Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A múltkor nekikezdtem, ma befejeztem.
A váltó előtti jobb kapcsoló működteti.
Kipróbálás majd ha összeraktam a motort.
A középkonzolt szétszedve feltűnt hogy a fehér műanyag izé ami körül az egész forog mennyire száraz.
Ma szétkaptam és megzsíroztam.
Furcsa hogy a két csavar mellett még rá is van peremezve 2-2 fül a felső részre.
Jó lenne tudni hogy mire gondolt a művész amikor ezt így tervezte meg...
A kábelezéssel is foglalkoztam, de nincs látványos eredmény.
A múltkor téma volt a topikban a váltórudazat gumi izéi...
Úgy gondoltam hogy nem élet az élet ha ilyenem nincs, rendeltem.
Ha már rendelek eszembe jutott pár dolog:
- ablaktörlő gumit is ad a shop, nem drága, kipróbálom,
- balansztengely szíj (ha már a vezérmű szíjat cserélem, akkor ezt is),
- vezérműtengely szimeringek (ha már ki van véve nem kéne a 20 éveseket visszarakni),
- két kutyacsont előre - erre semmi szükség nem volt, de megakadt rajtuk szemem és nem ügy cserélni őket.
Ma megjöttek :-)
Megszületett a döntés DRL ügyben, némi módosítással visszakerül a korábbi helyére.
Kb 1 cm-el megemelem hogy a rés közepébe essen, így már majdnem jó helyen van. Viszont kell hozzá egy távtartót gyártatnom.
Addig is elkezdtem beszerelni az elektronikát a régi helyére. A művelethez ki kell szedni a bal első lámpát és az ablakmosó tartályt. Ez utóbbit a visszarakás előtt megtisztogattam, furcsa látvány.
A projekt itt elakadt, mert elfogyott a vezetékem.
Folyt. köv.
A másik projektterv a navi tápjának eltüntetése hogy ne foglalja a szivargyújtót.
A váltó elé már korábban beépítettem két kapcsolót. A bal oldali az antennát tiltja le hogy ha nem rádiót hallgatunk ne járjon ki. A jobb oldali a hazárd megye lordjai légkürtöt kapcsolta a sima duda helyett. Mióta kikerül a légkürt (kicsit lassan játszotta a dallamot) ez üres, ez fogja a navi tápját kapcsolni. Szétkaptam a régi rendszert és mindenhová sarukat raktam a korábbi forrasztások helyett, mert így bármikor szét lehet szedni és rövidebbre lehet hagyni a drótokat.
A navinak forrás adott, a szivargyújtó vezetékére kellene rácsatlakozni. Nos ez nem olyan könnyű, mert nehéz hozzáférni. Főleg mert már a rádió is rá van kötve.
Nincs mese ki kell szedni a középkonzolt, hogy bekábelezzem és a korábban berakott vezetékekkel együtt rendbe tegyem a drótokat.
Folyt. köv.
A múltkor kipróbáltan a ragasztókat. Most mást teszteltem.
A teszthez kicsit módosítottam az egyik laposfogómat, átalakítottam szimering fogóvá. Az első részébe ívesen beleköszörültem egy vállat, ami felfekszik a szimeringre, de még nem tökéletes. A felső részbe is bele kellett köszörülni hogy a szelepszár végének legyen hely, ne azon feküdjön fel.
Szóval a teszt.
A múltkor feltűnt hogy a megtisztogatott felületre felnyomott szimering mennyire jól tart. Most 4 szelepvezetőt zsírtalanítottam a felrakás előtt. Pár nap állás után komoly birkózás árán sikerült leszedni őket. Erős a gyanúm hogy ezek fent maradtak volna a normál használatnál. (Anno nem zsírtalanítottam.)
Az egyik szelepvezető már sérült volt a gyári tömítés leszedése miatt, abba felrakás előtt még belekarcoltam párat hogy legyen mibe kapaszkodjon a szimering.
Nos ezt csak mechanikai sérülés árán tudtam leszedni, volt olyan - ha nem jobb - mint a ragasztott. Ráadásul itt a ragasztó hőtűrő képessége se kavar bele a képbe. Ez lesz a megoldás. Kicsi esztergakést sikerült szereznem már csak egy kéziszerszámot kell "legyártani" hozzá. Holnap konzultálok fémügyi szakival...
update 2022.01.29.
Nagy lett a lapka, nem fér el a hidrotőke helyén. A keresztfiam ellenben talált kisebbet úgyhogy pár sör mellett leméreteztük a szükséges tartót. Hétfőn elvileg elkészül.
Megjött a DRL...
...és befér a rács közé!
Ami újabb patthelyzetet eredményezett. A rács ugyanis íves. Ha vele párhuzamosan rakom, akkor nem előre hanem oldalra világítanának, ami ugye nem jó.
Ha előre akarok világítani vele akkor 4-5 képen láthatóan kellene berakni. Így valahogy nem az igazi...
PHuBi története az utolsó képen látható Spiderrel (is) kezdődőtt, ez volt amin először DRL-t láttam.
Tavalyelőtt szereltem fel PHuBi-ra egy pár DRL-t hogy ne keljen folyamatosan az emelt fényű izzókat égetni. Sajnos az előírt méretek pár centi híján nem voltak tarthatók, így a pékek zaklatása mindig ott volt mint az a bizonyos kard a fejünk felett.
A műszaki vizsga előtt ki is szedtem.
Ma a netet böngészve találtam egyet ami E jeles és csak 10 mm magas. Lehet hogy befér a felső nyílásba faragás nélkül?
Rendeltem egyet, pár napon belül kiderül.
Tervezgetem a nyári utat, a francia Alpokban mennénk még egyet.
Grenoble utcaképeit nézegetve feltűnt egy tábla (1.kép). Kinagyítva (2.kép) az a gyanúm támadt hogy itt is beindult a környezetvédelmi hiszti...
A kép tartalmára rákeresve kiderült hogy igen, beindult.
Kategóriába sorolás, matrica, bla-bla-bla...
Leírás itt.
Szóval majd rendelnem kell PHuBi-nak egy matricát 3,67€-ért.
Már csak az a kérdés hogy milyet?
PHuBi eredetileg 2002-ben készült, akkor még csak EURO3 létezett, tehát gyárilag ezt a besorolást kapta. Mo-ra viszont 2017-ben jött és a honosítás során EURO4-nek minősítették. Amit el is hiszek, de vajon mit szól a francia hatóság egy olyan besoroláshoz ami a kocsi gyártásának évében még nem volt? Forgalmit viszont kell feltölteni, amin ez látszik, mást meg nem írhatok be...
A szimeringek kutatását feladtam. Másfelé indultam el.
A szelepvezető 10 mm átmérőjű a szimering belseje 9,8 mm. Elvileg a bordák 0,1 mm-t "lapulnak" és ez rögzíti a helyén, vagy nem...
Többen is jelezték hogy a probléma ismert és már vannak kidolgozott megoldások, csak kicsit mélyebben kell körülnézni az internet bugyraiban.
1. megoldási lehetőség:
A szelepvezető felületének felérdesítése hogy legyen miben megkapaszkodnia a szimering belső bordáinak. Pár tized mm-es vállról van szó, a régebbi Alfákhoz lehet is kapni ilyet: 1. kép Nord motorok felújításakor szoktak ilyet esztergálni rá a beépítés előtt. Felmerült egy egyszerű szerszám készítése amivel akár a helyén is elvégezhető lenne.
2. megoldási lehetőség:
A szimeringet nemes egyszerűséggel odaragasztani a vezetőhöz. (keresés: valve steam seals: glue them?) Rögtön kiderül hogy többen is így tesznek, jött három találat is a ragasztóra. Az egyiket nem találtam meg itthon, így csak a másik kettőt rendeltem meg. Szilveszterre itt is voltak. Próbaként a gyakorló motorról leszedtem 3 szimeringet és újakat tettem fel. Egyet ragasztás nélkül, egyet-egyet meg a ragasztva. A felrakás előtt mindegyik szelepvezetőt alaposan megpucoltam féktisztítóval.
Ma leszedtem őket:
- ragasztás nélküli (4.kép): Meglepően nehezen, de egyértelműen a három közül a legkönnyebben jött le, belül jól láthatóak a bordák.
- Loctite 454 (5-6. kép): Komoly küzdelem árán sikerült leszedni, ez tartott a legjobban. A szelepszáron jól látni a ragasztó maradványát. A szimeringben meg azt látni hogy a felesleget "feltolta" a vezető a felső részbe. Kevesebbet kell felrakni. A ragasztó gél állagú, jól kezelhető, nem csöppen, 100 fok felett is működik.
- Loctite 518 (7-9. kép): Valahol az előző kettő között. Az állaga zselés, nehezen lehet szétkenni a szimering belsejében. A nyomai jól látszanak. Csak levegőtől elzártan köt meg, ezért a felesleg meg se kötött még folyik. Így nem nyerő mert mi van ha később felkerül a szelepszár és a szimering közé és ott köt meg?
Szóval a mai tesztet a 454-es nyerte meg...
Van még egy két komponensű fémragasztóm, azt is ki kellene próbálni...
Köszönet [k i z z o] és liusz cartársaknak a támogatásukért :-)
A múltkor már nekiálltam a cserének, de elakadtam mert eltörött a két átvezető.
Sajnos nem találtam a cikkszámot az ePER-ben, így nem tudtam merre induljak. Kértem segítséget és kaptam is egy linket. Innen már megvolt a cikkszám: 60609776 (Benne is van az ePER-ben csak a hozzá tartozó ábrának nagyon nincs köze a valósághoz, így nem gyanakodtam rá. A rajzon az elosztó ezen izé után van míg a valóságban előtte.)
Rákerestem és a gugli rögtön kidobta az Elaforg oldalát, ahol még volt 2 darab. Lecsaptam rá, ma megjött.
...ééés igen!
Az jött amit kerestem.
Össze is raktam a rendszert.
Újabb pont kipipálva a listán.