Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

csocsi2006-05-17 17:07:28 // 11792
Vaze akkor nekem is több olajat kellene beleraknom :)))
csocsi2006-05-17 17:06:42 // 11791
Nem tudom, de nekem jóval kevesebb a fogyás és 150 fölött van a motorban :))))) Azt hiszem 5 liter az olajszükséglet a 156-ba, ha 2 liter elmegy az tényleg nem kevés
csocsi2006-05-17 17:04:40 // 11790
Azért a folyamatos szervízelést én kicsit túlzásnak tartom
Kiskalap2006-05-17 17:03:22 // 11789
majd vmi adalékkal próbálkozok a köv. olajcserénél
bb182006-05-17 16:30:03 // 11788
lehet hogy csak uj csapágy és kész, vagy tulméretest beletenni ha elfér, ki kell mérni mit kér.
isa1562006-05-17 15:46:48 // 11787
Azt hallottam, hogy olajcserekor mosóolajjal meg kell járatni a motort. Ezzel az esetleg letapadt gyűrűket vissza lehet hozni. Utána olaj+rimet "remetalizáló" adalék, és olyan a kompresszió és olajfogyás mint új korában. Hohy ebből mi igaz azt szeretném én is tudni.
isa1562006-05-17 15:37:04 // 11786
Hát én 15 e körül cserélem. Egy Selénia prospiban olvastam, hogy "sokszelepes" autóban 10e a csereciklus. Mondjuk nem értem miért fele, mint a 2 szelepesnél. Annyival nem hiszem hogy nagyobb az igénybevétel.
Kiskalap2006-05-17 14:37:56 // 11785
hát nincs csak tudnám mi lehet...
GEORGE2006-05-17 14:19:11 // 11784
Ott valami nincs rendben akkor kolléga! Ennyit nem ehet!!
Longman2006-05-17 14:17:37 // 11783
Szia, köszönöm az ábrákat! A Half Trust Rings az végülis a hézagoló gyűrű ugye? A főtengely felülete ahová fekszik a szimmering az sértetlen,hibátlan. No, mégegyszer köszi nagyon, holnap megjönnek a cumók összerakjuk, aztán hátha. Meg előtte ezeket a hézagolókat leméretem.
kertecs2006-05-17 11:26:34 // 11782
Ha ez okozza az olajfolyást, akkor szerintem nem arról van szó, hogy kinyomja a szimeringet. A főtengely végén van a szimmering számára egy "futórész". És van egy méretlépcső is a tengely végén. Ha odáig el tud mászni, akkor ott már nem fog a szimmering. De pl. azt is érdemes megnézni, hogy milyen a főtengely felülete, ahol fut a szimmering.

2.0 ugye?
Longman2006-05-17 10:59:17 // 11781
Hello! Ööö, a 0.35 OK, sok az előírthoz képest, viszont sztem kevés hogy azt a szimmeringet kinyomja a helyéről. Bár ez összevágna azzal amit tapasztaltam, hogy magasabb fordulatszám tartományban nyomja ki igazán a helyéről. Márpedig 6000-es fordulatnál már az a 0,35 mm mozgás is számíthat... No, a lényeg hogy a támcsapágyat megrendeltem a gyárit (egyelőre nem a túlméretest), és szimmeringből is a gyárit. A többit amit mondtál még megmérjük, ez nem jutott még eszembe, köszi a tippet. A manualban le vannak írva a gyári méretezések? Ha neked kéznél van most hirtelen, nézd már meg lécci!!
kertecs2006-05-17 09:11:39 // 11780
A 0,35 sok. Nem mondom, hogy ezért nyomja az olajadat, de sok. 0,06-0,2 között írja a manual. Utána tudsz nézni a méreteknek? Támcsapágy vastagság, főtengely stb. Szerintem mindent érdemes megmérni, ha már szét van szedve, lehet csak túlméretes támcsapággyal lesz jó. A támcsapágy nem drága, 2E Ft körül, szimeringben Corteco egy ezres, nekem más gondjaim is vannak, az nem ekkora tétel...
GT Ɨ|ѯ2006-05-17 09:06:14 // 11779
Hát ja!:-)) De elnézzük..:-)) Gyógyulást!:-)
Longman2006-05-17 08:04:53 // 11778
Nálam újabb fejlemények vannak: szétszedtük az alját, mostmár az olajpumpa kizárva biztosra, mert a szelep szépen mozog benne, más baja meg nem lehet. Főtengelyt "megrángattuk" pajszerral, mozog egy picit, de csak 0,35 mm-t. Ez nem indokolja hogy kinyomja a szimmeringet. Ki lett szedve a támcsapágy, kopás nem igazán van rajta, a főtengelyen nincs bemaródás. OK, 0,35 mm-t mozog, de szinte mindenki szerint ez kevés ahhoz hogy kinyomja. Mindenesetre cserélem a támcsapágyokat, kap egy szigorúan gyári, vagy nagyon spéci szimmeringet, "oszt jónapot kívánok". :) Ha nem jó megy a MÉHbe, oszt veszek egy Passatot!:) Húú, ez egy naon rossz poén volt!:))
Longman2006-05-17 07:51:10 // 11777
Azért azt is mondjuk el, hogy sztem ez minden gyártónál így van. Nálunk itt a szervíz részben (VW konszern) látom, hogy a PDTDI-k is kajálgatják az olajat, de a benzinesek is! Egy PDTDI-nél nem ritka 2 olajcsere közt a 2L olaj. Meg vannak itt is jobban meg rosszabbul összerakott autók.
Kiskalap2006-05-17 02:48:18 // 11776
hát 4-5 e alatt benyeli a 2 litert szerintem
GEORGE2006-05-17 01:29:37 // 11775
Üdv! Neked mennyi a fogyid olajból???
Kiskalap2006-05-17 01:25:10 // 11774
nekem bár 10e-t birna 2 lityóval de az semmi
GEORGE2006-05-17 01:15:02 // 11773
Ha forgatod akkor természetesen több el megy mintha kisebb fordulatokon járnál. De ez igaz minden benzines mocira, nem csak az Alfákéra!!!!
GEORGE2006-05-17 01:12:38 // 11772
mennyi km alatt cseréled az olajat? Ha 20ezer akkor nem vészes a 2liter, ha 10ezer akkor sok a 2liter!
Kiskalap2006-05-16 23:46:51 // 11771
a francia autok se különbek a megbizhatóság terén sőt....
Kiskalap2006-05-16 23:42:50 // 11770
csatlakozok az előttem szolokhoz, az enyém is csipegeti rendesen az olajat és nem tudom mi tévő legyek ez ügybe mert nagyon sokat eszik! a 2 liter nálam is kb olyan 4-5e km re tehető! Érdekes hogy vkinek jobban vkinek kevésbé eszi, persze ez a használattol függ meg az előélettől! Az enyémbe óra szerint 83 ezer van ugyhogy elég korai még az ekkora étvágy :D
gyurma2006-05-16 23:05:05 // 11769
Azért ez nem igy van!A többi tipus is uo.Sőt,a feleségem C3 1.4HDI16V,60ezrs szervíz 84 pénz!4ezernél megette az összes olajat azt mondták bekopik.Bekopott.Ez uj garis autó,ami nagyon jol megy és fogyaszt.
Scott2006-05-16 22:52:02 // 11768
Bizalom ide vagy oda, nem szabad elvakultnak lenni. Egy Alfa minőségileg igencsak hagy maga után kívánni valót. Éppen ezért csak őrült megszállottak tartanak Alfát, vagy olyanok akiknek nem számít a pénz a folyamatos szervízelés miatt :))
BMaster2006-05-16 20:45:05 // 11767
nem sűrűn, csak ha valaki előttem megy... :-D na jó vicc volt 1 héten 4x mondjuk...
csocsi2006-05-16 20:40:18 // 11766
AZért figyelni kell mindenképpen, de ez szerintem minden offnál is kell
BMaster2006-05-16 20:38:56 // 11765
én sem bíznék semmiféle adalékban, túl fiatal még szegény ilyenekhez, meg egyébként is azzal etetem amit szeret... remélem :-)
Poló2006-05-16 20:38:16 // 11764
És gyakran kell alázni?
BMaster2006-05-16 20:36:59 // 11763
ez attól függ, általában 3-4e körül váltok, de ha "alázni" kell, akkor 6 fölé megy, hogy menjen...
Poló2006-05-16 19:23:49 // 11762
Én mikor vettem az autót, akkor mondta az előző tulaj, hogy az olajszintre figyeljek, mert mivel olasz, csipegeti az olajat.
csocsi2006-05-16 19:18:31 // 11761
EZ szerintem is, az enyémben több mint 150 van és nem kell aggódnom :)))
Slowfeet2006-05-16 19:08:46 // 11760
Az ajánlás szerint egy 20 ezres autónőál már 10x kellett volna ellenőrizni, nagyon sok autómárkánál gyári jótanács az utántöltés, pl ecotec motorok az opelnél (sajnos volt hozzá szerencsém), a szervizben aggódtam az olaj miatt, mire a srác elővett valami manualt, ami szerint 4-7 deciliter/1000 km az üzemszerű!
isa1562006-05-16 18:47:26 // 11759
Azért az egy kicsit gáz, hogy egy 100000 km-es motornál rendszeresen ellenőrizni kell az olajszintet
csocsi2006-05-16 18:40:11 // 11758
Ez nem lehet magyarázat
csocsi2006-05-16 18:39:43 // 11757
Valamennyi olajfogyás szerintem mindig van, de tény ha hajtva van a gép akkor azért több :)))) Nekem is van amikor feketébb a kipuff vége, de füst nem látszik rajta. Mielőtt megvettem akkor is rendesen volt hajtva, az előző tulaj jóval sportosabb volt mint én :))))
isa1562006-05-16 18:37:10 // 11756
Azt ok hogy a daciát ki kellett fogni hogy jó legyen, de egy alfát is?
Poló2006-05-16 18:37:05 // 11755
Enyém is eszegeti. Haver mondja is, hogy kormos a kipuff. Esztergomban mikor kipufogó hangzavar volt, mondtam neki, hogy nézze meg dob -e füstöt. Tiltásig pörgettem. Azt mondja, hogy egy pici füst sem jött. Viszont azt észre vettem, hogy ha nem pörgetem a motort, akkor nem fogy belőle olaj.
csocsi2006-05-16 18:31:53 // 11754
Nálam is pörög, de ennyi közel sincs, pedig 150 körül van a motorban :)))
Poló2006-05-16 18:31:09 // 11753
Ez az olajfogyasztás attól is függ, hogy ki mennyire pörgeti a motort.
csocsi2006-05-16 18:30:52 // 11752
Ne mondj ilyet, megrendül a bizalom az alfákban
Longman2006-05-16 18:23:28 // 11751
Olajfogyasztáshoz: lehet hogy a TS motorok ilyenek, viszont szerintem az igazi ok gyár(vagy a gyári munkások) trehánysága lehet, mert az enyém pl. soha egy deci olajat nem fogyasztott, pedig az előéletét nem is ismerem, és amint a mellékelt ábra mutatja nem is stimmel vele minden.:) + erősebb is mint a társai, nagyon sokan mondták. Szóval ez sztem csak azon múlt Giovanninak milyen napja volt éppen..:)
csocsi2006-05-16 18:22:19 // 11750
Nekem nincs ekkora fogyasztásom olajból
Longman2006-05-16 18:18:17 // 11749
bb18: épp arra készülünk most, hogy nekifeszülünk pajszerral, mert a kuplungnyomkodásra nem csinál semmi. Meg is lesz bontva és kiderül kopott-e a támcsapágy, de sztem mostmár valószínű hogy azzal lesz baj. Olajnyomás a szimmeringnél nem lehet, még ha az olajpumpa rossz akkor sem, szóval csak a főtengely nyomhatja ki. Szerintem. De majd bontás után kiderül. Kertecs: ha támcsapágy, mekkora javítási összeggel számoljak sacc/kb, neked pl. mennyibe fájt a mutatvány?
Scott2006-05-16 17:20:00 // 11748
Dehogynem, pénztemető : a mostani karbik amúgy 1.3-as boxerra valók. A lengéscsillapítók kukásak, cserélni kéne. A leömlőm is a végét járja. Aztán nyár közepén lejár a vizsga, aztán jöhet újra zöldkártya, aztán kezdődik minden elölről :)) De tökéletesen üzemel, csak mindg van mit finomítani :)
Slowfeet2006-05-16 17:16:49 // 11747
Örülsz mi? De most nem kell hetente venni bele valamit ugye?
Scott2006-05-16 17:16:34 // 11746
Ezek a vez. módosítós TS-k nagyon gyenge próbálkozás az olaszoktól, mára már abba is hagyták a gyártását. A japóknak simán sikerült tökéletes változó szelepvezérlésű motorokat csinálni..
isa1562006-05-16 17:15:20 // 11745
Na, ha nem csak nekem fogy akkor nagy baj nem lehet:)) Csak tovább ne fokozza, ha lehet.
Scott2006-05-16 17:13:41 // 11744
Most épp dupla Dell'orto :))
Slowfeet2006-05-16 17:05:53 // 11743
Hát mostmár áttértem a 10 ezres cserére. Úgy egy liter ment bele egy ilyen ciklus alatt. De hozzáteszem, hogy azért öntöm bele, hogy mindig felső nívon legyen a szint (kell a vezmodnak).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak