Szeptember után újra Szlovákia. Nyakamon az éves szerviz, még egy ezres belefér, már csak jó idő kell.
6. péntek jónak ígérkezett és mennyire az volt, nem tudok betelni. Basszus mennék újra.
Nem tudtam korán indulni, de hűvös is volt délelőtt. Ózdon még 12 fok volt 10 órakor. 21-esen mentem, utána 23 és Pétervására után Zabar felé. Domaháza és Hagony között volt csak kifogástalan minőségű de fehér aszfalt. Vonalvezetése olyan, mint Jósvafő - Szin között. Ózdon tankoltam (39 l / 335 km) és kajáltam.
11:30 körül értem Tornaljára. 14 fok volt, napsütés.
A Gömörfalva - Gömörrákos szakaszt A módban kézi váltással nyomtam végig. Így is elég élményt nyújtott, végig vigyorogtam.
Utána elmentem Nyustáig. Valóban több helyen vacak a burkolat, kihagyható. Melegebb volt már, Race-ben hajtottam. Nyustától vissza Szirk - Lubény. A kőbányánál visszafordultam, mentem az 526 elágazásig és újra Lubény felé. Kurvajó ez a szakasz. A falvakban integettek a gyerekek, kaptak műsort.
Ideje fejlődni, egy életem egy halálom, a ballábas fékezést kipróbálom. Hú, azért fostam, nehogy elbaltázzam és korlátot fogjak, de kár volt. A lábam jól elfér, a fék szépen adagolható és közben váltani is lehet. A jobb lábom a gázpedálon, semmi késlekedés, az autó mintha új fokozatra kapcsolt volna. Remek összhang, finom mozgás, egy tánc, profi.
Jolsva - Csetnek után Restér felé. Restér - Henckó szakaszt megjártam még oda-vissza, nagyon tetszett. Tankolás Rozsnyón (csak 20 l, hogy elég legyen Ózdig, 222 km eddig), vissza Veszverés - Nyilas - Szepespatak - Szomolnok - Stósz - Dénes - Krasznahorkaváralja.
Nyilasig több kanyarban is aszfaltoztak, sávszűkítés, felmart burkolat nehezítette a haladást. Nyilas után a hegyen több szakaszon teljes burkolatjavítás folyamatban. Lámpás irányítás, torlódás, aszfaltmorzsák. Tavaszra jó lesz.
A völgyben jót autóztam Szepesremete felé, haladós. Egy hatalmas szarvas állt az árokban az út szélén. Lefékeztem, megfordult és bement az erdőbe.
Szomolnok - Stósz szenzációs. Csak egy oda-visszát mentem, későre járt, néhány északi kanyarban páralecsapódás jelentkezett.
Dénes - Krasznahorkaváralja ütős. Egy autót értem utol, szembe 2 autó jött, 1 motoros és 1 bringás. Nem volt gond, de keskeny, nem lehet nyomni csak ha belátom a szakaszt. De akkor aztán hajrá. Lefele jövet egy visszafordító előtt hosszú egyenes enyhe ívekkel, a kanyarban egy faszi időzött az autója mellett. Felfigyelt a hangokra ahogy megérkezek féktávra és pakolom vissza a fokozatokat. Látva az arcát, nem hitte, hogy ott elfordulok :D
Nem maradt időm játékra, indultam haza. 16-os Tornaljáig, Ózdon tankolás (51 l ment bele/ 202 km Rozsnyó óta, vagyis 71 l / 424 km). 25-ösön mentem Bekölce felé. Hűvös volt, gumik hidegek, fehér aszfalt, alig volt tapadás. Nagy küzdelemmel megelőztem egy F Astrát és alig tudtam lehagyni :D
Bekölce - Egercsehi szuper. Utána 23, 21, M3 ...
Összesen 1103 km, 12:35 úton töltött idő, 14 óra indulástól érkezésig. Messze van, de nincs jobb.
u.i.: egy meleg helyzet volt Bátonyterenyén. Körforgalom épül, lámpás terelés. Állok a sorban másodikként, balra egy utca. Érkezik egy néni a 30 éves puntoval, mossa a szerintem tiszta szélvédőt. Gondoltam ez vaksi. Vált a lámpa indulunk. Erre a nyanya gázt ad és fordul balra, mintha ott sem lennék. Ez tényleg vaksi bazdmeg. Nyomom a dudát és közben kilövök amennyire lehet, mert ez telibever. Megúsztam.
