Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Az elmúlt napok a "Nagy Túra 2013"-ra való felkészüléssel telt:
- zöld kártya kikérése a biztosítótól,
- tűzoltó készülés bekészítése,
- szerszámkészlet összerakása,
- pár pótcucc összekészítése (csavarok, drót, szigszalag, stb.),
- a bizalom jegyében olajat NEM teszek be,
- mosás (kívül, belül),
- folyadékszintek ellenőrzése,
- gyertyák ellenőrzése (a két jobb oldali olajos volt),
- a klímacsövek lezárása,
- keréknyomás ellenőriztetése a gumisnál (pótkerék is),
- zene CD-k írása,
- navi beprogramozása (az összes látnivaló saját POI-ként),
Holnap indulunk!
Egy német fórumon találtam a leírást, csak bemásolom ide, hogy meglegyen:
"AW: Öl der Servolenkung wechseln...
...Zum Wechsel (Spülen), macht es Sinn eine zweite Person dabei zu haben...
den oberen (Rücklauf) Schlauch vom Servoölbehälter entfernen und den Anschluß am Behälter temporär abdichten...
Den Rücklaufschlauch verlängern und in einen geeigneten Behälter führen...
Motor anmachen und permanent frisches Öl einfüllen... dabei mal hin und herlenken... und solange Öl nachfüllen bis am Auslauf nur noch frisches Öl austritt.
Motor abstellen.... Schlauch wieder am Behälter anbringen, Füllstand prüfen... fertig"
Tehát:
- két ember kell hozzá,
- a tartályba visszavezető csövet lehúz, meghosszabbít, és egy edénybe vezet,
- a tartály nyílását lezár,
- motort elindít,
- folyamatosan utántölt,
- kormányt ide-oda teker,
- amint a friss olaj jön kifelé, motort leállít
- csövet visszarak
- sört bont (német oldal ide, vagy oda, de szerintem ezt kifelejtették)
Reggel, hogy ne kelljen keresgélni ki akartam készíteni a segélycsomagot. Jobban szemügyre véve kiderült, hogy márciusban lejárt. Semmi gond, ott a Párducé.
Aha, az tavaly decemberben járt le...
Úgyhogy kellett egy új.
Még a dallamkürtöt kellett visszakapcsolni a "normál" dudára a hamutartóban lévő kapcsolóval.
Ezzel fel is készültünk a vizsgára.
Csont nélkül átment. Érvényes 2015.07.06-ig.
A dokumentáció készítés még hagy némi kívánni valót maga után, mert a km óra állást kicsit elírtál.
Valós: 160.633 km
Beírva: 166.633 km
Úgyhogy a következő két évben legalább 6ezret kell mennünk :-)
Mióta megvan a Pók minden évben megkerüljük a Balatont.
Így történt ez ma is.
A déli sarkánál kezdtük, Keszthely volt az első cél. Majd végig a déli parton, és komppal át Tihanyba.
Zánkától találtunk egy járható utat Tapolca felé, így a kékkuti forrást is megnéztük.
262 km, végig nyitott tetővel, a lehető legoptimálisabb időjárással.
A tesztutat sikeresnek nyilvánítom, holnap mehetünk műszaki vizsgára.
Elkészültek a fékcsövek, de most már rézből. Csöri felpattintotta őket.
Mire odaértem, már az udvaron várt a Pók.
Négy napnyi távollét után hazajöttünk.
A fék jobb, mint valaha, akkorát lassul, hogy csak na. Ha elengedem a féket visszaugrik a pedál. Tavasz óta olyan lájtosan jött vissza.
Már tuti nem volt százas a szabályozó.
Ma elgurultunk Csörihez, hogy a hátsó fékerő szabályozót kicserélje.
Ahogy Murphy mondta „ami elromolhat, az el is romlik” - tehát egy alkatrész cseréje is csak bonyolult lehet.
Az elmúlt 14 év során dolgozott a korrózió. Eltörtek a csövek. Elsőre nem is az, amelyiket tekerték. Gyakorlatilag egy fékcsövet lehetett volna kitekerni belőle. Azt meg minek. Cserélni kellene őket.
Gyári nincs, illetve a négy közül csak egy. Nem is olcsó...
Szóval le kell gyártatni a négy becsatlakozó fékcsövet, úgyhogy a Pók Várpalotán maradt...
A felemelt kocsi alatt nézelődve feltűnt, hogy az eddig rozsdaszáraz fékerő szabályozó olajos. Szivárog belőle a fékolaj. Nem sok (a tartályból még nem hiányzik észlelhető mennyiség), de olajos. A jövő hónapban esedékes műszakin nem biztos, hogy átmenne.
Szóval Csöri elindította az alkatrész keresést. Amint lesz, cseréljük.
Remélve, hogy a gázelillanás problémakör végére pontot tudok tenni, tavaly vettem egy új klímakompresszort. Akkor úgy tűnt, hogy megoldódott a klíma kérdés.
Nos, nem.
Vasárnap a nagy melegben megpróbáltam elindítani, és nem sikerült, nem is kattant a mágnes. Minden valószínűség szerint elment a gáz...
Ma megkértem Csörit, hogy vessenek már rá egy pillantást. A csatlakozó kupakját letekerve, az apjának rögtön feltűnt, hogy szisszen egyet.
Pillanatok alatt előkerült a szimatoló eszköz, és elindult a nyomozás. Mint kiderült, a szelepnél ereszt. A kupak közepe kicsit megnyomja a szelepet, és az nyit. (Az ok egyszerű, a sok le- és felrakástól elkopott a belseje.)
Szóval gázt leszív (kb. 285 gramm még volt benne), majd feltölt 650 grammal. A klíma máris működik! :-)
A kupakok nem lettek visszarakva, majd itthon keresek valami megoldást helyette, hogy ne koszolódjon a szelep.
Ma másodszor is nekifutott Csöri a generátor projektnek.
A munka rutinos mozdulatokkal, mondhatni becsukott szemmel ment. Nem hiába gyakorlat teszi a Mestert.
A csere utáni próbakör 5,5 km-es lett, már ekkor is 0,4 km-el túlteljesítette az előző generátort.
Projekt lezárva, indulhatunk haza.
Tesztelés közben Csörinek feltűnt, hogy nem működik az egyik rendszámtábla világítás. Mire kimásztam a kocsiból, hogy némi ütögetéssel megjavítsam, már bele is került egy új izzó grátiszban.
u.i.
Hazaérve még mindig működik a generátor. Megtartjuk :-)
Tegnap tettünk egy nyitott tetős kirándulást az osztrák hegyekbe. 160 km oda, és ugyanannyi vissza. Királyság.
Hazafelé feltűnt egy finom kattogó hang, és mintha a padlólemezen is éreztem volna valamit.
Olyan volt, mint a stabszilent, csak fémesebb.
Ma alánéztem, és meglepve láttam, hogy a másik oldali bilincs is megadta magát. A bilincs szalagja félig a harang alatt. Tuti ez kattogott. Érdekes módon a harang szinte visszaugrott a helyére, így nem sok zsír jött ki.
A tisztogatás nem túl tiszta meló.
Szóval, zsír ment bele és felkerült egy új bilincs.
Kép nincs, mert fülig zsírosan nem vettem elő a gépet.