aranytl - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2022-11-08

Ismét elmúlt 10 ekm. Selenia 10w40 nem kapható. Valvoline olajat kapott.
263371 km

 
>> EseményAlfa Giulia Q // 2022-10-30

Nyáron volt az első pécsi autós találkozó a HCO szervezésében. Ez az őszi volt a második. Időben indultam, így egy Bátaszék - Bonyhád oda-vissza belefért Race módban. Őrület az a szakasz.
Pécsen az idő csodás volt. Szikrázó napsütés, 16 fok. A mosóban mellettem egy fehér AMG Merci fürdött, gondoltam az is oda készül. Megtöröltem a kocsit, hívom a srácot, hol a csapat, senkit nem látok, még a Merci is eltűnt.
- Baszd meg, tegnap volt!
- Azt a mindenit...

Ha már így alakult ne vesszen kárba a nap. Végigmentünk a tegnapi útvonalon és az Orfűi-tónál egy fotózást is kaptam.

Visszafelé a Bátaszék - Bonyhád szakaszon egy oda-visszát még lenyomtam :) (Talán 2x bevillant a kanyarfény, ami a frissítés miatt lehet)
Jól sikerült a nap. Jövő tavasszal újra Pécsen HCO tali. Dátumra figyelek.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2022-10-26

Úgy mértem, a Brembo GT Sport első tárcsákba még egy-két túra, de közelebbről szemlélve észrevettem egy repedést, ami a peremig futott. Szívás lenne ha szétrobbanna terhelésen.

Ezt már nem forgalmazzák és túl drága is volt, többet vártam. 30 ekm-t futott.
Találtam egy hasonló terméket: Brembo Xrta HC fúrt tárcsa.
Rendeltem hozzá EBC yellow betéteket. Bejáratás indul.

>> SzervizAlfa Giulia Q // 2022-10-25

Az autó vásárlásakor 15 ekm-es éves futásteljesítménnyel számoltam. De valahogy ezt a távot már októberben elértem. Bitang jó hajtani ezt az autót.

Bp. Pannónia utca, Pappas. Bemehettem, néztem, kérdeztem, élmény volt. Olajcsere és fényszóró szoftver frissítés.
15841 km

 
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2022-10-03

Október 2-án kigyulladt a töltés hiányát jelző lámpa. Ajaj...
Ez a generátor sokat látott már. 2x foglalkoztam vele, de 260 ekm után mondhatni ideje volt.

Sebaj, van egy bontott 160 ekm-t futott generátorom. Rendbeteszem és mehet is fel. Elkezdtem szétszedni, egy csavar bele is tört a 4-ből. Ez még nem lenne akkora baj, de sajnos az állórész tekercselésén 2 helyen korrózió alakult ki és az egyik olyan súlyos volt, hogy a rézhuzal teljesen elporladt a vasmag tövénél. Ez baj.

Na akkor nézek újat. Alkatrész üzletek 150-200 eFt + cseredarab. Német oldalon találtam Boscht kb. 100 eFt-ért. Cseredarabot ugyan nem kérnek, de jobb lenne hazait venni. Végül a Polgárnál tudtak adni 62 eFt-ért cseredarabbal. Felújított, csecse.

A bontás során egyéb problémával is foglalkoznom kellett. Az egyik vízcső egy ideje eresztette a fagyállót, de olyan szar helyen van, hogy halogattam a cseréjét. A hűtő csatlakozásnál is engedett a bilincsnél az y cső. Na meg a fék. Ezt egy következő bejegyzésben részletezem.

A generátort beszereltem, indítás, mérés. 14,2 V maradhat. De ahogy melegedett a motor és beállt az alapjárati fordulat, csökkent a feszültség egészen az akku kapocsfeszültségéig. A visszajelentő lámpa sötét volt. Mi a fasz? Baszdmeg!

 
>> EseményAlfa Giulia Q // 2022-08-05

Nyaralásból hazafelé egy kis izgalom reményében a Stelvió hágón keltünk át. Bormio felől mentünk dél körüli órákban. Tiszta idő, 28 fok a völgyben, 19 fok az átkelési ponton. Az úton több biciklis küzdött, mint autó, szerencsére azokból maximum 10 lehetett. Pár motoros volt még. Gyerekek kaptak daedalont, asszony meg bírja. Kipufogót hangosba kapcsoltam, Race mód és hajrá. Mindenkit megelőztem :D

Jóllehet ide inkább a látvány miatt jönnek, mert a kanyarok lassúak. Legtöbb visszafordító, de volt egy-két gyors kanyarral tűzdelt viszonylag egyenes szakasz. A 200 éppen nem volt meg. Talán az emelkedő és a magasság miatt ritkább levegő miatt.
Pár szűk alagút is lassít, van egy lámpás is köztük, ahol csak egy jármű fér el.

A látvány valóban lenyűgöző. Ahogy fogy a növényzet és a kopár sziklák között feltűnnek a gleccserek.

Fent nem álltunk meg, tömeg volt. Lefelé a nyugati oldal rém unalmas. Semmi más, mint meredek egyenes szakaszok hajtűkkel összekötve. Sajnos az egyik jobbosban a bal eleje leért, bármennyire óvatoskodtam. Kár. Onnantól csak a külső íven mentem. Ha jött valami, inkább vártam.

A képek a keleti oldalon készültek. Valaki ebből él, jól teszi.

>> EseményAlfa Giulia Q // 2022-07-27

Alig több mint 800 km út megtétele maradt a mai napra, hogy meglássuk az óceánt.
Toulouse mellett volt egy kisebb torlódás, ezen kívül rendkívül sima utunk volt. A pihenőhelyek a pálya mellett jól felszereltek, viszont ritkábban vannak, mint itthon. Táblákkal jelzik a benzinkutak árait és távolságát. Érdemes figyelni, mert abból is kevés van arrafelé. Egyes szakaszok 2 lehajtó között simán 60-70 km.

A lendületet csak a fizetőkapuk törték meg. Egyetlen előnyük, hogy a sorompó nyitása után lehet gyakorolni a 0-100-at :D

 
>> EseményAlfa Giulia Q // 2022-07-26

Monzából eseménytelenül telt az út az autópályán. Az autó falta a kilométereket. A tengerhez közeledve szaporodtak az alagutak és az autók, de tempósan haladtunk.

Monacoba egy rövid kitérőt terveztünk, de már a bejutás a parkolóházig majd egy órába telt. Ha már itt vagyunk címszóval nézzünk is meg valamit. Ez a hercegi palota volt, még egy óránk volt zárásig. Van mire büszkének lenniük, az biztos.

Utoljára 2000-ben voltam itt, akkor inkább az F1-es pályarász érdekelt, meg a Casino parkolóban álló szuper autók.
Na a parkoló megszűnt, helyette parkot telepítettek. Szuperautókat csak a dugóban tudtam nézni, de összesen 1 Ferrari megy 1 Lambo volt csak. A rengeteg autó miatt percekig álló sorban letettem a pályabejárásról. A célegyenes és az emelkedő csigatempóban megvolt. Páran fotóztak, videóztak. Kipufogót hangosba kapcsoltam, néha 1-ben tudtam gyorsítani 40-ig amikor hagytam magam előtt némi helyet. Nem divat ez már arrafelé, de jól esett.

Monacoból Saint-Raphaelbe indultunk tovább. Feleségem keresett egy rövid kanyargós utat Nizza felé, csak hogy kedvezzen nekem 2 unalmas autópálya között. A kilátás gyönyörű lehetett, de a kanyarok olyan gyorsan követték egymást, hogy az a pár pillanat nem volt elég felfogni, mit kellene nézni vagy mit látnak. Élvezetes szakasz volt, köszönöm!

A szállásnál nem volt lehetőség parkolni, meg az utcán kb. az egész városban sem. Viszont bőven akadt parkolóház, a csupán egy sarokra lévőt választottam. Reggelre szép társaság gyűlt össze a Q körül.

Következő megálló már a cél.

 
>> EseményAlfa Giulia Q // 2022-07-25

Utazásunk második állomása Monza. Postojnából 443 km-t autóztunk. Könnyű 4 óra. Kettő programot terveztem: Alfa Romeo múzeum és a monzai versenypálya. Két éjszakára álltunk meg itt, így egy egész napunk volt a programokra.

Az AS Hotel Monza remek hely. Különösen tetszett a szoba ajtajában kialakított parkoló. Szoba tiszta és tágas, jól felszerelt Reggeli finom és bőséges.

Feleségem napi edzése nem maradhat el, ezért délelőtt felkerestünk egy közeli uszodát. Egy beltéri és egy kültéri medencéből állt. Ami miatt írom ezt, hogy a kültéri medencébe szabad volt az ugrálás. Egy feltételt szabtak csupán: a szegélyre merőlegesen lehet ugrani. A gyereket nem kellett noszogatni.

A fürdőzés után csak az egyik program fért bele a szűkös délutánba. A múzeumot mindenképpen látni kell. 15 után érkeztünk és 18-kor már zártak. magamfajtának egy nap is kevés lett volna, de a gyerekeknek ez is sok volt. A versenyrészlegen már csak átrohantunk, pedig ott volt az igazi csemege. Még egyszer megyünk úgy érzem.

Kevesen voltak a látogatók mégis 2 magyar társasággal is összefutottunk. A kiállítás magas színvonalú, tiszta, tágas, jól felépített. A történelmi versenyautóknál hang, kép és fényhatásokkal hatnak az érzelmekre. Teljesen beleborzongtam.
képek

Az olaszok közlekedési stílusa nagy figyelmet kíván. Dinamikusan vezetnek, de mellőzik az index használatát és simán bevágnak eléd. Autópályán tartják a 130-140-et, de a korlátozásoknál (pl. egy sávelhúzásmiatti 90) nem akasztja meg őket, továbbra is az addigi tempóval mennek.

Trafit táblákkal jelzik, rendőrt nem láttam. Jobbra tartás működik náluk, nem villognak, nem tolnak le. Dugóba, torlódásba nem volt részünk, jól lehetett haladni. Tankolni pálya mellett tudtunk jó áron (95E5, 1.70). Ami fura volt, hogy ha a kutas tankol akkor már 2.10 literje :O

Következő megálló Monaco.

>> EseményAlfa Giulia Q // 2022-07-24

Első állomás Szlovénia, Postojna. A hatalmas cseppkőbarlangról nevezetes. Érdemes időt szánni rá. Kisvasút visz a barlang mélyébe és onnan még egy órás sétával járjuk be a távoli részeket. A meleg elől jó menedék, kabátban érdemes meglátogatni.

A szállás egyszerű volt, az utcán kellett parkolni. Kellemes, nyugodt környék. Nappal meleg volt, akkor éjszaka esett.

A közelben van a Predjama vár, ami azon kívül, hogy szép látvány, az odavezető út miatt is érdemes felkeresni. Az aszfalt új, dimbes-dombos, kanyargós, kissé szűk. Kevés autó volt, de azok mind max 40el mentek. Úgy mentem el mellettük, mintha álltak volna. Szerintem nem gondolták, hogy ott és úgy ki lehet őket kerülni.

Elképesztő, hogy mire képes ez az autó. Feleségem megjegyezte, nem is hiszi el, hogy így lehet menni. Ha megvan a tapadás, lehet centizni. Precízen fordul, irányváltásoknál pontosan lehet tudni hova megy, hol fér el. Mindezt teli csomagtartóval, 5 személlyel.

Következő megálló Monza.