Megmozgattam az autót és magamat is az Északi-középhegységben. Szlovákiai túrának indult, de az időjárás előrejelzés esőt írt arra a vidékre, beijedtem.
Sebaj, a Mátra és Aggtelek száraz lesz. Irány Gyöngyös.
Délben beszéltünk meg találkozót Ferivel ott, hogy együtt induljunk tovább a hegyekbe.
A jó időnek köszönhetően a Mátra dugig volt. Autós nézelődők, motoros versenyzők, bringás túrázók. Folyton fennakadtam valakin. A parádsasvári felfutón utolértem egy motoros karavánt. Eleinte megálltam és hagytam menni őket, amíg nem jön valaki mögöttem. De csak 2-3 kanyart tudtam tisztán autózni. Ilyen nincs, menni kell. Három szakaszban tudtam megelőzni a konvojt, utána maradt még pár kanyar, amit élvezhettem.
24-esen tovább.
Eger után Balaton, kis farriszálás a fehér aszfalton. Borsodnádasd, Ózd, Bánréve, Szlovákia. Későn érkeztünk, benzin is fogyóban, térképem sem volt. Emlékezetből egy rövid szakaszt mentünk. Tornalja, Deresk, Gömörrákos, Jolsva, Csetnek, Rozsnyó, Aggtelek. Onnan Szin, majd vissza Putnok.
Fáradt voltam már, de még kívántam a kanyarokat. Szilvásvárad, Eger, Parádsasvár, Gyöngyös. Felfutón egy autót kellett elkerülnöm, tiszta. Mehettem a tempómat. Elképesztő tapadás és kanyarvétel.
Gyöngyös után nyugiban haza.
908 km, 137 l, 28505 km
Szombaton egy kisebb Giulia különítménnyel vettünk részt a Balaton Park Circuit avatásán: Dénes Péter, Zoltan Garabuczi, Szabó Ferenc és én voltunk Q-val, Tóth Béla pedig egy Veloce-val.
Izgatottan vártuk a napot, amikor így öten egy csoportban felhajtunk a pályára. De az időjárás megtréfált. A verőfényes napsütés helyét egy hatalmas zivatarfelhő vette át, amelyet sikeresen elkísértem Kiskunfélegyházától Balatonfőkajárig.
A szakadó eső és a vízátfolyások sem tántorították el Zolit és Bélát, rótták a köröket. A döntésüket az időjárásra alkalmas gumi indokolta. Hárman a gyári Pirellikkel a szerencsétlenkedést elkerülendő, nem vállaltuk be a futamot, inkább átkértük magunkat a délutáni csoportba, amikor már minden bizonnyal száraz pályán verethetünk.
A számításunk bejött. Remek idő kerekedett délutánra, száraz aszfalton hajtottunk.
A pálya gyors, a három egyenes szakaszon (harmadik íves) valamivel 200 fölé tudtam gyorsítani. Az acélféket kimélendő a féktávokat hosszúra nyújtottam, Feri azonban rendesen nyúzta a karbon tárcsákat.
Mindannyian elégedetten szálltunk ki az etap után és izgatottan osztottuk meg élményeinket. Magam részéről mentem volna még. Az autó fantasztikus, fekszik neki ez a pálya. Gumi és a fék bírja a forszírozott tempót, de aki csak lazán körözgetni akar, annak is ajánlom. Várom a következő alkalmat.
Egy új eszközzel estem neki a fékfolyadék cseréjének. Kompresszor kell hozzá, karburátor elven működik.
A hosszú flakont megtöltöm az új folyadékkal és az autó tartályára fordítom. A kúpos tartályon van egy "pisztoly", erre csatlakozik a kompresszor és a munkahenger a légtelenítő csavaron keresztül. 4 bar elég. Az áramló levegő a légtelenítő csavar nyitásakor kiszívja a folyadékot a tartályba.
Ami azt illeti, hamarabb kellett volna a cserét elvégeznem.
Látható a második képen, hogy 4 év alatt milyen sötét lett. Valeo dot4+, 265 fok a forráspontja.
268844 km
Ezt az alkalmat a fogyasztási rekord miatt jegyzem fel.
Deszk - Szolnok - Deszk: 260 km, sebességhatárok +10 km/h max, ritka forgalom, A mód, pár előzés (D mód), 8-12 fok, száraz idő, tempomattal, klíma nélkül :D Unalmas útvonal, Kunszentmártontól még szar is az aszfalt.
8,7 l/100km
Az októberben kezdődött kalandom a generátorral a végéhez közeledett. Az első cseredarab hibás volt sajnos. Az állórész tekercselése nem ehhez való volt, alapjárati fordulatnál nem gerjedt fel. A feketére festett tekercses a friss beszerzés. Szemmel látható az eltérés. Eltérő huzal átmérő, eltérő menetszám. Kifogtam.
Az első felismerés után ki kellett szerelnem a generátort, hogy padon is meg tudják vizsgálni. Az alapjáratinál nagyobb, kb. 1200-as fordulaton kezdett csak tölteni. De amíg az újabb csere megjön, ezt kell visszatennem. Hurrá, már 2 le-felszerelésnél tartok. Minden hétre egy csere. Repkednek a kipufogó tömítések.
November végén érkezett meg a friss generátor. Hamar le is teszteltettem a mérőpadon, jó-e. Rendben, mehet a másik helyébe.
Áramtalanítás. Kerekek, alsó és oldalsó motorburkolat, kipufogók le. Hosszbordás feszítő kiakasztva. Alagút leengedve. Bölcsőt rutinosan csak résnyire utána, éppen kiférjen a generátor. Féltengely leoldva, félrefordítva. Vezetékek leszedve. Kis játék a motor fel-le emelésével, hogy kijöjjenek a csavarok. Már a kezemben is van. Visszafelé fordított sorrendben. 2 óra alatt megvolt az egész. Persze, hiszen erre gyakoroltam október 2. óta :D
Próba, működik, hurrá. Egy dolog nem tetszik csak. A fesszabályozó a zsigulis korszakot idézően működik. Gázfröccsre emelkedik a fényerő, későn vagy lassan szabályoz. Valami noname, Bosch-t már nem kapni sajnos. Ez van.
265614 km
A középdob nem bírta a hőterhelést, már 2x hegesztettük. A palástnál a peremnél varrtuk körbe, de az sem bizonyult elégnek. Cserélni kellett. A flexibilis is kifújt sajnos. ~50 ekm-t ment, utángyártott.
Kikacsintottunk külföldre, milyenek a szlovák utak. Szombat ellenére alig volt autó. Az aszfalt sok helyen új, a vonalvezetés változatos. Tetszett, tavasszal megyünk újra.
Ez eddig a leghosszabb túra: 1115 km. Messze van, de nincs mit tenni, nyomni kell.
Középdob már odafelé az autópályán megadta magát. Nem úszom meg a cserét.
Ismét elmúlt 10 ekm. Selenia 10w40 nem kapható. Valvoline olajat kapott.
263371 km
Nyáron volt az első pécsi autós találkozó a HCO szervezésében. Ez az őszi volt a második. Időben indultam, így egy Bátaszék - Bonyhád oda-vissza belefért Race módban. Őrület az a szakasz.
Pécsen az idő csodás volt. Szikrázó napsütés, 16 fok. A mosóban mellettem egy fehér AMG Merci fürdött, gondoltam az is oda készül. Megtöröltem a kocsit, hívom a srácot, hol a csapat, senkit nem látok, még a Merci is eltűnt.
- Baszd meg, tegnap volt!
- Azt a mindenit...
Ha már így alakult ne vesszen kárba a nap. Végigmentünk a tegnapi útvonalon és az Orfűi-tónál egy fotózást is kaptam.
Visszafelé a Bátaszék - Bonyhád szakaszon egy oda-visszát még lenyomtam :) (Talán 2x bevillant a kanyarfény, ami a frissítés miatt lehet)
Jól sikerült a nap. Jövő tavasszal újra Pécsen HCO tali. Dátumra figyelek.