Ma felpattintottam a téli kerekeket. Előtte tankoltam is és vettem egy flakon alvázvédő (Olvikor) sprét.
35 litert tankoltam (itt csattant a pisztoly), de a szintjelző érdekes módon csak alig több, mint felet mutat. Korábban sem mutatott teli állást, de most már annyit sem.
A téli gumi felrakás közben meg elfújtam egy flakon alvázvédőt. Egy idő után minden ruha átalakul autószerelős ruhává...
249064-s óraállásnál újabb olajcsere. Ismét Agip került a motorba, Forlmula LL.
Amit a csere közben vettem észre:
-2es hengernél a kipufogó csatlakozásnál egy 20Forintos méretű koromfolt (kifúj a rohadék)
-vízpumpánál mintha eresztene a hűtőfolyadék
Ma elkészült az új ZK. Szép srága matrica került a hátsó rendszámra, újabb egy év haladék. A Dellorto karbik szépen dolgoztak, elsőre sikerült a mérés.
Ma vettem pár cuccot a szervízhez:
Motorolaj 10W40 (Agip Formula LL)
Bosch elosztófedél (igen, újra kell egy...)
Olajszűrő (Purolator)
Levegőszűrő
Trafókábelt nem kaptam, holnapra lesz a Bárdinál (1330.-)
Kiálltam a garázsból porszívózás bvégett. Visza már nem tudtam menni, mert a kocsi mozgásképtelenné vált. Az elsoztófedélre ránéztem, és eléggé kokszos volt a teteje. (Belül nem, ott szép tiszta és még mindig újszerű) Na akkor ez most mipics@?
Hétvégén meg kéne a kocsi, illetve már csütörtökön is.
Update A szerelő megnézte a szerkezetet. A trafókábel volt kilazulva, lötyögött és néha áthúzott a magasfeszültség, ettől kokszolódott el az elosztófedél.
A hétvégén voltam anyunál Békéscsabán. Jól jött ki a lépés, mert ezen a hétvégén volt a Viharsarki Alfa ramazuri. Sajnos nem tudtam végig ott lenni, a pörköltevésből kimaradtam.
Az út is kalandos volt, már Seregélyes határában a hülye labancok úgy nyomulnak, hogy még a vasúti átjáró előtt az S-kanyarban is képes lenne előzni. Persze náluk ugyanezért minket lelőnének, de nekik itt mindent szabad... Kis híján egy BMW szélvédőjén landolt a vaníliás shake-em, mert majdnem hozzávágtam a paraszthoz.
Végre elkaptam a "szokásos" km-óra hibajelenséget: sokáig a mutató meg sem mozdul, majd eccercsak meglódul és mutat jó sokat...
Most is ez volt, laza 4000-es fordulaton (5. sebességnél ez 120-130-as tempó) mutatott közel 180-at.
Ráadásul a töltésjelző is parázslott rendesen közben.
Tegnap el akartam ugrani a boltba, vásárolni. A hétvégén megjártuk Pestet gond nélkül. Tegnap indítás után csak 3 henger ment (érzésre) és fulladozott, rángatott a motor...
Ma világosban megnéztem mi a gond. Pöcc-röff és jár a motor. Tegnap egyszerűen nem akart menni, ma igen.
Tegnap frissítettem a Totalcar Népítéletébe firkált szösszenetemet.
Feljött a kocsim 5.4-re a korábbi 5.1-ről. Átgondoltam ezt-azt, főleg a fenntartási költségeket illetőleg.
Update: 2009-04-06. Ma frissítettem a Népítéletet. Új eredmény 6.3, kisit átgondoltam a véleményemet pár dologról.
Elérkezett a tank csere pillanata is.
Ebéd után lementem a kocsihoz, beálltam az akna fölé. A tank leszerelés relatíve gyors volt. A leszerelt tankból kivettem a szintjelzőt is. Sajnos ez nem egyezett a donor tankban találttal (abban Jäger márkájú volt), ebben teljesen más kinézetű van. Ráadásul ez jobb állapotú is volt, mint a bontós. (Sajnos sokadjára fordul elő, hogy a bontott cucc szarabb állapotú annál, mint ami a kocsiban éppen tönkre ment...)
A tankra is igaz ez az állítás, a belseje sokkal szebb volt (kevesebb rozsdával) annak, amit ledobtam a kocsi alól.
Lefejtettem a benzint a kiszerelt tankból, kábé 7 liter volt benne (ennyit tudtam megmenteni kannákban).
A felújított (lefestett és alvázvédőzött) tankba beraktam a régi szintjelzőt (ami a kocsiban volt eddig is).
A kocsi bal hátsó kerekét le kellett venni, hogy odaférjek a betöltőcsőhöz, azt is levettem és kipucolgattam. Közben a tank helyét alvázvédő sprével jól kifújogattam. Sajno a tavalyi kasztnizás (komplett küszöbecserék és lukak foltozása) után már most látni újabb rozsdásodásra hajlamos foltokat itt-ott az alján.
A visszaszerelés érdekesebb volt. Apósom segített, egy négykezest adtunk elő, mire visszaraktuk a pántokkal a tartályt. Az apróságoknál tartottam, amikor észrevettem, hogy a szellőzőcső vége szabadon lóg. basszus, elfelejtettem rátolni a tankon a kis pöcsre. A felrakott tanknál meg nem lehet hozzáférni, a fékerőelosztó útban volt. Ráadásul olyan magasan volt az egész, hogy csak pipiskedve tudtam csak kotorászni a zugban, a steklámpa hol a szemembe világított, hol árnyékban volt, amit látni kellett volna... Végül a kereket visszaraktam, és hátratoltam a kocsit, így az akna végén lévő lépcsőről már jobban elértem a szellőzőcsövet.
Majd újból emelés és kerék le. Annyira berágtam, hogy a tankot tartó pántokat is lelazítottam, a bal oldalit meg teljesen levettem. Így a tank már annyira lebillent, hogy odafértem a kis ujjaimmal és fel tudtam tolni a szellőzőcsövet a helyére. Bilincs is került rá, teljes az öröm.
A többi csőcsatlakozásnál is volt trükk, egy bilincs már annyira el volt rohadva, hogy cserélni kellett.
Kannából visszatankoltam a kocsiba a benyát és elraktam a pihenőhelyére. A biztos, hogy ez a tank nem ereszt, és az aknából figyelve a csatlakozásoknál sem láttam szivárgást. De belül mi lehet ebben a tankban, azt jobb nem tudni:( Párszor át kell mosni, ehhez talán E85-öt fogok használni. És számíthatok arra, hogy a benzinszűrőt is cserélni kell, mert feloldódik a sok kotu, ami lesben állva várta, hogy újra benzinben ázhassanak...
És az egészhez elcsesztem ma közel 5 órát, a végére már teljesen készen voltam. Fej felett matatni és szerelni fárasztó.