- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Ma kissé felhúzott a családom - megjegyzem ritka alkalmak egyike - így dühömben nekifogtam Gabriel Arkangyal takarításának.
Aztán gondoltam egyet, ha már takarítok, kipucolhatnám a MAP szenzort is. Már egy ideje játszadoztam a gondolattal, de nem mertem rászánni magam. Hát most vettem egy nagy levegőt, no meg DROBERTO leírását. Íme az eredmény:
Május 1. Sokaknak a munka ünnepe, vagy az év első családi piknikjének a napja. Nekem az idei május 1. a klímás gyötrelmeink kezdeteként vonul be emlékirataim hosszú sorába. Ezen a napon töltettem fel a csont száraz klímarendszert gázzal...majd újra...és újra.
Három szerelő elfogyasztása és három hónap után, végre valahára a klíma kész és elvileg hibátlan. Igaz lassan vége a nyárnak, de lesz nyár jövőre is :).
Szóval egy kis rohadt csövön egy még kisebb de annál rohadékabb lyuk volt a ludas. A hosszadalmas folyamat eredménye:
a hibás cső kicserélve,
a teljes csökígyóban az összes nyavajás tömítés kicserélve
a klímagenerátor kicserélve.
(ez utobbi már korábban)
Ma felfedeztem a betonon, hogy a kocsi alatt zöld takony színű vízfoltok vannak. A klímám hűtőközege ugyebár meg van festve, a kondenzvíz pedig csepeg kifelé. De az mitől pompázik a megfestett hűtőközeg színében?
Alánéztem: a kocsi alatti motorvédőről csepeg a jobb első kerék tengelyétől kicsit előrébb a kocsi orra irányában. Most akkor honnan szivárog és mi?
Hívtam a klímást, a jövő héten tud időpontot adni.
Ma elegem lett az aszfalttáncból és visszavittem a kocsit a gumishoz. Azzal nyitottam, hogy szedje le a szar gumijait és vagy adjon normális állapotú 235/40 R19-et - ha kell veszek újat - vagy hozom a téli acélfelniket és átgumizzuk azokat 225/50 R16 nyári abroncsokkal. De a szarját vegye vissza és számítsa le az árat.
Mivel látták, hogy mindjárt rájuk borítom az asztalt, így normálisak lettek. Leszedték a kerekeimet, újrasúlyozták (szinte semmi sem volt benne, bal hátsó kért 15 gr-ot, a többi 0-ás volt) és mind a felnik, mind a gumik tökéletesen futottak. A szerelő srác - miután a telephelyvezető rászólt, hogy mindent tegyen meg a siker érdekében - előkapott a fiókból 4 db fém központosító gyűrűt. Beleillesztettük a felnibe. Tökéletes volt. Hozzáteszem, az eddig használt műanyag kicsit beesett a felnibe, legalább 5 mm-rel bentebb volt, mint a felni belső függőleges síkja, ráadásul a felszereléskor még feszesen felfekvő gyűrű most lötyögött a tengelyen.
Újra felszereltük a kerekeket a fém kp.gyűrűkkel, majd próbaút a 4.sz. főút Abony-Cegléd közötti négysávos szakaszán. Sün nem lévén (fél órábban korábban jöttem ott haza a munkából) elkezdtem tolni felfelé.
4-ben 70-nél enyhe hullámzó rángás - ez lesz a féltengelycsukló, amit a futóműbeállításkor a szerelő már jelzett, 5-ben 100 - semmi, 6-ban 120 - semmi, 140 - semmi, 160 - semmi, 180 - semmi. Eresztem vissza lassan, 10 km/h-nként kicsit megtartom, majd eresztem tovább vissza. Sehol semmi. Körforgalom, forduló vissza. Most csak szépen feltolom kb. 125-ig, enyhe, alig érezhető remegés a kormányon és az egész kasznin (a műszerfalon az anyósülésnél is érezni), és enyhén hullámzik a pedál.
A gumis műhely vezetője ott ül mellettem. Megállapítjuk, hogy ez már nem lehet a gumi, vagy a felni, vagy a kp.gyűrű. Ha ott valami nem jó, akkor az mindig ráz, vagy bizonyos sebességtartományokban ráz, de azokban mindig. Olyan nincs, hogy 120-nál van amikor ráz, van amikor nem! Ez már a féltengelycsukló és az alsó lengőkar szilentje lesz. Az ilyen hibákat a 255/40/R19 már igencsak kiadja.
A kerék mindenképp nagyságrendekkel jobb lett. Eddig néha majd kikapta a kormányt a kezemből, most meg csak alig érezhetően - bár engem felettébb zavaró módon - remeg.
Szóval augusztusban szilent és féltengelycsukló csere. Csak új alkatrészeket veszek!
OFF
Most sajna nem megy anyagilag, mert húzós volt az előző néhány hét, ráadásul a jövő héten van a kisfiam szülinapja, én pedig megígértem neki a LEGO-kalózhajót - Karib tenger kalózai, Fekete Gyöngy. Húzós ára van! De nekem csak egy kisfiam! És ha már nekem nem volt apám (vagyis volt csak szart a fejemre a világ másik felén), akkor legalább az én kisfiamnak legyen apja!
ON
Mielőtt a klímáshoz indultam, Viktorral lekaptuk a kerekeket és megtisztítottuk azokat a felületeket, ahol a nyomtávszélesítő és a felni felfekszik. Abban reménykedtünk, hogy talán valami jelentősebb kosz vagy rozsda miatt esetleg nem illeszkedik tökéletesen a cucc.
Ceglédtől Pilisig teszteltem. Továbbra is beráz 120-nál.
Holnap még megpróbálom azt, hogy a jobboldali és a baloldali kerekeket megcserélem. Lévén, hogy asszimetrikus gumik vannak, így elöl hátul meg kell cserélni. Ha ez sem segít, még megpróbálkozok egy utolsó súlyoztatással, hátha igazodtak a gumik szombat óta a felniken és ezért elmászott a súlyozás. Ha ezután is beráz akkor feladom! És járok 90-nel amíg fel nem mehet a téli garnitúra.
(Legalább nem fognak bemérni a sünök!)
A teleregényt új fejezetéhez érkezett. Ma elvittem Pilisre egy klímáshoz. röpke 2 és fél hónap alatt ő a harmadik.
Azt mondta, holnap reggel feltölti, megfesti, aztán járjak vele néhány napig, majd vigyem vissza.
Mutatott egy zöld színű olajat, mondván gyárilag ez való a klímába.
Kíváncsi leszek.
Ma megvolt a várva várt futóműbeállítás :) ...de továbbra is ráz :(
Nem is értem miért vártam mást.
Amikor gyorsítok és terhelés alatt van a kocsi, akkor alig alig érezhetően remeg. A futóműves szerint a job első féltengelycsukló kezdeti problémái. Azt mondta, ha erősödik a remegés cseréltessem majd ki.
A másik remegés, szitálás olyan 120 magasságában jön elő. Viszont érdekes, hogy először kicsit erősebb, aztán alig érezhetőre csökken. Viszont ha visszaeresztem 110-re, akkor ugyanez - először erősebben szitál, aztán csökken. 160-nál tovább már nem mertem nyomni, mert nagyon rázott.
Mi lehet ez? Ez már lassan a vicc kategóriája.
A futóműves még annyit mondott, hogy a jobb első futómű alsó lengőkar hátsó szilent eléggé kivan.
Mindegy, ezek majd későbbi támák.
Most Viktorral azt találtuk ki, hogy ha visszajött a kocsi a klímástól, akkor lekapjuk a kerekeket és átnézzük, áttakarítjuk, nem-e valami kosz került a nyomtávszélesítő vagy a közp.gyűrű alá, netán a kerékbe?
Talán kezdenek a dolgok helyrejönni...persze nem akarom elkiabálni.
Ma végre sikerült a rázó, elnyűtt gumikat kicserélni. Már alig vártam, mert a kocsi egész héten állt, ha menni kellett valahová, mindig az asszony OFF-jával mentem, vagy épp ő vitt.
Szóval, mivel nem kellett senkinek a 19"-os OROBICA LINE felnim - szerencsére, mert kiderült, hogy az OROBICA az Alfa beszállítója, ergó gyakorlatilag gyári felnim van - így felgumiztam. Kapóra jött 4 db jó állapotban lévő használt abroncs. Kb. 75%-os, 2008 38-heti, 4-5 mm profilmélység és szépen futnak. Addig alkudtam, hogy végül 20 000-ért hoztam el darabját szereléssel együtt.
A próbakörnél (merthogy okulva a korábbiakból, addig nem fizettem, amíg nem próbáltam ki) csak 140 felett kezdett kicsit szitálni a kocsi. Ezen a hétfői futóműállítás fog segíteni.
Annyiban nem az igazi, hogy végre a gyári 235/40-et szerettem volna (eddig 235/35 volt), de csak ezt sikerült beszereznem, ami pedig 255/40. Végül is ballonosabb, komfortosabb, mint az előző, de kicsit szélesebb is. No majd meglátjuk.
Most visszatértem a régi gumisomhoz. Lenne abroncs a régi helyett, nem pont az a méret, amit szeretnék és gyárilag ideális lenne, de jónak tűnik és árban is jó.
Egyedül nem merem megvenni, de egy rövid telefon után Viktor barátom bevállalja, hogy holnap átjön és megnézi. Neki már nagyon sokat köszönhetek és adok a véleményére!
Viszont, mivel még nem biztos a vétel, kisúlyoztatom itt is, hátha csoda történik és jelentősebb rázás nélkül eljutok a jövő héten Pilisre a klímáshoz. Nahát, a központosító gyűrűk ki vannak nyúlva. Már meg sem lepődöm...ezt is cserélni kell.
A gumi volt a ludas. Több szakértővel való konzultálás, és gumisnál való megsergetés után kiderült, hogy a gumi szálszakadásos lesz ezért ráz. A felnik tökéletesek.
Most viszont, hogy gumit kell vennem, itt az esély, hogy megpróbáljam a 19"-os felnijeimet 18"-osra, vagy 17"-osra cserélni és akkor arra vennék gumit. Remélem összejön. Mindenesetre aki megveszi a felnijeimet, az jól fog járni. Remélem engem sem fognak átb*szni! Mostmár kicsit sok lenne. Viszont aki mégegyszer megpróbálja, azt tutira kinyírom.