Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.0002018-05-14 21:36:02 // 53870
Volt itt az oldalon is régebben egy cartárs aki a csodaszerek által hazavágott motorokkal kereste a napi betevőt...
Piritu - 1.000.0002018-05-14 21:34:44 // 53869
A 159-nél 200e km után mindenféle tisztító csodaszer nélkül nullásak voltak a korrekciós tényezők. Ehhez képest milyen kimutatható javulást tud hozni bármi?
Liquid2018-05-14 21:31:07 // 53868
szerinted mit tud tenni 1000-szeres higításnál bármilyen szer? :)
Ha szerencséd van akkor semmit... legalábbis nem rosszat.
frusciante2018-05-14 21:26:00 // 53867
Lehet, h tényleg placebo... Ha nem használom is 8-900 kmenként regenerál, de ha használom is... :) egy flakont vettem 250 ml de 1:1000hez kell keverni... Minden 5. Telitanknál ajánlják hát nem tudom szerintem sose fogy el.... :)250literenként 50 ml... Nem is tudom, h mit vártam tőle.... Lehet, ha vkinek szar a dpf ér vmit de én nem vettem észre se jobb se rosszabb nem lett a helyzet...
frusciante2018-05-14 21:16:26 // 53866
Én is szoktam dpf cleanert használni! KB. Minden 5. Telitanknál. Ilyet még nem vettem észre... igaz én mannolt használok. Szerintem ott más lesz a bibi...
Piritu - 1.000.0002018-05-14 21:14:58 // 53865
Mindig csodálom azokat akik nem tudnak mit kezdeni a pénzükkel és mindenféle csodaszerre költik azt.
Túl vagyok a millán, sose költöttem ilyesmire, sose kellett.
berobbantam2018-05-14 21:03:01 // 53864
Én meg nem hiszek ezekben a csodaszerekben.10000-enként olajcsere,néha elengedem 4-4.5 ezerig oszt csókolom.Semmi baja eddig pedig a 7.k-t teszem bele mióta meg van.Kopp kopp.
Levee156SW2018-05-14 19:40:12 // 53863
Tisztul a reszecskeszuro. Nem ez volt a cel?
Az STP cuccok nem rosszak (az injektortisztitojukat hasznalom rendszeresen)-nem hiszem,hogy pont ez a termek ne lenne kitalalva.
Föckös2018-05-14 14:23:49 // 53861
hát ez biztos, hogy nem az adalék miatt van.
szolenoidot, vákumcsövet ellenőrizd
Liquid2018-05-14 12:46:57 // 53860
most mondjam azt, hogy minek öntötted bele?
Biztosan nem normális dolog, remélhetőleg egy tankolás után helyrejön...
Szido2018-05-14 12:32:48 // 53859
Sziasztok! Nemrég vettem egy flakon STP részecskeszűrő tisztítót. Betöltöttem 65 liter gázolaj mellé (2.4 JTD), és azóta minden indulásnál és gyorsításnál füstöl a kocsi. Azt vettem észre, hogy 2500-as fordulat alatt ha gázt adok, nem nagyon akar gyorsulni, de füstöl. Ha (nagy nehezen) eléri a 2500-at, kb harmadára csökken a füstölés, és megindul a kocsi. Normális ez?
marci912018-05-14 08:26:46 // 53858
Sziasztok!
1.6 TS vezérlés csere előtt volt olajfolyásom a szelepfedélnél. A csere után szépen megtakarítottam a felületet és egy új BGA tömítést tettem fel, volt öröm, aztán így is elkezdett a kipufogó felől szivárogni a drága Selenia. A műanyag szelepdeknin nem találtam repedést. Mi lenne a jó megoldás? Köszönöm!
Balint2018-05-11 08:56:14 // 53857
Nincs mit! :)
