Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
• Menet közben ELŐRE fúj a szél! A hosszú hajúak nem fognak látni semmit! A filmekben látható hátra lobogás trükk. A szélvédő felfelé irányítja a levegőt, mögötte vákuum keletkezik. A hiányzó levegő pedig hátulról jön.
• A nyitott tető miatt, ha hideg van, hideg van. Célszerű felöltözni, a huzat ellen egy bőrkabát jól jön. Sokszor segít a fűtés bekapcsolása, de a meleget elviszi a huzat. Jól jön a szélfogó háló és 8-10 fok felett a lényeg, hogy süssön a nap, és már loboghat is a haj.
• Nyáron a nyitott tető miatt, ha meleg van, meleg van. Kb. 30 fok felett már nem elég a menetszél, 35 felett simán hőgutát kapni a napon. Főleg, ha az ember több órát tölt ott. Egy darabig segít, ha klíma hidegét magára irányítja az ember, de az se sokáig.
• A nyitott tető miatt nagyon le lehet égni a napon, hiába hűt a menetszél. Gyakorlatilag a strandon ülünk, de nem az árnyékban. Napolaj kötelező. Pár száz km után még így is ráég a napszemüveg az ember arcára.
• A napon fedél nélkül hagyott autó nagyon meleg! Erősen javasolt az óvatos beülés, a fekete bőr „issza” a napfényt. Ja, a kormány is meleg! (Célszerű árnyékban parkolni.)
• Tapasztalatom szerint olyan nincs, hogy nem ázik be valahol a kocsi. Normál esőre be lehet állítani az üveget, de ha máskor nem, mosáskor kapunk vizet. pl. a nagynyomásúval simán be lehet veretni, tehát óvatosan!
• A kabriózás lázadás ebben a racionális világban. Mindennek ellentmond, ami trend a jelenlegi autógyártásban. Izzadsz benne, fázol benne, huzatot kap a nyakad, füled, napszúrást kapsz, megfázol, náthás leszel, leég az arcod, a kezed. Cserébe olyan élményt kapsz, amit más autó nem tud.
• A kabriózás nem az esztelen száguldozásról szól. Nem az a cél, hogy legyorsuljuk a többieket. Ők csak siessenek, mi kívül állunk ezen a rohanó világon.
• Általában védtelenebbek vagyunk, mint a normál autósok. Elég, ha az előttünk menő ablakot mos, mi fürdünk. Elég, ha egy húzott diesel megy előttünk, mi tisztán szívjuk a kormot. A madaraktól érkező dolgokról nem is beszélve.
• Ha akarod, ha nem, a nyitott kocsival mindenhol feltűnő vagy.
• Itthon nagyon sokan nem tudják hová tenni a Spider-t. Annyira ritka típus, hogy sokkal drágábbnak vélik. (Bár 15 éve került Forintra annyiba, mint most a 159, tehát anno tényleg drága volt.)
• Tető nélkül mindent hallani. A városban a legfurcsább. Érteni az embereket a járdán, főleg a „beszólásokat”. Hallani az irigységet. Az emberek azt hiszik, hogy tele vagy lével, mert telik kabrióra.
• Az udvariasságot megköszönik. Ha gyalogos teszi ezt is hallani.
• A kabriósok is köszönnek egymásnak. Mint az Alfások. A nyitott tetősök is összetartanak.(update 2019: Ahogy szaporodnak a kabriók egyre kevésbé intenek.)
• Nem illik kimutogatni, pedig adott esetben nagyon jó lenne.
A késő őszi napon a napocska hívogatott egy kis nyitott tetős kirándulásra. Miután a melóból sikerült időben hazaérni, újra elmentünk Keszthelyre naplementét nézni.
Indulás előtt lecseréltem a szélfogó hálót a plexire. Így odafelé napsütésben, 23 fokban pólóban lehetett kabriózni. Hazafelé, sötétedés után, 15 fokban már elkelt a made in Tarvisio bőrdzseki.
150 km élményautózás.
Az ilyen kirándulásokért érdemes ilyen autót tartani.
Tavaly felfedeztem, hogy van egy érintetlen kulcs a Pókhoz. Még anno az is feltűnt, hogy a csomagtartót nem nyitotta, de arra gondoltam, hogy még nyers, majd bejáródik.
Nos, nem.
A téli leállás miatti olajcsere miatt előkerestem az eredeti használati utasítást. Ma "kiolvastam" a kis könyvet, és érdekes dolgot találtam:
A kocsihoz négy kulcs jár, és négyet is kaptam:
- Barna/bordó szögletes: mesterkulcs a többi programozásához.
- 2 db színes Alfa emblémás kulcs a hétköznapi használathoz.
- 1 db nyomott emblémás piros kulcs, DE ez csak az ajtókat nyitja, és indítja az autót. Arra az esetre van, ha ott hagyjuk valahol, mondjuk a szervizben a kocsit. A csomagtartót, a kesztyűtartót, és az ülések mögötti rekeszt nem nyitja.
Még így négy év után is tudhatok meg újat a Pókról :-))
Egy három napos túrát tettünk a hegyekbe.
Elsődleges cél a motorosok által annyira kedvelt 69-es út bejárása Ausztriában. Már régóta szemezgetek vele, mert sok jót hallottam róla. Az első nap ragyogó napsütésben odafelé meg is volt. Annyira klassz a terep, hogy még fényképezni is elfelejtettem. a legjobb benne, hogy nem igazán szerpentin, hanem mindenféle út van. Sok motorossal találkoztunk. Az út minősége pár helyen nem éri el az Ausztriában megszokottat, de még ezeken a részeken is messze a magyar átlag feletti. (A 84-es csak szeretne ilyen lenni.)
