aranytl - főkép
>> SzervizAlfa Giulia Q // 2024-05-02

A jobb első kerék az új gumival 90 km/h-nál vibrációt okozott. Ekkor tudatosult bennem, hogy a régi gumival is megvolt ez, csak 160-nál.
Elvittem görgőztetni.
Két benyomódás is volt a felnin egymással szemben. Egy nagy tojás volt a belső oldala.
Javítható volt, most szépen fut.

 
>> AutóápolásAlfa Giulia Q // 2024-04-30

Gumicsere alkalmával megnéztem az autót alulról.
A splitter karcolásai gyarapodtak. Az elején lévő karcok gyanítom nyitott állapotában keletkeztek.
Meglepődtem a bal oldali katalizátor sérülésén. Az is leért valahol, fura.
Hátsó lökhárító rései és az alsó borítás tele apró kaviccsal.
Első lökhárító tele rovarral még a 2498-as útról. Ilyen sokáig még sosem kellett mosni, egyedül nem is bírtam :)
Motortér megnyugtatóan poros, sehol nyoma szivárgásnak. Viszont a meleg szép lassan amortizál: a csövekre tekert textil illetve szigetelő szalagok válnak le és a levegő bevezető csatorna is megrepedt az olajbetöltő mellett.
A légszűrőház gumibakjai pedig átszakadtak, így az egész a motor tetején nyugszik. Javítani kell.

 
>> SzervizAlfa Giulia Q // 2024-04-29

Eljött a gumicsere ideje.
A csomagtartó csak egy gumi befogadására alkalmas, a többit az utastérbe, a lehajtható hátsó ülésre kellett betenni. Legalább valahogy befért :)

A kerekeket magam szereltem le. Döbbenten láttam az állapotukat. Erre mondják, hogy ki van fizetve. Ez az utolsó túra hozadéka. Előtte nem volt ennyire durva. Rendesen elfogyott, különösen a belső blokkok sínylették meg.

3. képen jobb első, kilátszó szövet.
4. jobb első felülete
5. egyik hátsó belső fele, blokkok teljesen eltűntek, az eltérő színű a hordozó réteg
6. hátsó felülete, hordós

Ha már lekerültek a kerekek, megmértem a féktárcsák és betétek vastagságát.
Tárcsák kopása (mm):
BE 0.66, JE 0.56, JH 0.45, BH 0.42
Betétek vastagsága 3.9-4.0 mm között egységesen.
Jobb első felnim sajnos kapott, nem kerek a belső fele. Ki lett egyensúlyozva, próba után derül ki, jó lesz-e vagy el kell vinnem görgőztetni.

35085 km, ebből legalább 10% Race, 70% autópálya, maradék vegyes országút, város.
Mondhatnám, hogy kiváló a gumikezelésem, de egyúttal köszönöm az őrangyalomnak ezt a defektmentes 35kkm-t :D

 
>> EseményAlfa Giulia Q // 2024-04-11

Kihasználtam a száraz meleg áprilisi időt és elvittem a Q-t egy szlovákiai túrára a gyári szerelésű, kopáshatáron lévő gumi utolsó tizedmillimétereinek elmorzsolásához..
Emellett egy olyan útvonalat is szerettem volna találni, amely összeköti a korábbi bevált helyszíneket a márciusban felfedezettel.
Ehhez összeállítottam egy ígéretesnek tűnő útvonaltervet.
Itthoni szakaszt gyorsan le akartam tudni, hogy a kinti utakra több idő maradjon.
Cél Bánréve. M5-M0-M31-M3-21-23-25-Ózd. Ózd előtt még mindig le van zárva a 25 egy szakasza, így Bekölce felé kellett kerülni.

Bánréve után Tornalja, Deresk (1. kép), Szirk (2. kép), Turcsok, vissza Szirk, majd ismét Turcsok párszor. Az út mentén megritkították a fákat, ijesztő volt a sok tuskó. Miután rosszullétig kanyarogtam, megálltam pár kép erejéig (3. kép), majd az 526-oson indultam tovább nyugat felé.

Egy darabig jó az út Nyusta felé, élvezetesek a kanyarok, de utána romlik a buroklat minősége, ez csökkenti az élményt. Klenócon megálltam enni pár falatot. Ismerős volt a főtér, a 156-tal is itt áltunk meg az első szlovákiai felfedező túrán (4. kép). Az 526-oson egészen Herncsvölgyig mentem. Habár eredetileg Rimakokván le akartam térni a
2724-esre. Majd legközelebb.

Herencsvölgy után 529-esen északra. A Forgácsfalva - Feketebalog szakasz kiváló (5., 6. kép). Új aszfalt, széles út, gyors kanyarok. Annyira tetszett, hogy mennem kellett még egy oda-visszát. Gyönörű táj, a Magas-Tátra megigéző (5.kép Breznóbánya felé).

Breznóbányán tankoltam, utána Garamolaszkánál tovább északra a 72-es úton Királylehota felé. Felejthető szakasz sajnos. Utána 18-ason mentem tovább nyugat felé. Lipótszentmiklósnál tettem egy kitérőt észak felé a kilátás miatt (8. kép). Rózsahegynél rákanyarodtam az 59-esre délnek. Ez az út több szakszon is felújítás alatt volt félpályás útzárral, lámpás tereléssel. Emiatt mély nyomot nem hagyott bennem. Egyetlen pozitívum, hogy a 6 lámpás szakaszból 5-ben én indultam elsőként a lámpától, így két lámpa között zavartalanul haladhattam lényegében egyedül.

Az 59-esről letérve a 14-esen folytattam utam. Ez nagy csalódás volt. A burkolat vacak és még fehér is. Az út ugyan széles, de a kanyarok nagyok és sűrűn követik egymást. Előzni lehetetlen. Megvolt egyszer, elég ennyi.

Ezután 65-ösön délre. Sima főút, haladós. Ahogy elértem a Garamot, letértem a 2492-es útra, hogy elérjem az 51-es utat. Na végre egy kis izgalom. A Szinpetri - Szin szakaszhoz hasonlítanám. Gyors szakasz. Tetszett, oda-visszát mentem és kajálni is itt álltam meg egy viadukt alatt (9., 10. kép).

Bélabánya után a 2538-ason irány Szklenófürdő. Ez kivételesen jó szakasz, már a márciusi túrán is bebizonyosodott. Először elmentem majdnem Geletnekig. Az egy gyorsabb szakasz, de gondoltam a Q-val jó lesz. Egyszer elment, de visszatértem a Szklenó - 51-es szakaszra, az az igazi. 2 oda-vissza után már annyi rovar lett a szélvédőn, hogy alig láttam ki. Közben a gyomrom is felfordult és a nap is lement. Ideje volt haza indulni.

Selmecbánya után az 524-es úton indultam tovább, csakúgy mint legutóbb. A kanyarkövető fényszóró prímán teszi a dolgát. Ez az út is megérne egy oda-visszát.
Bátnál tértem le az 1551-esre, Zsember után 1550, Hontmarót után 66 (seggem a ...), Hont Mo. 2-es főút, Rétságon tankoltam, M2, M0, M5.

Ez a selmecbányai térség messze van a nagy kedvenc rozsnyóitól, és sajnos közte nincs annyi élvezetes út, hogy megérné a kettőt összekötni. Viszont külön-külön járható szerintem. A rózsnyói térség több lehetőséggel kecsegtet, azonban távolságot tekintve kb. egyforma messze van. Mindkét esetben 300 km-t kell autóznom az első izgalmas kanyarig, ha Rózsnyó felé Egertől számítom az izgalmat. Ha viszont szigorúan a szlovák szakasz távolságát nézem 60-80 km-rel többet kell autózni a kanyarokért.

Így vagy úgy, párszor meg fogom még tenni ezt is, azt is. Nagy kanyar volt a mai. Ennyit még nem mentem egyszerre túra kapcsán. Kimerítő volt.

 
>> EseményAlfa Giulia Q // 2024-03-20

Székesfehérváron volt programom és úgy alakultak a dolgok, hogy a Q-val tudtam menni. Az autópályákat ezúttal elkerültem. Kellett valami izgalmasabb útvonal.
Reméltem, elég meleg lesz a Pirelliknek, de sajnos odafelé 8-9 fok kevésnek bizonyult. Be kellett érnem egy szolid tempós Bátaszék - Bonyhád oda-visszával.
Vissza úton már melegebb volt, 12-15 fok, napsütés. Ekkor már jobban működtek a gumik. Megálltam Dégen a kastélynál szusszanni, majd irány a dombság. Kurd után Lengyel felé remek út vezet a dombon át az erdőben. Egyedül a fehér aszfalt rondít bele az összképbe. Nagyon csúszós.
Egy útja éppen 300 km felett volt. Távban és időben is hosszabb, mint pályán. De pont ez a plusz adja az élményt és a szabadságot.

 
>> EseményAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2024-03-03

A mostani túrát novemberben szerettük volna megejteni, de nem adódott olyan szerencsés együttállás, mint egy éve.
Ahogy a rossz idő ősszel, úgy jött hamarabb a jó idő is.

A februári tavasz láttán Kornél barátom ocsúdott fel hamarabb. Menjünk a hegyekbe, ott is tavasz van már.

Egy ilyen hívásra nem mondhatok nemet. Titkon én is vágytam már erre, de aktuális már a vezérlés cseréje és nyugodtabban keltem volna útra utána.

Ennyit még csak kibír - gondoltam. Elárulom, kibírta.

Rétságra beszéltünk meg találkozót, de már az M0-án sikerült összefutnunk. Egy 156 üdítő látvány, mind követve, mind a tükörben látva. Most én mentem elöl. A forgalmi vizsgámon egy megjegyzése volt a vizsgabiztosnak, használjam gyakrabban a tükröket. Ezúttal nem lett volna panasz.

Kornél gondosan készített itinert, én meg letöltöttem a térképet, hogy offline is meglegyen.

Arrafelé az út minősége hasonló a magyar utakéhoz. Az első igazán élvezetes szakasz Selmecbánya után következett. Teplafőszékelyen lehúzódtam egy buszmegállóba bevárni Kornélt. Te, ez olyan jó, menjünk még egy oda-visszát! Kettő lett belőle.

A szakasz 2 részből áll. Az első a dombokon át vezet. Kanyarok sokasága jelentős szintkülönbséggel. Többségében beláthatók. A második rész a völgyben csörgedező patak mellett visz egy erdőben. Kanyarok szépen összefűzve jó ritmusban, néha megtörve egy nagyobb fékezést igénylő szűkebbel. Itt vizes volt az aszfalt, mégis olyan tapadást adott a PS4, hogy csuda.

Az út további részén felfedező céllal végigmentünk. Már úgy tűnt, nem lesz izgalmas szakasz.
Így Magasmart után ismét Selmecbányát céloztuk be, hogy még egy kört menjünk megkoronázva a napot. Az oda vezető út tartogatott még izgalmakat.

Az 524-es út zseniális. A bükkihez tudnám hasonlítani, csak jobb aszfalttal. Az egyik emelkedő szakaszon az autó ereje odalett. Biztosan meredek - gondoltam. Visszakapcsolok, fura a hangja is. 5000-nél nem forog többet csak morog. Melegszik. Közben Kornél utolért, ajaj, nem az emelkedő a ludas. Mi lehet ez?

Megállok, nézegetem, üresben pörgetem, működik. Elindulok, kisvártatva ismét erőtlen, kelletlenül forog, melegszik. A Selmecbánya - Teplafőszékely szakaszt végigküzdöm oda-vissza. Nem az igazi. Előzni sem tudok.

Megállunk, tanakodunk, furán szól a kipufogó. Belenézünk, eltömődött. Tele van a cső üveggyapottal. A dob belseje szétesett és a hangtompító tömés elszabadult, elzárta a gázok útját. A helyszínen talált fémszalaggal elkezdtem kipiszkálni. Némi perforált csődarab kíséretében két maréknyi gyapotot kipiszkáltam. Talán jó lesz. Indítás után egy focilabdányi pamacs távozott kisebb robbanás hangjának kíséretében. Gyerünk haza.

524 este, autók nélkül már száraz aszfalttal zseniális.

Hazafelé Lajosmizse felé ismét eltömődött a dob. 3000-nél többet nem forgott a motor. Mennyi cucc van ebben? Pihenőben piszka után indítás, focilabdányi nagy durral, usgyi tovább. Szuper nap volt.

Másnap szemügyre vettem a dobot. Jól felpuffadt a nyomástól. Jó, hogy nem nyílt szét. Több helyen kifúj. Talán az összes tömés kijött belőle. A legolcsóbb utángyártott dob volt 5 és fél éve. 60 ekm-t használtam. Csere lesz. Itt az alkalom egy rozsdamentes CSC hátsó dob beszerzésére.

947 km
272875 km

 
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2024-02-29

Az utóbbi időben keveset használtam az autót. Az enyhe idő miatt a kerékpárt preferáltam.
Tavaly túra sem volt vele, na de majd vasárnap :)
Fel is raktam a nyári kerekeket.
271928 km

 
>> SzervizAlfa Giulia Q // 2023-12-28

Ezek az olaszok még egy gumit is milyen gyönyörű hangzású szavakkal tudnak elnevezni.

Lassan elkopiknak az első szerelésű gumik. A hátsónál belül már kopásjelzőn fut, az elsőkben még van 0.5 mm :D.
AR gumik beszerzése a Q csoport tapasztalatai alapján nehézkes, az elsőké különösen. Egy ideje nézegetem a kínálatot és az übbepek előtt feljött egy találat. Minden paraméter stimmelt. Érdeklődtem a gyártási idő felől: ha 3 évnél idősebb, azt jelzik, pontosabbat nem tudnak mondani. Szóval lutri, de 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhető. Megrendeltem.

Elég spéci gumi, kis szériás gyártás, gondolom évente egyszer állítják rá a gyártósort. Amit akkor kiadnak, azt lehet vásárolni. A hátsó 1 éves lesz, amikor használatba veszem, az első friss gyártás. Ha tavasszal veszem is ezt kaptam volna. Talán a hátsóból lenne áprilisban friss, de így is hamarabb kopik el, mint hogy megöregedne.

Hasznos profil csupán 5 mm!

Egy túrát tavasszal még lenyomok a használt gumikkal, hogy kimaxoljam az élettartamát. De szépen teljesített eddig is, 32 ekm-nél jár a számláló.

>> AutóápolásAlfa Giulia Q // 2023-11-06

Az autóra és a garázsra is ráfért a mosás. Csillog-villog.

>> EgyébAlfa Giulia Q // 2023-10-23

Készítettem egy videot, milyen az autó hangja: indítás nyitott kipufogó szelepekkel.