frusciante2018-05-11 08:15:46 // 53856
Köszi. Közben én is kiszedtem, fentről lefelé adta nekem is, igaz nekem ugye nem számított h jön ki mert cserés... Az újat meg fordítva lehet berakni agytól a csatiig már látom... Azért köszi mégegyszer!
Balint2018-05-11 07:29:08 // 53855
Én fentről húztam ki alulra, a kerék felé, mivel a másik vége benne volt még az agyban. Azért szedtem így szét nehogy beletörjön az érzékelője.
forrasr2018-05-10 20:48:27 // 53854
AW=ArbeitWert, jellemzően a magukra valamit is adó biztosítók audatex programmal számolják a kárszámítást, amely gyári időnormákat használ(ha beütsz egy alkatrész cserét, akkor ha szükséges hozzá egyéb megbontás azt is számítja a program-Pl.: ha fényszóró cserére ír 2AW-t ahhoz lehet még leveszi a lökhárítót-ha indokolt technológiailag és akkor számolja annak is az idejét külön tételként), 10 és 12AW-s rendszerek vannak, 12 a Mercedesnél és a BMW-nél használatos, a többiek 10AW-s-ak, azaz egy órát osztja 10 részre=ebből jön az 1aw=6perc. Első körben egyezségit fognak számolni, általában ez a jármű korától függően beállított óradíjjal(fényező és lakatos) valamint alkatrészárakkal számított összeg. így kijön egy x összeg, ez kevesebb mintha számlára javítanád valahol,)idősebb autóknál lehet jó alternatíva) ez az a kategória ha van ismerősöd, vagy bejáratott javító akihez elviszed az autót aztán megcsinálja számla nélkül, esetleg még van bontott cuccod is hozzá azokat elviszed a javítónak, így még maradhat is az összegből valami. Ha valaki nem járatos ilyen témákban annak általában nem éri meg az egyezség, az jobban jár ha nem kéri, max előlegként-mert erre is van mód, de ki kell hangsúlyozni, hogy előlegként, és akkor nem utasíthatja el a számlás javítási igényt. Jegyzőkönyvvel elmész szimpatikus javítóhoz-adsz neki meghatalmazást a javításra javító kér jogalapi igazolást a biztosítótól ő megjavítja, és neki utal a számla alapján a javító.-talán ez a legjobb alternatíva.(csak korrekt javító legyen, ne olyan aki az Ügyfelet és a biztosítót is át kívánja verni, mert ebből származnak sokszor a bonyodalmak, aminek az Ügyfél is megissza a levét) Szombaton a rallyn jó eséllyel összefutunk, ha gondolod részletesebben is kifejtem, meg ha van kérdés szívesen segítek ha tudok.
berobbantam2018-05-10 20:00:11 // 53853
Nekem utalták az összeget,majd rá vagy 2 hétre jött a levél,hogy elfogadom-e😀
Coyote2018-05-10 15:36:55 // 53852
Ez nállam ugy volt hogy azt mondta a biztosítós kárfelmérő, hogy első körben mondanak egy árat ezt vagy elfogadod vagy nem, de ha igen akkor bármire elköltheted. A másik az hogy kérsz róla egy árajánlatot amit a biztosító vagy elfogad vagy nem. Ilyenkor van az AW ami a szerelésnek, javításnak egy átlag száma. Igazából ezzel nagyon nem kell foglalkozni.
frusciante2018-05-10 15:36:50 // 53851
Lentről felfelé vagy fordítva jön ki egyszerűbben? Köszi előre is!
Balint2018-05-10 15:04:40 // 53849
Szia!

