Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

leopop32023-06-27 13:09:44 // 55636
Igazad van utólag én is így csinálnám mert egy kicsit rövid lett a videó. Még decemberben lett felvéve az egész. Reklámnak nem volt reklám, hiszen még én fizettem a csőért illetve az elvégzett munkáért, szimplán csak a bánásmód velem és a félett autómmal tetszett amit videó formájában osztottam meg.
Piritu - 1.000.0002023-06-27 10:22:07 // 55635
A videóban ezt a részt is bemutattam volna, meg hogy mitől lyukadhatott ki. Nekem így egy kicsit reklám íze van...
leopop32023-06-26 16:51:23 // 55634
Eresztett, illetve már nem tudott annyi olajat vinni amennyit kellett neki ezért volt fura hangja végállásban de DZ gyorsan orvosolt szerencsére, mondta is hogy típus hiba
Piritu - 1.000.0002023-06-26 15:56:21 // 55633
Mi volt a baja a csőnek? Mintha egy lapítást véltem volna látni rajta a videón.
leopop32023-06-26 15:32:34 // 55632
Új videó 😁

Sokakat érintő szervó probléma: 159/Brera Szervócső videó
Dzsozy2023-06-13 12:08:22 // 55631
Kszönöm! Nem áll tőlem távol a szerelés, javítás, de most egy kicsit belefáradtam, meg becsokiztam hátha multiair , úgy hogy valahogy elevickélek autóvillamossághoz. MOndjuk azért megnyugtató, hohy a multiairnek más a hibakódja.
Demecsab2023-06-13 11:19:31 // 55630
Szia,

Sztem nem Multiair hiba, annak más a hibakódja ez vmi egyszerűbb lesz. A gázpedálnál és a motortérben a "fojtószelep" (ami nincs benne) csatlakozót kontakt sprayvel tisztítsd meg. Én a motortér felől kezdeném (aztán tesztelném), a pedálhoz elég bajos hozzáférni. (Ford Ka-nal (ami Fiat 500) és Alfa 166-nál volt nekem ilyen gondom, a csatlakozó kontaktus javítás segített. Mondjuk a 166-nál a ECU csatlakozónál volt a kontakt hiba.
Dzsozy2023-06-12 20:27:51 // 55629
Szép napot Mkinek!

Egy hónapja vásárolt giulietta1.4 Tb Multiair p1120 és p1121 hibakódot dobálja be. Olyankor teljesen elmegy az er. Hibakódot törlöm, kocsi használható ideig-óráig.
P1120 Fojtószelep helyzet vezérlés Hibás számított jel.
P1121 Konzisztencia fojtószelep potenciométerek Összehasonlító jel incorrect. Gyári hibakód útmutató ezt írja,fordítóval.
Multiair Hiba? Találkozott valaki esetleg ezekkel a hibákkal?
Snake2023-05-29 12:56:38 // 55628
Relé volt a ludas!!Köszönöm a segítséget!
Snake2023-05-29 06:48:45 // 55627
Köszönöm válaszod,megnézem!A relét esetleg meg tudod mondani hol találom(melyik az)?
Fangio2023-05-28 22:04:25 // 55626
Szia! Valószínűleg a relé vagy a szivattyú a rossz.
Snake2023-05-28 15:31:19 // 55625
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!147 2.0 selespeed többször megtréfált, elfelejti a váltót!Nincs hibaüzenet egyszerűen nem indul el a szivattyú mikor nyitom az ajtót illetve gyújtásra sem!Aztán gondol egyet és jó!Mi ehet a gond?Előre is köszönöm az ötleteket!
kertecs2023-05-26 09:08:44 // 55624
Sziasztok! Még tavaly beszéltünk itt a 156-om (1.6 TS, 2003 évj) egy vélt hibájáról, mivel nem jutok előbbre:

"Terhelésen, meleg motornál, adott gázpedál állásnál becsörög a motor. Diagnosztikával nem tudta kimutatni a szerviz."

[kizzo] adott tippet, mostanra tudtam összehozni, mert csak melegebb időszakban lenyomott ablak mellett hallható a csörgés.

Emelkedőn, 2000 rpm körül jelentkezik, a karikázott részeken, amint határozottan továbbnyomom a gázt (ez látszik a sárga paraméternél), megszűnik a csörgés.



Aki gyakorlott, és sok ilyen log-ot látott, tudna segíteni olvasni, lát-e benne valami egyértelmű eltérést, nem normál működésre utalót?



Most 95 benzinnel járok, tavaly sokáig jártam 100-assal, akkor talán kevésbé volt hallható, de megmaradt. Erőteljesebb gyorsításnál emelkedőn, 2ből, 3ba nem lehet úgy elváltani, hogy ne csörrenjen be...
VarGábor2023-05-08 11:26:34 // 55622
Sziasztok!

Új tulaja vagyok egy 2008 as 159 nek, 1.9 JTS motorral. 23. án vinném a kocsit KPM műszakira, viszont kuplungkapcsoló hiba miatt hibakódot dob, így sajnos bukó. A kuplugkapcsolója nem egy nyomógomb, hanem egy potméter. Vettem bele egy újat, amilyen volt is benne( sárga), de azzal sem jó. Alvázszám alapján egy lila kapcsoló kell bele de az nem kapható újonan. A cikkszáma: 50512851. Segítséget szeretnék kérni:

- Van ilyen kapcsoló dieselben is vagy csak benzinesben?
- Létezik, hogy a sárga kapcsoló is jó bele csak valahogyan fel kell tanítani?
- Tud esetleg valaki adni egy bontott kapcsolót?

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1683537934-16177-45484-forum.jpg

Köszi szépen, ha tudsz segíteni!
Dravery2023-05-06 22:12:49 // 55621
A linket elfelejtettem normálisan beilleszteni.
Itt már jó lesz:
https://youtu.be/CRkA6U5EqQs
Dravery2023-05-06 22:10:48 // 55620
Sziasztok!
Újfent kérdéssel fordulnék hozzátok a múltkor már felkonferált 145-össel (1.6 TS) kapcsolatban.
A műszerfalamban évek óta zúg valami (talán egy relé?).
Eddig ezzel nem igazán foglalkoztam, de kb. egy hónapja már kattogás is társult hozzá, ami azért már feltűnik vezetés közben is és elkezdi piszkálni az ember fülét.
Érdekessége, hogy nem mindig csinálja a kattogást (a zúgás folyamatos).
Volt, hogy egy út során csak hazfelé tapasztaltam, odafelé nem.
Próbáltam valamiféle szemléltetést csinálni róla, íme:
https://youtu.be/CRkA6U5EqQs

A felvételen szimplán csak gyújtás van rajta, mert kíváncsi voltam, hogy kizárólag járó motornál csinálja-e, de nem. Hagytam állni az autót kb. fél órát, újra gyújtást adtam rá és ezt követően már nem volt ennyire sűrű a kattogások száma.

Mi a fene lehet ez, és érdemes-e vele érdemben foglalkoznom?
Az autó, és maga a műszerfal működése is megfelelő, nem tűnik úgy, hogy bármit is befolyásolna a jelenség, csupán zavaró.
Dravery2023-04-28 18:45:34 // 55619
Megmértem! Az eltérés elhanyagolható volt, néhány Ohm.
Szóval véleményem szerint csak a mért értékből kiindulni nem volt nyomravezető ebben az esetben. Nem is igazán értem, hogy milyen logikai összefüggés áll ennek a hátterében.
De a fene megeszi, a lényeg, hogy működik!:)
Kazes☻2023-04-27 23:39:53 // 55618
Szuper! 'Mondtam' én, hogy nem kell leereszteni, mert igazán minimális a folyadékvesztés. :)
Piritu - 1.000.0002023-04-27 21:23:14 // 55617
:-)
Az újnak nem mérted meg az ellenállását?
Dravery2023-04-27 20:40:23 // 55616
Helyzetjelentés:
Kicseréltem a hőfok jeladót. Az volt a hibás.
Ha bárki olvassa jövőben ezt a fórum bejegyzést hasonló okokból kifolyólag, akkor még annyi plusz infó, hogy kb. egy deci víz jött ki a csere alkalmával, úgyhogy ennél a típusnál simán megoldható otthon, ha van 21-es (vagy 19-es - a cserealkatrész típusától függ) kulcsod.
Köszi mindenkinek a tippeket és a segítséget!
Kazes☻2023-04-24 16:55:37 // 55615
A TD-nkben is ilyen van... és úgy tudom, hogy az alufedelesekben is, hiába TS, de ebben nem vagyok biztos... plusz a csereberék, ki, mit, hogyan... szinte bármi lehet. :)
Kazes☻2023-04-24 16:53:15 // 55614
Ez nagyon is elképzelhető. :)
kertecs2023-04-24 15:51:53 // 55613
Ez a ventilátor hőkapcsoló létező, de szerintem csak a TS előtti korszakban született 145-ben. Az 1.6 boxermotoros 145-ömben van ilyen, és kapcsolja is a ventit, ahogy kell.
Adam772023-04-24 15:21:34 // 55612
Én továbbra is a szenzorra gyanakszom.Ha mégis tévednék,nézd meg az ecu csatlakozót.felléphet korrózió a lábakon,ha bejut a víz.Én már találkoztam olyannal is,hogy konkrétan lerohadt egy láb.Ha kimenet nincs a ventilátor relé irányába ,akkor az hibaüzenettel jár,vagyis világít a motorellenőrzés lámpa.Úgyhogy ha kontakt hiba van ,akkor az a szenzor és az ecu között lehet szerintem.
Piritu - 1.000.0002023-04-24 13:42:43 // 55611
Sajna a szerviz manualban se találtam értéket :-(
Amúgy azok az értékek jónak tűnnek.
Ha időm engedi este rámérek az enyémre.

Egyre gyanúsabb hogy valahol vezetékszakadásod van, esetleg magában a csatlakozóban.
Dravery2023-04-24 12:37:04 // 55610
Nincsen a hűtőn másik kapcsoló. Most már ez is biztos.
Annyit tudtam még megtenni, hogy megmértem az NTC-k értékeit.
Jelenlegi kinti hőmérsékletnél (szombat óta nem indítottam el a motort) a két bal szélső között 3kOhm, a harmadik és testpont között 3,55 kOhm.
Sajnos semmi dokumentumot nem találtam eddig, amin fel lenne tüntetve, hogy mi lenne az ideális érték.
Kazes☻2023-04-24 12:22:00 // 55609
Azt én tudom, mert nekem is ilyen volt 146-ban, csak pl. ha cseréltek benne hűtőt, ami mondjuk bontott volt, vagy épp a ventikapcsolós, akkor akár lehet is... ilyen csodák vannak, 1-2-öt láttam már! :)
Piritu - 1.000.0002023-04-24 11:53:19 // 55607
Nincs neki. Kibogoztam a kapcsolási rajzát vezérlőnek (2696. oldal a 2.712-ből). A két érzékelő tényleg egy szenzorban van. Azt kell kicserélni ami a termosztátban van.
Külön ventilátor kapcsolót egyik variánsban se találtam. Ha külön van a hőmérő érzékelője akkor az a blokkba van becsavarva a termosztát mögött, de ott is az ecu kapcsolja a ventilátort.
Kazes☻2023-04-24 11:31:08 // 55606
Viszont, ha napi használatban van az autó és nem akarod, hogy többet fogyasszon az állandó klíma kapcsolgatás miatt, köss be egy kapcsolót, amivel direktbe tudod indítani a fülkéből a ventit, amíg megtalálod a hibát... meg ne főjön az a moci! :)
Kazes☻2023-04-24 11:28:45 // 55605
A termosztátban lévőhöz meg nem kell leengedni a hűtőfolyadékot... csak gyorsan kicsavar, másik becsavar... ennyi. :)
Kazes☻2023-04-24 11:27:33 // 55604
A hűtőben akkor nincs a korábban csatolt képen látható venti kapcsoló?
Piritu - 1.000.0002023-04-24 11:24:02 // 55603
Most hogy az érzékelő mellé tett rajzot jobban megnézem tényleg két NTC van benne és ha az egyik rossz produkálhat ilyet. Feltéve hogy neked is 3 vezeték megy rá lehet hogy érdemes kicserélni.
Dravery2023-04-24 11:16:13 // 55602
Igen, azt is kiszedtem már és ellenőriztem.
Multiméterrel rámérve jónak mutatkozott.
Relék és biztik is végigbogarászva, azok is elvileg rendben.
Úgyhogy marad a diagnosztika.
Kazes☻2023-04-24 11:03:36 // 55601
Szvsz pont éppen azért.
Adam772023-04-24 06:31:43 // 55600
Szia!Külön hűtőventilátor kapcsolóval még én sem találkoztam.Az ecu kapcsolja a fokozatokat.A hőfokjeladó 2 kivezetéses,az egyik a mérőóra,a másik az ecu fele megy.Műszerfalon jól mutatja a hőfokot,de lehet hogy az ecu felé nem is csinál semmit.Bár diagnosztika nélkül csak tippelek én is.
Piritu - 1.000.0002023-04-24 05:26:57 // 55599
ettöl függetlenül érdemes lecsekkolni.
Piritu - 1.000.0002023-04-24 05:26:03 // 55598
Klímával elindult a ventilátor.
110 fokos víznél már direktbe kellene mennie nem az ellenállásom keresztül.
Kazes☻2023-04-23 23:14:21 // 55597
Előtét - ellenállás rendben? Azt mindenképp ellenőrizni kell, leginkább elsőként. :)
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:53:07 // 55596
Az euro 2-es (alufedeles) 2.0TS-nél se volt ott:
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:45:09 // 55595
Diagnosztikával lehet tesztelni hogy az ecu be tudja-e indítani a ventilátort.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:36:50 // 55594
Mint írtam, ha van ilyen akkor az a hűtőben van. Az általam eddig látott TS-ekben ilyen nem volt mert az ecu vezérelte a ventilátorokat a termosztátban lévő hőmérő alapján.
Az utángyártott hűtőben ott a helyén a csavar a bal oldali (beépítve alsó) csőcsatlakozó mellett:

Az eredetin a 2.0-nál nincs is ott helye:

Ha a tiedben van akkor ott kell lennie ahol az első képen a csavar van az alsó gumicső felett.
Dravery2023-04-23 21:02:18 // 55593
Előfordulhat, hogy a hőfok jeladós teóriám totál hülyeség és egy másik alkatrész lesz a ludas. Úgy néz ki, hogy a jeladó ellenállási értéke megfelelően változik a víz hőmérsékletétől függően.
Találtam viszont az UNIX kategóriái között egy "hűtőventilátor hőkapcsoló" nevezetű, a jeladóhoz nagyon hasonló, de mégis különböző alkatrészt.

A kérdésem mindössze annyi, hogy ezt mégis hol kellene keressem, mert így első átvizsgálásra nem találtam meg.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 12:51:55 // 55592
ez az aminek az értékét látja az ecu és ezt mutatja a kijelzön is.
Dravery2023-04-23 10:41:53 // 55591
Sajnos akkor mindenképp meg kell látogatnom vele egy szerelőt, mert én itthon nem tudok semmilyen jellegű diagnosztikát végezni rajta.
Meg ennek tudatában így nem állnék neki kísérletezve alkatrészeket cserélgetni.
Köszönöm a segítséget!
Dravery2023-04-23 10:41:08 // 55590
Nagyon könnyen hozzáférhető.

Tömítést elvileg adnak hozzá.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 09:03:02 // 55589
Gyanítom hogy a te 145 TS-ed hasonlít a 98-as, ill 2002-es 2.0 TS-eimhez. Itt nincs külön hőérzékelője a ventilátornak, az ecu indítja a mért hőmérséklet alapján.
Az ecu hőmérője a termosztátban van. Az az egy van benne. (Ha neked kettő van akkor ott külön lehet.)
A ventilátor kapcsolónak a hűtő végén van hely, de ott eddig csak vakdugót láttam.

Szóval érdekes a dolog, mert a hőmérő működik és a ventilátor nem követi le. Kéne egy diagram hogy mit lát az ecu...

Szerintem a vizet meg legalább az érzékelő szintjéig le kell engedni.
berobbantam2023-04-23 05:37:05 // 55588
Szia.Nem tudom nálad mennyire lehet hozzáférni.Az 56 jtd-ben elég rossz helyen van,viszont nem kell az összes vizet leengedni hozzá.A hengerfej tetején van a termosztát.A jeladó gyárilag nekem menetrögzítőzve volt.És nem árt egy másik tömítés sem alá.
Dravery2023-04-22 21:54:02 // 55587
Sziasztok!
Szeretnék tanácsokat kérni az alábbi probléma megoldásával kapcsolatban.
Az alany egy 145-ös 1.6 TS, 2000-es évjárat.
A minap arra lettem figyelmes, hogy parkolóban járó motorral várakozva 110 fokra mászott fel a hűtővizem. Nyilván első dolgom volt lecsekkolni a ventit és sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy nem pörög.
Egyből kapcsoltam a klímát, hogy azzal működésre tudom-e bírni (egy venti hűti minkét hűtőt). Szerencsémre úgy bekapcsolt, így vissza tudott hűlni a víz és haza tudtam vele jönni.
Menet közben kikapcsolt klímával is stabilan 90-en volt, majd itthon újra szimuláltam a fentebb említett esetet és továbbra sem kapcsolt a venti, ismét megindult felfelé a hőmérséklet.
A termosztátom megfelelően működik.
Én személy szerint a vízhőfok jeladó meghibásodására gyanakszom, de mielőtt vennék egy újat bele, inkább rákérdeznék, hogy volt-e valakinek hasonló problémája és mik a tapasztalatok?
Ha ténylegesen ez lehet a probléma, ki tudom én ezt itthon cserélni a víz leengedése nélkül?
Mert nyilván, ha nem egy nagy procedúra, akkor nem vinném emiatt szerelőhöz.
Köszi előre is a segítséget!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak