Mutasd

>> Egyéb2012-10-31

SHELL VP N+ DIESEL
60,09 L
előző tankolástól futott km: 762
átlagfogyasztás: 7,90 l/100 km
költség: 27 876 Ft

 
>> Tuning és extra2012-10-30

A néhány hónapja beszerelt LED-sor kis izzói a bal oldalon hármasával kezdték megadni magukat. Már ott tartott a dolog, hogy a 48 cm-es csík több mint a fele nem világított. A jobb oldalinak viszont semmi baja sem volt. A szerelő barátom sajnos nem tudott másikat szerezni, volt viszont neki tartalékban egy fehér.
Már az első autósboltban kaptam is. Viszont, hogy garantáljam a két oldal azonos színét, inkább vettem egy párat. Otthon összenézve, a barátom által adott is ugyanaz a szín. No mindegy, legalább van tartalékom.
A régebbi LED-sorom kék volt. Piritu CarTárs jóvoltából viszont kiderült, hogy a hatályos jogi szabályozás hogyan rendelkezik a nappali menetfény kapcsán. Kék nem lehet!
De így most felszerelve a vasra, a fehér jobban is tetszik, és jobban is világít.
A felszerelés egyszerű volt. A 159 fekete lámpateste és a lökhárító között pont akkora rés van, ahová véletlenül pont ez a LED-sor fér be. Régebben csak beszírottam, de idővel kiesett. Szóval nincs mese, mindkét oldalára mindkét oldalán ragadó cellux kell. Óvatosan kell bánni a ledcsíkkal, sokszor nem szabad hajlítgatni, és csavarhúzóval vagy más egyéb szerszámmal sem szabad erőszakolni, mert be van ugyan öntve, de a vékony vezeték könnyen elszakadhat.
És akkor a fotók.

Régi LED-sor: 1, 2, kép
Új LED-sor:összes többi kép

Jogi szabályozás:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125

55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127

55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

 
>> Szerviz2012-10-26

Felkerültek a téli - abszolút gyári méretű - kerekek (215/55 R16), úgyhogy elvittem beállíttatni a futóművet.

 
>> Szerviz2012-10-13

Ma megvolt a fékolaj csere, simán ment, nem volt egy órás munka sem.

 
>> Egyéb2012-10-09

SHELL FUELSAVE DIESEL
60,10 L
előző tankolástól futott km: 817
átlagfogyasztás: 7,36 l/100 km
költség: 26 198 Ft

 
>> Szerviz2012-10-01

Biztosítékok rendben, akksi saru le, majd 2-3 perc múlva vissza...minden működik. Tiszta Windows. Lépj ki, majd indítsd újra és minden oké :)

 
>> Szerviz2012-09-30

Ma délután kivittem a nagymamám a temetőbe. Ott még minden rendben volt. Hazaértem vele, ittam nála egy kávét, majd indulás haza. Úgy gondoltam fülledt meleg a levegő, de minek kapcsoljak klímát, leengedem az ablakot...elektromos ablakemelő nem reagál...ránézek a műszerfalra: hőmérsékletkijelzőn semmi adat...km-óra állás villog. Elindulok haza. A kp-i zár nem zár be. Hazaérek, kiszállok. Zárnám a kocsit, villan az index, de nem kattan. Ajtó nyílik. Kulccsal zárható. Csomagtér-távnyitással minden oké.
Összefoglalva:
- távirányítóval nem zár be, de a csomagtér nyitás működik
- el. ablak nem megy
- hőmérsékletkijelzés nincs
- kp-i zár nem kattan ha gyorsul a kocsi
Lehet, hogy valamelyik biztosíték vagy biztosítékok?

 
>> Egyéb2012-09-23

MOL EVO NEO DIESEL
61,66 L
előző tankolástól futott km: 771
átlagfogyasztás: 7,99 l/100 km
költség: 27 186 Ft

 
>> Egyéb2012-09-06

MOL EVO NEO DIESEL
61,24 L
előző tankolástól futott km: ??? (itt kezdtem írni; km: 130 263)
költség: 29 205 Ft

 
>> Szerviz2012-08-31

Jobb első hátsó lengúkar szilent kicserélve. Teljesen át volt szakadva. A baloldali a januári oljacserés szervízig kibírja. Szétszedtük a hosszúoldal féltengelycsuklóját is, gondoltam kicserélem a csillagot, aztán ha úgy áll a kehely, akkor majd azt is. A féltengely szépen szét is ugrott, a kehelynek semmi baja. A csillagnak sem, de ha már van új, rakjuk bele. Csakhogy nem ment rá az új csillag a féltengelyre...sehogy sem. Akkor vissza a régi...és nem megy vissza a féltengely a helyére. Kb két óra küzdés, de akkor sem. Hajnali 1. Feladjuk.!
Másnap reggel újra nekigyürkőzés, de nem. Néhány telefon, tanácskérés, de akkor sem. Bemászok a csáposon megemelt kocsiba, fék teljes erőből, közben Csabi haverom megkísérli lecsavarni az anyát. Sikerül! Kerékagy le, anya vissza, elő a kalapács, kis koccintás...ééééééééééééééssss: féltengely a helyén :):):)
Ha néhány órával korábban meg mertük volna koccintani kalapáccsal, már kész lenne minden. Akkor most szilent kicserél, majd szépen minden összerak.

Na, akkor jöhet a többi.
Egy izzítógyertya már januárban ki lett cserélve. Most kettő van kimenve. Az ellenőrzés módja: izzítógyertyák közös csatija lehúz, majd az aksi bevonásával multiméterrel megállapítható melyik nem sípol. A vezetékek színe alapján megállapítható, melyik ment ki. Nekünk egyszerű volt a helyzet, mert a 4. volt cserélve, most kicseréltük a többi hármat. Semmit nem szedtünk szét, hanem különféle célszerszámokkal operáltunk: hajlított csavarhúzó a gyertya csatijának levételéhez/visszapattintásához, gumicső a gyertya kivételéhez és visszarakásához (a kezünk nem fér be), no meg a többszörösen toldott nyekló-nyakló chrovakulcs. Fél óra alatt meg is voltunk.

Aztán harmadnap a kocsi kapott új ledsort - a behelyezéshez le kellett kapnom a lököst, majd a régi SMD ledsor be lett szerelve előre lábtérvilágításnak. A sebváltókar mögött a középkonzolon a VDC-kacsoló helyett nekem egy "vakdugó" volt (nincs VDC-m). Ennek a helyére bekerült egy kapcsoló, amiről kapcsolható a lábtérvilágítás. Amúgy a biztosítékok alatt egy relé vezérelt áramkörről lett megtáplálva, ergo a kocsi leállítása után néhány másodperccel lekapcsol. Király lett.

Ki lett még cserélve a bal hátsó hangszórórács is. Még bontottan szereztem. A gond az vele, hogy elvileg nem cserélhető csak az ajtókárpittal együtt, merthogy belülről hozzá van hegesztve. Hát mi levágtuk a töröttet, és az újat behegesztettük a helyére egy sima forrasztópákával.