A régi beadta a kulcsot... ez sem sokkal profibb, de egyelőre jó és remélem tovább bírja majd! :)
Most már biztos... valami morog elől... : /
Végre sikerült nekiállnom és a korábban beszerzett bontott alkatrészek közt megbújó egész jó állapotú, színhelyes lökös is felkerült. Közben a kissé kehes dudát is kicseréltem és a hűtőt kicsit slaggal kicsapattam egy kis rovar oldós kezeléssel együtt a nyári utak porától. És meg is fürdettem Bözsit. :)
A történet rögtön egy dupla szívással kezdődött... történt ugyanis, hogy a kiírt szept. 15.-i dátumra pár napja készülődvén, jött a hír, hogy a páromnak pont aznapra kollégás családi napot szerveztek... király... Eljött a nagy nap, irány az M7 Nagykanizsa... ám ez Bözsinek nem tetszett, így még Velence előtt egyszer csak egy fékezés alkalmával elvette a fékrásegítést úgy 130-140-nél. A fékpedál, mintha kőből lenne... szép óvatosan kigurultam és lassítgattam az első kijárathoz, ami a velencei volt. A parkolóban kicsit kutakodtam és mivel minden jónak nézett ki, lehúztam a vákuumcsövet és sajna egyáltalán nem szívta be az ujjamat. Nem vállaltam így a hosszú utat, ezért inkább óvatosan haza poroszkáltunk az országúton 60-70-el. Szerencsésen hazaértünk. :)
Az érdekes a dologban, hogy valamely okból kifolyólag, bár folyamatos olajzást kap a szivattyú, mégis a tengelykapcsolatnál el tud nyalódni. A vezérmű tengelyről kapja a meghajtást és olajzást. Talán meg tud akadni egy pillanatra és annyi elég is neki, mikor már a sokadik kis akadás történik... nem tudom, csak gyanítom!
Tegnap kiugrottam Marklarhoz és hoztam egy javítottat, amin ez a nyalódás kis ráhegesztéssel lett pótolva. Sajnos itthon derült ki, hogy bár teljesen megegyezőnek látszik az enyémmel, sajnos a vez.tengely végével csatlakozó rész egy mm-el vastagabb. Tehát van 8 mm-es és 9 mm-es. Az enyém 8, amit meg hoztam persze 9 mm volt. Minderre tegnap derítettem fényt némi próbálkozással és tolómércézéssel.
Ma visszavittem a nagyot és vittem magammal a saccvasamat,hogy méricskélhessek. Szerencsére találtam is egy megfelelőt, amit jól kipucoltam és beszereltem. Szuper lett! Szinte jobb is, mint annak előtte! :)
A régimet elteszem tarcsiba és fölhegesztem, hogy ha esetleg megint kellene, legyen cseredarab.
251.076 km
Ez is meg lett... akár igaz, akár nem, de most ennyi... gyöngyösi taliról hazafelé. :)
A kaszni elemekkel együtt jöttek jó állapotú ajtókárpitok is. Az első kettő fel is került a régiek helyére (a hátsókra most nem volt idő). + egy pár FL-es ablaktörlő kar... fent. :)
Update: ma (27.-én) felkerültek a hátsók is. Annyi a szépséghibája, hogy kurblis volt a hátsó ablak a donorban, de majd nézek valami dugót a likakara. Viszont a 22 éves gyári hangszórók egész jól bírják magukat! :)
Nem rég sikerült szert tennem színhelyes kasznielemekre és bal első ajtóra is. Ma jött el a napja, hogy helyet cseréljen a már kissé avétos (eredeti) régivel. :) Kilincs, zár, üveg, határoló volt benne, de az emelő nem... így azt át kellett szerelnem, de sajna az már cserés lesz, mert eléggé bedől-akad. :(
Sajnos meghalt az aksim (ZAP)... nem tudták már feléleszteni, a hibás önindító kinyírta. Élt 3,5 évet. :(
Új aksi 77 Ah (730A), Electric Power Gold.
248.800 km
Sajna a múlthéten valamelyik nap találtam a lábtérben a pedálok előtt egy kb. 20 Ft-os nagyságú műanyag lapkát... nem tudtam hova tenni, mi lehet?! Következő alkalommal, ahogy húztam az ablakmosó kart, hogy spricceljen is az ablaktörléshez, egyszer csak lefittyedt az egész kar. Majd kisvártatva kicsit kerregett az egész rész. Szombatra már egy megbeszélt kirándulásra még elmentünk, de hazafelé már kattogott az egész kormányrész, minden mozdulatra, tekerésre... és megint hullott ki műanyag darabka. Szerencsésen hazaértünk.
Autó leállít és másnap már szedtem is szét.
Elképedve láttam ahogy a kormány alatti burkolatot leszereltem, hogy darabokra van törve az egész műanyag blokk, ami magába foglalja a gyújtáskapcsolót, a bajuszkapcsolókat, a kormányzárat... és ahogy bontogattam, szépen darabokban hullott szét, mígnem csak a kormány tengely maradt ott. Lehet, hogy egyszer valaki megerőltette, talán épp el akarta lopni... és most a nagy hőségben meg széthullott. Kormányoszlopcsere. : /
Gyors keresés a neten és szerencsére Alexandro cartársnál volt is egy hibátlan darab, amit mára (péntek) fel is küldött, szuper állapotban, tökéletes csomagolásban! Mindkettőt nagyon köszönöm neki! :)
Szóval a komplett kormányoszlop ma beköltözött a régi széttört helyére és minden klappol!
A próba csak későbbre kerülhet, mert közben az aksi lemerült és tölteni kell. :)
Eléggé csúszott már és ezáltal megkopott a hosszbordás szíj. Sajnos még ebben a régi konstrukcióban nincs automata feszítő...ez nagyon hiányzik is. Így a régi szíj csak cca. 38 ezer km-t bírt ki. Ugyanolyat kapott, mint korábban. Görgő még jó.
Dayco 5PK986
248.800 km