Tagok >> LacUS >> 75 America >> Blog
- Típus:75 America
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1988
- Színe:Matt rosso :)
Ma délelőtt újra feldübörgött a V6, immár új kardánt forgatva. Amitől féltem, hogy a hevenyészett csapágyfelfüggesztés majd az oldalamba robban, elmaradt :) Úgyhogy egy viszonylag vibráció és hardymentes kardánom van, hétvégén valószínűleg már menetpróba következik...
Elkészült minden változtatás, ami az új kardánhoz szükséges. Tegnap visszakerült a helyére az immár szinteres kuplung, az új keményebb rugók, és a felújított váltórudazat. A hátsó hardy háromszög helyett már a CV csukló egyik oldala került, és a lendkerékre is felkerült egy másik. Az elsőre felment a kardán. :-) Nem tűnik rossznak, a középső felfogatásnak a helye még alakítás alatt, a helye megvan. A kardánnak most lesz egy kis törése, remélem nem fog zavarni..Az első indításnál kiderül.
Az akkumulátor is elfoglalta a helyét a csomagtérben a pótkerék helyén. Szóval alakul a helyzet, szépen lassan alakul.
Visszakerült ma a helyére a motor a módosított lendkerékkel immár, és a kardánt is bepróbáltuk, aminek a hosszával nem lesz gond! :-) Úgyhogy öröm van meg bódottá :-)
A múltkori versenyen kiderült,hogy melegszik a kocsi, úgyhogy beszereztem egy kicsivel nagyobb hűtőt ;-) is.
Miután a motor kikerült és a lendkerék illetve az új kardáncsatlakozó még átalakítás és gyártás alatt van, úgy döntöttem ideje gatyába rázni a motorteret. A kemény gátló+rugó kombónak csak idő kérdése,hogy mikor mászik át a tornyon, úgyhogy ponthegesztéssel megerősítettem, ahogy a támasztórúd bekötési pontját, a motortartóbak tartóját. Életemben először hegesztettem COval, úgyhogy annyira nem profi. :) A dolgát tudni fogja viszont. Így viszont elkerülhetetlen lett a festés.Miután low budget-té váltott a project, csiszolás, alapozás festés mind-mind Hadadára és rám maradt.Fehér lett :) Olyan versenyautós :) Én elégedett vagyok az eredménnyel. :)
A generátor mint olyan legutóbb elkerülte a felújítást, most megkapta, na megy egy kis szépítés is járt hozzá.
Hát tegnap leszedtük a kardán háromszöget az első hardyról...Hát amit mögötte találtunk az nem hétköznapi, a lendkeréken lévő kardán vezetőből kitört egy darab....Azóta gondolkodtunk Hadadával mi legyen.Az elhatározás megszületett, elég ebből ratyi kardánból,meg hardyból, úgyhogy motor ki lendkerék le, aztán gondolkodás, spórolás...és egyszer csak majd egy új hardy mentes kardán....Kicsit szomorú vagyok, mert sok minden fejlődött, és most megint csúszik a kipróbálása...
Hát végre közel egy hónap várakozás után végre elkészült a szinter kuplungom.Egy 6 ágú szintertárcsa készült, a lendkerék és nyomólap is szépen fel lett köszörülve,úgyhogy lassan újra összeáll az autó.
Ki lett cserélve hátsó rugó is amiről úgy tudtuk,hogy a jobbos törött, nos a balos is.Sikerült beszerezni keményebb rugókat, ezek egy kicsit nagyobb átmérőjűek, de sokkal-sokkal keményebbek mint a gyáriak.Egyelőre miután a váltó még lóg a De-Dionnnal együtt, úgy néz ki lehet túl közel lesz emiatt a féltengelyhez, de majd ha fent lesz minden a helyén kiderül.A keménységgel maximálisan elégedett vagyok, örülnék, ha így maradhatna. Cserére kerültek a stabrudak szilentjei is elől és hátul is.Mindehol találtam szakadtat, úgyhogy ez amúgy is szükséges lett volna.
Vicces ez a karácsony, főleg,ha az ember rokonai tudják,hogy bármi ami az imádott rozsdaboglyámhoz való örömet okoz.Így történt, hogy anyuék egy garnitura 205/40R17 Kumho Ecsta MX15 extrém utcai gumival, a tesóim egy pár 156 GTA féknyereggel, a nagyim pedig hidrokézivel kedveskedett. :)
Néha kicsit megijedek magamtól, mert miután 24.én este megkaptam a féknyergeket a 25.-én reggel már a garázsban ültem és bontottam le a régi nyergeket, dél körül érkező rokonok is furán néztek, amikor olajos melós ruhába mosolyogva nyitottam kaput :)
És most a tényekről. A fékekhez tárcsa is kell, ezt autóépítő társam Hadada biztosítja, 310mm-es 166-os tárcsa képében.Ezzel lesz egy kis alakítgatás,ha egyáltalán jó lesz.Ha nem akkor katalógus alapján az E36 M3-as bimmer 315mm-es tárcsája majdnem jó, itt csak 2mm-es magasság és kb ugyanennyi belsőátmérő különbség van, ami a 166-osnál 4-5mm. Hát a próba után okosabbak leszünk.
A mai napon eljött az ideje, hogy az egy héttel ezelőtti teszt során tapasztaltakat orvosolva egy verseny tegyük próbára a kocsit. A múlt héten az orrtolás és a magasperemű gumikon dőlés volt a probléma, amit az első futómű lágyításával (segédrugók ki) valamint 17" felnik használata volt hivatott kiküszöbölni.Többé kevésbé sikerült is, bár így egy picit többet lágyult a futómű mint kell,de jó volt. A gumik Kumho Ecsta Mx15 extrém utcai gumi volt, amiről kiderült, melegíteni kell mint egy slicket. Utána iszonyat jót fog. Lényeg a lényeg, a kuplung a verseny felénél már kukaéretté vált, ezen nem lepődtünk meg. ellenben a második mért körnél fura értéket kezdett mutatni az AFR mérő, mint kiderült, az éppen leszakadni készülő bal kipufogó repedésén beszivárgó, később beáramló levegő miatt volt. Ami viszont nagy meglépetés volt,hogy mindkét mért körnél volt egy pörgésem mégis dobogós időket mentem, tehát az autó elég versenyképes volt a H/7 mezőnyben ahol 2000+ccm-es nem összkerekes gépek mentek. Tulajdonképpen egy E36 M3-s ment csak jobb időt amíg ott voltunk. Szóval elégedett vagyok, holnap le is szedem a kuplungot, és kezdjük a fejlesztést.
És akkor a videók:
Lacus kinti
Lacus fedélzeti
Hétvégén meglátogattuk a mátyásföldi repteret, állítgatás és teszt miatt, végül nem lett más mint ökörködés és kösziautóztatás. :)
Vannak dolgok amik kiderültek:
-kell egy olajhűtő, mert ha 2-3 kört mentem 120C lett simán az olaj, a víz 100nál megállt,de a vízhűtőből is vár már egy nagyobb :)
- kell az olajos kézi, mert rugdosásra nem kívánt rezonanciát csaltam elő a hajtásból, a hardyk éppek, úgyhogy érdekes hogy mitől.
-/60-as falmagasságú gumikat nem driftelésre találták ki, főleg nem 1.5Baros nyomással. ( Többen megjegyezték,hogy fel kéne keményíteni a futóművet, nos itt üzenem mindenkinek,hogy nézzék meg, hogy mit kéne azon majd keményíteni...)
- alul még mindig sok, de fent már nagyon király 13.8-as AFR-t tud a gép, ha lent is meglesz istenkirály lesz.
BTW, a gumi dilemmám megoldódott, ma vettem 4 205/40 R17 Kumho Ecsta MX15-öt, ami nagyon ígéretesnek tűnik.Próba nem volt, mert sajna a kerék beleért az első lökösbe, ez holnap orvosolva lesz, és akkor majd lesznek képek is.