Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Megvan az új akku. Két év garancia van rá, remélem többet fog kibírni.
Beszereltem, ha pár mm-el szélesebb nem fért volna be. Így elég volt egy kicsit a felfogató furaton reszelni és belement a csavar a helyére.
Még mindig nem indítottam be, majd ha nem lesz bakon...
November 27-óta nem forgott a motor. :-((
Már hónapok óta itt áll a tetőhöz szükséges impregnálószer, amit még decemberben kaptam KGBMAN Cartárstól, ma elérkezettnek éreztem a napot...
Fél órás porszívózás tisztogatás után, "lemaszkoltam" a tető szélét, hogy ne menjen máshová a cucc. 10m2-re írja elegendőnek a doboz, de háromszor is befújtam, elhasználtam vagy kétharmadát. Mind a három alkalommal a vászon beszívta mint a szivacs a cuccot. Lehet, hogy holnap befújom még egyszer.
Aztán megjelent a garázsban az első légy, ha már a spré a kezemben volt gyorsan leimpregnáltam azt is. Eredmény az utolsó képen. :-))
Először visszatettem a bal hátsó kereket, elvileg kész. Közben sikerült eltörnöm az "akciós" készlet hosszabbító szárát, nem bírta a 100Nm-t.
Nekiálltam a motortér kapcsolónak, mert állandóan jelzett. Nem egyszerű hozzáférni, ki kell szedni a lámpát. Kicsit megjárattam a mikrokapcsolót, talán jó lesz. Minden esetre derék ablakmosó tartályt szereltek a Pókba! 5 liter biztos megvan. :-)
Kiszedtem az eredeti szőnyeget és a német mentőcsomagot. Előbbi megy a kukába, a második relikvia lesz.
Megpróbáltam feltölteni az akkut, de reménytelen a helyzet. Egyértelműen cellazárlatos. Új kell.
Végül összeállítottam az úti csomagot:
- elakadásjelző, ami szintén eredeti Alfás darab 98-ból, a tokon az egyes országok segélyhívő számával (egy részük már nem jó)
- szerszámok, csavarok, drót, miegymás
- izzók
- magyar segélydoboz
- kettő sárga mellény (az osztrákoknál meg olaszban kell - ha jól tudom)
Mindennek találtam egy stílusos piros táskát :-)
Sikerült mindent a helyére tenni, szól a zene, csak az akku nem bírja. Sajna így 8 éves korára csere érett lett.
Tegnap sikerült hozzájutnom egy MacAudio MP4000-es végfokhoz, így ma először annak a kissé kopott alsó lemezét csiszoltam le, majd lefújtam feketére.
Eredetileg a zárható rész belső oldalára szerettem volna tenni, de roppant körülményes lett volna fúrni, bekötni, beállítani így kívülre került. A díszfedelet így meg kellett fordítanom.
A gyári mélynyomó kivágásába keretestül helyet kapott ideiglenesen egy 20 cm-es koax. Egyenlőre ő játssza el a mélynyomó szerepét.
Két csatornáról mennek az ajtók kettő hídba megy a mélyre.
Elég nehéz volt hátravinni a vezetékeket, de sikerült miután kivettem az anyósülést. Középen mennek a drótok.
A rádiót érdekesen szerelték be az első képen látható toldóval. Gyakorlatilag megtoldották a drótokat...
Már csak vissza kell rakni mindent a helyére.
Érdemes néhány szót ejteni a Spider eredeti hangrendszeréről is, mert nem mindennapi megoldás.
Az ajtókban a szokásos „kisovál” hangszórók foglalnak helyet. Az időjárás viszontagságai ellen a membrán elé tett szivaccsal védekeznek. Furcsa látvány. Nincs rossz hangjuk, de valami számomra ismeretlen megfontolásból úgy vannak beszerelve, hogy lyuk van körülötte. Akusztikai rövidzár. Nem igazán érthető, hogy egyáltalán hogyan tud mélyeket visszaadni. Mondjuk, maga az ajtó elég nagy, a beltere jó doboz.
A magas sugárzó a szokásos kondi hangváltón keresztül csatlakozik. A rádió első két csatornája hajtja.
A mély még érdekesebb, egy dupla tekercses, 2x4 ohmos, 16 centis hangszóró. A rádió hátsó hét csatornája van rákötve. Nálam épp - mivel nem az eredeti a rádió, és nincs benne hangváltó – széles sávban. Mivel a magas átvitele erősen csillapított, egész elfogadhatóan szól. Mögötte a légtérrel sincs nagy baj, mert a teljes csomagtartó az. Belül kárpitozva, tehát a csillapítás megvan.
A rendszer meglepően jól szól, de nyitott tetővel kevés, mint dobostortában a dobpergés.
Két fejlesztés adja magát:
1. A kisoválok helyett nagyot tenni és akusztikusan lezárni. Nagyságrendű javulást remélek a mély átvitelben.
2. A mélynyomót egy igazi sub-ra cserélni és mindezt megküldeni egy erősítőről.
A gondolatot tett követte és ma vettem egy Mac erősítőt.
Sok-sok kaland után megérkezett az utolsó alkatrész is a Pók-hoz egy ABS jeladó formájában. A hétvégén beugrik a helyére és remélem működni is fog :-)
u.i.
Dudál, nem jó az ABS szenzor, nem passzol a helyére...
A virágcserepeket biztos, ami biztos alapon jó vastagon lekentem hemerájttal, majd visszaraktam a rugókkal együtt a helyükre. Egész jól mutat :-)
Kéziféket is beállítottam, a féket légtelenítettem, már csak az ABS jeladó hiányzik.
Sok-sok heti várakozás után, ma végre megjöttek a hátsó rugó ütközőbakjai, a "kúpok" vagy legújabb megnevezésük szerint a "virágcserepek".
Összehasonlításként mellé tettem a régit. Szerintem érthető miért hajtottam az újat :-)
Sikerült 12-es imbuszt szereznem így feltöltöttem a váltót olajjal. Nagyon kíváncsi voltam mennyi hiányzik a múltkori olajtócsa miatt. A fő gond, hogy mivel lehet betölteni az olajat. Nos, egy kiszolgált zuhanyrózsa csövét vágtam le és műanyaglapból elegáns tölcsért hajtottam. Profibbat a boltban se lehet venni :-)) Nos 2 dl-t töltöttem rá, ebből a harmadik képen lévő mennyiség lejön, ennyi jött "vissza". Szóval tényleg nem sok hiányzott.
Aztán felkerült a kartervédő is...
...megjöhetnének már a hiányzó alkatrészek a hátsó futóműhöz...