Eddig tartott a felhőtlenség... ezidáig gond nélkül tette a dolgát, szépen is indult, de ma pár indítás után a budaörsi auchan parkolójából már nem akart önerőből hazajönni... nógatásomra a válasza azon túl, hogy nem indul a motor, hogy nem alszik el a műszerfalon a kulcs (code) ikon... :(
A napokban elkezdett fogyogatni a hűtővíz a rendszerből. Konkrét, felnyitomamotorháztetőtéstessékottvan nyoma nem volt, tehát kezdődhetett a nyomozás. Mivel nem én járok az autóval, így kicsit nehezebb volt ez a folyamat. Szépen végigzongoráztam mindent és a végén kiderült, hogy a tartály kifolyócsöve fáradt el a 20 évnyi munkában. Feltúrtam a netet keresztbe-hosszába, de nem találtam ilyet csak egy helyen, de ott meg készlethiányra hivatkoztak... Szerencsére cimbi, Sanci segítségemre volt és tudott egy vadi újat szervírozni... huhhh... nagy kő esett le a szívemről. A csere nem ment túl egyszerűen, mert a 20 év az 20 év és a háromból az egyik csavar berohadt, de megoldottam és most a szép új tartállyal pompázik a kicsike gépháza! :) Nyáron kapott új fagyállós hűtőfolyadékot, ezért óvatosan kellett eljárnom, így max ha 1-2 deci ment kárba (a rendszerből a csöpögésen kívül)... tartály szinten és remekül működik! :)
Kapott egy gumiszőnyeg szettet a szlutya ellen... Képet is mellékelek, hogy Sanyika is láthassa! ;-)
Ma végre sikerült az átírás... mivel az előző tulaj elvesztette a törzskönyvét, ezért október 26-tól eddig kellett várnom... De most már megvan! :-)
Illeték: 48400.-
Papírok: 12000.- pengő forintocska volt.
A jobb első féltengely csörgött-zörgött... tudtam róla, már a vételnél... jó alkualap volt. A belső csukló volt a bibis. Szerencsére korábbról volt itthon egy jó belsőcsuklós féltengely, így arról gyorsan át is szereltem, új zsírt is kapott a külső csuklóval együtt, ha már kézben volt. Persze ez csak azután ment ilyen könnyedén, hogy a tengely rögzítő csavart leoperáltam... ugyanis azt valami nagyon hozzáértő eléggé szétverte... Hidegvágóval kellett, hogy alakítsak rajta, csak azután tudtam a 36-os dugós kulcsot rákocogtatni... Kapott egy egészségeset. :)
Az autót már hibás csapággyal vettem, tudtam róla. Elugrottam Marklarhoz egy bontottért. Adott is, de a jobb hátsó traktus szétszedése után derült csak ki, hogy nem egyformák. Ám szerencsére eszembe jutott, hogy korábbról van nekem eltéve hátsó lengőkar... szerencsére azon pont ugyanolyan és remek állapotú csapágy volt, így az került fel a rossz helyére.
Azt hiszem a képek magukért beszélnek. :)
Mindeközben fény derült arra is, hogy nemsokára fékfelújításba is kell kezdenem.
Kicsit csordogált az olaj... a képek láttán nem is csodálom. Viszont valaki túlságosan is megtépte a csavarokat... gondolom így próbálta ellensúlyozni az olaj szökését... kár volt... az egyik csavar elfáradt...
Új tömítés a helyén.
A minap esőben észrevettem, hogy a jobb első ajtón, a hangszórónál csorog befelé a vizecske... úgy kicsikét... finoman... settenkedett. Ajtókárpitot leszedve konstatáltam, hogy az ajtó cserés volt, ez nem is különösebben érdekes, de nem volt benne védőfólia. Ablakemelőt kikaptam, ha már kint volt kicsit átnéztem és frissítettem a zsírzását, majd fóliát beapplikáltam, minden vissza és kész. :)
A csomagtér ajtó körül, a zár felé elég nagy helyen szanaszét volt a gumitömítés és emiatt beázott. Plusz valamiért fentebb volt állítva a zár füle is és így fent is rés keletkezett, ahol szintén beeresztette a vizet. Az alsó részen tömítőgumi csere és zár beállítás után egy csepp víz sincs sehol... belül. :)
Sajnos Bözsi hátsó ablaktörlője már hozzánk költözésekor is rossz volt. Pontosabban a benne lévő nagy zöld műanyag fogaskerék kopott el. Eddig csak ígéretet kaptam, hogy lesz olyanom, de fogaskereket nem. Eddig vártam, Mifi cartárstól beszereztem egy jól működő komplett hátsó ablaktörlőt, melyet a bowlingos Alfa talin vettem át, Bánkon. Pár nap múlva beszerelésre került és remekül működik... végre tudom törölni a hátsó ablakot... is. :)