Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Imyx2012-05-25 16:32:33 // 39205
Semmi különös, rángatni fog, és nem lesz olyan erős :)).
Jack2012-05-25 16:20:53 // 39204
Sose húztam még le, de 1x kipróbálom.;) Már komolyan érdekel mi fog történni! :)
Imyx2012-05-25 14:30:42 // 39203
Azt, hogy az autó úgy működik vele, mint amikor lehúzod az lmm-ről a csatlakozót :-).
Egyébként tegnap érkezett meg a Bosch-tól a csere lmm, ma berakom, nagy reményeket fűzök hozzá).
Diny2012-05-25 14:30:04 // 39202
sziasztok!
mennyire megbízhatóak a JTD motorok a TS-hez képest? évjárat 1999-2001
szervízigényt figyelembe véve JTD vagy TS motort vennétek (156-os)
Jack2012-05-25 14:07:16 // 39201
Ez mit jelent, hogy szar? Visszatérő téma az LMM...
Buksi2012-05-25 13:21:06 // 39200
Én most a Reinz mellett döntöttem az Elring-el szemben! :)
Hari2012-05-25 13:09:43 // 39199
hoppá - hoppá! Kimaradt egy "u" ! Guarnitauto ... Így már jó!
Hari2012-05-25 12:56:58 // 39198
:) Az lehet! ... viszont a V. Reinz és a Goetze a leginkább hamisított tömítés!


Ha már tömítésekről esik szó! Igen a Reninz is a nagyon jó kategóriába sorolható, de szerintem egy csöppet jobb a Goetze il. a Payen és nem utolsó sorban az Elring!
Az Alfáknak gyári beszállítója a Goetze.
Nagyon sokat használtam Garnitauto tömítéseket is (Olasz gyártmány!Sok autónak csak ez volt precizen, pontosan illeszedő tömítése!!! A HF integrálákhoz - Q4 - CSAK ezt szabad ! ... vagy Goetze!) teljesen korrekt ár! .. kiváló minőség! Sajnos megszűnt a behozatala! :(
Alfa GT-Csaba2012-05-25 11:15:07 // 39197
Valószínű azért nem találtál mert nem bonyolult!!A lényeg az amikor leszedted a féknyerget a tárcsáról lazítsd meg a légtelenítő csavart és a fékmunkahengert óra járásával egy irányba nyomva vissza kell tekerni !
Wickey2012-05-25 11:12:45 // 39196
nos, a CSOMAGOLÁSA az volt és bontatlan. :D
Selmak2012-05-25 09:47:03 // 39195
Okozhat rezonanciát a JTD motoron a bordásszíj tárcsája? Gyári tönkrement, kicseréltük egy bontottra. 1-2 napig gyönyörű csendes volt a motor, most meg alapjáraton van egy műanyag hangú rezonáló hang, ami pici fordulatra elmegy. Szíjat levettük, akkor elmúlt. Megnéztünk mindent, semmi nem lóg.
Attis2012-05-25 09:04:50 // 39194
Sziasztok!

A hátsó fékbetétet szeretném kicserélni a 147-esemen, mert jó áron tudtam venni gyárit. Végig nyálaztam több oldalt itt a fórumon, de sajnos nem találtam leírást hozzá. Van esetleg valaki, aki nagyjából a főbb lépéseket le tudná írni (akár emailben is)?
Előre is köszönöm.

Üdv.:
Attis
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-25 06:56:32 // 39193
ha egyáltalán reinz-et kaptál......
Buksi2012-05-25 06:33:09 // 39192
A dolog ezen részét majd Schulek Bélára bízom! ;-)
Buksi2012-05-25 06:31:44 // 39191
Urak, köszi mindenkinek a segítséget! :)
Kau2012-05-24 21:29:41 // 39190
Akkor nem cseréltük :D
mreni2012-05-24 21:08:29 // 39189
előfordul ilyen minden terméknél,de egyébként még hasonlót sem hallottam
Wickey2012-05-24 21:07:15 // 39188
meséltem már hogy a 3.0 12V V6-hoz a Reinz hengerfejtömítésnek (asszem a jobbos) el volt ütve egy lukja, és úgy kellett helyére reszelni? Csak pislogtunk, hogy miért nem fekszik fel rendesen, miért púposodik, vakaróztunk felette fél órát, de tény, az egyik tőcsavar lukja odább volt ütve rajta nem is keveset, legalább 2-3 mm-t.
[k i z z o]2012-05-24 19:35:54 // 39187
Gyújtáskimaradást alapesetben gázelemzéssel ki lehet mutatni. A kimaradás egy oxigénben dúsabb gázelegyet hoz magával (pl. AFR felmegy 13.0 -ról 13.7 -re), miközben más paraméter tipikusan nem változik (konstans gázpedál szöghelyzet, befecskendezési idők, MAP, hőmérséklet paraméterek.)

Persze ez egy eléggé nagy felbontású AFR logot igényel. Ha egyenletlen úton van hibád akkor az valamilyen kontakthibára utal, amely pl. open lesz rezgés hatására.
mreni2012-05-24 19:31:30 // 39186
nem tudom,nem lehetetlen,de jó minőség az biztos(ha nem a legjobb)
Grando2012-05-24 19:30:08 // 39185
Itt-ott láttam felbukkanni a V6-hoz, Dayco meg SNR cuccok társaságában, hengerfej meg szelepfedél tömítésnél. A Reinz lenne a gyári beszállító?
[k i z z o]2012-05-24 19:22:16 // 39184
Mindkettő jó, csak jól is rakják fel.
mreni2012-05-24 19:08:13 // 39183
nem csak a dizelbe ;)
DieselManiaco(NagyVad)2012-05-24 16:22:13 // 39182
dízelbe a reinzet szokták javasolni,valószínű oka van:)
Ferke2012-05-24 14:52:45 // 39181
Mindkettő jó, de legyen viktor:)
gstup2012-05-24 11:30:13 // 39180
Sziasztok!

Ilyen üzemanyagrendszer tisztításról tud valaki?Hol csinálnak ilyet és mennyiért,stb.?

http://www.autodiagnosztika.abbcenter.com/?id=57663&cim=1#
Imyx2012-05-24 10:51:37 // 39179
Háát, nem tudom, de ciki, hogy egy 40k-s Bosch termék kalap sz@rt nem ér, gyárilag hibás, nem értem, hogy fordulhat elő. Lehet, Neked van igazad :)). Ennyit a Bosch-ról.
Buksi2012-05-24 10:36:09 // 39178
Urak, szerelő mágusok! :)

155 2.0 TS-be kellene hengerfej tömítés! Két lehetőség lenne, Elring ill. Reinz márkájúak! Van esetleg valakinek tapasztalata valamelyikkel? Melyiket ajánlanátok leginkább a kettő közül?
Előre is köszi! :)
Tentacle2012-05-24 10:24:07 // 39177
Ugyanaz, ugyanaz a kínai rabszolga csinálja azt is, csak más logót nyomnak rá :) Persze van ahol ez nem igaz, és másik kínai csinálja :)
Imyx2012-05-24 10:18:54 // 39176
Bosch-t, de ezzel is gond lehet, nekem a zsír új Bosch egy fabatkát sem ér, csere alatt van.. ha a bosch-nál ilyen van, mi lehet az utángyártottnál..
mreni2012-05-24 07:27:53 // 39175
én ezt kizárnám
RoliQ42012-05-23 22:50:18 // 39174
ezt olvastam most
"A mechanikai hibák, és a hajtásláncban pl. egyenetlen úttest miatt létrejövő lengések szintén okozhatnak változásokat a főtengely fordulatszámában. Ezek miatt a valós gyújtáshibák kiszűrése nehezebb feladat. Az ilyen állapotok felismerésére két megoldást alkalmaznak: a karosszéria egy megadott pontján elhelyezett lengésgyorsulás-jeladó folyamatosan figyeli a függőleges és a hosszirányú mozgás jellemzőit. Ha a szenzor által szolgáltatott adatok túllépik a megadott határértékeket, a rendszer ideiglenesen letiltja a gyújtásrendszer felügyeletét. A másik megoldás esetén az út egyenetlenségét az ABS jeladók segítségével állapítják meg. Az eredmény itt is ugyanaz, a megadott határérték túllépése esetén az égéskimaradás felügyelet szünetel."
amikor rádugtuk gépre a kocsit akkor az 1ik ABS jeladó rossz volt (meg az is) lehetséges hogy ezért tilt le a gyújtás? mert szar úton jobban jelentkezik a hiba.. ??! vagy ilyen nincs is az Alfákban?
Fairlane2012-05-23 22:45:40 // 39173
Fénysebességgel :)
Ferke2012-05-23 22:36:40 // 39172
Aztat ott hogy cseréled úgy, hogy nem bontod meg a vezérlést?:-)))
RoliQ42012-05-23 22:24:38 // 39171
alapjárat.... annyit csináltunk még, hogy elszorítottuk a csövet így megemelkedett a nyomás... 3 - 3,5 barra de akkor is csinálta. annyi jelenség még van amivel ki kell egészítenem, hogy.... reggel amikor hideg a motor... akkor könnyen beindul, de le is áll ha nem tartom kicsit a gázon a lábam. ha meleg a motor akkor nincs ilyen probléma. és még azt vettem észre hogy szar úton (pl macskakő) akkor is van hogy elveszti a fordulatot pedig akkor nincs is terhelve. érdekes... de már tököm ki van vele...
hg6idn2012-05-23 21:30:27 // 39170
Akkor meg kell keresni a perselymalacot...
Kau2012-05-23 21:28:16 // 39169
Ritka, akinek bevált más... :(
Kau2012-05-23 21:27:28 // 39168
Nekem is az új görgő csinálta. Nem esküszök meg rá, de úgy rémlik, hogy a fekete, műanyag görgő volt.
Azt se tudom már, hogy orvosoltuk, olyan rég volt. Esetleg hívd fel Német Misit Dunakeszin, és kérdezz rá, hogy hogy lehet ezeket elhallgattatni. :)) Ha kell a száma, megadom, vagy dobja a google ;)
Bár az is lehet, h cseréltük, nem emlékszek már rá, de a vezérlést nem kellett szétszedni megint, ez biztos, mert azt csak Pirire bízom :)

