Fórum >> Típusok >> Tonale

Kazes☻2022-02-22 18:37:51 // 308
Kazes☻2022-02-22 18:36:13 // 307
Várjá', várjá'... kapuzárási pániknál nem a kocsit cserélik! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-22 18:14:37 // 306
Akkor neked érthető az indokod :-) Mi eleve kisebb termetűek vagyunk és még a gyerekek is kicsik. Nagyon kényelmesen elférünk a Giuliában, a középső púp sem lett gond (ettől paráztam). Igazából így szeretek autózni, együtt. A kétüléses hobbiautó nekem ezért sem pálya. Majd ha a gyerkőcök nagyok lesznek, nem akarnak már velünk jönni, jön a kapuzárási pánik, meg ilyesmik, akkor majd becserélem a szép ződ Julist valami régi, acsarkodó szörnyetegre :-)
Zoli222022-02-22 16:39:44 // 305
Dehogy veszem magamra :)))
Zoli222022-02-22 16:38:00 // 304
A családi autó szerintem nem a családapának kell, hanem a családanyának.
Pont ezért írtam, hogy családi túrákhoz, bevásárlás, kutya, gyerkőcök Tonale, nekem pedig csakis Giulia.
Nálunk a Giunak nincs családi autó státusa, 90%-ban egyedül ülök benne és 100%-ban csak én vezetem. Nekem Ő a minden, soha nem volt SUV-om és valószínűleg nem is lesz. Nekem a Giulia élményautó plusz céges ügyeimet intézem vele heti kb. 1000 km-t megyek vele és alig várom, hogy vezessem, de egyetlen autónak (családi autónak) nem lenne jó.
Én 190 cm vagyok a fiam 195 cm kosaras, és nem egyszerű a helyzet.
Egyszer mentünk 400 km-t családi programként a Giuval és csak azért nem voltak megjegyzések (illetve csak egy kevés), mert tudták, hogy nem tetszene ha kritizálnák a szerelmem :)
A fiam nem tudott csak az első ülésen ülni maximum hátratolva, a feleségem mögöttem, mert a fiam mögött csak a 8 éves lányom fért el kényelmesen, de a feleségemnek sem volt tökéletes, mert én is szeretek befeküdni a volán mögé.
Feleségem Korrandója minden méretében kisebb, de sokkal nagyobb hely van benne ezért az a családi autó a Giu pedig apu autója. Elviszem a gyerkőcöket suliba, edzésre, de ennyi.
Ezért gondolom úgy családapaként, hogy családinak Tonale, apunak meg Giu vagy akár egy kétüléses sportcoupé mivel nagyon ritka alkalom, ha rajtam kívül ül benne valaki :)
De én továbbra is kizárólag a sportos sedánok híve vagyok, nem bírom magam elképzelni másban. Kivéve a Stelviot, az volt az első SUV, amin elgondolkodtam, de mikor konkréttá vált a dolog inkább a Giut választottam.
Kazes☻2022-02-22 16:23:15 // 303
No, látod ez remek, hogy írod... ez jó infó! :) Csak mert tavaly egy 156 SW-vel jártunk - keltünk Erdélyben, négy felnőtt és némi csomag... hááát szegény autó... a maga 140 pacijával (1,8 Ts) azért elvitt minket mindenhova, de a gyári futómű... épp csak nem húzta a seggét, ám a dob fényesre kopott a műanyag dobbetét alatt. :) Szóval az ilyen és hasonlókból kiindulva nem is csodálkozom, hogy szárnyal a magasabb építés. De ettől még szerethetőek az alacsonyabbak is biztosan... kinek mi! :D
Különben a Stelvio mennyi?! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-22 16:14:56 // 302
Ja, a Waresz hasmagasság úgy emlékszem 15.5cm hivatalosan.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-22 16:11:24 // 301
