Mutasd

>> Szerviz2016-08-28

Tegnap a navit használva feltűnt, hogy nem kap töltést. A három hónapja vett töltőm hagyta el magát. A vége esett szét, a végéről leesett a biztosító fémgyűrű, kiesett a csatlakozó rugós pöcke, meg a biztosíték. Természetesen a szivargyújtóba, ahol zárlatot csinált. Egyik része az ülések mellé potyogott be, az aprólék meg szivargyújtó alsó résein a középkonzolba.
Mára maradt a megoldás.
A használatit tanulmányozva az aljazat biztosítéka a motortérben van. (Az ülésfűtésé meg a csomagtartóban, a fene érti az olaszokat - part 1.)
Csere és lám működik minden. Bár furcsa volt, hogy a könyv szerint 15A-os biztinek kellene lennie, de 20-as volt benne. (A fene érti az olaszokat - part 2.)

A motortérben kutakodva meglett egy zörgés forrása is. A motortakaró első felén lévő alu lemez zörgött, mert lötyögött a helyén. A füleket megszorítva helyreállt a rend.

 
>> Egyéb2016-08-26

- életkor: 262 nap
- km óra állás: 30.592 km
- össz. menetidő: 431,52 óra (17,98 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.848,42 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,85 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,80 Ft/km
- átlagos napi futás: 116,76 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,86 %

 
>> Esemény2016-08-13

A 259. együtt töltött napon elértük a 30e km-t.

 
>> Egyéb2016-08-10

Egyre feltűnőbb, hogy a Giulietta fedélzeti számítógépe "lefelé" csal. Szinte mindig kevesebbet mutat a valós értéknél. Az első diagrammon jól látható.
A másodikon megpróbáltam mindezt összefüggésbe hozni a tankolástól tankolásig mutatott átlagsebességgel. Szóval, az összefüggés nem egyértelmű.
A harmadik grafikon a tankolások közti és az össz átlagsebességet ábrázolja.
A negyedik meg azt, hogy minél gyorsabban megyünk, annál magasabb a fogyasztás...

Az ötödik grafikon a 159 mutatott-valós eltérését mutatja. A 159 a Giuliettával szemben inkább többet mutatott.
A pálmát a 156 1,9 mjet SW viszi el, ahol jó átlagban 1 literrel kevesebbet mutatott a comp. (6-os kép)
Bár a 156 1,6TS-é is szeretett kevesebbet mutatni. (7-es kép)
A 147 1,6TS viszonylag pontos volt (8. grafikon)

A 9. grafikon pedig a fenti 5 autó eltérését mutatja egyben.

 
>> Egyéb2016-08-08

Kb egy hete átcseréltük az első gumikat a hátsókkal.
Ki is lettek egyensúlyozva.
A hétvégén többször is feltűnt, hogy sima úton hupogva gurul a kocsi, mint amikor meg van ütve a felni és ovális a kerék. Pedig nem fogtunk kátyút...

Ma visszavittem a gumishoz, újra átpörgette a kerekeket. Semmi bajuk, szépen futnak. (Egyiken kicsivel odébb kellett rakni az 5 grammos súlyt.)
Mivel semmi látható oka sem volt a nem egyenletes gördülési zajnak, visszacseréltük őket. Ami eredetileg hátul volt, visszakerült hátra.
Mentem egy 10 km-es kört és semmit se hallani!
Szóval maradnak.
Beállítottuk a légnyomásokat.
Nagy valószínűséggel az elsők jóval hamarabb elkopnak a hátsóknál. Remélem jövőre még lehet kapni majd ilyen gumit.

 
>> Esemény2016-08-07

Változott a terv. Az éjjel nagy vihar volt, reggelre a viharos szél meg is maradt. Az időjósok szerint a nap folyamán az ország közepe felé tart az eső. Ráadásul a Spiderre is ráfért volna egy takarítás, úgyhogy ő maradt itthon, mi meg a Giuliettával indultunk Siófokra.
Az eseményről csak annyit, hogy pont olyan, mint amilyennek egy Alfás találkozót el tudok képzelni.
Ja nem, több is annál, mert a sok finomság (szendvics, kávé, üdítő, jégkrém, pizza, süti) csak a ráadás.

Hazafelé átléptük a 29.000 km-t.

 
>> Egyéb2016-08-03

- életkor: 249 nap
- km óra állás: 28.578 km
- össz. menetidő: 400,92 óra (16,70 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.739,85 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 114,77 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,71 %

 
>> Szerviz2016-07-28

Ma felcseréltük az első kerekeket a hátsókkal, hogy egyenletesen kopjanak. Természetesen ki is lettek egyensúlyozva.
28.065 km
13.370 km-nél lettek felrakva, eddig 14.695 km-t tettem meg velük.