Mutasd

>> Szerviz2012-05-21

A klíma nem hűt!!! Még egy hónapja sincs, hogy fel lett töltve - gondoltam a hosszú kereskedésben való "állóüzem" alaltt elillant. Hát nem! Ereszt valahol!
Másrészt bemondta az unalmast a következő izzítógyertya is. Még jó, hogy nyár van...vagyis lesz mindjárt.
Költség még nincs, de attól tartok lesz. A napokban mindenesetre kiderül.

 
>> Autóápolás2012-05-19

Két hét múlva AlfaCity! Elkapott a takarítási mánia, csak most nem a lakásban: 6 órán át subickoltam a vasat. Külső mosás, porszívózás, kárpittisztítás, műszerfalápolás, felnipucolás...ja, és végre leszedtem a kereskedésben felrakott reklámmatricákat. A köcsögök pont az oldalsó index alá rakták, holott oda a kígyó kerül, amint megveszem AlfaCity-ben.

 
>> Szerviz2012-05-01

A klíma nem hűt, csak langyos fuvallat jön belőle, a hőség pedig idejekorán tombol. Csak hogy érzékelhető kegyen: május 1, 32 fok, a gyerkőcökkel megyünk a strandra.
Csabi haverom gyorsan beizzította a klímás haverját, hogy még a strand előtt fel legyen töltve a klíma. Majd 1 évet állt a kereskedésben - rám várva - állítólag ilyenkor el szokott szelelni a gáz. A feltötés kb. 10 - 15 perc volt. Most működik, hűt rendesen, bár, eléggé zúg...gyanúsan hanos.

>> Autóápolás2012-02-26

Beszereztem a minap egy 147-esbe való origy új csomagolású üléshuzatot. Kicsit küzdelmes volt berakni, de végül is sikerült. Egyenlőre jó lesz...bár hátul a könyöktámaszt most nem lehet kinyitni. Mondjuk, nem is szoktam használni, mert a gyerekeket minden áltorr reggeél be kell kötni az oviba menet, a lehajtott könyöklő meg csak akadályoz. A cél egyenlőre nem a jó kinézet, hanem hogy a kis rosszcsont gyerkőceimtől megóvjam az üléskárpitot. Ez teljesült.

 
>> Tuning és extra2012-02-02

Ha már a műhelyben voltam és megérkezett a várvavárt led-sor is, felraktuk és bekötöttük. A 159 lámpabetéte alatt pont van egy félcentis rés. Ide lett berakva a ledsor. Szerintem állat lett.

 
>> Szerviz2012-02-02

A vasárnapi motormosás után csütrötökön vittem a vasat szimeringcserére...csakhogy szivárgás hiányában az akció elmaradt.
A váltóolajat viszont feltöltöttük. 2 dl maradt a flakonban (!). B*sszus, alig volt olaj a váltóban! Da hová latt, ha nem szivárog sehol?! Örök talány.

 
>> Autóápolás2012-01-29

Most, hogy nem raktuk vissza szombaton a motorvédő műanyagot - tekintve, hogy szerdán bal féltengely szimeringcsere - így kihasználtam az alkalmat és átvittem Zsolti komámhoz vasat Ceglédre egy motormosásra. Eredmény: enni lehet róla.
Szerdáig kiderül, hogy mennyire szivároga váltóolaj a szimeringnél, és hogy van-e egy másik szivárgás a turbó környékén (kissé olajsáros volt mosás előtt).
Költségem nincs. Zsolti nem csak egy haver, ő egy igazán jó barát.

 
>> Tuning és extra2012-01-28

Kicsréltem a tompított izzóit kék végű emelt fényerejű H7-esre, most sokkal hidegeb lett a fénye és erősebb is.
A helyzetjelző LED-es izzót kapott. Sajnos nem can-bus -os, ezért a fedélzeti computer izzóhibát jelez, valamint a kocsi leállítása után késleltetve kapcsol le.
Később ki lesz cserélve can-bus -osra, csak legyünk túl a szimeringcserén

 
>> Szerviz2012-01-28

Nagyszervíz, km: 122.323
Tekintve, hogy 119 225 km-rel vettem meg Gabriel-t, bár a szolnoki Fiat szervíz computeres vizsgálata szerint stimmel az óra, nincs visszatekerve, biztos ami biztos alapon úgy voltam vele, ejtsük meg a 140-ezres nagyszervízt.
Cserélt alkatrészek:
- komplett vezérlés
> vezérműszíj - Dayco, teflonbevonatú
> feszítőgörgő és vezetőgörgő - Ruville
> vízpumpa
- olaj és olajszűrű csere - Selénia WR 5W-40
- levegőszűrő, pollenszűrő

Problémák:
- hosszbordás szíj egyik görgője kézzel megpörgetve is nagyon sistergett, ezért ez is ki lett cserélve.
- az olajleeresztő csavar fejét az előző tulaj "szervíz-szakembere" enyhén szólva lesarkalta, sőt a peremét is elnyírta, ezért egy nagyobb sorja befelé ált. Ennélfogva ne lehetett teljesen betekern a helyére, a csavar nem illeszkedett tökéletesen, ergo enyhén szivárgott az olaj. A csavart elvileg csrélni kellett volna, de hétvége lévén ez lehetetlen volt. Fogtuk hát a csavart, leköszörültük a sorját, majd hegesztettünk rá egy megfelelő méretű anyát. Tökéletes lett, de a következő olejcserénél kicserélem.
- A váltóolajszint ellenőrzése negatív eredményt hozott, a teknőn lévő kis csavar kitekerése után az ujjammal nem értem el az olajszintet. Után kell tölteni. Ezt két-három nap múlva tudom megejteni, be kell szerezni az olajat. Sajnos a főtengely szimeringjét ki kell cserélni, mert ott szivárog a váltóolaj. Nem vészes, de meg kell csinálni. Ez további 15 000-be fog kerülni.

 
>> Szerviz2012-01-13

izzítógyertya csere, EGR tisztítás