- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
8:00 óra, a gumisnál. Súlyozás újra, van benne 20 gr. Próbaút...lenne, de valami nem fasza már az első pár méteren. Leszed, újravisszarak, most jó. Próbaút. Még mindig ráz ez a szemét! Irány vissza.
8:30, leszed, felni marad a helyén, gumik vissza úgy ahogy voltak.
9:30, mostmár irány dolgozni. MOSTMÁR JÓNAK KELL LENNIE!
18:00 óra, hazaút a 4-sávoson. MÉG MINDIG RÁZ!!!
Este fehívtam Nagybátyám. Elmeséltem neki az egész sztorit, és hogy anyagilag kimerültem. Felajánlotta a segítségét, van Monoron egy nagyon jó szervíz, az olasz nagyvállakozó haverjainak a 159-eseit is ott szervizelik. Klímást is tud, és gumist is. Mind lóg neki, úgyhogy elintézi.
Holnap várom a hívását.
Ha ezután sem lesz rendben a kocsi, esküszöm felgyújtom!!!
Ha rendbe lesz, és nagyobb gond nélkül elfut alattam pár évet akkor marad, de csak azért,mert nagy bukta nélkül már nem tudnék szabadulni tőle.
MOST OTT TARTOK, HOGY SOHA TÖBBET ALFA!
Gyönyörű, és imádnivaló, de csak annak való, aki minden hétvégén aláfekszik, szétszedi és összerakja!
A történetnek ugyanis egy ALFA esetén - úgy érzem - soha nem lesz vége!!! Nekem jelenleg totál elegem van!
8:00 óra, a gumisnál. A felnik készen, mehet fel a cucc. Most a felnik maradnak azon atengelyen ahol voltak, de a gumikat megvariáljuk, a jobbak előre, a hajszálrepedtek hátra. A gumis szerint megvizsgálták az abroncsokat, kibírják szeptemberig, de azért 200-al ne menjek!
Költségileg ezen a ponton már minden mindegy, idegileg túl mindenen!!!
A gumistól irány a munkahely.
Délután irány Viktor haverom. Visszamegyünk a klímáshoz. Garanciában kérem fesse meg, hogy lássuk hol ereszt a rendszer. Ő "mossa kezeit". Elküldöm a kurva anyjába.
Irány egy másik klímás. 5-10 ezer között megállapítja a hibát, ha kérem, de csak akkor, ha ő javíthatja. Anyád! Majd jól átbaszol az alkatrészzel, mi!? Na nem! 11 évig jártam a Fiatommal és nem is volt benne klíma! Leszarom! Nem létszükséglet!
Este hazafelé a 4-sávoson kicsit megtolom...120-nál a kormány majd kiugrik a kezemből. Basszus, megint ráz. Tatásan megyek hazáig és ömlik rólam az izzadság.
Beállok a garázsba. Közben azon agyalok: MIVEL GYÚJTSAM FEL EZT A KURVA A KOCSIT???
Nem hagy nyugodni a hajszálrepedés a gumin. Bár a Balcsit gond nélkül megjártuk, azért az ördög nem alszik!
Irány Cegléd, egy megbízható gumis (az apja a keresztapám haverja).
Megsergetik a kerekeket: a 4-ből három felni üt! Eddig egy gumis sem mondta!!!
Irány haza a téli kerekekért. Azt felteszik, a nyárikat leveszik, leszerelik, majd a felniket viszik Kecskemétre javításra.
Tatás stílusba, óvatosan araszolok haza 34 fok melegben alattam a téli cuccal!
JA, ÉS A KLÍMA ÚJRA NYÜSZÍT, NEM HŰT!!!
A gumi-cserebere nem jött be, a kocsi ráz. Visszacseréljük úgy, ahogy volt.
17:15 a klímásnál. Direkt nem raktuk vissza a lököst, hátha a klímás átnézi a rendszert...de nem. Nyomáspróba (20 perc), a rendszer tartja a nyomást. Mehet a feltöltés. Elég komoly gépe van, nem csak palack és két cső. A gép egy program szerint automatán dolgozik, először vákumoz, aztán, mit tudom én. Egy jó fél óra és kész.
Boldogan megyek haza.
Igaz, hogy júni. 18-tól a feleségemmel 2 hétig szabin vagyunk, és az eredetileg Németországba tervezett nyaralásunk árát elvitte a kocsi, de 3 nap a Balcsin belefér - van némi lóvé a SZÉP-kártyán a kafetéria jóvoltából. Viktorékkal együtt megyünk.
Este Viktoréknál felmegy a lökös a helyére, Peti haverom hoz új LED-sort (SMD), merthogy a régi megtöredezett a nagy szerelésben. Viktor 166-osa is kap. Na azon sokkal jobb, mint az enyémen. Nekem a régi sokkal jobban bejött. De, mindegy, ajándék lónak ne nézd a fogát, ugyebár!
Még kiszúrjuk, hogy a nyári gumik eléggé elnyűttek, hosszanti hajszálrepedés van a bordában. A hátsót előre tesszük, mert abban nincs. Gumicserére most nincs pénz, ki kell bírnia őszig valahogy!
Délután beszerelve a szervószivattyú ... a motor még mindig "sír". Viktor már berendelte a görgőt is az autósboltba. Indulnánk érte. Még egy indítás ... és a "síró" hang elmúlt. Mitől? Rejtély!
Na, másnap irány a klímás!
Egyébként a csomagtérzárat beszereltem - egyedül - és tök szuper, végre nem nyit ki magától és nyitáskor felkapcsol a csomagtérvilágítás!
17:00 óra. Irány ismét Tatabánya (a pályamatrica még mindig jó). Csendes őrültként ülök, a poklok legmélyebb bugyraiban érzem magam...pedig még nem is sejtem, hogy a java hátravan!
18:30. A már említett bontós chartárs megállapítja a magunkkal vitt, kiszerelt klímagenerátorról, hogy kuka, nincs benne kompresszió. Neki sincs jobb ötlete, ad egy szervószivattyút. Elvileg ez is ugyanabból az állítólag 8000 km-t futott kocsiból való, amiből a kettőstömegű, a kuplungszett és a klímagenerátor.
Ad egy csomagtérzárat is, merthogy az is szar volt, no meg jó pár motorvédőcsavart, és a hiányzó gumiütközőt a géptetőhöz, ja és a hátsó ajtó hangszórójához fedrácsot (a gyerkőcők megrúgták és berepedt). Mindezt ingyen.
A visszaúton már kezdek bizakodó lenni, reménykedek, hogy itt a vége!
11:00 óra. A kocsi kész, kuplung összerakva, klímagenerátor kicserélve ... a motor még mindig "sír" !? Mi a f*sz van itt?
Tipp: abban a körben még a szervószivattyú és feszítőgörgő van. Átmenetileg feladjuk.
18:00 óra. Hatalmas vihar közeleg. Cegléden vagyunk. Beugrunk Viktor barátomhoz, megnézni hogy áll a vas. (Sajnos nem engedte, hogy végig jelen legyek a műtétnél, félt, hogy egy erőteljesebb de szakszerű beavatkozást hiányos szakértelmem miatt félreértelmezek, Őt meg lecsapom).
Nos, kuplung levéve, már összefelé rakják. A kinyomócsapágy a végét járta, a kuplungtárcsa mint a papír, a kettőstömegű totál beállva. Ez utóbbi később szét lett szedve: a csapágypersely el volt törve, néhány csapágygolyó porrá volt zúzódva.
19:00 óra. Feleségem kocsijában magambaroskadva ülök hazafelé: Drága lesz! Nagyon drága!
17:00 Viktor barátomhoz igyekszem. Megbeszéltük, megnézi mi baja lehet a klímámnak, no meg Komáromban az erőd előtt a kapunál mögötte álltam a sorban és feltűnt neki egy "síró" hang a motor felől - utánajárnánk annak is.
17:05 Viktor kapubejárója - a váltó felől iszonyatos morgás...hoppá
17:30 irány Tatabánya klímagenerátorért Viktor 166-osával. (a komáromi AlfaCity-re vett autópályamatrica még épp jó)
19:00 Tatabánya, a chartárs 159 és 156 típusokat bont, szerel, és épp egy Brera Spider-t épít újjá az alapoktól. Ad klímagenerátort, egy kuplungszettet kinyomócsapággyal, és egy kettőstömegűt. Mondván, ha szétszedjük, majd meglátjuk mit kell cserélni. Megnyugtatásomra jelzi, van még egy komplett váltója is ha esetleg kellene. A tízezrek már pörögnek lelki szemeim előtt :(
20:00 indulás vissza Ceglédre. Idegszálaim romokban, néma csendben, magamelé bambán bambulva ücsörgök a hazaúton. Teljesen kész vagyok!