Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Boel /AlfaHolic/2012-04-22 16:07:36 // 38605
nem forrasztottam, hanem ilyen összeroppantós toldóval raktam össze.Tudsz valakit aki kiütné a hibakódot?
csimbók1462012-04-22 15:42:59 // 38604
Azóta semmi probléma vele, de szakszerűen kell megcsinálni, ez nagyon fontos! Szóval nekem idáig bevált az NGK. :)
G-Burt2012-04-22 15:36:07 // 38603
Ha nem forrasztottad össze, akkor jónak kell lennie. Szerintem elég kiütni belőle a hibakódot.
Robbye2012-04-22 15:29:30 // 38602
Boel /AlfaHolic/2012-04-22 14:29:17 // 38601
és most jól működik azNGK-val? néztem BOSCH-t de az a duplája
Boel /AlfaHolic/2012-04-22 14:27:38 // 38600
az a helyzet, hogy egyszer mikor le kellett vennem a kipufogó leömlőt lampdaszondával együtt egy váltó cseréhez,csak széthúztam és összedugtam és azóta csinálja.Először mikor kirakta akkor állandóan világított.Megnéztem a kábeleket és felfedeztem egy szigetelőszalagozást Még az előző gazdánál volt "javítva" a lampdaszonda kábele az autó felöli csatlakozónál,de csak össze volt sodorva ami szétjött.Ezeket a kábeleket megjavítottam toldóval és zsugorcsővel.azóta csinálja a mostani jelenséget.
csimbók1462012-04-22 13:39:41 // 38599
Jaja, Ferke jól mondja: lambda. Pont most cseréltük az enyémben is és előtte ugyanezek voltak a tünetek. NGK kb 13-15 000 körül.... :(
Ferke2012-04-22 13:13:05 // 38598
lambdaszonda...
Jorjie2012-04-22 13:10:47 // 38597
Nekem is szokott ilyet csinálni, és a kijelzőn sem mutatja, hogy nyitva van az ajtó. Egy idő után megjavul. Elvileg ki kellene szedni a zárat és azon van egy mikrokapcsoló, és ott megnézni az érintkezéseket.
Boel /AlfaHolic/2012-04-22 12:43:53 // 38596
hai hali!!Újjabb nyűg a kis Boxival :S
Kirakja a befecskendezési hibát,de csak egy adott esetben ez pedig a következő:
Csak akkor, ha tartósan haladok egyenletesen egy fordulatszámon és üzemi hőmérsékleten( pl.:2500 )és el is alszik ha lassítok,megállok vagyis váltakozik afordulatszám
ez mitől lehet? ja és többet is eszik a jó olcsó 450 forintos benyából :S
Kérem a segítségeteket,ha találkoztatok ilyen hibával, akkor osszátok meg velem tapasztalataitokak és a hiba megfejtésének menetét,javítását!!!
Köszi szépen előre is :)
Kirakja a befecskendezési hibát,de csak egy adott esetben ez pedig a következő:
Csak akkor, ha tartósan haladok egyenletesen egy fordulatszámon és üzemi hőmérsékleten( pl.:2500 )és el is alszik ha lassítok,megállok vagyis váltakozik afordulatszám
ez mitől lehet? ja és többet is eszik a jó olcsó 450 forintos benyából :S
Kérem a segítségeteket,ha találkoztatok ilyen hibával, akkor osszátok meg velem tapasztalataitokak és a hiba megfejtésének menetét,javítását!!!
Köszi szépen előre is :)
alfa kutya2012-04-21 15:42:11 // 38595
Sziasztok segitsetek nem világit az utastér világitás mikor kinyitom az ajtót ?csak ha felkapcsolom.
alfaromeo332012-04-21 15:22:43 // 38594
Na kivittem próbakörre, ott nem volt gáz, húzott folyamatosan, csak fékezésnél ugye kuplung meg fék..mindig lefulladt... majdnem karamboloztam is emiatt... A hab pedig ugyanúgy jön felfelé a kiegyenlítő tartályba... Valszín hengerfej, vagy hengerfejtömítés... de az befolyásolhatja azt, hogy nincs alapjáratom?