A szállás majdnem a túlsó végén Lavamünd előtt egy szerpentinkanyarban volt a Harrach Hotelben. A belinkelt videón 4:07-kor megy ell a motoros előtte. Ez a videó meg gyakorlatilag onnan indul.
A kilátás csodás, a tulaj nagyon barátságos.
Szombaton a Goldeck csúcsot céloztuk meg gyalogosan. Kb 160 km-nyi nyitott tetős kocsikázás után felszálltunk a felvonóba. Egy jó ebéd és némi hegymászás után elértük a csúcsot. 2.142 méter.
Miután lejöttünk a Spideren volt a sor, hogy a másik oldalon megmássza a Goldeck Panoramastrasse-t.
Hazafelé a Wörth-i tó partján gurultunk végig a szállás felé. Az út kifogástalan minőségű!
Sajnos éjjel szinte viharos széllel megjött az eső, így elindultunk hazafelé. Újra végig a 69-en. Megálló a 69-es büfénél, de még nem volt nyitva.
Összesen 877 km-t mentünk, a hazautat kivéve végig nyitott tetővel.
Király volt, ajánlom mindenkinek a 69-est!
Mivel mára sem volt nagy hőség kilátásban, a szokásos győri túrára a Spiderrel mentünk.
Ami beárnyékolta a napot, és ami miatt feladtam a reményt, hogy Mo-n valaha is kulturáltan lehessen közlekedni:
- Az út minősége kritikán aluli! (Celldömölk-Pápa-Győr) Az egy dolog, hogy a fele "bogárhátú" és leér az alja, de ennyi lyukkal, úthibával az eddigi össze "Nagy Túrán" (összesen 6.500 km) sem találkoztam! Gyakorlatilag az elmúlt években csak romlott a helyzet!
- A kedves trágyaszállítóról lapátnyi adagok potyogtak Takácsiban. Az anyagból kiszálló szalma kondenzcsíkként száll mögötte. A falu végén sikerült megelőzni, de szerintem nem értette a sofőr, hogy miért jeleztem a kezemmel...
- Minden harmadik autó 70-el megy. Faluban és azon kívül is. Valahogy nem értem a koncepciót. Most siet, vagy nem?
- A német autók 60%-án (Golftól felfelé) nincs irányjelző. Hol a német precizitás?
- Többen is mm-re az út szélén mennek. Persze néha le is mennek róla, ilyenkor a frászt hozzák az emberre, hogy szedhetem ki őket az árokból. Jó néhány padkázás után sem megy 5 centivel se beljebb. Nem tűnik fel neki, hogy hatalmas kátyúk vannak? Vagy csak szarnak a futóműre?
- Akinek telefonja van, az a fülénél tartja. A kocsi mozgásán is jól látni. Nem tilos az ilyesmi már pár éve?
Az éjjel hatalmas vihar volt, de reggelre elvonult. Tehát elindultunk. A gond csak az volt, hogy egy idő után be kellett csukni a tetőt, mert utolértük a vihart. Veszprém előtt kiadós nyári záport kaptunk...
Aztán a Balcsi északi végét megkerülve, már vízmentes időben érkeztünk Siófokra, a szokásos közlekedési káoszba. Jó fél óráig araszoltunk az utolsó pár lámpán keresztül a helyszínre. Már évek óta ez van, nem értem miért nem tesznek semmit??? A kirándulókban - öten, pakkokkal a kocsiban - vajon milyen emléket hagy??
Szóval háromnegyed órás késéssel érkeztünk, már csak kint jutott hely.
A tali a szokásos volt, hamar elment az idő. Sok Cartárssal tudtam beszélgetni, több kocsit sikerült megnézni.
Az ellátás király volt. A szenyó, a Civas Regal, a pezsgő, az üdítők, a jégkrémek, a jeges sütik, a kávé, a pizza, a zene....
Szóval igazi mediterrán sziesztás hangulat.
Minderre jöttek az vetélkedők, és a tombola.
Aki nem érezte jól magát magára vessen...
Meg az is, aki nem jött el!
Hazafelé a Balcsit délről kerültük meg, jobb időt a fedetlen autózáshoz kívánni sem lehetett. Valahol a déli parton túlléptük a 163.000 km-t is.
A Pók ma 1.478 napja van meg, ez idő alatt:
- Megtett út: 29.543 km
- Napi átlag: 19,99 km/nap
- Tankolt üzemanyag: 2.485,43 liter
- Tankolt üzemanyag ára: 929.958 Ft
- Átlagfogyasztás: 8,41 liter/100km
- A legnagyobb fogyasztás: 12,32 liter/100km (a téli leállás alatti szerelések miatt)
- A legnagyobb úton mért fogyasztás: 10,00 liter/100 km
- A legkisebb fogyasztás: 7,00 liter/100 km
- Átlagos üzemanyagköltség: 31,49 Ft/km
Hazaértünk a 2013-as Nagy Túráról a Spiderrel.
- 11 nap
- Salzburg és környéke
- Attersee
- Chimsee
- Hochalpenstrasse (2.500 m)
- Edelweissspitze (2.571 m)
- Grossglockner
- Heiligenblut (aranymosás is)
- Diga del Vajont
- San Boldo
- Caorle (0 m)
- 2.103 km
- 164,61 liter üzemanyag
- 2.292 fénykép
A Pók hibamentesen tette meg az utat :-)
Hazafelé indultunk.
Rövid pihenőt tartottunk Tarvisioban. Vettünk néhány bőrcuccot: aktatáska, pénztárca, szíj, asszonynak bőrtáska. (Jókat lehet alkudozni.)
Az út kényelmes kocsikázással telt. Végig olasz zenéket hallgattunk.
A hangulatot csak az árnyékolta be, hogy este már otthon alszunk. Ennyi volt a "Nagy Túra 2013", folytatás jövőre...