Tagok >> LacUS >> 75 America >> Blog
- Típus:75 America
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1988
- Színe:Matt rosso :)
Elkészült az előkészítés, most már csak elviszik valamikor és vissza hozzák nem lyukasan :D
Elkezdtem előkészíteni a lakatoláshoz/erősítéshez a kocsit. Lecsupaszítottam,de még van némi munka hátra.
Nos jelentős késéssel de végre újra itthon van az autó.Sajnos amit a csövezésen kívül kértem 2 folt lakatolása az kimaradt...hiába no, 3 hónap kevés idő...Mindegy ezt majd a következő lépésben orvosolják máshol.Ami a csövezést illeti, azt nem érheti szó, homológ WRC cső, szép varratokkal, és ahogy arról szó volt szépen minden dokumentálva és a sorszámozva.A kis plakett a sorszámmal kicsit meglepett, mert a bár a sorszám kell, de a kis alfa embléma gravírozva jól mutat.
A lényeg, hogy sajnos vagy nem az a bizonyos gyógyszer elgurult és már nem nem hiszem,hogy megtalálom, ezért jövő héten kikerül a motor, és a nehéz gyári alvázvédelmet egy versenyautóknál használatos speciális festékkel vagy mivel cserél helyet na meg a doboz is további erősítéseket kap.
A cső ára 155e Ft volt tavalyi áron plusz 80e a trailerezés.
Update. 2011.03.15-én Hadadával kivettük a motort, és lekileg készülök a nagy vakarásra.
Ezt a mondást már rég magamévá tettem, ezért is készült saját kezűleg az autóm. Most úgy adódott, hogy a bukócső miatt külső segítségre van szükségem. Hát több mint egy hónapja készül a kocsim, ami a leszállításkor még csak 3-5 nap lett volna, de egy előre láthatatlan műhelyköltözés és Szabó Gergő 2 rallye autója meg még a fene tudja mi miatt még mindig nincs kész(?) de még elkezdve se az autó. A legszomorúbb,hogy előleget vittem mint egy kis hülye...Ma beszéltem a sráccal, még 2 és fél hét legalább. Lehet csövet csinálni is inkább meg kellett volna tanulni????
Az elmúlt időszakban 2-3szor kellett a tankban lévő szürőmet kitakaritani, mert az E85 feloldotta a retket, és és eldugult. Pénteken verseny előtt gondoltam hogy majd megint kitakaritom, csak még átugrok Hadadának segiteni aki a Q4 készitette fel a Paulovics Kft udvarán. Hát éppenhogy eljutottam oda, megint eldugult kb 30km-t ment el az utolsó takaritás óta. :-( Fasza.Hát úgy voltam vele,hogy igy nem jutok ki lacházára.Szerencsémre Hadada felajánlotta, hogy ne a Q4-be rakjuk a 21L-es alu versenytankját hanem dobjuk be az americába, mert ugye ez alu, nem rozsdás, nem koszos.Igy lett, vettem 10-es fémszövetes benzincsövet Zoli a gépész tuningnál átalakitott egy dash 10-es csatit,hogy rámenjen a benzincső.Bekerült a tank, hát a 21l meglehetősen leszükiti a hatótávot :-)
Igy kis kannával felszerelkezve elindultunk lacházára. Az autó remekül viselkedett, egészen addig amig be nem értünk a reptérre, itt előszőr csipös égett szag jelezte,hogy a ventilátor relé megadta magát, majd a lassan melegedő viz jeleztem,hogy bizony se a kapcsolómra se a högombára nem kapcsol a ventilátor....Fasza...Mindegy nagy nehezem szerezem relét, de persze az alfában olyan van aminek a tetejébe benne van egy plusz biztositék....Tehát semmi, nincs venti..Nagy gond nincs, mert akkora a hütő, hogy amig menetszél van 80fok fölé még taposva se megy...:-) Szóval mehetünk egy párat.
Felgurulva, mint egy elsőbálozó, a utcai versenygumikat meg se melegitettem, és még Koryy-t is megjelent mellettem mint ellenfél. (Igy viszont az esélytelenek nyugalmával csak a futamomra kellett figyelnem) :-) Beálltam a ragacsra, rajtprogram, padló, éééés.....fosszarmoslék.. :-) Azzal tisztába voltam,hogy a szar 2-es miatt lehetnek nehézségeim, bár pont, emiatt semmi baj nem volt. A 60lábam szar volt rajtprogram ide-oda elforogtam a 17"esek...:-( Úgyhogy az elsőre bealvós reakcióval 2.6-os 60lábbal 16:04.... Szép... :-( Hát utána elkezdtem kisérletezni, de ventilátor hiányában azért nem lehetett, folyamatosan mennem. Azért szépen megmelegitve beestem 16 alá 15.8. 15.6. 15.4, a végén 15.2. És itt abba is hagytam, mert a komplett müszerezésem bemondta az uncsit, se olajnyomás, se viz, se km óra, semmi. Nagy nehezen a kiegészitő müszereket visszahoztam egy direkt 12V kapcsolással, de már nem nagyon akartam menni, pedig egy rendes rajttal, már simán 15 alatt lennék. :-) Szóval biztató, ellentétben a fogyasztással, ami Ecser Lacháza oda vissza és 6 futam 44 liter... :-)
Közben úgy néz ki majd a lambda mizériám is megoldódik, valószinüleg a szonda szarakodik.
Szóval most újra van egy kis munka majd. Először is gyártatok egy saját verseny tankot, illetve totál új kábelezést kap az autó, hogy ne járjak mégegyszer igy. Remélem elkészülök juli 17ig, és akkor kisebb átmérőjü full puha slickkel hátul nyomunk egy nagyot :-)
Miután egy csere AC-val se javult a dolog, kivettem a tankot, és abból a szűrőt....Szépen eltakarítottam, visszaraktam ééééééés visszatért a benzinnyomás és megy a kocsi. :-) Még jó,hogy nem basztam ki a kukába a hibátlan verseny act dühömben a múltkor. :-) Szóval most menne az autó, ha nem a garázsban állna és a házunk külső szigeteléséhez használt állványok nem lennének elé rakva. :-) Mindegy, jár-megy :-) A lambdaszondám viszont még mindig szarakszik, néha néha elkezd mérni, pedig már átnéztem egyszer a bekötést.Néha néha elkezd mérni ilyenkor azért megnyugtató, hogy padlógázon E85-tel 13.8 a max, ami bár kicsit szegényebb mint nekem tetszene (12.6) de ha jó lesz gyorsan belövöm majd.
Közben sikerült kipróbálni, kocsit.:-) Végre jó kuplungom, ezekkel a gumikkal elég jókat lehet rajtolni.
Más, beindult Hadada utcai Lancia Delta Integrale-ja DTA S60 Ecuval, kettőnk által kábelezve és programozva. :-) Hát a DTA k
ezelő felületét látva, elfutott az irigység... :-) A gotech remek kis kütyü, de azért a DTA-hoz képest kőbalta, ráadásul olyan egyszerűen írható,hogy hihetetlen. :-)
Hát az e85 jó dolog, mert olcsó. :-) Jobban is megy az autó tőle...Drága, mert 2 tankolás alatt kinyírta a verseny AC-met. :-( Most vehetek Bosch 044-est ami gyárilag bírja...~50e forint...Nem ma lesz, úgyhogy most jegelődik a dolog.
Más, a szinter kuplung 3-4ben is megcsúszott, és azért nem 800LE cincálta,úgyhogy kikértem a SzabykRST (Kovács Szabi a leggyorsabb fordos) tanácsát aki miután megnézte el is végezte a szükséges átalakítást, most már jó.Nem értem a Whistlernél is ott volt komplett a váltó,lendkerék kuplung és a 55e Ft os árban benne volt,hogy megcsinálnak mindent nekem csak fel kell csavarozni... Hát nem.Na mindegy most már jó.
No, hát mióta fent van a kardán volt pár guruló próba, rezonáció továbbra sincs, csak csörög, mint kiderült a középen lévő kardánkereszt már nem 100% és az csörög, de simán jó a dolog, próbálkoztam tönkre tenni, nem jött össze. :-)Szóval egyelőre jónak tűnik, mert rajtprogramot és a rugdosást is elég jól bírta.Apropó rajtprogram, az eddigi 'lassú' megszakításos rajtprogramot átírtam olyan csattogós, gyorsan szabályzósra :-) végre olyan mint a nagyoknak. :-) Sajnos az öröm nem 100%-os. Úgy gondoltam, hogy ideje átérni E85-re miután ebből több is kéne, meg jól jött volna az innovate Lc-1 segítsége, de csak egy hibakódot dobott a szonda folyamatosan. Mint a kiolvasáskor kiderült valahol elmegy a LC-1 12V-ja igy nem mér, így viszont nem tudom jó lett-e a keverék mert a hibakód miatt 18-22 AFRt mutat...Ja és hogy E85, miután betankoltam, a hazaúton eltoltam neki, és fent bedadogott, tehát ott már kevés volt, tehát amit sejtettünk bekövetkezett, a csúcsok elérték a határokat, szóval azokat most egyelőre 240ccm-ekre cseréltük amig meg nem érkeznek a Skyline R34GTR gyári 440ccm-es csúcsai.:-)
No hát, nagy nehezen megoldódott a puha fék probléma, most van egy erős, határozott nyomáspontú fékem, pipa. :-) Az olajos kézi még kis állítást igényel, de ígéretes. Kardán.. készültem rá,hogy hangos lesz, de ez kiba***tt hangos, igaz 1600RPM-ig, utána lehalkul, addig viszont mint ami szét akarna esni, a vicces az egészben, hogy nem ráz, nem vibrál.Egyeztettem gtv6 fórum néhány tagjával akik hasonló átépítést csináltak, mindenkinek csörög, úgyhogy azt hiszem ezt is pipálhatjuk.A szinter teszi dolgát, nekem kicsit magasan fog, de ez az én ízlésem. Most először mentem full kemény futóművel... :-) Brutális, azt hiszem, ideje komolyan elgondolkodni a csövezésen, és a kasztni full megerősítésen, mert egy egy gödör, olyat ver a kasztninak hogy csak na.:-) A futómű beállításával úgy tűnik mintha jobban funkcionálna a sperr, pontosabban ahogy nem billen, nem emelgeti a kerekét, így olyan mintha jobban zárna, legalábbis érzésre.