Tagok >> HpeDave >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Ezüst
Megérett a felső lengőkarok cseréje, Frap márkájú lett most beszerelve. A bal oldalinak csak a szilentjei voltak oda a jobbosnak már a gömbfeje is megadta magát.
Vissza peremeztük a sárvédő peremét is,emelkedőnek kanyarban volt,hogy bele ért a gumi ami megnyomta és a gumiba is bele vágott kicsit.
Kristyon barátom megint ahol tudott segített,innen is köszönöm neki ezt a pénteki gyors szervizt.








Indultunk a hosszú hétvégén pihenni,előtte meg tankolva, kitakarítva lemosva várta az indulást a ház előtt a parkolóban. Másnap reggel induláskor vettük észre, hogy valami nagyon ügyes meghúzta az elejét. Persze semmit nem hagyva maga után.. Egyenlőre csak kézzel de majd géppel is átpolírozom. Rendszám keret is már kelleni fog eléggé lekopott már.






Az első fék 7 év és kb 60.000km után megérett a cserére. Brembo Max tárcsák voltak Brembo betétekkel. Ahogy nézük kb.a betét ette meg a tárcsa belsejét. De még nem is ez volt a fegfőbb baj hanem a hangja. Már úgy búgott meg hangos volt fékezésnél,hogy az már elviselhetetlen.Több ilyen tárcsa közelébe nem megyek,senkinek nem ajánlom.Melegen már újkora óta sípolt is. Most Car tárcsa került fel hozzá még egy ismerőstől kapott rossz rendelés miatt egy Bosch betét. Innen is köszönet a segítségért Kristyon barátomnak.








Felkerültek a téli gumik. 274725Km-nél kerültek fel.
4725km Került a nyárigumikban.


Megtörtént a vezérlés és az olajszerviz.
Az olajban egy éve alatt 7311km lett.
A Vezérlésbe pedig 58509 km került a 7 év alatt.
Teljes költség az összes alkatrész a számlán + INA szabadonfutó.
Munkadíjjal együtt.




Újra 2 év pipa. Volt egy kis izgalom,hogy mindent rendben találtunk avagy sem. Jövőre 20 éves lesz szóval már bármi lehet.Meghát az ültetés..de minden rendben volt az aljára mondták,hogy azért van egy -két -pitty-putty... de ezen nem is csodálkoztam.A füsttje is tökéletes volt szóval a jtd még bírja.




Hamarosan újra itt a műszaki vizsga ideje,így elkezdtük a felkészítését:
A kerékcserénél láttuk,hogy a jobb első kerékjáratnál van egy lyuk a dobbetét mellett,meg a hátsó stabpálcák gumija körbe volt szakadva.
Az alsó turbócsövet a múltkor sikerült megoldani de most az is cserélve lett,ahogy az izzitó gyertya hiba is kellemetlenül villgott.
Először a dobbetét lett kifoltozva,a teljes doblemez újra alvázvédőzve,mindkét oldalt.
Addig Kristyon barátom kicserélte a hátsó stabpálcákat és megjáratta a hátsó fékcsúszkákat.
Utána jöhetett a coolercső csere és a végére a gyertya maradt. Nem írom le mégegyszer,hogy mennyire rossz helyen vannak de a 3-mas 4 -es hangeré még egész tűrhetően megközelíthető.Pár éve a 3-mas már cserélve lett most a 4 -est mérés után kiszedtük,semmit nem mutatott a műszer és akisra rákötve se izzított így nagyon reméltük,hogy azzal lesz a gond,indítás után még bedopta hibának majd másodszorra már kialudt a lámpa szóval YEE!
Cseréltünk még fékfolyadékot sok helyen már mérik a forráspontját és sikertelen vizsgát jelenthet ha nem megfelelő!
Így most már csak a vizsgabiztos modja meg mi a helyzet,mást nem vettünk észre ami gond lehetne. Majdnem egy egész napos program lett a sebek megszüntetéséből.
Nem tudom úgy se megköszönni ezt a rengeteg segítséget amit kaptam de hát ilyen egy jó barát ! Innen is újra köszönök mindent!
Alkatrészek az unixból : Stab Moog 3646/*2
Gyertya Bosch 4966
Turbo cső Gates 11370












Pár napja átmentünk szívodízelbe,már sejtettem mi lehet a gond. Szombaton kiugrottam Kristyon cimborámhoz,be is bizonyosodott amire gondoltunk. Az alsó cooler cső kirepedt, sikerült megragasztani és bebandázsolni,addig tökéletes lesz, még megjön az új cső.
Aztán sorban jött a többi,a kipufogó egy hegesztés mellett elrepedt,ezt akkor vettem észre mikor vettem ki a cooller csövet,de sikerült meghegeszteni.
Az izzítás visszajelző pár hete jelez,kiolvastuk a hibatárolót,gyertyát is kell rendelnem.
A többi hiba a lefalazott egr miatt,és a lyukas cső miatt került bele.
Köszönöm innen is Krisz!
Javítása,és cseréjük kövezetkezik...






Lassan felkerül a nyári szett,viszont a gumik szélét elöl megette már.
Ezért kerestem gumikat de olyan árak vannak még használtani is hogy.....+.
Sikerült egy Matador Hectorra 3 dot0720 225/40 R18 szettet vennem.
Átgumizták centír,szepel már csak át kell tennem.( Köszi Ákos! Asztalos Gumiszervíz)
Út közben kerek lett a km órám.



Még a múlthéten bejelentkeztem a futómű beállításra.
Ma reggel sikerült is!
Kicsit szívás volt az emelés a hasmagasság végett.
Mikor rákerült a lézer és már a tárcsán voltak ez első kerekek,látni lehetett a széttartást.
Meg is lett miért koptatta el az első gumik belső felét.
Szerencsére nem lógott semmi a futóműben,így csak egy kis nehézkes gömbfej megindítás utána megtörtén a helyes beállítás.
A bal hátsó kerék is jó helyen volt a jobb viszont hozzá képet nem.
Annak az excenteres csavarját sajnos már a jó isten se tudná megmozdítani.
Hátsó tengelyen szerencsére nem koptatta a gumikat.
Innen köszi Gabikám 😉
1
460
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Spider
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki