- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
SHELL VP N+ DIESEL
62,72 L
előző tankolástól futott km: 858
átlagfogyasztás: 7,32 l/100 km
költség: 27 812 Ft (incl. 1 240 Ft smartpont kedvezmény)
Ma élénk véleményváltás alakult ki a 159 topicban a gyári és az aftermarketes fejegységekről valamint a gyári fejegységek lehetséges "upgrade"-jéről.
Leszűrve a tanúságokat, arra az esetre, ha nem sikerülne helyrehozni a gyári fejegységem, szétnéztem a neten.
Elsőre ezt a 2DIN-est találtam, mert árban, még az ingerküszöböm alatt van.
Igenám, de néhány fórum-HSZ és "turkálás a neten" után rájöttem, hogy a 33 000 Ft igazából 74-75 000 Ft lenne.
Ahhoz ugyanis, hogy a telefonommal is használni tudjam, kell egy bluetoothadapter, ami kb. 16 000 Ft, továbbá a multikormányról történő vezérléshez egy további interface (hogy pontosan mi, azt még nem sikerült kiderítenem), de a hallottak alapján nagyságrendileg 20-25 000 Ft.
Piritu inkább egy másik típust ajánlott: Pioneer FH-X700BT
Ez jóval többet tud, és alapból illeszthető hozzá a mobiltelefon, minden kiegészítő nélkül. A legolcsóbb ár, amit találtam, 51 800 Ft.
A multikormány illesztéséhez viszont ehhez is kell egy interface. Ez, vagy valami hasonló - még nyomozom, hogy pontosan mi :)
Minden esetre bármi is, ami kell hozzá, nagyságrendileg ebben az árfekvésben lesz.
Szóval a becsült költség: 78-80 000 Ft.
(De még mindig nem 1 152 000 Ft, mint egy új gyári fejegység!)
Ez persze már bőven az ingerküszöböm felett jár, viszont annyi előnyt biztosít, hogy felsorolni sem tudom...de azért megpróbálom:
- nagyságrendekkel jobban néz ki, mint a gyári fejegység
- az olvasottak alapján nagyságrendekkel jobb zenei hangzást nyújt
- nem kellene többé egy feltöltős telefon-SIM kártyát a kocsimban használni, amire évente 3 500 Ft-ot töltök, hogy a hívásokat fogadni tudjam, de telefonálásra nem használom, mert az rötön lemerítené a pénzt
- nem kellene többé a kedvenc zenéimet CD-re irogatni, elég egy pendrive, vagy az iPod-om
Hátránya, hogy a fedélzeti comp. adatait (pl. trip) ezután csak a műszerfalon tudnám nézegetni.
Coolby ajánlott még egy másik eszközt is (Dension Gateway Lite BT), de sokak szerint zenei minőségben nem nyújt többet a gyárinál, ráadásul ez nem alkalmas arra, hogy ezen keresztül telefonáljak. Előnye lenne, hogy megmaradhatna a gyári fejegységem. Az ára az előnyei vs. hátrányai tükrében borsos: 36 000 Ft. Szóval ez nem az, amiért én pénzt adnék.
Na, akkor most szálljunk le a földre!!!
Először is a legköltséghatékonyabb megoldást próbálom ki:
- először is letesztelen néhány napig a fejegységet úgy, hogy csak rádiót hallgatok, CD-t nem is teszek bele. Kíváncsi vagyok, fog-e valami rendelleneset produkálni.
- két hét múlva olajcsere. A haverom fűtött műhelye adta lehetőséget kihasználva kiszedem, és kitakarítom. Meglátjuk ez megoldja-e a problémát.
További lehetőség továbbra is a használt gyári fejegység beszerzése és annak a felhasználásával az enyém helyrehozatala...bár jelenleg nem vagyok biztos benne, hogy érdemes lenne kínlódni vele.
UPDATE - 2013.01.11.
Csak rádiót hallgatva a fejegység tökéletesen működik, semmi rendellenességet nem tapasztalok. Ez mindenképp biztató.
Szóval néhány hete katasztrófálisan működik a CD-lejátszóm.
Egy nem B&M-s, régebbi típusú, NAVI-s fejegységem van.
Már amikor megvettem a kocsit, akkor is előfordult - talán kétszer - hogy lefagyott. Ilyenkor leállítottam a kocsit, majd 30 mp múlva beindítottam, és működött tovább rendesen. Akkor még a POWER OFF úgy volt beállítva, hogy a gyújtás lekapcsolására lekapcsolt a feljegység is.
Eddig a nem nagyon volt gond az mp3-as CD-k lejátszásával. Egy-két youtube-ról letöltött számnál kompatibilitási hibát írt ki, de csak néha.
Most azonban, az utóbbi hetekben teljesen megbolondult. Van hogy olyn számot, amit régebben lejátszott, egyszercsak nem játssza le, de másnap igen. Vagy félig lejátssza a számot, azután egyszercsak ugrik a következő számra. És egyre sűrűbben megakad, majd pár mp múlva folytatja a számot. A számok váltásakor pedig - főleg, ha "shuffle" módban van - hosszú másodpercekig gondolkodik, mielőtt lejátssza, és hallani közben, hogy nyűszög. Olyan, mintha az olvasófej nem tudná magát pozícionálni. Mintha be lenne lassulva.
