Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Most hogy talpon van a Pók elkezdtem gondolkodni a további feladatokon. Van még pár:
- klímakompresszor betegecske, mert az előző tulaj 3 évig be se kapcsolta és minden tömítés kiszáradt, fel kell újítani és feltölteni a rendszert
- kormányt kellene bőröztetni
- két első lengőkar + segédalváz cseréje is esedékes lenne, mert ami benne van erősen korrodált. Keretem van, lengőkar kellene + a csere után egy futómű állítás
- kéne egy emelő is a kocsihoz,mert azt nem kaptam az autóval
- bal hátsó sárvédőt kellene lefesteni, mert lejött a festék
- a kipuff feletti részt kellene rozsda mentesíteni és alvázvédőzni
Ez utóbbi kettő be volt tervezve a jövő hétre, de két hetet csúszik a fényező vállalási ideje, úgyhogy más lép előre a sorban.
Még futom a köröket hogy melyik legyen, de biztos, ami biztos ma lepucoltam a segédalvázat, holnap drótkorong kerül sorra, majd a festés. Csak el kéne dönteni, hogy milyen színű legyen....
Elkészült a klíma. A kompresszor összes tömítését és a tömszelencéjét (második kép) is ki kellett cserélni. A belseje jó állapotban van, látszik, hogy nem használták sokáig (ezért is száradt ki a tömítés és ment el a gáz).
Rendszer nem ereszt és hűvöset fúj :-))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048149t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048150t.jpg)
Mint sokan mások ma mi is Esztergomba mentünk.
A mai nap néhány állomása képekben: 1. Pápa indulás 2. Győr gyülekező 3. Pihenő és zászlókitűzés valahol útközben 4. Sorompónál áll a konvoj 5. Alfa Maci is jól érzi magát 6. A Bazilika lépcsőinél 7. Az olasz tesztlappal holtversenyben elsők lettünk, a díj 8. A Duna túlsó oldala
373 km gondtalan kocsikázás a téli nagy bütykölés után, megérte :-))
Mivel az időjárás felelősök ma is jól végezték a munkájukat mióta megvan továbbra sem mentünk még esőben a Pókkal :-))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030399t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030400t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030401t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030402t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030403t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030404t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030405t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000030/0000030406t.jpg)
Már az első utakon kiderült, hogy hátulról elég komoly huzat érkezik. Valami védelem kell. Nem hiába gyártják a szálfogó hálókat. Anno gyors megoldásként egy Alfás törölközőt terítettem az ülések hátára. Nem volt kérdés, hogy háló kell, de az árát egy kicsit sokallottam. A többiek hálóit tanulmányozva egyszerűnek tűnt a dolog. Egy csőkeret, amire szúnyogháló van kifeszítve.
Két buktató van:
- Hogyan rögzítem a tartó keretet oldalt és hátul a kocsihoz: Megoldás két spéci T-alakú vas tartó a két oldalra. Hátul L-alakú a hátfalra csavarozva.
- Hogyan tüntetem el a csővázra erősített háló varrását: Itt a megoldás a bevonás bőrrel.
Érdekes dolog derült ki miután a kartonból kivágott szabásminta alapján elkészült a csőből hajlított váz. Nem fért el a becsukott tető alatt. A szabásminta készítésekor elfelejtetem a tetőt…
Nos, kivágtunk egy darabot a csővázból, most már befér a zárt tető alá és a két oldalt felnyíló műanyag fedelet se éri el. Jöhet a tavasz :-))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048142t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048143t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048144t.jpg)
Hozzájutottam egy 20-as mélynyomót tartalmazó komplett ládához, amiből kiugrott a hangszóró és beköltözött a gyári helyére egy Magnat kerettel és ráccsal. Így nem kellett fúrni.
Nem rossz, de HiFi versenyre nem fogok vele menni :-)
A HiFi projektet ezennel lezárom..
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048137t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048138t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048139t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048140t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048141t.jpg)
Mivel nem tudtam újat szerezni hát megfoltoztam a kipuff feletti hővédő lemezt a tartócsavarnál. Nem mondanám, hogy csinos lett, de a funkcióját tökéletesen ellátja.
Majd belepróbáltam a Spiderbe a JBL mélyládát. Jól mutat, de gyenge a végfok hozzá. Durván hallani a különbséget Hifonics javára.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048134t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048135t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048136t.jpg)
Hiába légtelenítettem újra a fékrendszert továbbra sem tetszett. A helyi szerelőgárdával konzultálva úgy döntöttem hogy a főfékhenger is cserés lesz, de többek tanácsára nem magam vágtam neki, hanem egy helyi márka független műhellyel.
A szerelő a légtelenítés során megjegyezte, hogy milyen patentül néz ki a hátsó futómű, úgy hogy csináltam pár képet róla.
Ja és ha már alatta voltunk végre lecseréltük a benzinszűrőt is, amit augusztus óta a polcon tartok. Még az eredeti volt benne, 12 év és 137e km után már aktuális volt.
Aztán itthon majdnem infarktust kaptam, mert a képeket nézegetve felfedeztem, hogy mindkét oldalon hiányzik egy-egy anyacsavar a futóműből. Gyorsan bepaszíroztam magam a kocsi alá és pótoltam. Azért maradt el mert ki sem tudtam szedni a csavart annyira beleette magát az alumíniumba, emiatt nem került be a meghúzandó csavarok listájába tehát vissza se lett téve...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048126t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048127t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048128t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048129t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048130t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048131t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048132t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048133t.jpg)
Ma megtaláltam a régi bőrápoló viaszt, ami Angliából származik és drága bőrgarnitúrákhoz adták anno a BNV-n. Szóval bekentem vele mindent ami bürke. Hősugárzóval befűtöttem a kocsiban. Holnap meglátom az eredményt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048122t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048123t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048124t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048125t.jpg)
A kocsi elkészült, bakokról lekerült, áramtalanító kapcsoló ON helyzetbe, kulcs a helyére és elfordít....
....több mint 3 azaz három hónapi állás után talán ha ötször körbefordult a főtengely és jár a motor!
Km óra állása: 137.090
Pár percnyi alapjáratozás és több mint 4 hónapnyi egy helyben álldogálás után kigurultunk a garázsból, és kocsikáztunk vagy 20 km-t. Minden működik, a féket még egyszer légteleníteni kell, a fékpofáknak össze kell kopni, de a HANG amit 5ezer felett ad a motor, az csodás.
Megérte a rengeteg idő, amit eddig rááldoztam. :-)
Kép az nincs, mert elhagyta magát az akku a fényképezőben-
...a hiányzó alkatrész. Szóval hála minden Alfák alkatrész kereskedőjének megérkezett a jobb hátsó ABS jeladó.
Amilyen gyorsan csak tudtam beraktam. Kész az autó :-))))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048082t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048083t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048084t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048085t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048086t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048087t.jpg)