A téli gumi garnitúrából kettő már kukás. Ma megérkezett helyettük az új. :)
Hamarosan fel is kerülnek a helyükre...
Felkerültek! 2015.11.08. 215.282 km
Végre eljött a váltó olaj (2l Tutela) cseréjének az időpontja... az olajat már korábban megvettem, de csak most sikerült lecserélnem... felülről, a végén némi segítséggel. A régi olaj igen setét... ráfért. :)
215.102 km
Mozgatnom kell(ene) a kocsit, mert kicsit útban van néha, de most úgy tűnik a generátor feladta...
Féltengely külső csuklók érkeztek... Albaautós szállítmány! Sajna a korábban cserélt bontottak haldokolnak, legalábbis a jobbos igen erősen és közeleg a vizsga ideje is...
2015.10.23. Minden a helyére került. :)
A régi külső csuklók nagyok gatyák voltak, de az újak szépek és remélem, hogy sokáig jól is lesznek. A belsők még jónak tűnnek. Mindenesetre azért kimostam és fini új zsírral megtömtem őket (is).
214.470 km
Ma futóművesnél jártunk, ahol tökéletes precizitással és gonddal be is állították az általam csak találomra tekert futóművet. Hál' Istennek nincsenek messze tőlünk, így csak keveset kellett a szörnyű értékeken szaladjon a kicsike.
214060 km
Eléggé kivoltak már a kormányösszekötő gömbcsuklók, főleg a külsők, de az egyik belső is igencsak... Úgy döntöttem mennie kell mindnek és jöjjön az új... Albaautó szállította is. :)
Nem volt egyszerű a csere számomra, de meglett, mégha némi telefonos segítséget is kellett kérnem (Ferke), és a komplett kormányművet is kikaptam, bezsíroztam, de a végére minden a helyére került és zajmentes. :)
214060 km
Miután kasznisnál járt az autó, egyszer-kétszer mentünk ide-oda, ám fényes nappal... így nem tűnt fel, hogy nem ég a műszerfal világításom. Egyik nap estébe nyúló programból hazaindulván találtam szembe magam a problémával... és ekkor derült ki, hogy a hátsó lámpák sem égnek. Még ott a parkolóban sikerült a jobb hátsót életre keltenem, merthogy csak egy test kábel nem volt rögzítve, de a balos és a műszerfal továbbra is tetszhalott ...
Az esti parkolóban komplett biztitábla átnézés után, másnap itthon is átnéztem, de semmit nem találtam, ami a hibára magyarázatot adott volna. Gondoltam ennek fele sem tréfa, induljunk a hátsó lámpától... lámpázzuk ki... ott nincs áram, csomiban-nincs áram, hátsó ülés alatt-nincs áram... ez már csak előrébb lehet... gondoltam átnézem újra a biztosítékokat. Sorra vettem ki a lámpabiztiket, szemrevételezés után visszahelyeztem őket és biztos ami biztos -mintha súgták volna (lehet, hogy súgták is) :)- a helyükön is ellenőriztem, hogy átfolyik-e rajtuk az áram... nos így bukott ki, hogy az egyik 10A-es bizti a bibis. Ilyet még nem is láttam, mert olyan furán olvadt el, hogy a kémlelő nyíláson át és oldalt fordítva is jónak látszott, de a lábai felől nézve látszott, hogy inkább a vastag lábból olvadt ki és ezért tűnt kívülről jónak... Nnna, bizti csere és láss csodát, minden működik! Ezen felbuzdulva, mivel a bal hátsó lámpa úgyis darabokban volt, kiiktattam egy törött vezeték darabot és így már minden csodásan világít... akár a karifa! :)
Vééégre megvan! Kész a fara! Sikerült egy jó képességű hátfalat szerválnom, ami nagy nehezen a helyére került. Azért nagy nehezen, mert bár ismerős fickó a kasznis, de mégiscsak húzta-nyúzta ... az időt, meg az idegeimet is... A saját bevallása szerint is max. 3 napos (hétfőn hozzad, legkésőbb szerdán viheted!) melóból 7 naposat csinált... :( De örülök, hogy kész lett, mégha naponta kellet is hívogatnom érte... :)
Még nincs totál kész, mert a sarkokat be kell fejezni és majd színre fújni, de az majd csak később...
Minden esetre kapott egy hátfalat, egy lökhárítót, kerékjárati burkolatot, új izzókat, kasznitömítőt, rücsit, alvázvédőt...
Most, hogy megjöttek a hideg éjszakák, igen problémás lett a reggeli indítás. Elképzelhető, hogy a sűrítő is bibis, de elsőnek az izzítógyertyákat vizsgáltam meg és bizony a négyből kettő kuka... Egy teljes szett beszerezve (Albaautó) és be is szerelve (sk). Szépen indul, de a valódi próba egy éjszakás állás után, reggel lesz...
Másnap reggel is indult szépen. :)
213.800 km
Mostanra nagyon leereszkedett a tetőkárpit borítóanyagja és mivel sajnos dohányoztak az autóban előttem, így jó büdös is volt... muszáj volt cserélnem. Lámpák, kapaszkodók, oszloptakarók le, ajtó gumitömítéseket óvatosan kb. félig lehúzzuk és akkor szépen le kell feszegetni, mert nagyjából középen oda van ragasztva a tetőlemezhez a merev kárpit. A régi fedőanyag lekaparása, főleg a jó kis nikotinos ragacsos szivacsmaradék nem volt túl fincsi, de kész. Jobb az illat is. :) Ha már szét volt bontva a tető, akkor már a kissé betegeskedő antennámat is reparáltam és kapott a szélvédő egy kis napvédő csíkot. :)
anyag + ragasztó spray + antenna + szélvédőcsík kb. egy tízes.