Tagok >> EngineCoffeeTables >> 156 2,5 V6 >> Blog
- Típus:156 2,5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:fekete
Sajnos nem bírtam tovább, a heti munkábajárás és egyéb utazások rengeteg költséggel(föleg benzin) járnak, igy kénytelen voltam eladni és venni helyette egy dízel offos-t. Kerestem kis benzines vagy dizel alfát, de ritka mint a fehér holló és drágák.
Igy muszály most elalfátlanodnom egy ideig, remélem nem túl sokáig.
Egyébként öröm az ürömben hogy 3xos áron adtam túl rajta, ha még a ráfordításokat is belevesszük akkor is duplájáért.
Lehet hogy fenn tudtam volna tartani még egy ideig de akkor a karbantartás hátrányt szenvedett volna, és azt nem éltem volna túl ha nálam adja meg magát.
Aki megvette az egykori alfa tulaj, és egy focus st170-böl ül át az alfába.
Annyira sok volt a mondanivalóm, hogy az egyik legfontosabbat majdnem kihagytam.
Még hazaindulás elött két héttel meghalottam nyitott motorháztetőnél hogy falsot szív a motor:((((
A szivótoroknál lévő gumigyürük hagyták magukat az évek vasfogának és elszakadtak.
Megigazitottam öket, amivel orvosoltam ideiglenesen a problémát, de nem akartam hazaindulni igy. Többeket megkérdeztem hogy tudna-e küldeni nekem otthonról, mert a szigeten nem kapni:(((
CSöri volt az egyetlen aki érdemben foglalkozott a dologgal és annak ellenére beszerezte és kiküldte nekem a csomagot hogy közben lemondtam az alfa nála való szervizelését!!! Emberségből jeles!
Az már nem rajta múlott hogy másfél hét alatt nem ért ki a csomag elsőbbséggel és ajánlva! Pffff postáról inkább ne is beszéljünk többet.
De hála istennek a főbérlőm átvette a csomagot amig nem voltam itt, Skóciában.
Tegnap elött kicseréltem, hogy biztos ami biztos, rendben legyen a müszakira. Nálunk egyben van a müszaki a zöldkártyával, azaz mérnek károsanyag kibocsátást.
Ha esetleg falsot szívott volna a motor...
Elég rossz arány volt mert a 6 gyürüből megtarthattam 1-et tartaléknak. A többi el volt szakadva.
Ez most egy mindent bele blog lesz:)))
Voltunk otthon, Bonnie hazavitt és visszahozott minket, nem is akárhogy.
Utazás:
Hazafelé siettem, és néhol 200km/h feletti sebességel(230 volt a max) repültünk.
Ez meg is látszott a fogyasztásban(10-12l), de sajnos a sok dugó miatt az utazási időben nem.
Visszafelé finoman jöttem, figyeltem az haladás egyenletességre és 10liter alatti fogyasztást sikerült elérnem végig a 2400km alatt!!!!
Otthon:
Megnézettem a klímát, de el van törve egy cső. Nem volt idő kijavítattni, és itt Skóciában nincs rá szükség:(((
A dunaújvárosi Puskás szervízben Puskás Gergő ,Alfacorse cartárs kezei által kapott új hosszbordás szíjjat, fékbetéteket elöre, és felszabályozták az első tárcsákat, és rá pár napra kicseréltük az első Eibach kanyarstabilizátort. Na ez nem volt egyszerü játék, pláne az utána következő futómübeállítás. Minden összejött de Gergő hősiesen állta a sorozatos próblémákat, és nem engedett a minőségből! Szóval otthon, ezentúl én hozzájuk fogok járni.
Race: aug.20.ára jutott a gyorsulási nap, két versenyen is megjelentem, kevés sikerrel.
Kalocsán egy remek társaságban versenyezhettünk, és azt hiszem nagyon erős kategóriában szerepeltem. Az összes alfa közül a 6. legjobb idővel a kategória 5.ként kerültem döntőben ahol Satan cartárs ellen kezdtem és fejeztem be a döntőt.
Délután-este még felugrottunk a Hungaroringre, egy kis elégtételt szerettem volna az elrontott Kalocsai döntő miatt. Itt már a nevezésnél elszurtam, nem volt nálam a forgalmi. Igy mehettem teszt kategóriában. Futottam 3-at a becsület kedvéért, de az első futam után elment a kedvem. 9.9-es 200méterrel teszt kategóriában 13. helyen álltam, az eredeti S2-es kategóriában a 4. helyen kvalifikáltam volna magam a döntőre ha elviszem a forgalmit:((((
Skóciában:
Mivel az autóról aug31.én lejárna a müszaki, igy hazautazás elött kértem időpontot müszakira, és a mai napon el is gurultam a müszakiztató garázsba. Megkapta a müszakit, de hogy????? Az első futómüben középről-balról hallotam már hogy kotyog valami. Ez be is volt kalkulálva, hogy emiatt megbukik(itt Skóciában a bukás után 10napig ingyen újravizsgáztatják az autót). A hiba meglett de a vizsgán átment:))))
A bal első alsó lengőkar a bünős, de a kanyarstabilizátor-ültető rúgó-kemény gátló annyira bekeményíti a futómüvet hogy a gép nem dobta ki hibaként:))))
Már meg is rendeltem az újat és a héten kicseréljük.
Na most ennyi röviden:))))
GT kartárs küldött nekem matricákat, amiket ma felragasztottam. Nagyon szép és szolid is lett, és ha bárki megnézi rákereshet az amorén a nevemre vagy az user Id-re.
THX GT-nek!
Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.
Végre idén is eljutottam gyorsulni, és kipróbálhattam a V6-ot negyedmérföldön.
Az időjárás a lehető legjobb volt, 18fok szélcsend borult ég.
Felraktam a yokohama semi-slickeket és elautoztam 150km-re Crailbe.
Rengeteg szép autó volt, de sajnos mind offos:((((
Jellemző hogy a 8 futamból 2x Skyline-al 1x-1x Impreza-val és Evo-val mentem.
Az első 5 futam nem volt valami fényes, inkább ismerkedtem az autóval.
De az utolsó 3 futam már 15,5-15,4-15,5 volt 145-ös végsebességekkel és 2,2-es 60 lábakkal. Sajnos az 1/8ad mérföldes időket nem mérték.
A napot dizelveréssel fejeztem be, egy fabia rs maradt le pár autóval:))))
Legközelebb már otthon lesz race, Kalocsán találkozunk!
Vasárnap kivittük a húgomat a reptérre és mivel a tengerparton van a Prestwick-i reptér elidéztünk kicsit a Baywatch-i strandot idéző parton és készítettünk pár képet( a 156 képei között találtok párat). Nagyon szép környezet, csak az időjárással van baj. A napsütés, magas hőmérséklet, szélcsend 3asból kettőnél több még sose volt, de egynek is őrülni kell. Most is csak napsütés volt:))))
A hűs áramlatok pedig az autóban keletkeztek végre, mivel kicseréltem a szellőztető ventillátor motor ellenállását. Nem müködött amikor megvettem, és a második villanyász mondta meg ugyanazt amit Szilárd már az elején mondott. 1 hét keresgetés után találtam egyet ebayen és ma megjött. A klimát majd le kell ellenőriztetni, valószinüleg nincs gáz:)))))
Megküldték az új, mostmár jó! légtömegmérőt. Hát ezt az érzést javaslom mindenkinek:))))) V6 feeling leírhatatlan talán csak ez példázza megközelítőleg:
Beszélgetünk a hugommal a járó motorú autó mellett:
Hugom:-Te ebben csak 3 henger megy?(azt hitte 4 hengeres)
Én:-Ja alapjáraton átkapcsol a Suzuki üzemmódba és ilyenkor csak az egyik fele müködik a motornak:)))))))
Szó ami szó tényleg nagyon durva:)))
De a teljesítmény az még durvább....
Múlt hét pénteken megvettem a GTV útodját ezt a fekete szépséget:))))
Olcsón vettem és mivel nem a MediaMark-ból ezért nem jót:(((
Tudtam hogy nem véletlenül olcsó. Próblémák: LMM, termosztát, fűtés ventillátor, rádió.
Megrendeltem a termosztátot és az LMM-et, és meg is jöttek pénteken. Akkor csere....
Ja persze:(((((
Lmm a régi csavarjai berohadtak majd az egyik beletört a házba.
Kicseréltem nagynehezen és pótoltam a csavarokat, erre nem müködik az új.
Oké, a mai sz..ás megvolt, gondoltam....
Visszaraktam a régit és lerendeztem a cserét gariba.
Átmentem az egyik kollégámhoz aki autószerelő, hogy kicseréljük a termosztátot.
Amikor szedte ki a régit már szólt hogy a hosszú csavar szétnyalta a menetet a házban, valószinüleg már korábban mert első pici mozdításra megindult. Kicseréltük a termo-t de nem akartuk megkockáztatni hogy csak két csavarral fogassuk le, ezért kb egy óra alatt végigtelefonáltuk az összes skót vagy magyar ismeröst hogy kinek van 8-as menetfúrója(az eredeti csavar 6-os) és egy hosszabb csavarja, a skót csoportvezetőm lett az áldozat és töle kaptuk mindkettőt.
Sikerült szépen megcsinálni, de a próbakörön kiderült hogy az új termosztát kinyít 75 fokon. Most egyelöre ez igy marad és ha már minden klappol akkor kicserélem egy normálisra, de ezt majd inkább otthon, Magyarországon:)))))
Még mindig megbocsátok neki mindent:))))))