Az 1.1-es kasznizás végeztével átnéztem még a kocsit belülről és sajnos az anyós ülés mögött találtam egy nem túl nagy lyukat, amin kicsit ki is láttam... újabb ,munka!
Nekifogtam a műveletnek... első lépésként kalapáccsal jól megveregettem a környékét, hogy a laza réteg leesen és jól látható legyen hogyan kell körbevágnom a perforációt. Ekkor ért egy jó kis meglepetés... ugyanis a küszöb mellett végig kipotyogott egészen a hátsó ülésig. :(
A jobb hátsó emelési pont is elrozsdásodott... egy zártszelvénnyel igyekeztem pótolni, remélem jó lesz!
Még májusban, mikor beálltam a garázsba a turbócserére és a többi javításra, szerelés közben vettem észre ahogy hátrafelé esett a szerelőlámpa fénye (mert rövid az aknám, nem ér végig az autó alatt), hogy a tavaly nyáron cserélt Magneti Marelli (7000Ft/db) hátsó lengéscsillapítóim közül a balos folyik... Bírt 3/4 évet és kb. 9000 km-t... Remek! Garancia?! Minek az...! Én szereltem be azt a 4 db csavart ami rögzíti...
Az autót amikor vettük, láttuk, hogy nincs egyben a lökös... törött volt. Keresgéltem egy ideje csere darabot, de vagy drága volt, vagy hasonló mint ami van, vagy nagyon messze és majdhogynem többe lett volna a fuvar, mint az alkatrész... De ekkor jött Jorjie és megmentett egy csak kicsit sérült példánnyal, ami épp jól jött (még az eltérő színe ellenére is), mert az eredeti már nagyon kezdte elhagyni magát és kókadozott... tolatva nem tudtam riadt tekintetek nélkül kanyarodni (pl. egy parkolóban), mert az első kerék már beleért és recegtette... stb. Itt köszönöm meg még egyszer a cartársnak, mert Velencére menet házhoz is szállította és (egyelőre) nem fogadott el érte semmit... majd koccintunk! Kicsit reparáltam és mehetett fel... ;)
219.250 km
Sajnos találtam javítani valót a jobb első kerék mögött a kasznin. Található ott egy gumidugó, ahonnan az üregvédést lehet végrehajtani... ez egy könnyed érintésre beesett... remek... újabb feladat. Itt is nagy köszönet Bluestrain cartársnak, hogy kölcsönözte nekem a CO hegesztőjét, amivel a lemez kivágása, előkészítése után rendbe rakhattam azt a tájékot. paszta+üregvédő+alvázvédő
De sajnos itt még nincs vége, mert találtam még máshol is kis hibákat... 20 év, az 20 év...
219.250 km
Szintén a turbó szerelés kapcsán, a kipufogócsonk visszaszereléskor kapott egy szép új tömítést (ez korábban nem is volt rajta, ???) és készítettem egy új rögzítő bilincset hozzá, mert a régi már eléggé elégett és nem lehet kapni. Mindemellett az EGR-t is kitisztítottam, de oda nem vettem meg az új tömítéseket 4500 Ft-ért (4db), mert jó állapotúak , így egy kis tömítőpasztával kerültek a helyükre.
219.250 km
Korábban észleltem, hogy az autó az elejénél olajfoltocskát hagy, így az olajcseréhez kapcsolódva körülnéztem alul és úgy döntöttem, hogy az olajteknő tömítését kicserélem. Ezzel nem elégedtem meg, mert úgy láttam, hogy nem feltétlenül csak onnan jöhet az olaj... arra jutottam, hogy az olajszűrő előtt lévő olajhűtő csatlakozásnál lehet inkább a probléma... le is szereltem eme elemet és bizony az ott elhelyezett O gyűrű, már eléggé meg volt keményedve és ellapulva ahhoz, hogy szépen áteresszen. Cseréltem azt is.
219.250 km
A turbó csere alkalmával, mivel szabad volt az út fölfelé, gyorsan kikaptam a generátort is, hogy átnézzem. Kis oldalmozgást éreztem a tengelyén, ezért úgy döntöttem, hogy bár nincs még egyéb jele, de inkább most szétkapom, csapágyat cserélek és a szénkefét is, ha kell... kellett.
219.250 km
Már egy ideje feltűnt, hogy a vizem ugyan nem forr, de valami nem stimmelt számomra a hűtőventilátorral... szépen indult, de nem forgott eleget és nagy kattanást hallottam a relék felől + a műszereken is láttam ilyenkor némi ingadozást. Mivel úgyis szét volt kapva az eleje, víz leengedve a fűtéscsap csere miatt, neki is estem... hűtő ki és lám... nincs benne előtét ellenállás + Bluestrain cartárssal együtt tesztelve kiderítettük, hogy a venti kapcsoló is inkább cserés... Ha már kint volt a hűtő, alaposan kimostam és a tartólemezét lekezeltem, hogy bírja még... elég rozsdás volt. Marklarnak volt jó kis bontott előtét-ellenállása, ventikapcs meg a bótba. Miután mindent összeszereltem (új hűtőközeg), az első teszt alatt kiderült, hogy minden remekül működik, a relé nem kattan -szinte észrevehetetlenül indul-, nincs műszeringadozás és kb. egy teljes percig forog a ventilátor szépen... Hurrá! :) Az új alkatrészek beszerzésében köszönet Sanyikának (Coyote75) a segítségéért! :)
219.250 km
A turbó csere mellett, mivel amúgy is időszerű volt (tehát tervezett) és ilyenkor amúgy is illik lecserélni az olajat, ez is megesett. Korábbról volt itthon Valvoline olaj, azt kapta.
219.250 km
2015 ősz óta szenvedtem már a turbóval... és egyre rosszabbul ment a kocsi. Többször is találtam bontott turbót, de vagy nem pont rávaló volt, vagy kissé drága... De végül sikerült egy 12000.-ért árulták... egy 145TD-ről... a srác szerint normál állapotú és nincs vele gond. Gondoltam ennyiért kipróbálom (a korábbi 30-50ezres ajánlatokkal ellentétben)... Nekiláttam mindent lebontani a garázsban... még jó, hogy van egy kis aknám is... Új tömítésekkel együtt került később a helyére. A réginek egyébként nem volt különösebb hangja, viszont igencsak nyomta az olajat...
219.250 km