:46 // 37941
Ja, igazából én se hiszek annyira benne :))). Csinálok egy alapbeállítást, ha nem jó, irány szerviz.
Imyx2012-03-05 11:29:42 // 37940
Még nem csináltam meg azóta, hogy az új LMM-et ugyanúgy beírja :)).
mreni2012-03-05 11:25:25 // 37939
én is így vagyok vele
Hari2012-03-05 11:09:42 // 37938
:) ... igen az a csodálatos internet! :) ... én is láttam már aki hallotta, hogy mesélték...
na ja!
De komolyra fordítva - így tuti nem lehet törölni az ECU-t !!! Rá lehet kényszeríteni egy tanulási metódusra, de az vagy be jön vagy nem! (Én is kipróbáltam már! 3-4 próbából 1x sikerült JÓ eredményt elérni!)
Tehát én inkább nem pocsékolom az időmet ilyesmire. Inkább rádugom a dignosztikát törlök, és alaphelyzet visszaállítás. ... ez még mindig bejött! (Ez az én véleményem! ... )
Kareszka19842012-03-05 10:14:25 // 37937
neked bejött? mill lámpa azóta nyugton van? :)
Imyx2012-03-05 10:11:29 // 37936
Illetve azt a resetet, amit leírtam a blogomban. Sokan állítják, hogy így (is) lehet resetelni az ECU-t.
Hari2012-03-05 09:19:26 // 37935
Hmmm! ... bocs! ...de az aksi sarok levétellel semmit nem ér el! ... legalább is 156-nál! ( Az tuti!)
Az ECU -ban az alapérték visszaállításra gondolsz az csak is diagnosztikával fog menni!
Piritu - 1.000.0002012-03-05 06:59:29 // 37934
Akusaru levételt.
Liquid2012-03-04 22:29:39 // 37933
reset alatt mit értesz?
pb_2012-03-04 19:30:20 // 37932
Nem Vletlenül.)))
Andy2012-03-04 18:59:36 // 37931
Szerintem ivott valamit! Nézz be a Nagyvad topicba! ;))))
Ferke2012-03-04 18:57:45 // 37930
Naja,ez igaz:-)Bár tegnap nekem elsőre felvette a tel-t, nem is értem mi van vele:-)
Andy2012-03-04 18:45:00 // 37929
Nem akartam felsorolni az összes típust. Még elbízza magát. Így is nehezen jutunk be hozzá. :)))
Ferke2012-03-04 18:41:18 // 37928
Csak 166 és boxer? :-))) Ezt nem is tudtam:-)
Hari2012-03-04 12:41:43 // 37927
Nocsak?! ... :) ... tanulni - tanulni! ...
Nem nekem nincs ilyen több millás masinám,- ilyet csak annak szabad venní aki csak ezzel foglalkozik! .... vagy nyert a lottón egy 5-öst! - de itt egy kollégámnak van. (Én is náluk (is!) szoktam tölteni. )
(Grandónak is valószínű tavasszal klímázni kell a vasat! :I ) ... de én nem mondtam ilyet! ...még aztán azt mondja, hogy "mert én mindig a falra festem az ördögöt!" :)
Andy2012-03-04 12:00:09 // 37926
Na látod már megérte belevakkantanom, mert megint tanultam valamit! :)))
Neked van ilyen klímatöltögető berendezésed?
...hmmm, úgyis régóta ígérem Grandonak, hogy kirándulok vele felétek! ;)))))
Hari2012-03-04 11:43:02 // 37925
Az automata klímafeltöltő masina képes leszedni az olajat is! ...olyan meg hogy sok az olaj?! Max. romlika hűtőközeg hatásfoka és a teljes rendszer jobban melegszik! ... tehát nem hűt kellőképpen! Nyilván a 0,20 - 0,30 literhez képest a 0,50 liter nagyon sok! ( Árban is nagyon húzós egyébként is ez az olaj! 6-8e /L ((és ez a beszerzési ára!!!!)) ... tehát nem nagyon szoktuk pocsékolni!) :)
Piritu - 1.000.0002012-03-04 11:09:55 // 37924
Mi van, ha sok az olaj a rendszerben? Az mit okoz?
Piritu - 1.000.0002012-03-04 11:09:29 // 37923
Kiszippantja az olajat is? A klímagép, amiket eddig láttam leszívta a gázt és azt vissza is töltötték. De hogy az olajat is, arról sose volt szó...
Piritu - 1.000.0002012-03-04 11:07:16 // 37922
A "gázosító kütyü" adja az olajat is. Legalábbis amit láttam, abban benne volt. Meg az a világító lötty, aminek a szivárgás helyén kellene látszódnia.
Hari2012-03-04 10:27:51 // 37921
Szeva Andy!
Nem egészen! ... vagyis, hogy kicsit sem! :) Ha csak simán beletöltik a gázt az nem igazán szakszerű munkára utal. Először is kell egy speciális klíma gép amivel le lehet szipákolni a gázt és az olajat. ( Ezt lehet hagyományos vákum kompresszorral is csinálni. ... :I )
Elvileg ha a rendszer nem "kipukkant" csak lassan kiszökött a gáz, akkor marad a rendszerben annyi olaj ami elegendő a kenésre! (Csak a kompresszornak kell! ... de annak nagyon!) Az új rendszerek A134R gázzal mennek - rendszertől, típustól függően 0,50 - 1,20 liter - és ehhez a gázhoz speciális szintetikus kompresszor olaj kell! (kb.: 0,20 - 0,30 liter)
A klímarendszerekben is ajánlott a gázcsere 3-4 évente - és ekkor az olajat is ajánlott cserélni! - ahhoz, hogy tartósan megbízhatóan működjön a rendszer!
... tehát! Működik az egy darabig olajcsere nélkül is (max. olyan 10 évig!) :) Aztán az egész rendszer gumialkatrészei elszállnak!... na jaaaa! lásd a Spidi! :(
Sajnos ez a kíima dolog is olyan mint a légzsák cuccosok! ... egy bizonyos idő eltelte után óhatatlanul tönkremennek, elavulnak! ... és igen csak költséges a javításuk!
Andy2012-03-04 09:34:29 // 37920
Upsz...
Ez nem úgy van, hogy a hűtőközeg eleve tartalmazza a kenéshez szükséges olajat?
Legalábbis nekem sosem raktak bele külön. Ráteszik a gázosító kütyüt, feltöltik, és ágyec-bugyec! :))
Mondjuk a 166 három éve így hibátlanul müxik, a Spierben meg majdnem mindig rossz! :)
De már ráuntam a javíttatására, mivel az elmúlt két évben minden klíma alkatrészt kicseréltünk. És mégsem akarja... :S
Wickey2012-03-04 09:24:55 // 37919
Így van.
A pénzen mondjuk lehet vitatkozni, de ha az alkatrészt te viszed, akkor reális, mert egy munkanapba azért belekerül, főleg, mert kuplungot önmagában nem cserél az ember, ilyenkor átnyálaz egy halom másik dolgot, mint például főtengelyszimmering, féltengely gumiharangok, netán kormánymű gumiharangok, stabrúd szilentek satöbbi, ezekhez ilyenkor mindhez könnyebb hozzáférni.
Ellenben ha a szerelő szerzi be az alkatrészt, akkor akár csak a kuplungszetten foghat vagy 20ezret egyedül, ekkor a 35-40 azért nem éppen baráti.
Piritu - 1.000.0002012-03-04 09:21:03 // 37918
Klíma ügyben lenne kérdésem.
Amikor "eltűnik" a gáz elmegy az ember újra töltetni. Olyankor raknak bele olajat is. Az elmúlt két évben már 4x töltötték. Honnan lehet tudni, hogy nincs-e benne már túl sok olaj? Ki lehet egyáltalán ereszteni belőle, hogy aztán tiszta lappal induljon feltöltéskor a rendszer? (Kompresszort fogok ma cserélni, de már a berakandóban is van olaj.)
Andy2012-03-04 09:15:14 // 37917

166 és boxer specialista Kispesten.
De 166-os kérdéssel ne ide írj, hanem a Nagyvadas topicba. Ezt mi csak "véletlen" olvassuk! :)))
Piritu - 1.000.0002012-03-04 09:08:58 // 37916
A Spideren, amikor TRA és FRA hibával volt tele segített. Egy rossz értékre akadt ki az egyik és nem tudta "visszahozni" magától.
Cro1662012-03-04 01:17:53 // 37915
Szerintem reális..a pénz is, meg az idő is.Az enyémre asszem 7 órát ad a szakszerviz. Gyakorlatban 5 alatt megvan.
Alfa GT-Csaba2012-03-03 23:07:14 // 37914
Sziasztok.megtudnátok nekem mondani hogy dieselbe mennyiért cserélnek kuplungot ????Én ma kérdeztem egy szerelőt 35-40 ezret mondott és 1 napot.
Imyx2012-03-03 09:57:46 // 37913
Igen, lehet megejtem ma, bár valahogy annyira nem hiszek benne :). Próba cseresznye.)
Piritu - 1.000.0002012-03-03 08:55:07 // 37912
Esetleg egy reset?
Bilux2012-03-03 08:53:27 // 37911
Melyik a legújabb elérhető elearn amiben esetlegesen a faceliftes 156-os szerelése is megtalálható?
Imyx2012-03-01 17:40:43 // 37910
Új LMM-et (gyári Bosch) raktunk a vasba, ugyanúgy beírja hibának most is. Első, második motorindítás után már nem is világít a Mill lámpa. Egyébként semmi mást nem érzékelek (előtte se). Mi a franc lehet?? Fojtószelep is cserélve lett kompletten. Mit cseréljek még? Vagy rakjam vissza a régit? :))).
Van erre valami megoldás? Csatlakozót is befújtam kontakt tisztítóval. Felgyújtom... :).
Kösz a segítséget..
Imyx2012-03-01 13:16:52 // 37909
A X kerületben (Endre u.) tudok, cseréltek már nekem vezérlést is. A srác Alfas. De Szatyi Békásmegyeren olcsóbban csinálja szerintem.
mcs102012-03-01 13:10:48 // 37908
Sziasztok!

180E km után mikor esedékes a következő nagyszervíz?
JTD 147
Atos2012-03-01 12:37:54 // 37907
Sziasztok!

Budapest területén keresek,lehetőleg Kőbányához közel,megbízható autószerelőt vezérműszíj cseréhez Alfa 166-hoz.
Tudnátok ajánlani valakit?
Köszi előre is!
Ferke2012-03-01 11:32:12 // 37906
Hát ez így nemigen normális...az biztos.
Rolee1562012-03-01 10:29:37 // 37905
Tehát akkor biztosan gáz.... Köszönöm szépen!
András bácsi2012-03-01 10:18:01 // 37904
Valamekkora axiális lógás lehet, de nem ennyi. Nincs előttem semmi adattáblázat, de olyan 3-5 tized ami rémlik.
Rolee1562012-03-01 09:58:09 // 37903
Sziasztok!

Vettem egy 1.6-os motort az autómba, és annyi probléma van vele így, hogy még nincs bent, hogy mozog a főtengely! 2,5 millimétert "csúszkál ki-be"!
Ez normális?? Kérem valaki válaszoljon mielőbb!
Köszönöm szépen!
imy1562012-03-01 09:30:54 // 37902
sziasztok! Nem tudom ismeritek e,de nyíregyházán a kállói úton van egy bontó,csak olasz autókkal foglalkoznak,korrekt árakon,jó cucokkal! Italia-car a nevük,neten megtaláljátok őket
Nekem viszont gondom van a 156-os 1.8 ts-el.hideg indításnál,nem indul meg valamelyik henger,csak 1 kis alapjárati járatás után.diagnosztika hibát nem mutat,gyertya,gyújtókábel kicserélve! valakinek valami tipp? illetve elkezdte enni az olajat,pedig 127 ezer van benne,ez biztos.Alfa 20k-t kapott mindig.valaki merült már bele szimering,és gyűrű cserébe? mennyibe van ez anyagilag,és sikerült-e ezzel orvosolni a problémát!
NKatKa2012-03-01 08:33:59 // 37901
Sziasztok!

Alfa 155-ömhöz lenne szükségem szívótorok összekötő gumicsőre (remélem jól írtam). Szerelőm azt mondta újonnan már nem rendelhető hozzá ilyen alkatrész. Segítenétek, hogy merre próbálkozzak keresni. Előre is köszi!

biqci2012-03-01 07:40:38 // 37900
Kicsit most le vagyok égve azért kéne ez a megoldás, vagy használt! Elenkező esetben újat vennék... :(
vm2012-02-29 20:34:22 // 37899
Hááát...én nem tudom... Nem hallok túl jókat a felújított cuccokról. Ha van valakinek jó tapasztalata, megírhatná.
biqci2012-02-29 20:32:49 // 37898
A kettős tömegű lendkerék felújításával kapcsolatban (156 2,4 JTDm-hez)... vmi más ötlet, hogy hol? ( a leírtakon kívül)

Válaszokat előre is köszi!
Wickey2012-02-29 19:39:59 // 37897
hajjajj, de még mennyire beszarnak. Apám, nem hittem el, de ember az orrom előtt pucolt alapjárati motort fogadásból bekötött szemmel Golf4-en. :PPP
Ferke2012-02-29 17:15:19 // 37895
Egyébként most jut eszembe, hogy még jó múltkor leírtam neked, hogy mi lenne a legjobb, de szerintem eddig nem fogadtad meg...így viszont valóban szenvedés tud lenni az élet az alfával...
Ferke2012-02-29 17:12:40 // 37894
Jah, tudjuk:) népítélet, meg a sógor egyik haverjának a feleségének az ismerőse is azt mondja, hogy az alfa szar, bezzeg a hármasgóf:))
Ugyan már. Az alfa maximum annak szar, aki nem szerelt még olyat. Nyilván aki a fószvágencsoport szerelésére van ráállva, az könnyen szerel vw-t, seatot, audit, skodát.
De ettől még ezek legalább annyira retek autók, ugyanúgy beszarik és az alkatrészek horror árban vannak.
Kevés az alfa szerelő, ez tény....csak aki meg nem ért hozzá, annak meg nem kéne pénzéheskedve nekiállni barmolni.
mreni2012-02-29 16:40:03 // 37893
ja... meg hogy milyen jó őket szerelni,hát fasza nagyon... :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak