Tagok >> LacUS >> 75 America >> Blog
- Típus:75 America
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1988
- Színe:Matt rosso :)
A mérés óta fokozatosan finomítom a programot, jelen fázisban elértem azt, hogy fent megfelelően dús, (bár még egy csöppet még adok neki 13.8-as AFR van most olyan 12.5 körülre akarom vinni) viszont alul még mindig szörnyen dús menet közben 3000 fordulatig csorogva szinte minimális gázpedálállás mellett 9.9-10.1kicsit soooook.Na majd a héten faragok belőle. Viszont beüzemeltem a rajtprogramot. :) Vicces.4000re lőttem be 2 fokos gyújtás eltolással, és úgy néz ki elsőre jó a beállítás, persze a 14"-es téligumiknak ez se segít, bár sokkal hatékonyabb mint pumpálós találgatós rajt.
És hogy miről is beszélek?
Erről :)
Hát eljött az a pillanat tegnap amikor kiderült, hogy megérte-e a sok munka és pénz amit a makrancos hölgyre fordítottunk. Elvittük a kocsit leméretni Budakalászra ( teljesitmenymeres.hu ) .Hogy a hölgyike makrancos, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az indulánsnál nem akart indulni, az ECU nem kapott semmilyen jelet...na fasza.Szerencsére, csak a főtengelyjeladó volt ami úgy döntött,hogy dacára a csavaros rögzítésnek, kijjebb csúszik.Ezt orvosolva, hajrá. A fogyasztás az most hogy bedúsítottam (sajnos túlságosan) vicces, 17l kb 80km-re elég, laza tempóval.... :) Finomításra vár, a heten sajnos nem volt időm.
Na a lényeg.Hadada és párja Sziszi kísért el, előtte persze tippeltünk, én azt mondtam örülök,ha 200, Hadada gyári adatot tippelt, Sziszi bízott legjobban kettőnk munkájában, ő 210Le-t tippelt. A padra beálltak, beszenzorozták, megkérdezték meddig tépjék, én úgy voltam vele, hogy 6500 meg se kottyan...Úgyhogy addig hajrá.kb 4000-es fordulatnál, már majdnem szóltam,hogy elég :) Aggódtam, a hölgyeményért.. :) Pedig tesóm aki már többször méretett itt felkészített, hogy külső szemmel, nagyon gyilkolásnak tűnik majd... :) Sajnos a pontos lambda és co értékeket nem tudta mérni a pad, mert america egész egyszerűen kiköpte a szondát 3000-nél és ott már nincs megállás..Így megszületett a végeredmény ami 206 Le, 246.1 Nm. Tehát sikerült Hadadával gyakorlatilag egy könyvből és józan paraszti észből a gyárinál kicsit nagyobb teljesítményt kihozni.A mérést végző úr, elmondta,hogy túl sokat kap, ahogy azt belül a Innovate is mutatta, (2000-3000 fordulat 9.9-10.2, full padlón 4-5000 környékén 14.2re "normalizálódik") úgyhogy szerinte ott megy el egy kicsi, meg a levegőszűrőm direktbe meleget szív, azt mondta,hogy ha megoldom,hogy mondjuk a lámpa helyéről kapjon hideg levegőt (vagy bárhonnan) akkor az 3-4% pluszt jelentene...Ami azt jelenti,hogy bőven 210 főlé mehetne...Úgyhogy most indul az állítgatás a szabadidőben, januárban meg akkor egy újabb mérés...
És akkor egy videó a mérésről: America mérés
Hát hol is kezdjem? Van vizsga végre az americán, már járatgatom..Hanem mire levizsgázott ...Szépen előkészítettem,hogy kisautóm vizsgára megy, minél kevesebb dologba tudjanak belekötni, visszaraktam a hátsó üléssort, levakartam az amúgy is idegesítő fóliát.Maradt az ülés és az oldalkipuf...No para ez már megér egy kis pluszt.Elindultunk Hadadával, minden fasza, nem melegszik, nem füstöl..Jipiiii! Felszedem a vizsgás csókát, indulás....furán nehéz a kormány....félreállok, és az új szervócső lerobbant a fittingről.....30e volt a két cső újra legyártása....na 2 bilincs 1 lityi olaj irány a vizsgabázis mert nem adjuk fel...ott megint lecsúszott a cső...a viszga bázis ellenőrzést kapott...kocsi egy napot pihent a bázis parkolóban, sebaj addig erős bilincset szerzek,hogy hazáig kibírja majd. Másnap vizsga OK, erős bilincs fel, GO. útközben még a légszűrőből vmi gumi kicsúszott, és megakasztotta a pillangót, így akaratlanul is volt egy nagy padlógázas kanyarom....Ezt 5 perc alatt megoldottam, (faszom az olcsó direktszűrőkbe) Haza érek megállok a kapu előtt, gondolom magamba ez igen jó bilincs, és amint nyitom a motorteret,hogy ellenőrizzem a szemem láttára sutty....Mindegy hazajött...Cső le gyorsba Hidro Press Kft-be el, ott másnapra megcsinálták 11e Ft-ért, amit a Hidrotömlő Bt, nem tudott 15ért...Szóval ezzel cső kicserélve, mehetnek a próbák.Szép lassan elkezdtem próbálgatni a kocsit., állítgatni a programon.Mostanra elmondhatom,hogy a hidegindítás problémája megoldódott, és végre van normális alapjáratom is. Eddig csak 3-4-re indult el, és akkor is gázzal kellett tartani. Most már nincs ilyen :)A másik probléma az volt amire akkor lettem figyelmes amikor Domokos Csabit vittem egy körre, nevezetesen 4 és 5ben 2-3 ezerről padlóval nagyon beszegényedett.Ezt is megoldottam, már majdnem jó, még egy két este és elégedett leszek.
És hogy america mennyire szereti,ha foglalkoznak vele...Hát egyik nap bejöttem a munkahelyemre vele, hogy járassam...Nos, az utolsó 100m-en feltűnt, hogy néha a műszerek mintha nem kapnának áramot...Fura, majd hazafele felrakom a laptopra és nézem....Igen, ez megtörtént, nehézkes indulás után a laptopon elkerekedett szemekkel konstatáltam,hogy noha elindult de a feszültség 10V és csökkent....Fasza.Kocsi megáll sehova tovább...Trailer, haza. Otthon akksi feltölt, járat töltés van, meg generátor csapágy hang....Az egyetlen, ami a motortérben van és nem lett se felújítva se kicserélve.....Hát itt tartunk most.A jövő héten viszem megméretem a kocsi teljesítményét, meg súlyát.Ja, unalmamban kidobáltam minden kárpitot. Úgyhogy nagyon érdekes jövő hét lesz.
Miután összeraktam a futóművet, kicseréltem a fékeket, fékcsöveket, következett a légtelenítés, ami nem nagyon sikerült....hát a főfékhenger összefosta magát . A fém dugattyú részen gyönyörű kopás látszik, de csak az egyik oldalon.Úgyhogy csere. A gyári 22.2mm-es helyett egy 25.8mm-es kerül be, ehhez csak kicsit hosszabb fékcsövek kellenek a fékerőelosztóról, úgyhogy ezeket kedden le kell még gyártatni. Állítólag jelentős fékhatás növekedés várható....Kíváncsi vagyok., az eredeti fék egy marék fos volt, még jó állapotában is.
Hát hogy a műhelyből haza tudjon botorkálni a kocsi, tessék-lássék módon beraktuk a futóművet. Miután a szilentek még a polcon voltak, tegnap elkezdtem szétszedni, lecsiszolni, lefesteni összerakni...Ha meg már úgyis ráérek és szét van borítva a futómű, felújítottam a fékrendszert a Gépész Tuningtól Zoli segített a fékcsövekben, szép teflonos, fémhálós fékcsöveket csinált nekem. Erről az egészről van itt néhány képecske.
Ja meg elkezdtem a légszűrő helyét és csövezését is kialakítani....
Nos, elkészült illetve megérkeztek a futóművem alapjai. A gátlók átalakítását oda-vissza dolgozó gátlókká Linczer Sanyi végezte a Lindor lengéscsillapító szervíz tulaja végezte a szokásos elsőrangú minőségben.Valamint az első gátlókra egy állítóható rugótányér került egy egy 80kg-s verseny rugóval. A szilentek a ködös Albionból a Larkspeed valamint az USA-ból a Performatek cégtől. így gyakorlatilag az első lengőkar alsó szilentjein kívül gyakorlatilag mindenhol polyurethán szilentek kerültek, kivétel a stabrudakra, mert ott még ha egy kicsit helyre rázódok anyagilag akkor ott is változások lesznek, nevezetesen azok is vaskosabbak lesznek.
Az autó a mai nap beindult.A probléma a nem jól beállított gyújtási sorrenddel volt. Sajnos a sok próbálgatásnak köszönhetően a karterban már több benzin van mint a tankban,de hamarosan jön az olajcsere.Addigra remélem elkészülnek a gátlók és mehetek végre egy kört a kocsimmal...Ennyi.Boldogság van.Itt is köszönöm Hadadának azt a rengeteg segítséget amit nyújtott, és Sziszinek a drukkolást. :) valamint Janinak és Endrének az ötleteket, és nem utolsósorban hogy megtűrtek a műhelyben :)
Turbos szívósor visszakerült a csomagtartóba, mert egy kis méréssel esztergályos munkával sikerült a gyári benzinhídba csatlakoztatni az újabb foglalatú injektorokat, így szükségtelenné vált a turbós szívósor+benzinhíd.Hurráááá. Felkerült a 60-2 ékszíjtárcsa, me Lacikának nemjó ám a gyári gyújtás a progizható ECU-hoz, de nem ám :) Hát trafósort beraktuk, gyújtáskábelekből újabbakat raktunk..Jippi. jöhet a főtengely ékszíjtárcsa. :)Jaaa, hogy a vastagsága miatt nem nem jó a vízpumpa?Semmi gond irány a Bárdi V6TB vízpumpa fel, jaaa a szíjak hossza se jó így.Na vettem 6 szíjat, mert kb az majd jó.Szerencsére a 6ban volt 2 jó méretű.Így most van 4 új dayco szíj. :) Hoppáá a főtengelyjeladó picit beleér az ékszíjba, de sebaj, van reszelő a konzolt megreszelve nyert ügyünk van. Távolság szemre jó...Ennek persze később megittuk a levét, mert bizony a fogak és a jeladó közti távolság nem lehet nagyobb 0,3mm-nál, ahhoz hogy Gotech jól működjön..Hurrá minden megvan indítás.Program feltölt, kicsit módosít.GO.
Az önindító gyanúsan nehezen forgat, de sebaj, mindjárt elkapja, röffen egyet majd Hadada szól,hogy amennyiben nem akarom a tank tartalmát továbbra is a motortérben szétspriccelni le kéne állítani az AC-t mert a vadiúj 10 baros szövetes benyacsövek végig repedtek szinte egytől egyig, és néhány már ereszt. Fasza.Másnap Lacháza King of Europe stb. Hadada remek időkkel, új egyéni rekorddal második lett. a drag OB-n, gyakorlatilag az éves bajnokságot megnyerte ezzel. Örülünk,de csak módjával. Itt beszéltem Kovács Szabival (Szabyk a ceruzahegyezősnagyongyorsfiesztás) :) aki ajánlott egy hidraulikus csövekkel foglalkozó céget,ahol elfogadható áron adnak fémszövetes benzincsövet.:) Irány a Hidro Press Kft és 1500+áfa/méterért vettem csöveket. :)Másnap beépít, nem szivárog semmi.Éljen. Mehet az indítás.No röff,forgat, 3 indítás után akksi kész...Ezt még 3 napig játszottuk, mert vmiért nagyon nagyon pici szikrát ad a trafó (állítólag,ha nem kap megfelelő sebességről jelet az ecu akkor nem is ad kimenő jelet neki...) na mindegy. No meg kiderült,hogy a Gotech manualban tévesen volt az injektor csatik párosítása....Jóóóóóóóóóóó.GTV6 fórum, és a ott a gotech egyik fejlesztője írta le,hogy bocsi, de a 6ból 4injektor működik,ha a manual alapján kötöd...:) Köszbazmeg:) Na mindegy ma már minden a helyén, az önindító viszont kapitulált, úgyhogy holnap irány a fer vill és majd ott remélem jövőhétre felújítják...Mennyivel egyszerűbb lett volna, addig amíg kint volt a moci....:) Szóval itt tartunk....Már ezzel kelek fekszek, élek mint egy zombi....Ha elbambulok a azon gondolkodom melyik kábelt köthettem félre, vagy hogy elég kicsi-e a légrés a főtengelyjeladó és a kerék közt, vagy hogy mennyi idő lenne ,egy trafós gyújtásra átalakítani a gotech kábelezést...Kicsit beteg...najó nem kicsit...
Hát elkezdtük berakni az új injektorokat, amihez kellett volna az előzőleg beszerzett szívósor.Nos a V6TB üzemanyaghídja nem kompatibilis a szívócsöveimmel, persze megvannak a V6TB-jéi is, de az nem tecc.Szóval eredeti bilincses injektor rögzítéshez kell ezt az új fajta klipszes okosságot adoptálni.Most esztergályos munka következik, mert sikerült már megoldani,hogy az új injektorok a régiek helyére kerüljenek, tehát az injektorok lefogatója ahogy eddig is tartja majd helyben a benzinhidat, és ezáltal minden maradhat a régi (szívósor,szívócsövek) :)
Nos beszerzésre került egy komplett V6 TB benzinhíd injektorokkal, mert a L-Jet sajnos kis impedanciás csúcsai csak plusz munkával illeszkednének a Gotech-hez. ezárt , most nagy impedanciás de ugyanakkora 190ccm-es befecsikkel rakjuk össze, ehhez persze a komplett szívósor is átkerül.A későbbi programozáshoz szükség van egy szélessávú lambda kijelzőre amit a Jugo a Red Sun Service Kft tulaja biztosított.. Megérkeztek továbbá nagy nehezen a Powerflex szilentek, amik állítólag rugalmasak azért :D Hát nem.Szóval egész jó cuccok jöttek már csak össze kell állnia az egésznek.