2013.01.05-én, Pityukománál a kormánymű fogasléc zsírozása után egyik CarTárs frissítette a szoftvert (pedig nekem már az új grafikás volt fent). Kicsit jobb lett, mostmár lejátssza a számokat, de még mindig lassú, néha sokat vár a számok között, meg-megakad, lefagy.
Egy szó, mint száz, nem szoftveres problémára tippelek.
Ma felhívtam a Fiat márkaszervízt:
A szervizesek programja szerint az alvázszám alapján az én kocsimban B&M-s naviképernyős fejegység van! (igazából nem)
Azt mondta nem javítható, a komplett fejegységet cserélni kell. Az új ára 1 157 000 Ft.
< EZEK IDIÓTÁK !!! >
Délután végre sikerült beszélnem a bontós ismerősömmel (akitől nyáron a kettőstömegűt vettem) és megnyugtatott, hogy van bontot fejegysége. Olyan, ami nekem kell. A belsejének semmi baja, de az előlapja hiányzik, mert berepedt a navi kijelző üvege - eztért is lett kibontva.
Mivel potom összegért adja, meg fogom venni...ha más nem alkatrésznek jó lesz.
Ma megrendeltem az ebay-ről a sofita izzókat. Köszönet Pityukomának!
http://www.ebay.com/itm/2-Car-Interior-Dome-16-SMD-LED-Festoon-Bulb-Light-36mm-/170761359268?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item27c22b8fa4
Szereztem navi fájlokat. Örültem, mint majom a farkának, mert már korábban próbálkoztam letölteni a netről, de nekem valahogyan sehogy sem sikerült működésre bírni.
Kiírtam a kapott fájlok közül azt, amin szeretett Hazánk is van, de Nero Express-el adat fájlként. Persze nem működött. "Idióta"monták! ISO-fájlként kell kiírni.
Letöltöttem a szükséges szoftwert (IMGBurn) - free download - , kiírtam, de valami sector 11 failure szöveggel traktált. Persze a lejátszóban "CD error".
Néhány nap múlva kiírta nekem egy profi informatikus ... ha valaki, ő csak nem b@ssza el, mint én ... este indulva haza a cégtől, gondoltam kipróbálom, hazanavigál-e?
Teljes katasztrófa :(
Beolvassa a CD-t - már örülök - majd beírom a címet - mivel idáig még sohasem jutottam el még jobban örülök - majd elkezdi meghatározni az útvonalat...
"fehér ember nézi homokóra"
...majd PUFF!
Lelövi a rendszert - a teljes kijelző kikapcsol, majd néhány másodperc múlva magától bekapcsol, de ekkor már "CD error"-t ír ki.
FELADOM!
Veszek egy a szélvédőre rögzíthető navit 20kFt-ért. Azt legalább fél évente tudom 2000 Ft-ért frissíttetni, és legalább vezetés közben a látótérben van, nem lent a picsában.
(A kis miniprojekt során 3 CD-lemezt sikerült leamortizálnom)
Ma Pityukománál összefutottunk páran (rajtam kívül Coolby és Tibcsi166). NÉGY 159-es sorakozott Pityukoma udvarán!!!
Pityukoma már korábban teszt-jelleggel átzsírozta a saját fogaslécét, így a miénk már rutinszerűen ment.
A fotók egyikén jól látszik, hogy a fogaslécem teljes ép, a bal oldalon még zsír is volt rajta, a jobb oldalon sajna már szinte csont száraz volt...szóval épp időben került sor a műveletre.
Ami még történt:
Tibcsi166 kerekére fel lett próbálva a hólánc, mindhárom gépen le lett frissítve a navi egység szoftvere (ettől megjavult az mp3 lejátszóm is, bár néha akad, de ez már az olvasófej lesz).
Gabriel hátsó sárvédői belül kaptak végre csavarokat (a hiányzó csavarok miatt lifegtek a sárvédők), meg lett igazítva a vezetőülés felőli ajtó kilépőfényének a csatlakozója (valamiért szétcsúszott), továbbá kapott a gép egy króm kipufpgóvéget is Pityukoma jóvoltából.
Pityukoma kipróbálta Gabriel Arkangyalt. Szerinte is Chip-pelt, kb. 135-138 LE lehet.
Sajnos a navi CD-kiírási mproblémák miatt még mindig nem használható.
SHELL VP N+ DIESEL
50,24 L
előző tankolástól futott km: 664
átlagfogyasztás: 7,56 l/100 km
költség: 22 255 Ft
SHELL VP N+ DIESEL
60,55 L
előző tankolástól futott km: 813
átlagfogyasztás: 7,44 l/100 km
költség: 27 302 Ft
Ma a hideg ellenére lemostuk és kitakarítottuk az "Arkangyalt" is és a "Fekete Gyöngyöt" is. Utána készítettünk néhány fotót - merthogy PÁROSBAN SZÉP AZ ÉLET :)
SHELL VP N+ DIESEL
54,41 L
előző tankolástól futott km: 724
átlagfogyasztás: 7,52 l/100 km
költség: 24 860 Ft