Természetesen ha a balos, akkor a jobbos is... és ez volt gatyább állapotban, a korábban említett hangokkal...:( Szerintem ez még az eredeti féltengely volt.
Bontott beszerezve és beszerelve! :)
Megdeglett az aksim. A kocsival jött, előéletéről gyakorlatilag nem tudok semmit. Most elvérzett, egyik pillanatról a másikra... a jó öreg záptojás szaggal... cellazárlat. Kampeca.
Új aksi beszerezve: ZAP (2 év garival). Az aksissal a generátorra is rámérettem, tökéletes. :)
Ősszel próbáltam kicserélni a bal első féltengelyem külső gumiharangját, mert kiszakadt és verte a zsírt, de sajna csak szerszám törés lett belőle, és mire meg lett minden, megjött a xar idő. Gondoltam sebaj, csak kibírja tavaszig és akkor majd orvoslom. Viszont kb. egy hete kezdett elölről furcsa kattogó-ropogó hang jönni a kanyarokban a bal eleje felől. Eszembe jutott az előzmény és úgy vettem, hogy a repedés nagyobb lett, a zsír ki-víz, sós lé be és megtette a hatását. Marklartól gyorsan be is szereztem egy egészséges féltengelyt, amit ma végre a helyére is tettem. DE sajna az a fránya hang továbbra is megmaradt kanyarodáskor... A hétvégén megpróbálok ránézni a jobbosra.
Már nagyon zavart, hogy a motorháztetőt nem tudom rendesen kitámasztani, merthogy a kitámasztó műanyag alkatrészei eltöredeztek és a géptető felnyitásakor az egyszerű kiakasztom mozdulat helyett mindig kellet kicsit bohóckodni a karral... DE ennek most vége! Az Autóház Budaörsnél beszereztem a gyári új alkatrészeket, melyeket egy perc alatt a helyükre pattintva, csodásan működik a géptetőkitámasztás. :)
A kormányműben az olaj már nem is olaj volt, tehát csere érett. Igencsak. Mivel úgyis bütyköltem a porvédő miatt, gyorsan beszereztem az új olajat. Mindjárt vehettem két flakonnal, mert annyira szennyezett volt a rendszer, hogy miután az első újat beleöntöttem és megjárattam a motorral, szinte ugyan olyan koszos szürke lett. Olaj újra le, újabb adag bele... most már jobb a helyzet. :)
Szervó olaj 2 db 3340.-
Anyagbeszerzés:
1, Birth toronycsapágy 2db 2600.-
2, Birth torony szilent 2db 6737.-
3, Siensa hidraulika jav. 2db 3223.-
4, Gomet féltengely porvédő 1db 703.-
5, Bardi grafitos zsír 1db 544.-
6, Magyar bilincs (nagy-kicsi) 2db 176.-
7, Gomet lengéscsillapító ütköző 2db 3384.-
8, Birth kormányporvédő 1db 750.-
9, Quick Brake fékbeépítő készlet 2db 4963.-
10, Zink spray 1db 2000.-
11, Prevent féknyereg festék 1db 1590.-
12, bal első lengéscsillapító 1db 14000.-
Nem kis munka volt, mivel a bal első féknyereg egyik csúszkája volt kedves beletörni a furatba. :(
De végül minden sikerült! :)
205530 km.
Már korábban is gyanakodtam, hogy valami nincs rendben az első futóművel. Erről ezen a héten meg is bizonyosodtam, mert egyre rosszabbul kanyarodott a kicsike és a bal elejétől igen rusnya hang tört be a fülkébe, mindemellett a fék sem mutatott csúcs formát, nemhogy nem harapott, de már csak lassításnak lehetne nevezni. Eljött a vasárnap, gondoltam ennek fele sem tréfa, lássuk a medvét! Bal (jobb) első kerék le... de ami ott fogadott ezek után... :(
Beszéljenek a képek...
Természetesen azonnal be a placcra és bakra és kezdődhet a gyógyítás! :)
A nyári kirándulgatások, AlfaCity és egyéb autózgatások után egy nagykanizsai út alkalmával észleletem, hogy nem akar a motor 2500-as fordulat fölé pörögni, majd visszafelé már annyit sem. Itt a fórumon kiderült, hogy mi lehet a baj -komplett üzemanyag rendszer ellenőrzés- , de hirtelen még augusztus 20.-án be kellett szaladnom a városba, ám sajna hazafelé már nem szaladgáltam... sőt, csak poroszkáltam némi füstöt okádva, majd fulladozva... leállva, újra indulva, megint leállva és így tovább... hazavergődtem. Hála Jorjie fényképes útmutatójának, úgy döntöttem, hogy rögtön az üzemanyagtartályban elhelyezkedő egységgel kezdem, mely magában foglalja az első szűrőt és az üzemanyagszint jelzőt is. Kisebb nehézségek árán ki, ill. szétszereltem és rögtön ráleltem a főbűnösre, ugyanis totálisan el volt dugulva minden! Csoda, hogy egy kicsi nafta át tudott azon a sok trutyin jutni, hogy még hazaérjünk, de szerencsére sikerült. Mindent kitisztítottam, majd összeraktam és természetesen minden a legnagyobb rendben működik, sőt... az alapjárati fordulatszám kissé meg is emelkedett. Nyilván az egyre szottyosodó trutyihalmazon keresztül egyre nehezebben jutott át az olaj, hogy táplálja a kicsikét. Ennek is utána nézek. Jó kis szereléssel telt az augusztus 20., de azért estére odaértünk a tüzijátéknéző helyünkre! :)
203000km
Mintha sosem lett volna cserélve... :(
De már van! :)