Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Tegnap elkészült a rendeskormányom Az eredeti fekete varrás helyett pirosat kértem, szerintem megérte.
A visszaszerelés kritikus pontja hogy eltalálja-e az ember azt a pozíciót a "ricnin" amin eredetileg volt. A szétszedésnél elfelejtettem összejelölni, de a fényképek közt találtam egyet amit látszik hogy hogyan sikerült megsértenem a menetet a leszedéskor (2.kép). Ezt vettem jelölésnek, remélem jó lesz. Minden esetre a csavarhúzó amivel a sérülés okoztam beleillik a nyomba (3.kép).
A kormányanyát "izomból" meghúztam, a csavar egyik sarka meg volt jelölve az kb ugyanoda esett mint a szétszedés előtt.
Szép lett :-)
Megérte a meló és a pénz. Mindenkinek ajánlani tudom a mestert. Pár szóból megértette hogy mit szeretnék és azt csinálta. Amit hozzágondolt - a rücsis felületet - attól még jobb is lett mint gondoltam. Jobb a fogása és pont olyan a felülete mint a légzsáknak. Látszott hogy nem ma kezdte.
Légzsákhiba nincs tehát sikerült jól visszarakni. A duda is működik, tehát azt is.
Mondjuk elég halvány a duda hangja, de ez nem a kapcsoló baja ...
Már csak a tesztkör hiányzik hogy sikerült-e eltalálni a ricnin a pozíciót...
- tankolások száma: 154 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 88.101 km
- életkor: 947 nap
- össz. menetidő: 1.287,57 óra (53,65 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.597,95 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 31,34 Ft/km
- átlagos napi futás: 93,03km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,67 %
Ma elég sok mindent akartam csinálni a garázsban de csak a kormány jött le.
- Először áramtalanítunk.
- A küllőkön van egy-egy lyuk, itt ki kell tekerni a légzsákot tartó csavarokat.
- A légzsák kijön előre, a csatit ki kell húzni a hátuljából.
- A bal oldali fehér csatit szét kell húzni.
- 24-es kulccsal a kormányanyát ki kell tekerni.
update:
most jön amit én elfelejtettem: összejelölni a kormányt a tengellyel hogy ugyan ide lehessen visszarakni a ricnin.
- Mögötte a kis csavarokat ki kell tekerni. Egyet benne hagytam hogy az átvezetö ne sérüljön a kormány feszegetésekor. Akár az összeset ráérünk a legvégén kitekerni.
- Már csak le kell szedni a kormányt a "ricniről".
Sokak szerint az anyát rajta kell hagyni és rángatni, az anya azért kell hogy ne verjük orrba magunkat a kormánnyal. Ez nem jött be.
Csináltam laposvasból egy lehúzót. (6.kép) A két szélső csavar a kormányöntvény menetébe kapaszkodik a középső a tengelyvéget nyomja. Ez se jött be mert elgörbült a vas.
WD40-et fújtam a csavar mellé hátha kilazul. Nos nem.
Csináltam még egy vasat hátha az már elég. Nos nem.
Mérgemben a két vas közé betettem egy-egy hosszú csavart merevítésnek. (8.kép) Így már nem hajlott meg, de mégse jött le.
Előkerült a nagy hajtószár is. Erre eltört a csavar. Aztán rájöttem hogy a csavarok összefeszülnek, hosszabb kell.
Így már sikerrel jártam.
Csütörtök reggel viszem bőröztetni :-)
Km óra állás: 90.825 km
Együtt megtett út: 35.325 km
Együtt töltött idő: 1.675 nap
Tankolt üzemanyag: 2.810,71 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,98 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap
Összes költség: 164,02 Ft/ km
Kisütött a nap, indulhatunk!
Tihanyig bezárkózva mentünk, mert annyira még nem volt jó idő, de a lehajtónál lévő parkolóban már nyitottunk.
Egy kör Tihanyban és irány a Halászkert, ahol is megebédeltünk.
Visszafelé pár kép az Ötvös Csöpi emlékponton és irány haza!
Tapolcán becsuktuk a tetőt, Sümegen még teletöltöttük PHuBi pocakját.
A jánosházi leágazó felé menet mintha egy Spider sziluettje tűnt volna fel így befordultunk. Az út szélén álldogált egy ugyan olyan Spider mint PHuBi. Megálltunk és üdvözöltem őket. A tetővel voltak elakadva mert nem csukódott be. Kézzel megmozdítottam és már ment is tovább.
Frissen behozott Spider volt talán SYG rendszámmal. Ajánlottam az alfaamore.hu-t, kíváncsi vagyok találkozunk-e?
A mai nap mérlege 257 km, kb 100 km fedetlen fővel.
1. Keréknyomás beállítása (elöl 2,7 - hátul 2,5)
2. Olajszint ellenőrzés a csere után, a maxig még kellett 1 deci.
3. Rendrakás a csomagtartóban. Eredetileg a reléket beraktam volna belülre, de a kábelköteg nem engedte volna így maradt. Ellenben elfért mellette a kerékkulcs és a vonóhorog (szerszámos), a KKL kábel és a pót ez-az a kék tartóban. Visszaraktam a borítást.
4. Visszakerült az akku takaró kárpit is, de előtte az akku mellé beraktam a szokásos szerszámkészletet..
5. A kamera tápja miatt szétkaptam a lámpát. A testvezeték átforrasztásával nyertem jó pár centit az USB kábelen. Remélem így már elér. Teszt holnap.
Valamelyik szíjnak hangja van. Olyan mintha a hosszbordás hátsó felén lévő feliratot lehetne hallani ahogy átmegy a görgőn. Holnap elválik hogy elhallgat-e.
115 nappal ezelőtt 2021.11.07-én indult a téli álom.
Ma kapott 20 liter E5-öt és tettünk egy 26,9 km-es kört hogy bemelegedjen az olaj a csere előtt. Meg a tél porát is lemostuk.
Hazatérve kapott friss Motul 10W60-at.
Induló állás: 90.584 km
(Hmmm, érdekes altatáskor 90.586 km-t írtam a táblára, most 2-vel kevesebbet mutat az óra. Kép anno nem készült az óraállásról úgyhogy bármi is lehet.)
Hogy ne legyenek unalmasak a tavaszi esték, beszereztem 2 db vezérlésmódosító felújító készletet. Még megvan az amit anno Pókból kivettem, megpróbálom felújítani. Jó lesz tartaléknak, mert drágul rendesen az is...
A belsejét még úgyse láttam. Találtam egy videót is róla.
Már régóta zavart hogy a háló olyan mintha víz folyt volna rajta (1.kép).
Kiszedtem a helyéről, szétszedtem két darabra, majd befújtam azzal a tisztítószerrel ami másodszor a kezembe akadt. (Az első a hideg zsíroldó volt, azzal mégse akartam.)
Finoman mindenhol lefújtam majd a fürdőkádban zuhannyal alaposan kiöblítettem. Először fekete lé jött le ami aztán kitisztult.
Száradás után eltűnt a kosznyom, királyság van.
Végül kicseréltem az ablaktörlő gumikat arra amit a múltkor rendeltem a netről. Érdekes mert a felső része egy fém profilban megy, nem kell a két sín ami a sima gumit tartja.
91 napja kezdte a téli álmot PHuBi.
Ma újra járt a motorja, de előtte még pár dolgot meg kellett csinálni:
- Hosszbordás takarója visszakerült (1.kép)
- Jobb oldali kerék mögötti burkolat felkerült,
- "Kartervédő" visszakerült,
- Központi gyertyák visszakerültek,
- Trafósor visszament (2.kép),
- Befecskendezők megkapták az új O-gyűrűket (3.kép - a régi már annyira nem volt rugalmas hogy el is szakadt a levételkor. A felső oldalt nem akartam még szétszedni ezért ott maradtak az eredetiek.),
- Befecskendezősor visszakerült, itt az új O-gyűrűk csak némi WD40-es kenés után voltak hajlandók visszamenni a helyükre (4.kép),
- akkut visszakötöttem,
..és itt jött az indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)
Pár hidrotőkét hallani, de majd abbahagyják. Egyenlőre nem járattam sokat mert minden füstöl a sok féktisztító, olaj, WD40 miatt. Majd az olajcsere előtt felmelegítem.
Már csak le kellett szedni a bakról, de előtte felkerültek az új Nokian gumik is.
Lássuk hogy hogy állunk a téli tervek megvalósításával:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Gumicsere – 2022.02.10.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere –
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.
Alakul a dolog, márciusra kell a végére érni…