Mutasd

>> Tuning és extra2012-01-10

Sokat gondolkodtam,hogy hogyan lehetne az eddigi ménest a legköltséghatékonyabban növelni. Első megoldás egy erős szívó lett volna, viszont egy értelmes 300 körüli (tényleges) lóerőhöz lökettérfogat növelés 6 pillangó és egy komoly tengely kellett volna, ez finoman szólva is drága megoldás lett volna. Akkor legyen feltöltős. Külföldi fórumokon bóklászva kiderítettem,hogy max 0.7bar-t simán bír a motorbelső, úgyhogy akkor vegyük sorra. Turbó, nekem már a 2.0 V6 TB megoldása is taszít, úgyhogy egy turbó, nem. Twin Turbo, tetszett, be is szereztem 2db V6 TB volt időm átgondolni, és az olajzás, leömlők kialakításának problematikussága, és az hogy a turbók az általam fontosnak tartott alsó tartományban nem adják meg azt az erőt amit szeretnék, így végül a két turbó a polcon végezte. Egy dolog maradt, nem, nem a nitro, azt meghagyom a másoknak. Szóval utána olvasva, szépen kiválasztottam egy Eaton kompresszort, a motor méretéhez talán leginkább passzoló M90-et. Az M90 90 köbhüvelyk levegőt tud bepréselni. 2 hónapja nézegettem az ebay-t és 400 usd vagy felette találtam csak. Aztán végig követve egy licitet rátaláltam egy fickóra, de sajnos pár héttel karácsony előtt lejárt a licit és hát az ünnepi készülődés nem tette lehetővé a vásárlást. Karácsony elmúlt, viszont nem volt sehol nekem megfelelő M90-et. Gondoltam egy merészet és írtam a fickónak, hogy nem-e tud egyet.Néhány email váltás után megegyeztünk fizettem, és elindult haza fele a kompresszor. :) A mai napon megérkezett hozzám, és elkezdődött a nagy matek, hogy hogyan és hova rakjam ezt a nagy valamit :)

 
>> Tuning és extra2012-01-10

A hátsó fék konzolhoz sikerült anyagot szerezni, ami hát egy "picit" kemény... Hát nem egy élmény vele dolgozni, de lassan azért alakul.
Elkészült a főfékhengerek sablonja is a mai napon fel is raktam rá próbaképp a főfékhengereket és pedálgép házát is kivágtam.Most szerzek ahhoz is anyagot, és már csak a hátsó kell összedobni és kész a fék.. :) Ugye milyen egyszerű?

>> Tuning és extra2011-11-22

Jó ideje nézegettem a lecserélt első brembo nyergeimet, és az az ötletem támadt,hogy ha már lent van a váltó és úgyis hátsó fék frissítést kell tartanom mi lenne ha valamit fejlesztenénk rajta. Így kezdtem azon gondolkodni,hogy fel lehet-e rakni hátra a nagyobb nyergeket. A projekt elindult a mai napon, és már kész is a sablon a felfogatáshoz fából :-) Egyelőre ígéretesnek mondanám a projekt állását, meglátjuk milyen lesz felcsavarozva. Apróbb akadályok még vannak, főképp a fékcső nyeregbe csatlakozásánál zavar be a difi egyik merevítője, de majd Mr Flex megoldja :) A képeken látható sablon az evo 1, de utána készült egy jobb, sajnos arról nem csináltam képet, majd holnap.

 
>> Egyéb2011-10-29

Ma bekerült a motor, és hogy a későbbiekben könnyebb,gyorsabb legyen a kiemelés a zárhidat szétvágtam és csavarokkal oldhatóvá alakítottam. Szóval a motor a helyén következik a váltó majd legközelebb. Utána elektronyosságilag helyre tesszük az autócskát, és utána már csak szélvédő + vizsga gépkönyv... na az még egy occó mulatság lesz.

 
>> Egyéb2011-10-22

Szóval adott volt a jó idő, meg pár szabadnap, így nekiálltam és elkezdtem a garázsban és melléképületben lévő alkatrészekből autószerű képződményt varázsolni. Még múlthéten lefújtam az alját a Body fehér alvázvédőjével meg egy réteg matt fehérrel, messziről sötétben jó :D Még szerencse,hogy az alja és nem látszik :D Tehát a tegnapi és a mai nap azzal telt,hogy a leszedett elemeket visszaraktam.Ez alapjában véve, nem egy nagy dolog, DE az ajtókat valami számomra felfoghatatlan okból nem lecsavarozták hanem kiütötték a stifteket. Ami a levételnél még jó is de felrakni anélkül,hogy kalapácsot használj lehetetlen, nem részletezném mennyire egyszerű akkora helyen kalapálni, ahova a kalapács is alig fér el.. Hát nagy nehezen azért sikerült. Most így áll a kocsi, ahhoz képest egészen autó formája van.

 
>> Szerviz2011-09-18

Ma volt az első olyan hétvége Zea születése óta, hogy áttudtunk menni a szüleimhez úgy hogy én a garázsba töltsem a napot. Szóval nekiálltam összerakni az első futóművet. most bekerültek az új gömbfejek és az alsó lengőkar szilentek is.Ez utóbbiak brutális munkát adtak, nem egyszerű ezeket a helyükről kivarázsolni és mielőtt azt gondolnánk,hogy befele könnyebb, hát nem.:) A gömbfejek cseréje ehhez képest piece of cake. :) Az összeszerelésnél úgy döntöttem megültetem az elejét. Előzetesen utána olvastam és konzultáltam a 75-90 topic-os srácokkal, ahol azt mondták, elég a lengőkart arrébb rakni egy -egy ricnivel.. Ami nem volt világos,hogy merre. :) Sebaj volt egy megérzés, lefele fordítva jó lesz :) Szépen felraktam a helyére a kerekeket leengedtem és volt egy Dakar esélyes 75-előttem. :) Szóval szét és szépen ellenkező irányba újra megcsináltam az egészet. Üresen is mintha alacsonyabb lett volna, de majd a motorral kiderül.

 
>> Tuning és extra2011-08-18

Nem igazán voltam megelégedve a nagyobb főfékhenger és Brembo féknyergek összhangjával, valahogy nem jött az a betonkemény határozott fékhatás amit vártam. Kinti fórumokon az általam etalonnak tartott JungleJuctice 3.7 l V6 Americája vettem az ötletet,hogy a gyári pedálgépet mérlegfékesre alakítsam dupla munkahengerrel. Az első problémát a munkahengerek méretezése okozta. Fastcar kisegített ,hogy hogyan kell kiszámolni, de miután nem volt kedvem a nyergeket szétszedni és azt méricskélni,hogy mennyi fékfolyadék szükséges a dugattyúk mozdításához ezért Kari példáját követve 0.7" és 0,650" munkahengereket választottam, amiket a BP Racing szerzett be a tartályokkal együtt nagyon gyorsan és pontosan. Nagyon kellemes csalódás volt a cég, nem gondoltam volna hogy a telefonon egyeztetett 10nap helyett 7 nap alatt kezembe lesz a csomag. Maga a mérlegfék szerelvény a ködös Albionból érkezett a Motorsport tools-tól . Ők is pontosak gyorsak voltak. A szerkezet összeállítása hamarosan megkezdődik, amiről később írok még.

>> Egyéb2011-07-25

Az autó nagy része már otthon van,de néhány elem (lökösök,küszöbök) még lent vannak a fényezőnél..Időhiány, ez van. Azért lassan de haladok.Saját magam festegetem a belsejét, és bár nem profi, de egy "versenyautóba" azért jó lesz.


Közben elkezdtem a futómű rendbetételét is,hogy lassan lábra állhasson a gépezet.

 
>> Tuning és extra2011-05-26

Elkészült a fényezés, gyorsan pontosan és annyiért amit megbeszéltünk. Azt hittem ilyen fényező és lakatos csak a mesében van. :-) Nagyon elégedett vagyok.

 
>> Tuning és extra2011-05-22

Hát a héten elkészült a lakatolás+erősítés. Ami meglepő hogy gyakorlatilag a megbeszélt idő alatt készült el. Az ár ugyan változott, de itt én vagyok a ludas, néhány extra kívánság miatt. Bár az autót azóta nem láttam még, de a pontosság miatt eddig mindenképp jó pont a B-Autó Kft.-nek, remélem a minőséggel is elégedett leszek. Tegnap átkerültek a nálam lévő alfa darabok (lökösök, első sárvédők, küszöb toldatok, szélesítések) a fényezőhöz. Ettől a szín választósditól egy hete idegeskedek. Nagy nehezen megszületett a döntés Alfa Rosso 130... egy fél órás beszélgetés volt Endrével a fényezővel és a nagy nehezen kiokoskodott eldöntött szín ment is a levesbe és mindketten mosolyogva konstatáltuk,hogy ennek ütnie kell majd. És hogy milyen lesz? Olyan szín ami méltó egy alfához mégis egyedi, és modern. :) A festék megrendelve, szerdán érkezik, szóval valamikor jövő héten elvileg kész is..Mintha karácsony lenne, az érzés legalábbis olyan.