Nem azért adtam el :-) Látod, alacsony autót vettem neki, nem ütötte le másfél év alatt, még a lökös alja is karcmentes. :-) A probléma ott kezdődik, hogy kővé keményítik a futóművet. Bözsié viszonylag puha, ezért normálisan elmegy földúton is. Nem üt-ver, hanem hintázik. A hasmagasság 14cm körül van, anno méregettem. Tudod, hogy nekem is kb ez a használhatóság az igényem. Tippeld meg a Giulia hasmagasságát. :-)
Jó, elmondom, megmértem, 14 cm, és teljesen sík alul. Pont ugyanazt is tudja érzésre földúton, nincs vele para, szépen elközlekedik rajta. A futómű felépítése miatt kevésbé hintázik, viszont vajpuhán libben át mindenen, mintha ott sem lennének a gödrök.
Kazes☻2022-02-22 15:39:53 // 300
Persze, hogy odaadtad... aztán gyorsan el is adtad! :P XD Nem akartam én a nemekre leszűkíteni ezt a dolgot... de amiket meséltem neked, hogy Bözsivel milyen helyeken jártam családostól, ahhoz az új szériás mai verdákból bizony, hogy a SUV jelzővel illetett típus kell, mert nincs más... vagy a porban kúszik - mászik, vagy létrán sajna. Úgy tűnik, hogy anno a CW sem jöhetett be annyira, mert az sincs... ami egyébként egy régi Wartburg hasmagasságához passzol és kb. Bözsiéhez is... ez a baj szvsz... de ezt már megbeszéltük! XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-22 15:30:05 // 298
Erre kiváncsi leszek, mert tengelytávra a Tonale a Giuliettával azonos (sőt 4mm-rel kisebb). Olyan nagyon tágasnak nem mondanám, bár mi úgytűnik bármilyen kis konzervdobozban elférünk :-) A suvság miatt valamivel több helyet tudnak belőle biztos kihozni a hátsó sor emelésével pl, de nagy tánctérre nem fogadnék.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-22 15:24:35 // 297
Azért mondom, ne vegye magára. Általában akaszt ki ez a suv őrület. Ugyanolyan futóműalkatrészekből áll a futóművük, sőt, keményebbre kénytelenek hangolni a magas tömegközéppont miatt, McPhersonnál nagy varia nincs. Mert sportosnak..annak feltétlen fontos lenni minden suvnak. És pont nagyobb utakon kell? Elmész 300km-t mondjuk autópályán felesleges plusz tömeggel és hatalmas légellenállással, hogy aztán egy kilométert haladj földúton. És amikor odaérsz elégedetten, hogy na, ugye hogy kell a suv, akkor a sima mezei opelkorza azért ugyanott bent parkol a parkolóban, biztos daruval tették oda XD
Tehát marad az, hogy "nem csak én fogok vezetni", ergo leredukáltuk arra, hogy az asszony úgyis odabassza a padkához, úgyhogy kellasuv XD Vagy az is lehet, hogy a többség gondolja ezt nem kicsit túl. Kingának simán odaadtam a 159 Ti-t a 8(!) centis hasmagassággal, elment Budapestre, elintézte a dolgait, parkolt, szarpestiutakon közlekedett, és haza is jött. Mindezt nem is egyszer. És végül csak én b..tam oda a felnit a lidiparkolóban. Erről ennyit XD
#nemkellasuv
Kazes☻2022-02-22 14:56:46 // 296
Ez nem újdonság. Pont ez az egyik, ami visszatartott egy 156-ostól, hogy a kisebb kategóriájú 146-nál szűkebb belül! Szóval, majd ha látjuk „élőben” a Tonále-t, lehet, hogy lesz meglepi. :)
Kazes☻2022-02-22 14:54:16 // 295
Ezt most szvsz kicsit túlgondoltad... azt hiszem, hogy az lenne a lényeg, hogy a „Giu, amit csak én használok” mármint Zoli22 cartárs... de ezt majd Ő biztos jelzi! :)
Mellesleg, ha én úgy állnék, akkor valószínűleg én is így indulnék neki olyan túráknak, kisebb - nagyobb utaknak, ahol tudom, hogy nem csak én fogok vezetni és nem csak aszfalton fogunk haladni! Nagyon tud fájni, szinte fizikailag is, amikor már előre hallom csattanni a futómű alkatrészeit... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-22 14:47:34 // 294
minél kisebb szöget zár be az ülés annál nagyobb a beltér... a renegade-nek is kb akkora a beltere, mint a Stelvionak cserébe kurva kényelmetlen az ülése :DDDDD
RomeoOne2022-02-22 14:40:26 // 293
Egyáltalán nem biztos, hogy a Tonale-nak kisebb lesz a beltere, sőt...
A Giulia, ahhoz képest, hogy mekkora autó, belülről nagyon kicsi. Mondjuk ez engem pont nem zavar. De ugye a hatalmas kardánalagút sok helyet elvesz. Az utastérből is, hogy hátra van tolva. Ami más autóknál az utastér térfogatának többlete, az a 2.0T-nél a zárhíd meg a motor között tátong üresen. A Tonale a keresztmotorral meg kardánalagút nélkül simán lehet jóval tágasabb a Giuliánál.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-22 14:30:50 // 292
A suv a megfelelő méretű családi autó, a felelős családapa választása. Érdekes mennyire hatásosan átmegy az ember gondolkodásába a marketing. Minden negatív felhang nélkül, magadra ne vedd :-) Alapértelmezetten választanád családi autónak a Tonale-t a Giuliával szemben. És tömegek teszik ezt, ezért nem fogynak a sedanok, és talán ezért nincs Giulia sw. Mert a sokoldalú, használható autó a suv fogalmával társult. Az tökmindegy, hogy a Giulia hosszabb 10 centivel, nagyobb a tengelytávja 19cm-rel(!), ami nyilván lényegesen nagyobb hátsó lábteret jelent. Szélesebb is némileg. Viszont 20 centi magasságkülönbségtől egy autó kicsi és korlátozottan használható kategóriába kerül. Esküszöm, kiváltom a Giuliára a mozgáskorlátozott igazolványt, mert szegény olyan alacsony, korlátozott képességű. És idiótán kicsi a légellenállása is, még a szelet sem tolja rendesen. XD Különben is két tonna alatt csak Matchbox van :-)
Szegény gyerekeim meg így jártak, ott kell nyomorogniuk a lapos apró autóban. Szörnyű lehet nekik..
Kazes☻2022-02-22 13:01:24 // 291
Egyetértünk. :)
Kazes☻2022-02-22 13:01:03 // 290
Simán lehet, hogy még ők sem...! :D
Zoli222022-02-22 00:58:14 // 289
Szerintem méretben, designban egész jól be van ez lőve.
Én örülnék, ha a családi autó egy Tonale lenne és mellette a Giu, amit csak én használok.
Szép, kényelmes, sokoldalú, családi túrákhoz kiválló az erősebb változat még haladni is tud, az igazi élményhez meg úgy is ott a Giulia.
A képernyő nem az én ízlésem, de 10 ismerősből talán én vagyok az egyetlen, akinek jobban tetszik a Giulia beépített képernyője, mindenki monitort akar az autóba... Üzletileg jobb, ha a többségnek akarnak kedvezni és nem a fanatikus kisebbségnek.
És ha ebből pár év múlva meg tudják valósítani az új Giut és Stelviót, akkor nagyon mergéri. Amúgy sok helyen kimondottan pozitív cikkeket olvasok róla.
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-21 21:37:47 // 288
Ez olyan olasz... rátették a Small Wide 4x4 platformra, ami a kicsi.. elvileg. A Grande Puntotól eredő platform. A tengelytáv mára 2630mm. És van még a nagy, a Giulietta eredetű, ,aminek az eredeti változatában a tengelytáv 2634mm. 🤣Ők még tudják vajon követni?
.
Kazes☻2022-02-21 19:44:10 // 287
GTVili2022-02-19 21:30:31 // 286
https://youtu.be/7M7HObQLBQQ
Kazes☻2022-02-17 23:15:47 // 285

Így sem lenne rossz! :)
carver2022-02-17 18:25:12 // 284
Tonale vs Stelvio design

Ebből is látszik mennyire el van találva a Stelvio. Csak a lámpákat kell rátenni, pár apró módosítás a marketingesek kedvéért és még 5 évig nem lesz párja...
carver2022-02-17 17:49:42 // 283
a lényeg 3:22-nél kezdődik...
carver2022-02-17 17:46:04 // 282
szerintem jó kis vid: Tonale - a masterclass in automotive design.

Mondjuk pont ami miatt azt mondja neki jobban tetszik a széria mint a koncepció, nekem amiatt tetszik jobban a genfi autó...
VKG699!!! (4x156+75)2022-02-17 16:54:53 // 281
Eléggé egyet tudok ezzel érteni.
Az egyik szomszédomnak kétturbós jtd Saab 9-3-asa van, 210 lóerősre írva, előtte meg valami épített turbós 300+ lovas gsi Kadettel járt.

Képtelen megérteni, hogy nem a lóeró a lényeg, meg az, hogy a tiéd a leggyorsabb autó a világon, hanem az, hogy neked jó legyen benne...
Csomó ember van így...

Nem is érti, hogy minek kezdtem bele felújítási Trombi motorját, pláne gyárira, miért nem rakok rá 2 turbót meg stb... Hiába mondtam neki, hogy én ezt így szeretem...
Ahogy ez elfordul egy hosszú íven, az nekem akármennyi lovat megér.

Pedig ott az "erős" dízel nekem, de... Nem érdekel a számháború:)
Kazes☻2022-02-17 15:58:12 // 279
Na, de azok milyenek? A Tonale-ban legalább jobban van megrajzolva kívül, belül! :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-17 15:16:10 // 278
MItől? kisképernyő, nagyképernyő, mit atöbbi XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-17 15:14:58 // 277
Szerintem a kérdésre mindenki magának tud választ adni, hogy mire van szüksége.
Én már a 159 esp-jénél elakadtam anno. Persze, vigyorog az ember, amikor elsőkerekessel fánkot rajzol a hóba, húú de jó. De olyan szörnyű lesújtó érzés amikor rájössz, hogy tonna donna kikapcsolt elektronikával csak egy elhajított kő. Soha nem is volt kedvem újra jászani vele. Pár téli kanyarodás után hagytam, minek. Mentem a TD-vel inkább. Se esp, se abs. Valódi élményeket adott. Azzal amikor 60-ról jeges havas úton fékezel a kereszteződés előtt, és beriszál a fara, érzed hogy élsz :-) Értem, manapság ez felelőtlen és közveszélyes, de sajnálom, az én világom alapvetően továbbra is ez. Nyilván soha nem direkt történnek ilyenek, de benne kell, hogy legyen a kalapban, különben egy programozott unalom az egész.
Hamilton.. ő vajon élményért vezet? Nem. Az összes technika mind a századmásodpercekért van. Gyors kell, hogy legyen, hogy nyerjen. Nekem teljesen más a célom. Én ráérek élvezni az autózást. :-) Nem sürget semmi, nem kell 300-zal mennem, nem kell ezer lóerő, csak amit csinál, az legyen valódi. Ennyi az igényem. Majd akkor megyek keresztben, amikor valóban meg tudom csinálni, nem amikor a "drift mód" megcsinálja helyettem. Legfeljebb 90 helyett 40-nel. És igen, az esp-t szívből gyűlölöm. Kell, de nagyon ki kéne kapcsolni néha. És nem feltétlenül azért mert állandóan csúszkálni akarok.
Kazes☻2022-02-17 14:52:45 // 276
Ennek aztán gáz a műszerfala... :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-17 14:41:32 // 275
Igen, az majd egyszer az én dolgom lesz, ráérek vele :-)
Kazes☻2022-02-17 14:35:15 // 274
Halesznak csak baltája van... vagy volt! ;)
RomeoOne2022-02-17 14:26:49 // 273
Rá kell állni egy mérlegre csak az egyik tengellyel és kiderül :D
carver2022-02-17 13:57:48 // 272
igen, ezt az 50-50-et sosem értettem hogy hozták ki, megmondom őszintén gyanakodok is egy kicsit, nem ez is olyan-e mint a csomagtartó literszáma. Lehet hogy megvan ha "úgy" számolom (tele tank, pótkerék stb ;)

De amíg úgy viselkedik mintha meglenne, kit érdekel :)
carver2022-02-17 13:55:01 // 271
jajjjj nem Hami, Kimi!! Halesz hol az edit gomb!!! :(
RomeoOne2022-02-17 13:50:55 // 270
Nem biztos, hogy az én preferenciáim meg Gyuriéi annyira egybe esnek :D
Úgyis divat manapság minden kütyü elé betenni a smarrt jelzőt, hát a nyomatékvektorozás egy smart-diffi :D

Én megvagyok vele, biztos, hogy sokkal fárasztóbb meg veszélyesebb lenne egy sima sperrel az autó ekkora teljesítmény mellett. De mondom R-ben nekem az a benyomásom, hogy sokkal inkább úgy viselkedik mint egy sperrdiffi, szóval azt az élményt is meg lehet kapni ezzel.
Ilyen szemmel nézve meg persze, jobb, mert ha akarod sperred van, ha akarod meg okosan teszi le a nyomatékot az útra.

Nyilván, cserébe - ha már az automata meg kéziváltó analógiánál maradunk -, ez is egy nehezebb, nagyobb szerkezet, mnit egy sima sperr. Sztem ez az egyik nagy tőkesúly hátul, amivel megvan az 50-50%-os súlyeloszlás a telezsúfolt motortér ellenére is :D
Kazes☻2022-02-17 13:50:27 // 269
Szép, hogy pont Hamit hozod fel egy alfás oldalon... :P

A többi felvetésed, mint technikai újdonsággal kapcsolatosan szinte pont ugyanígy vetültek fel anno, amikor a sokak által csodált utolsó Alfa, a 75-össel szemben pár évvel később megjelentek a különböző kütyük, példaként a menetstabilizátor... és akkor mi lesz és jajjjj... aztán szépen mindent mondhatni megszoktunk, mert muszáj volt! :)
carver2022-02-17 13:03:13 // 268
ha jól értem két része van a felvetésednek (aztán ha nem majd kijavítasz). Az egyik hogy jó ez a sok újdonság ami egyre több mindent csinál a sofőr helyett.

Erre olyanokat tudok mondani hogy
- kérdezzük meg a Ferit, hogy őt pl zavarja-e a torque vectoring, nem eddig úgy tűn hogy cseppet sem
- az sem véletlen, hogy most úgy megy egy széria autó mint 15 éve egy Forma 1-es
- kisebb király Hamilton attól hogy egy csomó intelligens kütyü van az autóban (meg egy hadsereg mögötte)?Ettől függetlenül ha én beleülnék az autójába (max) az első kanyarig jutnék es lehet ki se szállnék belőle

- ez magán a vezetési élményen nem ront, bár tény hogy ez már nem az a "tisztább, szárazabb érzés", de én most (úgy érzem) ugyanannyira tudok örülni egy tempós országúti autózásnak, mint amikor apám ezerötösét meglovasítva a Salgó rally szakaszain csapattunk, és abban kormányszervó sem volt nemhogy torque vectoring...

2. Az hogy jó dolog-e hogy a lúzer azt gondolja hogy tud vezetni, pedig a gép vezet, ezért nem 80-nál fog elszállni a kanyarban hanem 110-nél, azt nem tudom, erre talán a baleseti statisztikák adhatnak választ

Nyilván nem azt mondom hogy minden fejlesztés jöjjön, ez a downsizing szerintem is egy ......................... - na most semmilyen nyomdafestéket elbíró szó nem jutott eszembe -, de azt sem mondanám hogy nem kell ide semmilyen okosság amit besegít. És itt nyilván a besegít a lényeg, nem a "helyettem csinálja", nem vesz el az örömből (lásd még kikapcsolhatatlan kipörgésgátló)...
leopop32022-02-17 12:49:10 // 267
Plusz hogy VW konszern akitől aztán soha nem kéne autó volt már tőlük több is sajna :/
Meg vicces ez a Seat vagy mostmár Cupra kiváltak meg minden aztán mégis az Audi 5 hengeres motorja van benne 😅🤣🤣
RomeoOne2022-02-17 12:36:59 // 266
De a tiedbe azért még bele kéne operálni egy Q2 sperrdifi-t ;) Hátha lehet még valahonnan szerezni egyet az első szériásokból :)
RomeoOne2022-02-17 12:32:43 // 265
Én is ezt akartam mondani, hogy a torque vectoring nem biztos, hogy olyan dolog, ami feltétlenül kell egy oldschool autózásra vágyónak. Mi a torque vectoring? A féltengelyekre, a két oldalra egy számítógép által vezérelt szerkezet osztja le két kuplunggal a nyomatékot. Tehát ami a Giulia Q-ban is van, az nem egy mechanikus önzáró diffi, hanem ez a kétkuplungos "nyomatékvektorozó" szerkezet.

Ez kb. olyasmi mint a kéziváltó és az automata közötti külnbség. Az automata gyorsabb, kényelmesebb, meg úgy kb. minden tekintetben jobb, kivéve, ha valaki kimondottan egy váltóbottal akar váltogatni, meg kuplungot rugdosni. Nyomatékvektorozás és minden tekintetben jobb, mint egy sperrdifi, kivéve, ha neked kimondottan a sperrdiffi élménye kell.

Giulia Q-nál pl. abban is észrebehető a működése, hogy D-ben egy padlógázra, ha megindul oldalra a segge, akkor egyenesbe teszi magát, nem kell ellenkormány. érzed, hogy riszál, de nem kell csinálnod semmit, hogy egyeneseben maradjon. Kvázi ráfed így a menetstabilizátor funkciójára is, csak nem a fékerőkkel, hanem a nyomatékleosztással machinál. Persze ezzel együtt gyorsabb is lesz, mnti egy sima sperrdifivel, mert úgy játszik a nyomatékkal, hogy minél hamarabb tapadást szerezzen és tudjon tolni előre.

Mondjuk R-ben elvileg sokkal sperrdiffisebben működik és ott jobban észnél kell lenni, de keveset használtam még ott.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-17 11:08:47 // 264
hát az is réteg autó ...Seat alig adnak el belőle
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-17 11:02:46 // 263
Ez a torque vectoring érdekes kérdés. :-) Jó az, hogy elhiteti az autó veled, hogy mekkora király vagy, miközben minden feltételt ő teremt meg, hogy ne ess le az útról? Lehet hogy nekem ment el az eszem, de én ezeket a dolgokat nem kérem. Az awd pl. éles dilemma volt, kaptam egy olyan ajánlatot egy visconti zöld raktári Veloce-ra, amit szerintem rajtam kívül mindenki azonnal elfogadott volna, boldogan. Ezt sem akartam. Inkább kihoztam a számomra maximumot a Superből, ami nyilván a többségnek inkább egy szánalmas minimum :-) Nekem így jó. Úgyhogy az én véleményem ezért sem mérvadó a Tonaleval kapcsolatban, mert kb semmilyen tulajdonsága nem hoz lázba. Ha nem lesz túl nehéz, az ezerötös alapmotorral még el tudom képzelni, hogy jó kis autó lesz. Vagyis jó nagy. Vagy magas. :-) És eddig a szubjektív világom.
Viszont..Szerintem valódi probléma az, hogy az Alfa Romeo a sportosságot mostantól úgy értelmezi, hogy kihoz egy sportváltozatot 1.3-mas motorral. A legerősebb változat, a sportmodell a legkisebb köbcentis? Megbolondultak? Ezt meglépik és vezetési élményről mesélnek? Ugyanaz az Alfa Romeo aki tegnap még 510 lovas v6-os szörnyet dobott elegánsan az utcára? Ennél jobban semmi nem jelezheti a változás lényegét. De tudom, a reményhal még úszkál. Csak szegény reményhal meglátja EZT és ijedtében feldobja az uszonyt..
leopop32022-02-17 10:21:33 // 262
Na igen én is ezt hiányoltam a Giulia/Stelvio párosnál
Erhard 242 (Pure Energy)2022-02-17 09:14:55 // 261
kinézetre szép szerintem meg jó, hogy visszatértek a 3as tagolású első lámpához azt a Giulia/Stelvio-nál sem engedtem volna el ez már olyan Alfa védjegy...
leopop32022-02-17 09:12:43 // 260
Szerintem brutálisan jó, nekem misanoban tetszik eddig a legjobban amúgy.
A videó alapjan azért sok olyan dolgot tud amit a mai Plug-in hibridek nem. Jónak kell lennie a közönség számára is én drukkolok a Tonalenak nagyon!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak