Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-28

Sorra kerültek a kipufogó szelepek.
A 4-es koszosabb mint a többi. Gyanús...

Hozzátenném hogy a múltkor is ez jött le, lehet hogy annak a maradék koszát látni.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-27

Lebontottam a befecskendező sort és benéztem a helyükön a szelepekre.
Nem túl rózsás a helyzet.
4 szelepen látni valami lerakódást...
Nekiálltam a kipufogó csonk leszedésének is. Folytatás holnap...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-26

Második lépés a pollenszűrő cseréje lett volna, de csak a berakáskor derült ki hogy nem jó méretűt rendeltem. Hogy hogy sikerült azt nem tudom, már a visszaigazoló levélben is a "rossz" van benne. Szerencsére a leggagyibbat rendeltem :-)
Szóval most egy Filtron-t rendeltem.

Ha már szétkaptam a levélrácsot nekiálltam kicserélni a vezető felőlit. Még tavaly áprilisban szerezte Erhard.
Át kellene szerelni rá az ablakmosó csöveit, de ezt az elmúlt 20 év megakadályozta. A belső csőcsatlakozáson mindkét fehér könyök el van törve. (9-10. kép) Hogy ilyet honnan lehet szerezni nem tudom. Csövet minden esetre rendeltem, ha hosszabbra hagyom nem kell a könyök.

update 2021.12.27.
Sikerült rendelnem "könyököt", remélem az fog jönni ami kell. (60609776)

update 2021.12.30.
Megjött a jó pollenszűrő, betettem. Előtte kipucoltam a helyét és az egész rács alatti részt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-26

Bemelegítésnek a téli projektekhez kicseréltem a levegőszűrőt.
Belül volt rajta egy kék folt, kívül valami bogár maradványai.
UFI ment bele.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-21

Megjöttek a téli szerviz cuccai:
- UFI - légszûrõ
- MAN - olajszûrõ
- pollenszűrő
- Motul 8100 X-Power 10W-60 motorolaj 4 liter
- CORTECO - szelepfedél tömítés
- DAYCO - bordásszíj (a feszítők és a görgők maradnak, mert nincs bennük 35e km)

Hosszbordás és a feszítője már megvan korábbról.
Még egy felső kuplung munkahengert kell vennem, mert ereszti az olajat a mostani.

update 2021.12.29.
Ma is csomagot hozott a futár:
- tömítés az olajleeresztő csavarhoz (5 db),
- kuplung főhenger,
- egyenes csatlakozó az ablakmosó csőhöz,
- 1 méter 4/6 mm-es gumicső az ablakmosóhoz,
- Loctite 454 pillanatragasztó,
- Loctite 518 pillanatragasztó,
- pollenszűrő.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-18

Mit is kéne elintézni:
- tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót,
- kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni),
- dashcam tápja,
- szélfogó szövet tisztítás,
- DRL-t a felső rácsba (lehet hogy másik kell),
- szelepszár szimering saga végére járni,
- vezérműszíj csere,
- hosszbordás + feszítő csere,
- olaj- és olajszűrő csere,
- levegőszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé),
- levélrács csere,
- ???

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-17

A katalógusokat és a webshopok keresőit nézegetve lehet néhány érdekes szelepszár szimeringet találni.
Többek közt 7 mm-es szelepszár és 10 mm-es vezető átmérőhöz olyat, ami a rugó alatti alátétet is tartalmazza. Sajnos egyéb méretek nincsenek megadva.

Egy próbát megér, mert ez tuti nem tud lejönni a helyéről.
Rendeltem próbára. (12011400 AJUSA)

Nos, nem jó. A belső szeleprugó nem fér rá. (4.kép)

Katalógus alapján szóba jöhet még a corteco 46023000, de egy nyomorult méretezett rajzot nem találni róla. (7-8. kép)
A végén még ebből is rendelek próbára...


update 2021.12.17
rendeltem :-DD

update 2021.12.23.
megjött, ugyan olyan mint az AJUSA, tehát a gyári rajznak nincs köze a termékhez.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-13

A múltkor felmerült bennem hogy nem lehetne-e némi pakolási helyet nyerni a csomagtartó felső részén.
A tartálytól balra - a burkolat mögött - csak 5 relé és egy biztosíték van. Ha ezt al tudom tüntetni nyerek némi helyet.
A reléket át lehet tenni a tartó belső oldalára, a gond az hogy egy maradt, az ami eddig is a második sorban volt.
Utána jártam az I53 (20A-fehér) relé a tanksapka nyitó reléje, azt akár a kábelek közé is begyömöszölhetem.
A gond már csak a vastag kábelköteg a csatlakozókkal.
A legközelebb megnézem hogy az egészet nem lehetne-e a hátfal másik oldalára átrakni a tető üregébe.

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2021-12-09

- tankolások száma: 141 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 80.428 km
- életkor: 849 nap
- össz. menetidő: 1.172,78 óra (48,87 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.020,24 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,42 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,75 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,73km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,76 %

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-12-07

Kikerestem a Spider cikkszám szerinti megfelelőjét az elring katalógusból. Kinézetre pont olyan mint a többi, viszont furi hogy többféle cikkszámon is van ez a méret az elringnél, de csak erre írta az Alfa cikkszámát is.
A másik vonal amin elindultam az a VA3 7-35 volt. A Corteco katalógusa adott találatot, ami cikkszám szerint szintén váltója az Alfáénak.
Kívül más mint az elring. A fém rész felső felén van egy vastagabb rész. (Mondjuk a Reinz is ilyen) Belül is kicsit másképp néz ki. A 9-es képen látni a belső vonalvezetését, ami a szelepvezető felső szélénél kicsit nagyobb átmérőjű. A többinél a bordázás aljával egy szintről indul befelé a kúpossága. Gyanúm hogy ezen a részen van kívül a nagyobb átmérő. Egyenlőre ez hasonlít legjobban arra ami eredetileg volt a motorban. Lehet hogy emiatt a nagyobb átmérő miatt a befelé menő szelepszár nem tudja nekitolni a szelepvezető tetejének a "behorpadó" gumit és ezért nem tolja le magát?

Még várok egy "talpas" garnitúrát egy újabb - értsd számomra ismeretlen - gyártótól. A Corteco is ajánl talpast ebben a méretben. Talán nem véletlenül...