Mutasd

>> Szerviz2010-02-07

Visszakerült a hűtő alá a tartólemez :-)
Lepucoltam és lefestettem az alsó takarólemezt, mert az elmúlt pár idő (Szeged előtt került fel) már nyomokat hagyott rajta. Szárad...
Akit esetleg érdekel a rajta lévő feliratokat is lefényképeztem. www.karter.ru - Az enyém egy 147-hez szántból van átalakítva.
Kicsit jobban körülnéztem a csomagtartóban is. Lebontottam a kárpitot és találtam valamit, amiről nem tudom hogy mi az.
Aztán szemügyre vettem az eredeti Alfás szerszám készletet, arra emlékeztet, amit anno a Samara-hoz kaptam :-)

 
>> Szerviz2010-02-04

Mivel a hátsó futómű hiányzó alkatrészei még mindig nem érkeztek meg, tegnap új projektbe kezdtem.
Már régóta terveztem, hogy a hűtő alatti tartót felújítom, ezért motorvédő le, lemez le (szerencsére megtaláltam a manuál 2700 oldala közt a vonatkozó oldalt, így bátran vágtam neki, mert tudtam hogy nincs buktató) drótkorong ráugrik + rozsdamaróval beken. Ma újabb drótkorong + Ro55 kezelés után lefújtam alapozóval. Holnap mehet rá a matt fekete...

 
>> Szerviz2010-01-31

Ma délután sikeresen visszaoperáltam az újravarrt ablakot.
Tanulva a repedés történetéből a felszerelés előtt hősugárzóval alaposan befűtöttem, nem is lett gond.
Köszönet KGBMAN Cartársnak a segítségért, nélküle nehezen lett volna új ablakom.

 
>> Szerviz2010-01-25

Ma kiszedtem az akkut. Letisztogattam, a Cartársak segítségével megállapítottam, hogy 2002.06.04-i gyártmány. Szóval nem mai gyerek.
Töltöttem bele ioncserélt vizet, mert az eredeti helyén nem nagyon lehet hozzáférni. Gondolom eddigi gazdái se nagyon fértek hozzá,mert 8 pohárral fért bele, ami 1(!) liter.
Visszarakáskor tettem alá egy keményebb szivacsot, mert a pánt kissé lazán tartotta.
Ja és végre sikerült beszerelnek az áramtalanító kapcsolót is. Ehhez kellett két db távtartót csináltatnom műanyagból hogy ne álljon ki a kapcsoló szára és egy combos kábelt két saruval.
Most már nem kell leszedni a sarut :-)

 
>> Szerviz2010-01-20

Tegnap némi melegítéssel sikerült meglazítanom a fékvezeték csavarját, így sikerült csavarodás mentesíteni a bal hátsó fékcsövemet.
Aztán taktikát és beszállítót váltva sikerült fékbetétet szereznem a hátsó fékbe. Az új taktika abból állt hogy ott voltam, amikor a katalógusképeket nézegettük és nem anyagszám szerint vettük a kocsihoz illőt.
Aztán felraktam és kész.
Már csak egy ABS jeladó és a rugók belsejében való kúp hiányzik hogy talpra álljunk.
De akkor megyünk egy kört akármilyen idő is lesz, már a nyúlszőr kucsmát is előkerestem :-)))

 
>> Szerviz2010-01-17

Szóval ma először visszaraktam a súlyt, amiről továbbra sem tudom minek van:-)
Majd a jobb hátsó fékbe is betettem a sajátomból dugattyút. Sajnos a bal hátsó fékcsővel nem boldogultam, mert nem enged a fém fékcső végén a csavar. Jelenleg a csavarlazító dolgozik.
Mivel a kezembe akadtak a korábban Poló Cartárstól vásárolt levegő beömlők kicseréltem azokat is, ja meg feltöltöttem az akkut is.
Sajna a kocsi alatt feltűnt, hogy a hátsó dob feletti hővédő lemezt elérte a csavarnál az idő vasfoga vagyis a rozsda. Szerezni kell egyet, nincs kedvem foltozgatni :-(

 
>> Szerviz2010-01-16

Ami szép kívül legyen jó belül felkiáltással beszereztem két garnitúra gumi felújító készletet és nekiálltam a lefestett nyergeknek.
Mivel a homokoláshoz kicsit barbár módon sikerült kiszedni a dugattyút ezért mint azt a második képen is látni az megsérült. A pótlás egyszerű volt a sajátból. Babra munka a szétszedés és összerakás, de megérte.
Már csak egy probléma van - mint az az utolsó képen is látszik - ha a fékcső nem tekeredik meg a nyereg pont befelé áll. Valószínű a menet máshol kezdődik :-)
Ahogy néztem ezt a fékcső másik végének fordításával meg lehet oldani.

 
>> Szerviz2010-01-14

A bontott fékeket lehomokoltuk és hőálló ezüsttel lefestettem. Szép lett. Nagy dilemma volt hogy hogyan lehetne a a dugattyú kivétele után a helyét megvédeni a homoktól, de egy huszárvágással készült bele egy műanyag dugó (3. kép)

Holnap megjön a tömítéskészlet és mehet vissza a munkahenger.
A tömítéskészlet rendelésekor szert tettem 4 Alfa matricára, még nem tudom hová kerülnek, de jó ha van itthon.
Találtam áramtalanító kapcsolót is, ráadásul "kulcsos" verzió. Király lesz. Még egy távtartót kell esztergáltatni hozzá, hogy ne álljon ki annyira.

 
>> Szerviz2010-01-13

Ma felkerültek a rozsdátlanított és lefestett bontott féktartó konzolok, mert nagyságrendileg jobb állapotban voltak az enyémeknél.

 
>> Szerviz2010-01-06

Sikerült visszacserélni a fékbetéteket, így már semmi sem állt annak az útjában, hogy felugorjanak az első kerekek. Talán látható némi különbség a képen a régi és az új betét között :-)
Közben a kerekek is hazajöttem a gumistól, aki egy alapos takarítás után újra kiegyensúlyozta őket. Ráadásul rejtett súlyokkal, tehát eltűnt a felni elejéről az ólom :-)
Mivel a 4 lyukú hátsó kerék csapágyat is sikerült 5 lyukasítani, az is felugrott a helyére.
No, ma is érdemes volt felkelnem :-)))