hg6idn2012-05-23 21:24:27 // 39167
Sziasztok!
Légtömegmérő csere előtt állok, tapasztalat alapján gondolkodhatok utángyártottba, vagy a kényes hölgy csak a BOSCH-t kedveli ( 2003 156 SW JTS)?
EvoGerry2012-05-23 21:15:45 // 39166
Igen vmi olyasmi hangja van.
Picit lazábbra vettem a vezérműszíjjat. Annyira csak ami általában feszesnek mondható.
Csökkent a kompresszoros feeling hang,de mindig van.
Simán lehet vmeik görgő,csak az a baj h akkor vmelyik zsír új görgő ad ki ilyen hangot....
Mert régi görgökkel nem volt ilyen jelenség..De eléggé zavar szval holnap szétkapom megint a vezérlést.:):)
Kau2012-05-23 20:46:10 // 39165
Olyan a hangja, mit egy lendkerekes autónak? :)
Kau2012-05-23 20:43:52 // 39164
Nekem is volt ilyen. Az egyik szabadonfutó görgő volt a ludas. Sztetoszkóppal mérték ki, h melyik :)
Laci2012-05-23 19:27:39 // 39163
Üdv. Egy kis segitségre lenne szükségem. 156 2.5 V 6-os Alfához honnan lehet
megszerezni a kapcsolási rajzot. Köszi a segitséget.
Piritu - 1.000.0002012-05-23 18:20:25 // 39162
Egy próbát megérne, hogy mit lép a vas, ha a bal és a jobb izzót kicseréled. Ha akkor is marad jöhet a villanyász.
Tentacle2012-05-23 16:39:39 // 39161
Sanszos lehet a szíj feszessége. Én is jártam így a puntoval, túl feszesre sikerült elsőre, aztán lazítottam rajta :) Mondjuk a TS-en rugós a feszítő, ha jól rémlik ...
EvoGerry2012-05-23 16:28:27 // 39160
üdv Urak!

1,6 Ts-en vezérlés csere után elég zavaró hangot ad ki a motor.
Hibakód mentes,tökéletesen jár,van power is.50km-t mentem vele eddig.
Fordulatra visitó hangot ad ki vmi,minden fordulat tartományban. Kompresszoros visitó hangot ad,kb olyan mint amikor elszáll egy szervőcső és olaj nélkül jár szervószivattyú. Ehez hasonlít a legjobban. Szval vmelyik új cucc adhatja ki a hangot,de mi..?

Esetleg túlfesziteni lehet a vezérműszíjjat?
20v hgt vezmód került bele,
új görgők,feszítők.
vízpumpa,
dayco szíj,hosszbordás szíj is.
mreni2012-05-23 12:11:12 // 39159
alapjáraton mértétek vagy terhelésen?
RoliQ42012-05-23 11:56:33 // 39158
az építő jellegű hozzászólásokat jobban értékelném...
RoliQ42012-05-23 11:55:50 // 39157
2,5 bar a gyári nyomás... ami meg is van. :(
Ch3ster2012-05-22 23:10:48 // 39156
Sziasztok!
Egy kis sgítség kellene akinek nagyobb a tapasztalata ebben a témában.A probléma a következő:Jobb oldali tompitott "szintszabályzó" nem működött illetve működött, de a lámpatest belső része nem mozdult se fel se le csak egy helyre világított és persze nem oda ahova a másik oldali jól működő...Mondom sebaj szétszedem a lámpatestet és majd összerakom.ez meg is történt szétszed 2 db kis "pöcök beakaszt" a helyére tökéletesen működött....kocsi lámpa összerak.Mire felértem BP-re Borsodból mar megint nem helyesen világít a bal oldali szerintem lakadt megint.A kérdésem az lenne mi keülhette el a figyelmem illetve mi törhetett el vagy nem tom mi miatt akad le maga a lámpa belső része a mozgató részről.
Kérék szépen egy-két okos gondolatot:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak