Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Don Gombóc2005-01-01 16:43:41 // 1092
Halihó Én meg a ferrodora esküszöm a GTV6TB oldalon a 215-ös hozzászóláson írtam róla az igaz esküszöm. Csak annyi bajom volt vele hogy az első 20-30 ezer km alatt a lassú megállásoknál a végén nyikorgott, ami egy kicsit égő volt.
András bácsi2005-01-01 16:34:46 // 1091
Fékügyben néhány észrevétel: Szerintem a Brembo, vagy a leányvállalatai közül jobb választani (Norbit, Breco). A Brembo tárcsák nem túl vészes áron mozognak, ha jól emlékszem a 257mm átmérőjű 10e alatt volt. (most vettem a 66-osra 15-ért 310mm-est). Bár ezek nem hornyolt/lyuggatott fajták. Betétben hátra tudom ajánlani a Lockheed-et, a Textar sem sokkal jobb, csak drágább. Aztán meg az Ate betétek sem rosszak. Érdekes, hogy Mo-on valaki elterjeszette, hogy a Textar micsoda profi minőség. A mart és lyuggatott tárcsának csak bizonyos teljesítmény felett van gyakorlati jelentősége, fogni nem fog jobban, legfeljebb job a hűtése, meg a fékpor könnyebben távozik. És persze az optika... A.
giovanni2005-01-01 16:04:38 // 1090
Brembo Max-ra gondoltam... utána meg az InterCar high performance szériára márminthogy az van az unixnál... majd megtudakolom mennyi.. Csütörtökön egyébként majdnem megvettem a Brembo-t a Lángnál de mivel nem volt Textar hátsó betét így kihagytam...
granturismo2005-01-01 15:56:29 // 1089
Ilyen sportos tárcsákat számos cég gyárt. Ez az Intercar az egyik. Bár nálunk nem annyira ismert. Mondjuk nem tudok róla hogy valamelyik autógyárnak első beszállítója lenne, de ettől még természetesen lehet kiváló termék. Giovanni A Brembo Max-ra gondolsz? Az nem lyuggatott csak hornyolt tárcsa. Unix-nál van kedvezményed?
giovanni2005-01-01 15:51:11 // 1088
Közben azt is megtaláltam hogy az Unix forgalmazza magyarországom :)) na jó befejezem az egysoros hozzászólásokat...
giovanni2005-01-01 15:47:52 // 1087
Közben megtaláltam
giovanni2005-01-01 15:27:39 // 1086
Lemaradt a vége: az van (márminthogy a dobozon) granturismo ezexerint lehet ilyet nálunk is beszerezni? tudsz segíteni hogy merre induljak...
giovanni2005-01-01 15:22:28 // 1085
Hát nem tuom szerintem meg CAR merthogy a dobozon :)))
giovanni2005-01-01 15:21:21 // 1084
Egyenlőre csak előre hátra Bremboban gondolkodom....
Don Gombóc2005-01-01 14:18:03 // 1083
BUÉK!!! Bocs hogy közbe írok de ha jól tudom az ATE tárcsa lesz ami meg van lyuggatva és ívesen bevan köszörűlve. A haverom Bravoján van ilyen.
granturismo2005-01-01 13:59:13 // 1082
Aha Látom már. Van külön sporttárcsájuk aminek H-val kezdődik a rendelési száma. Valszeg az lesz az. Tényleg hátra is vettél vagy csak előre?
giovanni2005-01-01 13:27:32 // 1081
granturismo Na megnéztem itt a tárcsa gondolom utólag lyuggatták meg vágták meg... nem tudom ez milyen cég de legalább olasz :)))
Don Gombóc2004-12-31 09:02:20 // 1080
Sziasztok!!! Még a fék témához annyit hogy az a Marea Bravo Brava 145 146 fék jó kis fék. Szerintem. Velem egy érdekes dolog történt a Bravámnál, mégpedig hogy fékezéz után beragadva maradt a bal első fékem. Munkahenger felújító szett csere következett aztán ugyanúgy beragadt. Aztán kitaláltuk hogy gumifékcső a gagyi. Az is lett, ugyanis a gumifékcső felső részének meglazítása után is fogott, a féktuskónál való lazitáskor elengedett. Nos a gumifékcső belül felhólyagosodott és a nyomáskor alákerülő fékolaj gumidugót alakított ki a fékcső belsejében így megmaradt az olajnyomás a féktuskóban. Azért írtam hogy ha valaki még nem járt így, hát ilyen is van.
granturismo2004-12-30 21:31:32 // 1079
Sziasztok Bandi Köszönettel elfogadom. Bg. Hoztak nekem is OFF Citroen kulcsot már ilyen problémával. Pont az a baj hogy elég nagy mechanikai igénybevétel van egy ilyen mikrokapcsolónál és csak azok a szerencsétlen lábacskák viselik a terhelést. Én azt csináltam miután visszaforrasztottam, hogy feltöltöttem műanyagolvasztó pisztollyal a mikrokapcsoló melletti részt körben. Így sokkal stabilabb lett.
András bácsi2004-12-30 17:29:19 // 1078
GT! Nem találtam sehol. Olyan hülye csak nem voltam, hogy kidobtam?! Találtam viszont két oldalindexet és egy hátsó lámpa-foglalatot, ha kell azt is szívesen adom. A.
Bg.2004-12-29 23:19:01 // 1077
Saját story: Az Sw-vel közlekedem, egy pillantara kiugrok egy nem forglamas széles bejárón az autóból. Bezárom. Mire megyek érte, (a kulcsba integrált) távirányítón beesik a gomb és nem nyit. Szakad az eső sötét van. A csomagtartó működik de nem az kell. Persze addigra útban vagyok valakinek. Próbálom a dobozt szétpattintani, de mivel korábban kikopott ezért beragasztottam - nem is jön szét csak úgy. Kinyitom hát kulccsal, sziréna ezerrel, lekapom a sötétben a műszerfal kárpitot, kikapcsolom a riasztót. persze olyan helyen van a kioldó amit a belső világítás nem világít. Haza megyek, és otthon mikor van időm, szétkapom a kulcsot. Hát a mikrokapcsoló ott kószál a házban kiszabadulva. Megtalálom a helyét, be forraszt, örül:) Ez a rövid történet egyszer 1/2 óra + még egyszer 2 óra volt...
Kazes☻2004-12-29 22:28:36 // 1076
Én sem mondtam 100%-ra,mindössze a saját tapasztalatomat adtam közre okulásul,hátha sikerül hamarabb ráakadni a megoldásra Nato-nak.
granturismo2004-12-29 21:28:40 // 1075
Értem. Ha előkerül köszönettel elfogadom.
András bácsi2004-12-29 19:53:50 // 1074
'96-os 46-osban volt. Most néztem körül a garázsban, de nem találtam (remélem nem tűnt el lomtalanításkor). Ha nem lesz bent a gép akkor megnézem rendesebben, nem nagyon lehet hozzáférni a polcokhoz. A.
granturismo2004-12-29 19:42:54 // 1073
Előbb nem nagyon olvashattad volna. Tegnap este írtam hozzá.:-) Milyen TRW-d van? Mikori évjáratba való?
András bácsi2004-12-29 19:39:35 // 1072
Ok, mindent értek. Előbb olvashattam volna. Valahol talán van egy TWR egységem, hogy jó-e azt nem tudom. Ha egyszer összefutunk és szólsz előtte akkor átadom. A.
granturismo2004-12-29 19:30:42 // 1071
Bandi Olvasd el légyszi az oldalamon amit a légzsákról írtam az extrák rész alatt.
András bácsi2004-12-29 09:39:09 // 1070
Én továbbra is azt mondom, hogy a generátornak nem sok köze lesz a dologhoz. A töltés meg a gyújtás csak peremterületen függ össze.
András bácsi2004-12-29 09:36:07 // 1069
Benne volt az indító is? Szerintem az húzósabb, és nehezebben beszerezhető.
Tom2004-12-29 08:30:23 // 1068
Ennél már csak az volt jobb, mikor szerelő ismerősömhöz beállítótt egy 75-össel a tulaja, hogy nagyon büdös az autója, menni megy nincs vele baj, csak hát büdösödik. Egy csepp hűtő viz nem volt a verdában és fel se tünt a mókusnak. Na én az ilyennek vissza sem adnám az autót, de még a jogsiját is el élásnám, jó mélyre.
granturismo2004-12-29 08:07:45 // 1067
Szerintem nem szar a rendszer, a TS 145 Alfákon is ugyanaz a fék van mint a Marea-n. A gazdája valóban kissé elhanyagolta, de mentségére mondom hogy annyira nem is ért az autókhoz, nem tünt föl neki hogy leromlott a fékhatás.
Tom2004-12-29 07:55:05 // 1066
A szett segített a szívárgást megszüntetni, azota nem kell oilt utánna töltenem. A Marea elég igényes emberé lehetett, vagy ennyire sz@r a rendeszer? Jó, én is sokszór inkább a motorféket használom lassításhoz, de azért azzal még nem lehet megálni.
granturismo2004-12-29 07:46:47 // 1065
Munkahenger felújító szett ment bele? Múltkor volt nálam egy Marea, hát abból kalapáccsal kellett kiütnöm a belső betéteket annyira bele volt rohadva. Utána mondta a srác, hogy valahogy könnyebb lett a fék:-))
Tom2004-12-29 07:42:31 // 1064
Nem a betétekkel semmi gond, még a nyáron volt egy kis oil folyás a fő munka hengernél, de az ham-nyorsan el lett hárítva. De akkor ez biztos ílyen.
granturismo2004-12-29 07:34:31 // 1063
tom Hát ezt így nehéz megmondani. Az biztos hogy erősebben kell taposni mint egy pld. egy Nissan Micránál.:-) Meg kellene vizsgálni az első fékeket, hogy a betétek akadálymentesen mozognak-e a féknyeregben mert előfordul hogy a belső betétek beszorulnak.
granturismo2004-12-29 07:27:19 // 1062
Végülis ezek a szerkentyűk azon az elven működnek, hogy eltérő sűrűségű anyagoknak eltérő a törésmutatójuk. Náluk is a fagyálló és a fékolaj mérés esetén is. A laborműszereken közvetlen törésmutató (n) vagy %-os skálázás van. Etilalkohol származékoknál fagyálló célra pld. az 50%-os, mért érték az ideális. (Paraflunál ez a -38fokC fagyáspont) Ilyen műszereket más területen is használnak pld. az élelmiszeriparban, de azok nem mindegyike alkalmas a fagyálló mérésére, mert esetleg csak nagyon magas vagy nagyon alacsony koncentrációk mérésére vannak kitalálva.
Tom2004-12-29 06:54:44 // 1061
meg tudná valaki mondani, hogy a '91-es 1,3-as karburátoros 33-asoknál mindnél erőteljesen kell nyomni a féket, vagy csak nekem nem az igazi.
Robi2004-12-29 02:26:07 // 1060
Szerintem típustól függ. Ami apámnak van, abba egyszerűen belenézel, és csak ki kell választani a két skálából a megfelelőt, aztán leolvasni. Az egyik skála a savsűrűség, a másik a fagyáspont.
Lobot2004-12-29 00:52:22 // 1059
Magyarul refraktométert:-) Eegyébként elmondaná valaki, hogy ezzel, hogy tudom megmérni a fagyállót? Mi a cégnél használunk ilyet az emulzió koncentrációjának mérésére. Ott tudom, hogy a víz-olaj arányát látom a skálán. De fagyállónál mit jelent amit látok? Fel kell valamivel szorozni a leolvasott értket?
Kazes☻2004-12-28 22:44:45 // 1058
Tomikám! Nem kell egyből pánikolni,a generátort valóban kakis kiszedni,de próbáld meg előbb,minthogy vegyél súlyos pénzekért trafót,vagy mást. Próbálj minden lehetőséget kizárni,szisztematikusan. A generátor ki és beszereléskor figyelj az ékszíj hogyan áll,inkább jelöld meg,hogy ugyanúgy tedd vissza,ha nincs új,ja és az akku lekötése(áramtalanítás) legyen az első!
granturismo2004-12-28 20:40:48 // 1057
Találtam egy illetőt aki kínált egy Ti-hez bontott utasoldali légzsákot. Kicsit utánaolvastam a dolgoknak és úgy találtam, hogy bele lehet applikálni utólag is az enyénbe. Az üzlet megkötetett. 30eFt. Ebben benne volt a 2 db kárpitelem jobbra balra mellé. Megérte?
granturismo2004-12-28 17:21:07 // 1056
CSAESZ (Csatlakozom Az Előttem Szólóhoz) :-)
András bácsi2004-12-28 16:53:04 // 1055
Szerintem jobban jársz, ha egy kúton kérsz egy fénytörés-elven működő szerkezetet. Gyorsabb, pontosabb, tisztább.
granturismo2004-12-28 15:28:18 // 1054
A kék Paraflu (Paraflu 11) etilénglikol alapú. A rózsaszín Paraflu (Paraflu UP) monoetilénglikol alapú. Mindkettő vizsgálható azzal a kis szerkenytyűvel (bár laboratóriumi pontosságot ne várj.:-)
gyugya2004-12-28 14:36:18 // 1053
Ahoj! A hetvegen szerettem volna megmerni az automban a fagyallot. Szepen felszivtam a kis surusegmerobe az anyagot, es ertekelhetetlen eredmenyt kaptam. Mertem mar vele edes (glukol tartalmu?) fagyallot es azt rendesen megmerte. Ez a Paraflu (elvileg az van benne) valami speci anyag? Nem nyalogattam, nem tudom edes-e :))
Paco2004-12-28 13:58:17 // 1052
Franc se tudja melyik melyik, én csak azt tudom mit kell mérni :)
András bácsi2004-12-28 13:46:01 // 1051
Némi fogalomzavart vélek felfedezni kondenzátor, illetve gyújtótrafó vonatkozásában...
giovanni2004-12-28 13:19:12 // 1050
GT Küldtem neked hosszú mélt :))
granturismo2004-12-28 12:28:27 // 1049
toto Na ez egy bíztató jel, hogy jó helyen kotorászunk.:-)
András bácsi2004-12-28 10:18:03 // 1048
A kb. 15 centis henger a trafó. Elvileg ha a trafóból középen kijövő főkábelt testeled indítózás közben, akkor is kell szikrát adnia. Azt is ellenőrizd, hogy a trafó két kivezetésére cstlakoztatott vékonyabb vezetékek a helyükön vannak-e. Ha jól emlékszem még, akkor generárortól függetlenül, akkuról is be kellene indulnia. A kondi az elosztó oldalára szerelt kis hengeres izé. Ha van másik trafód (talán próbára egy hasonló is megteszi, mondjuk Lada), akkor a vezetékek után azzal próbálkozz. Ha a generátor rossz, akkor nem tölt és igen hamar leszívja a járó motor az aksit. A.
Paco2004-12-28 10:13:04 // 1047
A henger alakú a kondi. A nagytárcsás a generátos. De ha nincs szikra azt nem a generátorra kell fogni, szikrának simán akkumulátorról is lennie kell /másképp be sem indulna a motor :)/. A kondiba nem csak a vastag középső kábel megy be, hanem van rajta két vékonyabb vezeték is. Nézd meg, hogy van-e az egyiken 12 volt, ha a gyújtást ráadod. Ha van akkor utána azt, hogy a vastag vezeték ad-e szikrát, ha egy pillanatra hozzáérinted a motorhoz (CSAK EGY PILLANATRA, MERT SZÉTÜTHETED A KONDIT!) Ha van akkor a rotorig jó a helyzet. Ha nincs akkor valszínű kondicsere.
toto2004-12-28 10:09:02 // 1046
Granturismo! A szervizem csak januártól fog dolgozni,de probaképp megmozgattam a 4 es henger befecskendező fúvókájának csatiját, a motor hirtelen felpörgött majd jópár kilométeren keresztül hibátlanul mükszött.Miután leállítottam ,gondoltam újrainditom de akkor már megint fulladt!!! Kiváncsi leszek mi lessz a vége!! Na hali!
NaTo2004-12-28 09:41:16 // 1045
A rotorcsere mit sem javított a helyzeten. Szikra most se nem van. Na szóval azt a nagy henger alakú cuccost, amiből megy egy vastag vörös kábel a gyújtáselosztóba, na azt a kábelt kihúztam a gyújtáselosztóból, és önindítózás közben néztem, de nincs szikra. Még le is testeltem, de semmi. Szerintem az a kondi lehet, vagy tényleg a generátor. De jó lenne érteni hozzá, szar butának lenni. :( A nyomorult szerelők meg basznak dolgozni...
NaTo2004-12-28 09:36:02 // 1044
Gyerekek a Generátort miről ismerem fel? Elvileg a Trafó az ugye egy henger alakú jó 15 centis fémdoboz, melyből vezetékek ágaznak "szerte". Vagy az a Kondi? Mert inkább nézem kondenzátornak. A rotorom elég stabilnak tűnik a sugár irányú mozgatást tekintve. generátor generátor... az a nagy tárcsás valami, amin az ékszíj is van? francba. Azt nem egyszerű leszedni...
Kazes☻2004-12-27 17:42:40 // 1043
Szia Nato! A repedt rotor nekem is gyanus,ám nekem is volt egyszer hasonló problémám,lefulladás,majd nem indulás,én is mindent szétszedtem és kiderült hogy beázott egy kicsit a generátorom,zárlatot csinált és lőttek mindennek.Generátor ki,elektronyoshoz el-vissza,gen.-visszaszerel,pöcc-röff indúl és mintha misem történt volna,hasít. Sok sikert!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak