Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Karakot2006-04-29 19:07:10 // 11542
Ezt másold át a Szervíztapasztalatok topicba is, had olvassa el az, aki egy szuper műhelyt keres magának.
radi2006-04-29 14:34:26 // 11541
érdekes vagy amatőr:
mielőtt mentem volna az autóval a hűtővíz minimum alatt, nah gondoltam csapatok egyet el kútra majd haza.. kupak kinyit és víz maximumon....
na most akkor h is van ez?:)
Ronnie2006-04-29 14:10:40 // 11540
Igen! A Remekmű elkészült, megvalósult a kuplugcserém, és újra gurulunk!
Azért mondjatok még egy olyen szervízt, ahol péntek este 7-kor nekiállnának megkuplungozni egy autót, csak mert tudja, hogy hétvégén szertnék a siófoki bulira menni! Komplett kuplungszerkezet, kiemelőcsapágy és tárcsa csere! Azaz: futómű ki, válltó le, kuplung ki, csere (Valeo), munkehenger felújítás, és újra összerakni mindent! Az autó éjjel 2-kor lett kész, mindezt úgy, hogy senki nem anyázott (előttem) hogy menne már haza!
Az eredmény kifogástalan, mióta nálam van, sosem volt ennyire finom és pontos a kuplung ill. váltó!
.. és ez a műhely Piri, a Team Veloce csapat kulcson
Köszönet Gábornak (Piri), Janinak és Lacinak, na és persze Zsuzsinak a pizzáért és a kedves vendéglátásért! :o)
lencsea1552006-04-28 16:44:21 // 11539
Ok. megvan.. beszéltem egy szerelővel. neki van minden..
Probléma megoldva.
lencsea1552006-04-28 16:38:06 // 11538
Köszönöm. Mi az az autodata.. ? Neten? Van cime?
András bácsi2006-04-28 15:54:45 // 11537
Egyébként a pontos menete meg autodatán rajta van.
András bácsi2006-04-28 15:54:08 // 11536
Csak vezérműtengely-rögzítő idomszerrel. Valahol Dunakeszin (vagy arra)van egy cég aki forgalmazza, kb. 14e a pár.
lencsea1552006-04-28 15:50:55 // 11535
Üdv! Tudna valaki segiteni abban hogy hogyan kell egy 2.0 TS 16V motor vezérlését pontosan szakszerűen összerakni, beállitani ?
Ferke2006-04-27 15:44:23 // 11534
Fenébe, nem találom, de keresem tovább!:(
Áki2006-04-27 15:08:47 // 11533
Köszönöm! Ha eltudod küldeni e-mailbe az elérhetőséget azt megköszönném!
Ferke2006-04-27 14:47:51 // 11532
MEgpróbálom az elérhetőségét levadászni!
Ferke2006-04-27 14:47:29 // 11531
Törökbálinton tudok egy szakit, szinte ingyen dolgozik, és naggyon profi, inkább hobbista.:)
Áki2006-04-27 14:39:44 // 11530
Sziasztok!
Nem tudjátok,hogy hol találok budapesten olyan helyet ahhol foglalkoznak autó villamosággal? Valami szívja az aksimat folyamatosan és bekéne méretni,hogy mi az!
radi2006-04-26 17:36:33 // 11529
...toronymerevítő...
neten olvasva növeli a biztonságot töréskor... szerinted?
jah és ha merevebb a kaszni kevésbé nyiszognak a műanyagok is nem?
a gumi aránytalan kopását nem gátolja meg? (első kerekes)
Ferke2006-04-26 17:30:24 // 11528
És 36-os kulcsod nincs véletlenül?:)
bb182006-04-26 17:24:43 // 11527
én most rendeltem 60-as crova fejet és lehetett 1/2, 3/4 és 1 colosban is kérni. nekem van 3/4 es száram, tehát az maradt.
amugy az ára érdekes mert 10 ezer píz.
Ferke2006-04-26 17:20:30 // 11526
Ezért gondolkoztam azon, hogy inkább nem crovafej kéne, hanem csillagkulcs.
TSiga ( I am the TSIG)2006-04-26 17:16:41 // 11525
Ha jól tudom, nem fog beférni teljesen a fej , de simán meg lehet köszörülni. Inkább ezt, mint egy 10000 Ft-os Beta fejet.
Ferke2006-04-26 16:58:35 // 11524
Ok, nagyon kösziii!:)
TSiga ( I am the TSIG)2006-04-26 16:53:44 // 11523
Hali!
Crovám ekkora nekem sincs, de:
ha felhívod a Fabory Kft-t (06-40-322-679) akkor ott tudsz rendelni egyet, de elvileg van is nekik raktáron. A haveromé kb 3 nap alatt ért oda. Az ára is elég O.K.: 1/2"-os 36mm-es crovafej kb 3500 Ft. Ennyit megér. Ritka párosítás, mivel ekkora anyához már 1"-os fej kell ami hajtókarral több tízerer pénz.
A címük: XIII. Váci út 85.
Bejárat a Frangepán utca felöl van.
Ennyi. Remélem azért segített!
bb182006-04-26 13:34:53 // 11522
én erre használom a tecso olajakat. arra hogy 1-2 orát járjon szépen alapjáraton teljesen jo. ha minden oké akkor mehet bele a rendes olaj. meg az sem hátrány hogy kihozza egy kicsit a kormot a kormosbol.
szétszedés elött járasd meg beltér tisztitoval, ugyis lejön az olaj meg a szürö
kando.2006-04-26 12:48:52 // 11521
bb!
Ha osszeraktam a motort, erdemes 1x atjaratni valami egyszerubb olajjal, hogy kideruljon, minent jol csavaroztam ossze, nem folyik sehol ?
ilyesmire melegben jo nyari jellegu olaj is ? Vagy inkabb direkt vmi hig a jo, hogy a pici reseken is latszodjon, ha kifolyik..
(szoval van itt tobb m3 olaj, a motorokhoz, de ez egyfokozatu, csak gondoltam, teszt celjara esetleg ez is jo lehet-e...?)
bb182006-04-26 12:44:50 // 11520
igazábol magad is megcsinálhatod minta vagy egy korrekt mérés után.
azt érdemes megnézni, hogy a gyárit hogyan vezetik el, álltalában valami kanyar szokott benne lenni, nem mindegy hogy merre megy. a lényeg, hogy minél kisebb legyen a törés. ha akarsz utána tudsz nézni a neten, vagy katalogusokban, le szokták öket fényképezni. vannak egyszerübbek és vannak igen kacifántosak is.
ha utcán szeretsz a határon autozni, vagy amugy is ültetett/keményitett az auto akkor érdemes. meg kiméli a kasztnit is.
én még nem vettem gyárit, inkább megcsinálom magam némi tájékozodás után.
Karakot2006-04-26 09:59:15 // 11519
Kérdés, hogy az cost-benefit pozitív-e? Utcai használatnál is érezhető a változás, vagy csak placebo hatása van? Azt hallottam, hogy gagyit nem érdemes venni, a jobbak meg 20-30e környékén vannak. Ér ennyit?
bb182006-04-26 06:48:18 // 11518
egyszerüan az hogy merevit.
komolyabban : a merevebb kasztni miatt javul az utfekvés, irányithatobb lesz az auto, mivel kevésbé csavarodik, igy közvetlenebbül érzed a seggeddel is és jobban tudsz reagálni. sok autonál nagy igénybevételniél csavarodnak a tornyok, és hosszu távon be is dölhet akár 10-15 sm-t is. öregebb autoknál fokozottan jön elö a mozgás a korrozio és kisebb repedések miatt.
meg ha valaki belenéz a motortérbe akkor jol is nézhet ki. minima 6-7 virtuális loeröt jelent !!
tom1642006-04-26 02:44:38 // 11517
Én jártam már így! Télen vizes benzint adtak és belefagyott a rendszerbe. Alig akart elindulni, akkor is csak 2-3 henger ment és nem volt alapjárat sem. Nem volt egyszerü így hazamenni, minden kanyarban leállt a motor - ilyenkor meg ugye alig van fék és alig lehet kormányozni :-(((
Öntöttem a tankba 2 liter denaturált szeszt és azzal úgy-ahogy sikerült kijárnom a vizes benyát....
Buddha2006-04-25 23:52:47 // 11516
Valamelyik kerékcsapágy megadta magát! Azt biztosan hallod, hogy előlről vagy hátulról jön a hang. Emeld meg az autót és kézzel pörgesd meg a kereket. Jó csapágy szinte némán gördül, a rosszat hallani fogod, esetleg ha nagyon kivan még kotyoghat is!
Tomy1562006-04-25 22:29:25 // 11515
Esetleg csapágy!?!?
Cgo2006-04-25 22:26:20 // 11514
sziasztok, kezd az agyamra menni a bugas, ami a futomubol jon, csak bizonyos sebessegnel es balra tekerve a kormanyt erosodik. Neha mar ugy bug, hogy a radio sem hallani. az egyik szerelo szerint az uj gumik, de szerintem az nem lehet ennyire hangos. otletek?
radi2006-04-25 19:35:20 // 11513
kicsi vitába keveredtem a kollégákkal...
mik az előnyei a toronymerevitőnek??
jandibandi2006-04-24 20:41:27 // 11511
nincs meg,nem találom, rég volt trabim, de akkor hol van,kinél van :(
jandibandi2006-04-24 20:25:19 // 11510
Hali.
Van 36-os, asszem még a Trabi korszakból, vagy az 32? Na meg kell keresnem...
sztane2006-04-24 19:54:55 // 11509
a seegergyűrűk méreténél a tengelyre valókat külsőket a tengely átmérőjével, a belsőket a furatba illőket a furatátmérővel jelölik, ezeket az értékeket kell megadni
Face2006-04-24 17:09:45 // 11508
Srácok valaki magyarázza el nekem léci a seeger gyűrük méretezését...
Tegyük fel azt mondom 14mm-es külső seegergyűrű, akkor az mekkora?? Én azt hittem hogy akkor a belső átmérője 14 mm de nem... vagy a 14mm azt jelenti hogy az egy 14mm-es tengelyen lévő "vályatba" tud bepattani?
A belső gyűrüknél is érdekelne hogy van...
Ferke2006-04-24 16:14:07 // 11507
Itt is hadkérdezzemmármeg.
Nincs valakinek egy 36-os kulcsa, sos kellene (a héten), mert nem bírom leszedni a kerékagycsavaromat!:(
Pestkörnyékiek előnyben..:)
Buddha2006-04-24 13:19:24 // 11506
Tényleg a szilikonzsír a legjobb neki de nehéz hozzáférni szentemhez! Én javasolom helyette a paraffinos motorkerékpár lánckenő spray-t, ez is nagyon jól ken, tapad, és van egy kis cső a fején amivel szinte bárhová befújhatod! Márkát most nem tudok mondani de szinte bárhol kapni fogsz ha keresel!
Üdv.
Skodra2006-04-24 11:39:22 // 11505
Hi Cartársak!Valaki Help!!!Az első futómű stabilizátor szilentjei télen nagyon nyiforogtak,még egy picit most is,főleg ha nagy a "gödör".ezért több kolléga tanácsára gondoltam ,bekenem valami kenőanyaggal,pl.szilikonzsír.Kiszereltem a stabilizátor karokat,kiszedtem a stabrúdat rögzítő csavarokat,de a szilentekhez nem lehet hozzáférni.Az egész rúd mozog ,de nem tudom a szilentet lehúzni róla hogy hozzáférjek.Csinált már valaki ilyet ,hogyan tovább????
Köszi!
Karakot2006-04-23 22:05:45 // 11504
Sajnos mind a kettő, de főleg a km/h mutató. De igazad van, szétszedem, aztán majd okosabb leszek. Remélem magam is orvosolni tudom. Itt csak azért kérdeztem rá, hátha volt valakinek ilyen gondja, mert akkor tudnám pontosan, hogy hol-mit-hogyan.
Seriff2006-04-23 17:59:57 // 11503
Urak!
Mennyire nagy etwas hátsó féket cserélni?
Ez alatt azt értem, hogy dobfékről tárcsás rendszerre. Engem nem nagyon zavart eddig, de már annyian megszólták. mondván az 1.2es corzára is tesznek... A másik, hogy nagyobb (16/17) és más formátumú felni mögött már elég bután mutat.
Lényeg a lényeg: mennyibe fájna a manőver- idő,energia,stex... Bontott tárcsákra gondoltam, azt hiszem láttam is az itteni adok-veszekben.
Előre is köszönöm!
Buddha2006-04-23 15:16:05 // 11502
Okozhat károsodást de ahoz nagyon sokat kell vele menni, több száz vagy ezer kilométert! Akkor is először a főtengelycsapágyat vagy a hajtókart veri szét a plusz robbanás. Régen, amikor még volt hazánkban 86 oktánszámú benzin a Ladákat sokan átalakították erre az üzemanyagra. Egyszerű volt, két hengerfejtömítést raktak a motorba, hogy így csökkentsék a kompressziót és már mehetett is bele a jó 86-os! Gyengébb lett picit de jóval olcsóbb volt az anyag bele.
Tomy1562006-04-23 14:59:00 // 11501
Állítólag csúnya kopogó hangja volt. Sajna kint van Német o.-ban. Én is csak ennyit tudok. Köszi az infókat!
Bálint332006-04-23 14:50:55 // 11500
Én úgy tudom, hogy ha nem megfelelő oktánszámú a benzin, akkor az okozhat csúnya dolgokat a motorban. Mindenesetre, ha így is volt, előtte eléggé feltűnő csörgő hangot kellett hallania gázadáskor.
Buddha2006-04-23 14:27:37 // 11499
Ezt nehéz elképzelni. Az oktánszám az üzemanyag kompressziótűrésének a mutatója, ha alacsony akkor a motor kopogva ég mert nem szikra hanem öngyulladás gyújtja a benzint. Ezt nagyon hallani, és akár a gyújtás levétele után is járhat a motor. Ha mégis az üzemanyagra gyanakodtok vegyetek mintát, Komáromban néhány ezer forintért bevizsgálják! Szerintem valami más lehet a baj de hamar kiderül, mert egy kúton több százan tankolnak és így tömegesen kell jelentkeznie a hibának!
Üdv.
Tomy1562006-04-23 14:18:52 // 11498
Sziasztok!
1 kérdés: létezik az, h vmelyik "olcsó" benzinkútnál rossz minőségű benzint adnak (alacsony oktánszámút) és ettől tönkre megy az autó, pontosabban a szelepekkel történik vmi (szerencsére nem az én Alfám, hanem a bátyám off-os Skoda Octaviaja)?
Zsifi2006-04-22 21:25:53 // 11497
Igen akkor tett le róla. Csütörtökön volt nálam egy 147-es (fehér) megmutatni magát abban elfért.
FRob2006-04-22 21:25:04 // 11496
na rákerestem Pirir re :)
meglett, irtam is neki egy emilt, remélem válaszol rá :)
köszi
Zsifi2006-04-22 21:19:44 // 11494
Nem tudom pontosan de 190 fölött van.
Poló2006-04-22 21:17:25 // 11493
Milyen magas? Nekem eddig csak a 33-ban érte el.