Mutasd

>> Egyéb2015-12-07

- életkor: 9 nap
- km óra állás: 1.735 km
- össz. menetidő: 23,37 óra (0,99 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 155,89 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,09 Ft/km
- átlagos napi futás: 192,80 km/nap
- mozgásban töltött idő: 11,05 %

 
>> Esemény2015-12-05

A bejáratást megkoronázva elgurultunk Olaszországba, Tarvisio-ba.
Hazafelé az tette fel a pontot a dologra, hogy a parkolóházban egy másik Giulietta mellett volt csak hely :-))

 
>> Egyéb2015-12-05

Az öt napos élményeim között ezt írtam: "- Tempomat gombja érzéketlenebb. Sokkal erősebben kell nyomni. Érthetetlen, hogy miért?"
Ma viszont rájöttem, hogy mi a gondom a tempomat "recall" gombjával. Egyszerűen nem úgy működik, mint a 159-nél volt. A szitu:
- Autópálya 130 beállítva, gurulunk.
- Jön egy 100-as korlátozás, finoman fékezve visszalassítunk 100-ra.
- A tempót gázzal tartva átmegyünk az alagúton.
- Korlátozás feloldva, elkezdünk gyorsítani gázzal.
- Gyorsítás közben a "Recall" gombot megnyomva a 159-nél átvette a vezérlést és rezzenéstelenül tovább gyorsít a beállított értékre. A Giuliettánál csak akkor fogadja el a gombnyomást, ha előtte teljesen levettem a lábam a gázról. Így egy "bólintás" benne marad a rendszerben, ami az utasokra nézve nem túl kellemes.
Még reménykedem, hogy bennem van a hiba és rosszul használom...

 
>> Egyéb2015-12-02

Öt nap és 750 km után, az első benyomások a Giuliettáról a 159-hez képest:
(+ jobb, - gyengébb)
++ Nagyon jó a kanyarkövető xenon.
+++ Fék. Hihetetlenül jobb a fogáspontja. Érzékenyebb, bármikor képes blokkolni a 17"-es kerekeket.
++++ Nem vakít a távfény visszajelzője. Nem igazán értem, hogy a 156-159 párosnál miért kell olyan erősen világítania. A felkapcsolt távfény azt jelenti, hogy sötét van, látni akarok. Ehhez képest a kék LED ezerrel a szemedbe világít, mint a szembe jövők reflektora. Itt rájöttek, hogy ez így nem jó.
- Tükröződik a féklámpa az ablakban. Utoljára a Samarában tapasztaltam ilyet.
- - Trip „B” nem nullázódik automatikusan. A 159-nél király volt, itt vagy nincs ilyen, vagy még nem jöttem rá, hogy hogyan kell automatikusan nullázni.
- - A kéziféknek útban a könyöklő,
- - ahogy a biztonsági öv becsatolásának is. Szerintem Giovanniék egyszerűen nem foglalkoztak a kérdéssel, mindkettő használata csak a useren múlik. Giu üzenete: nem foglalkozni vele.
- USB-n a LED zavaróan villog (látni). Megoldás, olyan sticket venni, amin nincs LED.
- Kevés a magas a rádióban. Számomra érthetetlen, hogy miért. Már a 159-nél se volt.
+ Hallgatható a rádió. Nem igazán lesz szükség HiFi beépítésre.
+++ Az USB lejátszás problémamentes, ahogy a telefonálás is.
- Tempomat gombja érzéketlenebb. Sokkal erősebben kell nyomni. Érthetetlen, hogy miért?
+ Kényelmes ülések. Elsőre zavaró volt, hogy nincs dőlésszög állítás, de feljebb emelve tökéletes.
+++ TCT szinte kitalálja, amit az ember gondol. Előzésre készülve, vagy faluba begurulva a fülekkel vissza lehet kapcsolni.
- A motorhang hangosabb, morgósabb.
- Vizes úton a kerekek által felcsapott víz hangos. Egyértelmű, hogy a hangszigetelést megspórolták.
+ Nincs semmi egyéb zaj. A szélzaj gyakorlatilag nulla.
- A műszerfal tükröződik a szélvédőn, a nyitható fedelet jól látni.
- A napfénytető tükröződik a rádió kijelzőjén,egy árnyék okozta fényváltozásra önkéntelenül odanéz az ember.
+ + A tetőablak még télen kinyitva se huzatos (vs Spider)
- - - Ellenben hangos, de lehet hogy csak a csendes utastér után feltűnő.
++++ Hihetetlenül jók a gázreakciók. Minden gázadást lereagál az autó. Alapjáraton "gázfröccsöt" adva ugyan úgy felpörög a motor, mint a 99-es, euro 2-es TwinSpark.
++++ Alfához méltóan viselkedik. Kormány, gáz, fék - egyszóval minden reakció méltóbb az Alfa névre.
Mi lesz, ha átkapcsolom Dynamic módba???

 
>> Esemény2015-12-01

Felkerült a rendszám.
Egyenlőre a gyári fekete műanyagra lett felragasztva a pléh. Egész jó lett.
Most egy darabig "emésztem", aztán meglátjuk, hogy mi lesz.
Remélem a kétoldalas ragasztó nem engedi el.

>> Tuning és extra2015-12-01

Felkerültek a kötelező Amore relikviák:
- Registered Alfa Driver
- Kígyók
Pluszban még egy "Registered Visitor alfaaamore.hu" matrica is.

>> Esemény2015-11-28

Ilyenkor a levegő tele feszültséggel...
...amit szó szerint kell venni, mert a takaró 150% műszálból van, csattognak a szikrák, ráz rendesen.
De kit érdekel ilyesmi? A maradandó élményt a feltáruló autó adja!

>> Esemény2015-11-28

A használatiban azt olvastam, hogy egy bizonyos távolságig nem lehet átkapcsolni "D"-be, ki kellett próbálnom...
...és tényleg!
100 km-nél hagyta először :-)

>> Esemény2015-11-28

9:10-kor értünk Rieglerékhez, Giulietta letakarva várt minket.
A nyári kerekeket FGP bedobta az Alfijába, mi a papírokat intéztük. Sajna a matrica rendszám nem jött össze, mert a "központ" olyan típusbizonyítványt állít csak ki, ahol ez nem szerepel. Egyedi elbírálás kell.

Aztán eljött a pillanat, és lelepleztük.

Beültem, összeismerkedtünk. Immáron minden gombot meg lehetett nyomni, minden kart meg lehetett mozgatni. Némi segítséggel sikerült németre állítani az olaszul kommunikáló autót.
A csomagtartóban jöttek a meglepetések:
- segélycsomag-égőkészlet-háromszög kombó táskástól,
- egy garnitúra gumi szőnyeg a téli latyak ellen,
- egy Alfás pulcsi (!!)
- a rendszámtábla tartó előre.
Itt indult el a próbálgatás. Tulajdonképpen a fehér autó a fekete tartó és az arra felrakott pléh rendszám tetszik. Lehet, hogy ez lesz a nyerő megoldás.
Tekintettel a TCT-re és a szűk kapura Farkas Dánielt kértem meg, hogy járjon ki.

10:30-kor Júlia kigördült a szalonból...

>> Esemény2015-11-26

...vagy esetleg kettőt, vagy még többet...
Mindig van valami Alfáéknál, ami "helyzetet" teremt. Most éppen egy elírt motorszám.
Mint kiderült, az importőr rendszerében más volt beírva. Ha a valóság nem stimmel a papírokkal, akkor az okmányiroda nem ad forgalmit. Miután észrevették a zavart a tér-idő kontinuumban, megpróbáltak korrigálni. Sikerült is. Ma javították a rendszerben a motorszámot.
Gyorspostával el is indították a hivatalos papírokat Rieglerékhez Győrbe.
Már csak rajtuk múlik.
Ha holnap délelőtt időben Győrbe érnek a papírok, akkor ki tudja állítani az okmányiroda a forgalmit. Ebben az esetben van esély gurulni a hétvégén.
Ha nem, akkor nem.
A helyzetet bonyolítja, hogy Győrben az okmányiroda jelenleg NAV-os rendszámokat osztogat.
No, ilyet NEM szeretnék, tehát nem Győrből lesz rendszáma a kocsinak.
Holnap 11-ig eldől minden...
Hogy már régi ismerősként üdvözölhessük egymást - biztos, ami biztos alapon - még egyszer elolvasom a használati utasítást.

update 2015.11.27.
Kettő lesz az az egy. Átvétel holnap 9:00