156-osban a csomagtartóban van a csati, oldalt a kárpit alatt, ezért gondolom a 147-ben is.
frusciante2018-05-10 14:48:40 // 53848
SOS segítség kéne. 147be a hátsó (jobbos) ABS jeladó hova megy fel? Hol van a csatija? Ki kéne cserélnem de ahogy alánéztem nem láttam acsatit... A csomiba van? Köszi előre is
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-10 12:42:27 // 53847
Köszi, összeget még nem mondtak, csak AW-t. Reméljük tényleg valami reális összeg lesz a vége..
ZoliNix2018-05-10 12:20:14 // 53846
Esetleg valaki nem ismerné.
Polenszűrő cserénél nagy segítség volt (C4-en azt sem tudtam hol keressem)
Mann filter
berobbantam2018-05-10 10:33:07 // 53845
Szia
Az Aw-t nem tudom hogy váltják.De nekem mikor beletolattak a hátuljába 57000-et fizetett a biztosító.Egy lökös le-felszerelés volt benne plusz a fényezése(metál).Szóval ki lehet jönni belőle.Valójában meg egy polír kellett csak neki.
atis_166jtd2018-05-10 09:52:51 // 53844
Mérd ki a kábeleket, átmegy e rajtuk elég delej.
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-10 09:34:02 // 53843
Nem tudom melyik topicba illik leginkább: apum autója koccos lett, és szemlézik. A kárfelmérésnél megállapítanak valami AW mennyiséget, amit ha jól gugliztam ki munkaórára lehet fordítani. De gugli szerint 1AW=6perc. A szemle lapon ha 6 percekre fordítom az AW-ket, tök irreális az egész. Pl 6 perc egy fényszóró csere?
Egy nem kicsi kárra 52AW jött össze, ami sehogy nem fedi a valóságot. Van valakinek erre tapasztalata, hogy hogy működik ez? Hogy lesz az AW-ből valami normális megítélt összeg amiből az autót össze lehet rakatni?
speer2018-05-10 09:21:55 // 53842
Sziasztok, 147-esen légzsák hiba kiolvasással küzdök, kapcsolgatós kkl kábellel, FiatEcuscan progival, valamit módosítani kell a progin, mert ellenőrizze a beállítást hibát ír ki.
Piritu - 1.000.0002018-05-10 07:18:41 // 53841
Jó barátunk a gugli 0,46 mp alatt talált :-)
Piritu - 1.000.0002018-05-10 07:09:56 // 53840
Alkatrészboltban kérdezted? Nem hinném, hogy nem lehet kapni, mert ránézetre az asszony OFF-jában is ilyen van, az meg milliószámra fut.
bagoly2018-05-09 23:51:20 // 53839
Sziasztok. Szívó és kipufogó vezérlésmódosító szelepet tényleg csak ebay ról lehet beszerezni? A képen látható szelep való a 2.2 jts hez? Köszönöm
krisz.v2018-05-09 21:55:59 // 53838
A tartály felső csonkja körül volt egy repedés ami miatt nem tartotta a nyomást, ezért cseréltem ki. Szerintem sincs köze a cseréhez, nem is lehet, de csak azóta van benne ilyen. A betöltő nyílásnál is van ilyen habos trutyi, a réginél nem volt. Egyébként nyomásnak kell is lenni a rendszerben! Az olaj hibátlan és az olajbetöltő sapkán sincs semmi hasonló nyom.
Szoszo™2018-05-09 17:50:00 // 53837
Szerintem semmi köze nincs a tartály cseréhez.Miért cseréltél tartályt?Eresztett?Lehet h nyomás van a rendszerben.Könnyen előfordulhat h előtte is ilyen volt a víz csak nem láttad a régi tartályban.Olajtól habozhat.Olaj milyen színű?Nincs véletlen több "olaj" benne?Könnyen lehet h hengerfejes......
berobbantam2018-05-09 16:49:42 // 53836
Vélhetően izzító relé csere.
Rizzo2018-05-09 16:40:28 // 53835
Meg tudja valaki mondani hogy ha 156 1.9 jtd 116 Le 2002 évjárat-on izzítógyertyákat cseréltem és nem szünt meg a visszajelző villogása akkor mi a teendő?
frusciante2018-05-08 10:08:37 // 53834
Már amikor rükvercbe rakod csipognia kell 4-et5-öt
frusciante2018-05-08 09:25:36 // 53833
Csipognia kéne. Vizuális jelzés nincs.
Ferrarivera2018-05-08 09:19:00 // 53832
Szép napot mindenkinek!
Volna egy olyan kérdésem,hogy a 147-esembe elvileg és gyakorlatilag is van tolató radar.Az hol és hogyan kellene jeleznie?
Válaszotokat előre is köszi
Bilux2018-05-07 20:39:19 // 53831
olcsó fagyálló, én unix márkással jártam így nevesebb gyártótól kell venni és nem csapódik ki semmi.
krisz.v2018-05-07 20:23:23 // 53830
A tartálycsere után rátöltöttem ha jól emlékszem éppen bárdis fagyállót, szóval lehet azzal veszett össze a benne lévő egy kicsit. Színre ugyanaz, de lehet kicsit más az összetétele.
Dante2018-05-07 16:12:05 // 53829
Apám autóján láttam ilyesmit (renault 1.4 8V), nemsokkal vezérlés csere után kezdett megjelenni a kiegyenlítő tartályban, hogy ki lett cserélve a hűtővíz olcsó bárdis cuccra. én arra gyanakodtam, de annyira nem izgatott minket. eltelt azóta pár év, teszi ugyanúgy a dolgát az autó...
Neked mi van benne?
Levee156SW2018-05-07 08:42:32 // 53828
Sziasztok, SOS kerdes: 156 SW tetosin hogy jon le?

Kepet/videot nem talalok, masik forum szerint belulrol felfele feszitve lejonnenek a vegkupakok,es alattuk van csavar,de nem sok hajlandosagot mutatnak.
(Ma bontanank tetofenyezeshez.)

Koszonettel:Levi
pettinke2018-04-29 18:40:34 // 53827
Az volt a régi tartályban is szerintem, csak nem láttad... Amúgy rozsdának tűnik a blokkból
krisz.v2018-04-29 18:30:45 // 53826
Sziasztok,

2 hónapja cseréltem kiegyenlítőtartályt és azóta ilyen barna trutyi keletkezik benne a tetején. A betöltőnyílás környékén is van belőle, barnás hab szerű valami. A régi tartályban nem volt ilyen. Találkoztatok már ilyennel? Attól félek, hogy hengerfejtömítés lesz a gond, bár erre semmilyen más tünet nem mutat. De, hogy éppen a tartálycserével együtt jelent meg az érdekes. Szerintetek?
szobbal2018-04-27 21:53:46 // 53825
Sziasztok!

Van egy kis gondom. A héten kicsúszott a bal oldali féltengely, a külső csuklóból. Megoldottam a problémát. Viszont a tengelyen lévő súly vagy szilent nem tudom pontosan mi az bele ér a "halszálkába" ha balra alászedem a kormányt. Hogy lehet ezt orvosolni? Másnak is van ilyen problémája? Kell az a gambi a tengelyre? Van szerepe? Lehet belőle faragni? 30mm ültetés az autón, de megemeltem emelővel, alászedtem akkor is beleér. Félek hogy megint lerohadunk valahol.

156 2005 1.9 JTD 16V 150Le
gecsa2018-04-27 21:04:02 // 53824
Üdvözlégy, van egy jófajta találóskérdésem;

Az alany 3.2 Jts.
Szóval, a tényállás röviden: egy kövérebb gázadás után leállt a motor. Eltörött a kiegyenlítőtartály a visszavezető ágnál, és kb 0,5 liter hűtőközeg távozott a motortérbe. Az autó leállás után ismét elindult, de teljesítményvesztéssel és gyújtáskimaradásokkal tarkítva.
Kapott új csövet és új kiegyenlítőt. Átnéztem a vezetékeket, de mindegyik ép. A balos hengerfejen le volt lazulva a testkábel, azt megtisztítottam és meghúztam.
Két különálló hiba maradt vissza, a P0018 és a P1670. A vezérlésben 15ezer km van. Első körben ránéztem a szögjeladókra. Ami érdekes, hogy a balos hengersor szívóját dobja hibának, viszont a két kipufogó mintha valami vészüzemre kapcsolt volna? De gyanúsak.



A másik mese az üzemanyagnyomás, ami kicsit hullámos, de van. Az autó indul. Csak erő nincs, és 3500nál becsörög. Jól hallhatóan a kipufogóban robban el üzemanyag, a motor járása alapjáraton egyenletlen, de fordulatra kisimul. Folyadékok nem fogynak. Üzemanyagrendszer biztosítékai épek, reléket megpucoltam.



Nem tudom, hogy ez most két külön hiba, vagy esetleg egymást generálják? Hiba törlés után a P1670 indításkor azonnal visszajön, a másik csak később.

Szóval felültem a szopórollerre, úgyhogy várom az ötletelőket szeretettel! :D
adamcroh2018-04-24 21:00:32 // 53823
Sziasztok! tud valaki Bács-Kiskunban alfa szakit?
magento2018-04-24 13:24:03 // 53822
Sziasztok!

159 manuális 6seb. váltóhoz keresek szerelőt - régebben olvastam, valaki írt egy váltó szakiról - tudtok elérhetőséget?

Köszi!
bb_1452018-04-24 10:23:33 // 53821
Sziasztok!

156 2.4 150LE köztes tengely (jobb oldali féltengely összakötő) csapágynak a számát tudja valaki?
Eper-ben csak a komplett köztes tengelyt hozza 46443496 számon, és nem találok sehol külön csapágyat.
Köszi!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak