Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
perdix1552005-05-27 19:24:52 // 5542
Na gyerekek! Megfontoltam, miután beszéltem a szerelőimmel, ergo kihagyom a váltódolgot, helyette inkább felni gumi párosra hegyezem ki magym, mer kukássak.
Más: 1 hete fékezéskor korrogó, sziszegő hangot hallok, gondoltam a szervo b@szakodik. Ma már csikorgott is..... Megijedtem ez flé 5 -kor volt, és 5-ig vannak a szerelők.... Gyorsan műhelybe, autókat félre, és már meg is van a diagnozis: Az első fékbetéteim fullra koptak!? és mivel a fékjelző a másikban volt, ezért nem jelzett!!!! vasra koptattam.....20000 km-t nyomtam bele, elég jól bírta..... Sportbetét a hűtőtt első tárcsafékhez, és már jó is lett. 8 pénzbe fájt, de legalább joo.....
bb182005-05-27 18:42:05 // 5541
ja és van egy klimakuplungom is , voyager-ről jött le. 5v-s szillyal volt szerelve.
bb182005-05-27 18:33:11 // 5540
a voyager-ben mitsu motorok is vannak nem olyan ( 3000 v6 ) ?
bb182005-05-27 18:31:18 // 5539
Bp. XVII Darok Attila 0620,324,9676 hivatkozz nyugodtan rám.
Bálint332005-05-27 18:00:48 // 5537
Az enyém ugyan nem 166 :) de nekem is nemrég volt ugyanez, az úszó megigazítása segített.
András bácsi2005-05-27 17:49:55 // 5536
166-tulajok!
Szarakszik a kis felkiáltójeles visszajelzőm. Nektek csinált ilyet? Lehet, hogy a fékolajban lévő úszó szorul meg, úgy veszem észre, akkor kezdi el, ha kap egy kis oldalszöget a kasztni, mondjuk parkoláskor. Most átmostam és várom a folytatást.
András bácsi2005-05-27 17:45:24 // 5535
SN,
Teljesen egyetértek veled a váltócserével kapcsolatban, azzal az apró kiegészítéssel, hogy a 166 V6TB és a 3.0V6 24V ugyanazt a hatos váltót kapta, sőt minden ua a kuplungtól kezdve.
Perdix,
Egyébként az 55-ös és a 66-os váltója külső méreteiben is teljesen eltérő.
Más, de talán annyit, hogy a végsebesség fejlesztése esetén előbb nem ártana a fékeket tuningolni, legalább a 284-es tárcsákra. Az 55-ösnek könnyen zúzódik az eleje. :-)))
Majom2005-05-27 17:30:08 // 5534
Isten vagy :)
Kipucoltam es lass csodat stabil 850 koruli alapjarat!
Sporoltal nekem 50E penzt!
Ezer köszönet!
a2005-05-27 16:10:20 // 5533
Erre kíváncsi leszek :)
Ez legalább 10-12 munkaóra, az meg testvérek között is 50 rongy eleve...
De ha sok a szopás, akár 20-22 munkaórát is elvisz...
a2005-05-27 16:08:37 // 5532
Szerintem teljesen más a két motor karakterisztikája... Ez olyan, mintha a 2,0 V6TB váltóját a 3,0 V6 24v-re akarnéd felrakni, mert elvileg hasonló a teljesítményük...
Az 1,8 TS 155 az 127(?) lovas, míg a 166 2,0 az 155.
Az 1,8 TS az 8v, a a66 2,0 TS az 16v.
Az 1,8 TS az "viszonylag" mélyről húz, a 2,0 TS az 3500 alatt halott.
Szerintem tök más váltók kellenek a kettő alá.
Robi2005-05-27 15:58:43 // 5531
Kíváncsi leszek, hogy sikerül-e, és hogy mennyibe fog fájni. Majd tudósíts! :)
Robi2005-05-27 15:57:27 // 5530
Ha mindenáron hosszabb 5-öst szeretnél, akkor szerintem tedd a következőt:
Vegyél egy bontott 1.8 TS váltót, borítsd szét, vidd el gépműhelybe mintának az 5. fokozat fogaskerekeit, és csináltass hosszabb áttételű fogaskerékpárt. Rakd össze a váltót.
Utána váltócsere. Ha beválik, király, add el a régit. Ha nem, akkor bukta, megy vissza a régi a helyére.
De ha belegondolsz, ez rohadt sok munkaóra, rengeteget elkér érte egy szerelő. Ezért írtam, hogy csak akkor érdemes ilyenbe belevágni, ha az ember meg tudja csinálni magának. Különben olcsóbban kijössz, ha veszel egy másik autót. :)
perdix1552005-05-27 15:54:51 // 5529
Már a Szamosi mesterrel felvettem a kapcsolatot, majd ők megcsinálják. Én meg kukázok vmi váltót, ilyen TS váltót hozzá. Egyébként meg a 159hez is jár a JTS-ekhez 6 gangos, de azt még nem kapok a bontókban)))))
Robi2005-05-27 15:51:52 // 5528
Szerintem egy 2.0 TS 6 gangosának simán jó kell legyen az áttétele egy 1.8 TS-hez. Hasonló motorok, hasonló karakterisztikával, és még a teljesítményben és nyomatékban sincs egetverő különbség. Szerintem csak azzal van a gond, hogy nem lehet megvalósítani. Pontosabban csak úgy lehet, ha az ember ért hozzá, magának csinálja, és nagyon elszánt. :)
perdix1552005-05-27 15:49:10 // 5527
Na akkor ez nem járható ut, ahogy látom és hallom, a novitecessel csak az a baj, hogy drága, és az, hogy -500 rpm-et "ad", vagy van olyan, ami-1000rpm-et ad??? Mer' ha lenne még ki is csengetném az 57000Ft-ot, meg a munkadíjat hozzá, mer' ugy már megérné. De -500 rpm-ért nem. Lehet választani, vagy nem? Ez itt a kérdés.
a2005-05-27 15:41:10 // 5526
Ez már a megvalósítási problémákba tartozik. Ezt valahogy még meg lehet oldani. De akkor is a fokozatok... Én már eleve az ötlet műszaki-tervezési részén halottnak gondolom az ügyet...
Robi2005-05-27 15:38:23 // 5525
Biztos vagyok benne, hogy ezzel a 6 gangos váltó dologgal csak szívnál. Ez egy olyan dolog, amit az ember csak magának hajlandó megcsinálni, pláne normálisan. Meg kell oldani a féltengelyek csatlakozását, és a váltókulissza se biztos, hogy jó lesz. Rossz esetben még a motorhoz se illeszkedik.
Szvsz a legjobban a novitec féle hosszú 5-össel jársz, azt hozzá értő emberek már megtervezték helyettünk, "csak" ki kell cserélni a két fogaskereket.
a2005-05-27 15:37:30 // 5524
Abban ne is bízz, hogy egy vasblokkos fiat alapú motorra készült váltó rácuppan a régi, könnyűfém blokkos alfa alapú motorra.
Biztosan igen komoly átalakítások kellenek hozzá, rossz esetben a motoron.
Nézz utána, hogy mik a te váltód áttétel számai, és mik a 166 2,0 TS 6 sebességesének. Ha az 1. 3 fokozat ugyanaz, akkor megmarad a mostani feeling 120-ig. Utána lesz csak nehézkes. Azonban ezt kétlem.
A 2,0 TS 16v nem azért kapott 6-os váltót, mert a pályán túl sokat pörgött már, hanem mert nagyon gyenge menetteljesítményeket tudott csak felmutatni az a motor azzal a nagy bálna kasztnival.
Gyakorlatilag azt a tartományt, amit a 156-ban 5 fokozatra osztanak, azt itt 6-ra osztották -> magasabb 1/s-re esik a fordulat váltáskor, a nyomatékgörbe felfelé menő ívén magasabbra megy vissza, egyből több erő van a motorban, viszont sűrűbben kell váltani. Azzal a váltóval igyekeztek azt az egyensúlyt megtalálni, hogy a rövid áttételekkel jobban gyorsítva nyert időből minél kevesebb vesszen el a váltásokkor. Lehetett volna akár 7-8 sebességest is csinálni, csak akkor tényleg lépten nyomon váltogatni kellene, és a váltások miatti időveszteség annyira növelné a gyorsulás idejét, hogy rosszabb lenne, mint az 5 sebességes váltóval elérhető eredmény.
Minden váltó tervezésekor a fő biblia a teljesítménygörbe. Ahhoz KELL igazítani a váltófokozatokat. Minél nagyobb a nyomatékhát, annál hosszabb fokozatok lehetségesek. Pl.: régi ami 6 lityós v8-as vasak autómata váltói csak 3 fokozatúak voltak, mert akkora nyomatékháthoz az is elég volt.
perdix1552005-05-27 15:24:34 // 5523
Szóval ez a pörgős feeling elveszne? Az elég baj lenne, cserébe kapnék egy tohonya csatahajót, és csak a pályán kúsznék fel, egyéb helyeken meg a váltó szívatna? De talán a 166 2.0TS váltót meg lehetne érdeklődni?? Hátha a sportosságból nem vesztenék??? Nehéz ügy lesz ez is...
a2005-05-27 15:11:17 // 5522
Igen :))))
A 3,0 V6 24v motor váltóját nagy valószínűséggel fel lehet tenni az 1,8 TS 8v-re :))))))))))))))) Brutal force rulez! :))))
6-os váltók:
166 2,0 TS 16v
164 Q4
156 2,5 V6
A V6-ok váltóit akár el is felejtheted.
A 166 2,0 TS váltóját is szerintem, de azt esetleg van esély rátaknyolni.
De... A váltó nem egy síma fogaskeréksor... Azt igen komolyan hangolják, hogy az ideális váltáskor (a nyomatékhát lefelé ívelésekor) váltva egyet feljebb éppen a következő fokozat olyan pontjára essen a fordulat, ahonnan már van elegendő nyomaték, és az autó gyorsulása a legoptimálisabb legyen. Így ha ügyesen tudsz váltani, folyamatosan az optimális teljesítménytartományban tudod tartani a motor fordulatát.
Szerinted a 164 Q4 optimális teljesítményhát pontjai ott vannak, mint a 155 1,8 TS 8v-nek? De ezt akár a 2,0 TS 16v motorra is mondhatom...
Szóval sok sikert, ha alposan el akarod szúrni az autód menetteljesítményeit, és ki akarsz dobni egy vagon pénzt, hogy aztán visszarakasd bele azt, ami most van benne...
Hosszabb 5. fokozat: azért ez az optimális megoldás, mert így az 1. 4 fokozatok fordulatszám tartományaiban maradnak az ideálisan belőtt fogaskerekek, az 5. fokozatból már úgysem váltassz feljebb. Mivel a sebesség a fordulatszám függvényében - minél magasabb fokozatban vagy, annál meredekebben - lineárisan emelkedik, és a 0 1/s-hez 0 km/h tartozik minden fokozatban, így az 5. fokozat teljesítménycsúcspontján lévő -500 1/s, az a 4->5 ideális váltási ponton az kb csak 200-250 1/s-t jelent, amit a motor még elbír. Ezért nem lehet nagyobb eltérésű 5.-et belerakni (különben nem tudna a váltás után felmenni a fordulat annyira, hogy legyen teljesítmény gyorsítani...).
No de mindegy, én csak itt ülök, és hülyeségeket beszélek... :)
perdix1552005-05-27 15:03:19 // 5521
Jellemző, tavaly én is megjártam ezt az utat. Kb 4 klímást hívtam mert csak meleget fújt: Ebből 3 nem is volt hajlandó fogadni???? Mer' nem ér rá, meg blablaba... A maradék 1 meg 2 hete váratott mire megnézte, de kikötötte, hogy mostanában nem nyúl hozzá???? Csak megnézi: A "megnézésből az lett, hogy felnyitotta a mociháztetőt belelesett, és közölte, hogy szerinte a kuplung döglött be. Azt mondta 60ezer+50 ezer a munkadíj.... Ingyen távoztam, hogy még meggondolom, meg ilyesmi... Ja meg azt mondat, hogy így se biztos joo lesz, meg lehet be van sz@rva a kompresszor is....
Ennyit a hozzáállásról... Ekkor felkerestem a Trencsiket, 12ezerért komlett klíma kompresszor, majd egy klímaszerelőt, aki csak a kibontott klímákkal foglakozik. A szerelőimmel meg kibányáztuk a kompresszort. Cakumpakk ki-beszerelés, zsírozás, olajozás, benzin tatára, teljes gázfeltöltés: 48 ezer forint. belese merek gondóni, hogy az első klímásnál mennyi lett volna, és mit csinált volna annyiért??? Szal körül kell nézni....
perdix1552005-05-27 14:53:07 // 5520
Hát ez nem volt vmi bíztató... vagy a 164-esét? Talán a Q4-ben volt 6 gangos...
Viktor-alfa2005-05-27 14:48:26 // 5519
Köszi!
A tatiakkal már reggel beszéltem, 155 2,5TD-hez nincs kompresszoruk. Ez specko, olyan mint a Voyager-é (szervószivattyún át hardival hajtott), csak ebben a 155-ben van. Na de a történetnek van folytatása. Megjött a fönök az ismerős ismerőse.... Na ő is megnézte, és mivel tudta kié a kompresszor, hirtelen rájött, hogy csak a kuplung van leégve + 1 csapágy csere lesz (kiolvadt a zsír belőle). Hát nem korrekt? Hétfőre igérte, hogy talán meglesz. Az árat még nem tudom. H Á T?
a2005-05-27 14:42:25 // 5518
Mindent bele lehet rakni mindenbe, csak ügyesség kérdése a dolog...
Szerintem ne fűzz hozzá sok reményt...
perdix1552005-05-27 14:32:27 // 5517
Mennyi??? 57250 Ft? Az b@szott sok!!!! és 500rpm-mel nem vagyok kisegítve. Mostanában sokat pályázok és hát...érezni hogy ott már hátrány a sok pörgés... Városban, országutón kifejezetten joo, de pályán... Azt írtad, hogy a 6 gangos-1000 rpm??? Na az jó, mer egyenlőre nem cserélem le, most raktam ugyanis rendbe. Már csak az a kérdés, hogy a 166, vagy GTV 6 gangosát bele lehet e rakni??? Mer láttam 60 ezerért akkor meg is venném bele.
TtK2005-05-27 14:27:13 // 5516
229 ojró. Szerintem félmegoldás. Az igazi egy hatodik fokozat lenne, amivel legalább 1000 rpm-el kevesebb lenne a ford.szám ugyanazzal a sebességgel. Szerintem.
Most már nem érint a dolog. A JTD alig pörög többet 3000-nél 150-nél. :))
perdix1552005-05-27 14:20:51 // 5515
Milyen áron árulja ha nem vagyok Víndizsgrécc?
raga2005-05-27 14:16:12 // 5514
A Novitec árul hosszabb 5.fokozatot (-500 fordulat) én is néztem, de nekem nem ér annyit.
perdix1552005-05-27 14:03:50 // 5513
Klímás felétek én nem tudok, de ha kompresszor kell, vagy csak a kuplung része akkor a Trencsik bontóban kapsz/Tata. Mikovényi út/, én ott vettem 12 ezerért odaadta a 155 be való komplett klímát tavaly... Új ára: 120 ezer lett volna. Ja és full müködik most is...
Viktor-alfa2005-05-27 13:53:02 // 5512
Sziasztok!
Szóval szívás! Tegnap elfüstölt a klimakompresszorom kuplungja (vszinüleg). Ma klimásokat hívtam, 5ből 1 vette fel a telefont!! Az is amikor meghalotta milyen kompresszor van benne, azt mondta, hogy nem tudja megcsinálni, menjek a márkaszervízbe alkatrészért. Most egy ismerős ismerősének az ismerőse klimásnál van a kompresszor, aki szerint le van égve az egész (ezt nem értem mert hűtött a füstölés után is, csak állandóan ment, de kivéve is működött). NEM ISMER VALAKI EGY KORREKT KLIMÁST!
aki hozzá mer nyulni ehhez a fajta kompresszorhoz - olyan mint az OFF-os Voyager-é. Köszi
perdix1552005-05-27 13:37:08 // 5511
Hogy érted, hogy hosszabb 5.? Akkor is meg kell bontani az otót?
a2005-05-27 13:34:59 // 5510
Nem lenne egyszerűbb egy hosszabb 5.-et belerakni? És akkor nem kell kókányolni sem az autót...
perdix1552005-05-27 13:31:18 // 5509
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy Alfa155 1.8 Ts 8v-be jelenleg gyári manuális5 gangos váltó van. 6 sebességes manuálist lehet e belerakni? Mongyuk 166-osét, vagy GTV-jét? Mert ha jól tudom a 155-öknek csak 5 sebességes váltójuk van. Nekem 6 sebességes kell bele. Így autópályán jobban lehetne használni. Megold6tó???
Cselentano2005-05-27 12:03:01 // 5508
egy kis ingyen reklám :-)
Tegnap kaptam egy bontós számot
Kint voltam, megnéztem a bontót
Nagyon sokminden van Alfákhoz (kaszni, elemek, kárpítok, motor, váltó, fútómű mindenféle alk.rész)
egyedül felniket nem láttam
Pl. 15e.-ért árultak 145-hőz jobb ajtót, de mivel nem volt hibátla adadta 10e.-ért, ennél rosszabbat akartam rámsózni pár másik helyen 25-35 között
Szóval a cím: Keresztúri út 208.
(mellett van egy nagy bontó, de nem oda kell menni!!! az a 206 szám, én is majdnem eltévesztettem, egy asztalos üzem van vele szemben)
Tel.: 20/9419773
Majom2005-05-27 11:20:53 // 5507
Ket delelott elolvastam mind az 5500 hozzaszolast! Csak nem ertettem mindent, pl ezt a megkerulot hiaba kersetem, mint kideult nincs is :)
granturismo: olvastam a fiat-os cikkedet, nagyon faca, minden szepen leirva ahogy kell, meg en is ertem! Hazamegyek es nekiesem!
Koszonom!
granturismo2005-05-27 11:02:52 // 5506
Tomi
Majom autójában nincs alapjárati megkerülő rendszer. Az alapjáratot is ugyanaz a fojtószelep szabályozza. (Bosch 1.5.5)
Tehát a fojtószelep pucolás az ilyen hibák javítása esetén az első amivel próbálkozni kell.
Paco
Késő bánat, már elkészült a homokfújás, vissza is festettem feketére. Nagyon klassz lett. (mintha új lenne. )
És mellesleg még működik is:-)
a2005-05-27 10:06:10 // 5505
Mint ahogy arról már ugyanebben a topicban korábban volt szó, takarítsd meg a pillangószelepet.
Segíteni fog.
Lapozz vissza.
tom1642005-05-26 20:37:49 // 5503
Kollega, akkor újra: az alapjárati motornak és a pillagószelepnek egymáshoz nem sok köze van! Alapjáraton a pillangószelep megkerülésével az alapjárati motoron megy a levegő. Abban van egy kis "ablakocska" amit a kocsi számítógépe vezérel, a motor hőfokának megfelelően nyit v. zár, attól függ mennyi levegő kell neki! Ilyenkor a pillangósz. zárva van. Ha lenyomod a gázpedált, akkor a pilla. nyit (azért jóval nagyobb az átmérője!) olyankor az alapj.motor pihen!
EDDI2005-05-26 20:23:55 // 5502
Menyit érhet 4dbVM hengerfej'"++!!!%%/%=(())Ö§§'"+!%=(ÖÜÓ
KI vitte el a kérdöjelet
EDDI2005-05-26 20:19:51 // 5501
Minden amit irtál.+sárga Scirocco1,fényekkel,dobokockával,zebra csikos üléshuzattal!
Majom2005-05-26 19:48:08 // 5500
Lehet hogy hulyeseg:
mi van ha lehuzom az alapjarati motor csatijat?
nem tudja mozgatni a pillangoszelepet es akkor nem ingadozik az alapjarat?
persze igy gondolom hidegen, melegen.. mindig ua lenne az alapjarat..
Hulyeseg?
Ha nem hasznal a tisztitas akkor kellene vmi ideiglenes megoldas, hirtelen nincs 50E forintom erre!
Kösz a választ!
tom1642005-05-26 19:09:48 // 5499
Szerintem csak az alapjárati motort tisztítani kevés! Jobban jársz, ha az odavezető csövet, a pillangószelepet, a kartergáz visszavezető csövet is tisztítod. Vegyél egy féktisztító sprét, lehetöleg olyat, ami nem kezdi ki a gumit, tehát ne a "tescogazdaságost"! Vedd le a cuccot és simán fújd be, majd rázd ki a mocskot, nehogy az alkohol kiszellözése után ottmaradjon a dzsuva.
Ha beindítod a kocsit, alapjáraton nem kell megmozdulnia a pillangónak, mivel akkor nem arra megy a levegő, hanem az alapjárati motor felé. A pillangószelep akkor mozog, ha nyomod a gázt, vagy ha koszos és a rugó próbálja húzni, szóval azt is takarítsd ki!
Majom2005-05-26 18:09:30 // 5497
Keresek valakit aki leirna nekem pontosan hogy is kell kipucolni az alapjarati motort!
Ezt (http://www.fiatbravo.hu/tech/pszelep/pszelep.htm) mar olvastam de nem egeszen ilyen az alfa, no meg itt inkabb folytoszeleprol van szo!
A szervizben azt mondtak hogy nem lehet tisztitani, nincs mi beporosodjon rajta! Nem akarom elhinni mivel tobben is irtak hogy ettol javult meg az ingadozo alapjaratuk!
A computer szerint 1,6fok alaphelyzetben, elinditva pedig 4fokot ir a pillango szelep allasara, nem tom ez mond e valamit valakinek!
Jelenleg a fordulat melegen 1200 (+-200) es nem tudom lejebb allitani!
Lambda, gyertyák es legmennyisegmerő új!
Mas: zorgo hang lehet vizpumpa?
Elore is koszonom!
Robi2005-05-26 17:50:41 // 5496
Ki mondta, hogy úriember vagyok? :P
bb182005-05-26 17:27:05 // 5495
uriember biztosban nem fogad. bizonytalanban meg csak a hülye fogad. : ))
bb182005-05-26 16:54:28 // 5493
igen utána én is eljutottam odáig az olvasásban. : )))