alfaromeo332012-04-21 13:26:08 // 38593
Összeraktam a kocsit, nagy nehezen megcsináltam az indítómotort, karburátort visszatettem normálisan. Indítom, indul, minden oké, de olyan, mint ha fals levegőt szívna... folyton nyomkodni kell a gázpedált, hogy le ne fulladjon, hidegen és melegen is. Állítottam a fojtószelep csavaron, és alapjárati csavaron is, de ugyanúgy nincs alapjáratom. Másik problem: Már többször is felforrt a motor, és ma 80 foknál a kiegyenlítő tartály tetején víz felett habos volt... Lehet, hogy hengerfej tömítés, vagy hengerfej repedés? Mert az olajteknőbe nem folyt le hűtővíz... Csak a kiegyenlítő tartály habzik, de lehet, hogy még az előző felforrás végett?
Hari2012-04-21 00:40:18 // 38592
Az ára így már több mint baráti! .... DE!!! (Nem tooom nekem semmi jó tapasztalatom nincs a mostani Champion termékekkel! ... régen jó volt! Aláírom!)
Arról nem is beszélve, hogy a "gyári" 30 -ért 100 e km-t tud!!! a Champion 10 -ért 50 e km-t!
... inkább a gyárit ajánlom!
Arról nem is beszélve, hogy a "gyári" 30 -ért 100 e km-t tud!!! a Champion 10 -ért 50 e km-t!
... inkább a gyárit ajánlom!
Liquid2012-04-20 21:20:31 // 38591
nem ismerem, én gyárit tettem bele, mondjuk így akciósan nagyon baráti az ára :)
pepe.052012-04-20 21:06:48 // 38590
hello!
kérdésem lenne: alfa 156 2.0 TS-m van. gyertyát kéne cserélni. Az Alba autóháznál a Champion gyertyák le vannak árazva. mi a véleményetek erről a típusról, érdemes rá kicserélni?
előre is köszi, üdv! Pepe.
kérdésem lenne: alfa 156 2.0 TS-m van. gyertyát kéne cserélni. Az Alba autóháznál a Champion gyertyák le vannak árazva. mi a véleményetek erről a típusról, érdemes rá kicserélni?
előre is köszi, üdv! Pepe.
pb_2012-04-20 12:53:44 // 38589
Azért a boxer sokat bír, nem lesz rögtön hfejes.
Ferke2012-04-20 10:25:02 // 38588
Na, és akkor az alkatrész fellelhetősége után el is jutottunk a következő problémához.:)
Nem kéne egy hengerfej tömítésnek ennyire érzékenynek lennie, ez sajnos egy nem túl jól sikerült konstrukció.
Persze én is tudok 15 éve gyönyörűen muzsikáló darabról, de az egy 72 éves bácsié, akivel 30 kilómétert 1 óra alatt sikerült megtennünk. Így persze sokáig bírja:))
Nem kéne egy hengerfej tömítésnek ennyire érzékenynek lennie, ez sajnos egy nem túl jól sikerült konstrukció.
Persze én is tudok 15 éve gyönyörűen muzsikáló darabról, de az egy 72 éves bácsié, akivel 30 kilómétert 1 óra alatt sikerült megtennünk. Így persze sokáig bírja:))
Ferke2012-04-20 10:21:32 // 38587
Azért más tészta az, hogy a hűtő miatt melegszik, meg megint más, hogy 200 méter alatt hengerfejes lesz:)
Ha van különbség hengerfejesedésre hajlamosság terén alfa és alfa között, akkor az pont az 1.8td és a boxer. A boxer rohadt nehezen hengerfejesedni, már csak a méretéből adódóan is.
A hűtő miatti melegedés szerintem nemcsak típus, de márkafüggetlen is, sima exoterm folyamat, ha nincs megfelelő hőelvezetés, akkor melegedés van.
Ha van különbség hengerfejesedésre hajlamosság terén alfa és alfa között, akkor az pont az 1.8td és a boxer. A boxer rohadt nehezen hengerfejesedni, már csak a méretéből adódóan is.
A hűtő miatti melegedés szerintem nemcsak típus, de márkafüggetlen is, sima exoterm folyamat, ha nincs megfelelő hőelvezetés, akkor melegedés van.
TDI752012-04-19 22:51:44 // 38586
Hát igen az tény hogy a hűtésre hihetetlenül érzékenyek. Nekem egyszer sikerült kb. 200 méter alatt megfőzni a 2.4 td-t. Tanácsos rendbe tenni a hűtésüket, mert nagyon meg tudják bosszulni. Egyébként ez igaz a boxikra is. Amikor tavaly előtt kicseréltem a hűtőmet az 1.7 8v boxiban, abban a pillanatban megszűnt a motor túlmelegedése. Ugyanis azelőtt ha beértem egy dugóba kb. 10 percen belül elhagyta a mutatóm a 100 fokos osztást.
Imyx2012-04-19 20:17:44 // 38585
Üdv Urak.
A következő a jelenség: ha rosszabb útszakaszra érkezek, nyomom a féket, és ha az első kerekek egyenetlenséget találnak el, kb. 2 másodperc erejéig előjön a check engine, illetve mintha a gyújtás 'megszakadna', a rázkódás hatására. (16" felnivel ez nem volt). A váltófokozat dig. kijelzése is elmegy erre a rövid időre. Kiolvastam a hibákat, hátsó fűtésellenállás, illetve 3. tekercs/trafó. Egy trafó tud csinálni ilyet? Mintha egy pillanatra levenném az akksisarut és nem lenne áram a kocsiban. Köszönöm!!
A következő a jelenség: ha rosszabb útszakaszra érkezek, nyomom a féket, és ha az első kerekek egyenetlenséget találnak el, kb. 2 másodperc erejéig előjön a check engine, illetve mintha a gyújtás 'megszakadna', a rázkódás hatására. (16" felnivel ez nem volt). A váltófokozat dig. kijelzése is elmegy erre a rövid időre. Kiolvastam a hibákat, hátsó fűtésellenállás, illetve 3. tekercs/trafó. Egy trafó tud csinálni ilyet? Mintha egy pillanatra levenném az akksisarut és nem lenne áram a kocsiban. Köszönöm!!
András bácsi2012-04-19 11:24:00 // 38584
Aha, és bizonyára gyakran romlik el, ha ontja magából a kolléga a felújított motorokat. :)
alfa kutya2012-04-19 08:47:00 // 38583
Sziasztok hányas torx kulcs kell az ajtózárhoz?
előre is köszi a segitséget.
előre is köszi a segitséget.
Imyx2012-04-19 08:20:17 // 38581
Az már túl sok lenne!! :-). Kösz az infót még1x.
Buksi2012-04-19 07:10:04 // 38580
Fogsz egy nagy csőfogót és kitekered! :)
andrej0312012-04-19 06:58:37 // 38579
Üdv mindenkinek.Tudja valaki hogy tudom kiszedni az axiál csuklót 146 os twinsparkomon? előre is köszi.
atika2012-04-19 06:14:01 // 38578
Volt szerencsém egy 1,8ast is felújítani csak az idióta gazdája felforralta 2ezer km-en belül!Bevallotta hogy a hegymenetben nem érdekelte a vízhőfok mert menni kell!Egy frissen összerakott motornak ez nem igazán tesz jót!Nem egészen normális.Aztán bontóban végezte!
Abarai2012-04-19 03:19:17 // 38577
Az azt jelenti, hogy addig jó, amig meg el nem romlik? :)
pb_2012-04-19 00:28:12 // 38576
Nem a VM dízelekkel van baj általánosságban, hanem a 33 1.8 tádé típussal. Sajnos 1 kissé Lbaxott konstrukcióra sikeredett.
Csöri2012-04-18 21:33:34 // 38575
Újban nézted?
Hari2012-04-18 21:14:49 // 38574
Nincs mit! ... de ha érdekel van egy komplett rendszerem 156-os alá! :) .... nagyon brutál hangja van!!! (Tisztára VTCC!)
Ferke2012-04-18 20:17:27 // 38573
Összehasonlítottad már bizonyos részeit a 2,4-nek és az 1,8-nak???:-))
Ferke2012-04-18 20:16:01 // 38572
Van egy ügyfél egy ilyen 3hengeressel.Nem tudok foglalkozni vele,de ha dobok egy listát Neked és azokat a cuccokat összeszeded hozzá nekem,akkor megcsinálm neki.Rá is tehetsz tőlem,csak szerezd be!:-)))
atika2012-04-18 17:38:47 // 38571
Csatlakozom az előttem szólóhoz! 2,4est hajtok 10 éve és nem panaszkodhatok rá!Csináltam egy komplett felújítást és azóta 150000 km-t tettünk meg motorgond nélkül!Az igaz, hogy a 3 hengeres nem egyszerű eset,de ha egyszer rendbe van rakva akkor az is kimegy a világból!Szerintem!
TDI752012-04-18 17:09:11 // 38570
Mi bajotok van a vm diesellel? Közel 6 évig hajtottam a vm motorokat. Igaz én a 3 hengeres változatot még nem próbáltam, de a 4 hengeresekre túl sok rosszat nem tudok mondani. Nem egy forma 1-es motor, de azért ha jó kondiban van akkor még ma is megállja a helyét.
Imyx2012-04-18 15:43:56 // 38569
Köszönöm szépen a konkrét választ!! :).
Ferke2012-04-18 15:02:11 // 38568
Azt azért nem, de ha tisztességesen meg van csinálva, akkor nemigen esik szét még egy jó darabig:)))
pb_2012-04-18 14:54:34 // 38567
Sztem mind2t felejtsd L, használd addig, míg megy.
András bácsi2012-04-18 14:43:01 // 38566
Ferke élettartam garanciát biztosít. ;)
Tentacle2012-04-18 14:37:30 // 38565
Kinek mi az örökkévalóság :D
Ferke2012-04-18 12:06:22 // 38564
Rohadt gyorsan felejtsd el az 1,8td-t, hacsak nem vagy iszonyatosan nagy mazochista:)
A boxit érdemes tisztességesen felújítani (fúrás-hónolás, esztergálás), mert utána megint egy örökkévalóságig működni fog:)
A boxit érdemes tisztességesen felújítani (fúrás-hónolás, esztergálás), mert utána megint egy örökkévalóságig működni fog:)
alfaromeo332012-04-18 10:41:19 // 38563
33-as Alfában az 1351 ccm-es boxer,75 lovast éri meg jobban felújítanom, meggyűrűznöm, és váltót szereznem rá, vagy kicserélnem a motort egy 1.8 TD 3 hengeres 73 lovasra?
.......................2012-04-18 10:00:55 // 38562
Az eloszó Y kellene
Csöri2012-04-18 07:51:19 // 38561
Az olajnyomás érzékelő kell vagy az a "ház"?
Buksi2012-04-18 07:08:24 // 38560
Ezmiez? :)
.......................2012-04-17 22:48:17 // 38559
Hari2012-04-17 22:36:07 // 38558
Igen! A katalizátor utánit nyugodtan vissza kell hegeszteni! (Az szinte semmit nem csillapít! ... mond meg a kipufogósodnak ezt most nem jól tudta!) A katalizátor utáni dob csak "finomítja a hangzást", hogy ne legyen pattogós, recsegős! A hátsó híd előtti kis "háromszög dob" ami rendesen csillapít! Ha ezt kiszeditek akkor bizony eléggé erőteljes hangja lesz a masinának. (... még ha a gyári hátsó dobbal használod is!) Élvezkedni jó vele, de hosszútávon kissé fárasztó! :)
...de próbáld ki és meglátod!
...de próbáld ki és meglátod!
Imyx2012-04-17 15:50:39 // 38557
Igen. Tehát jobb lenne a katalizátor utánit visszarakni, és kivenni a kisebbiket, a hátsó dob közelit? Miért? Így hangosabb lenne? :)). Mindkettő hangtompító, nem? A kipuffos azt mondta, hogy a katalizátor utáni csillapít jobban.
Public Enemy2012-04-17 12:44:50 // 38556
Jókat röhögtem ezen a cikken, van humora az írónak! :-)
Amíg szar van, addig veréb is lesz! :-(
Amíg szar van, addig veréb is lesz! :-(